DiaL-OuT |
26-1-2004 13:15 |
Posts: 419 |
Alvast iedereen hertelijk bedankt, want ii ben er erg mee geholpen
Ik ga idd mijn pookje iets hoger zetten, en anders beetje buigen
Ik zou hem graag anders vertanden, want hij heeft nu 120km/uur op teller en nog wat over vermogen.
Daarbij trekt die niet precies zoals ik zou willen.
Ik kan ene Malossi Red kopen voor ?10 van een goeie vriend van mij, dus dat gaan we eens proberen.
Binnenrotor is meer een soort toekomst voor mij, maar vind het wel fijn om te weten.
Dat van die gashendel vond ik wel grappig om te weten, maar het is dus gewoon standaart.
De brommer heb ik idd van Bas gekocht,
ziet er erg netjes uit, moet alleen nog wel wat dingen aangebeuren....
-----
Quote: Oorspronkelijk gepost door: *Richard* & *His Aprilia RS*
..Mag ik je vragen waarom je je aprilia heb weg gedaan ?? 
Doe zulk soort vragen maar op mijn profiel...
Is niet erg relevant nu, toch?
EDIT: Iemand was mij voor....
Dit bericht is ge-edit door DiaL-OuT op 26-1-2004 13:20
|
|
Gilera GSM | Gilardoni 74cc | Metrakit | Dell' Ortho 19mm | Top Racing Krukas |
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
26-1-2004 13:16 |
 Posts: 7007 |
zon lichte vertanding is echt SUPER dom wat de fack heb je daar nou aan man
|
|
nobody fuck with us!! |
|
DiaL-OuT |
26-1-2004 13:21 |
Posts: 419 |
Omdat die naar mijn mening toch wel iets te hard rijd en hij trekt niet precies door, maar ik ga het nu proberen met 12/46.
Die 12 heb ik nog liggen, en dan zie ik wel verder.....
|
|
Gilera GSM | Gilardoni 74cc | Metrakit | Dell' Ortho 19mm | Top Racing Krukas |
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
26-1-2004 13:22 |
 Posts: 7007 |
ja maar dan draai je vette overtoeren en is je cilinder, zuiger blok etc. zo gaar hoor
oja en je lagers
|
|
nobody fuck with us!! |
|
Woeter |
26-1-2004 13:27 |
 Posts: 2832 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Oscar O. - [HRC Nijmegen]
ja maar dan draai je vette overtoeren en is je cilinder, zuiger blok etc. zo gaar hoor
oja en je lagers
Zal wel meevallen zolang je niet tijden lang volgas 120 over polderwegen gaat jagen.
|
|
|
|
DiaL-OuT |
26-1-2004 13:28 |
Posts: 419 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Oscar O. - [HRC Nijmegen]
ja maar dan draai je vette overtoeren en is je cilinder, zuiger blok etc. zo gaar hoor
oja en je lagers
Das waar 
Ik pleur die 12 eronder en anders misschien een 13....
|
|
Gilera GSM | Gilardoni 74cc | Metrakit | Dell' Ortho 19mm | Top Racing Krukas |
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
26-1-2004 13:28 |
 Posts: 7007 |
tja ok dat doe ik zelf ook bijna nooit, maar als je nu 120 gaat en dan 100 ofso is het al minder gezond
ik hou nooit van overtoeren, heb het liever precies goed want dan ken je onderin lekker rustig rijden en bovenin toch nog hoge top (motor id)
|
|
nobody fuck with us!! |
|
renegade |
26-1-2004 13:36 |
 Posts: 1064 |
12 46 is onmogelijk geloof mij maar ik draai al bijna 12 als ik met stand cil rij :S dus pas op anders vliegt er in eens een zuiger langs je oren
|
|
flakfazer ==> renegade ( sonic powa) |
|
Blukaap |
26-1-2004 13:57 |
 Posts: 10008 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DiaL-OuT
[...]
Das waar 
Ik pleur die 12 eronder en anders misschien een 13....
Hij trekt ook minder op he, je moet meer schakelen dan dat je vooruit komt.
Als je zonodig langzamer wil, zet er dan een std uitlaat op.
|
|
Bastila is lief |
|
-Zeroed in- |
26-1-2004 14:49 |
 Posts: 3255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DiaL-OuT
Na 1 week brommerloos geweest te zijn heb ik weer een brommer.
Gaat om een Gilera GSM.
Kijke maar op: http://www.brommerforum.nl/brommer/2449
Cilinder: Gilardoni 74cc
Carburateur: Dell'orto 19mm
Sproeier: 95
Uitlaat: Metrakit
Uitlaatdemper: Metrakit Blauw
Tandwielverhouding: 14/46
afbeelding
Nou had ik wel wat vraagjes:
* Ik kan hem niet in zijn 1ste versnelling zetten want het schakelpookje komt dan op een stang terecht.
Dat is natuurlijk te verhelpen, maar zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?
er zitten tandjes op de schakelas waarmee je hem kan verstellen
* Hij is nu 14/46 vertand, maar ik zou graag 12/48 vertanden, maar nu vroeg ik mij af, is dit realistisch?
Misschien een stomme vraag, maar misschien heeft er iemand ervaring mee
ja, en nee dat is niet realistisch, dan draai je teveel overtoeren, die 74gilardoni is voor koppel, geen toeren, daarbij verliest de mk na 7500 toeren al vermogen en daarom trekt ie het niet, met 13-46 loopt ie beter waarschijnlijk.
* Is een Malossi Red powerfilter een beetje van goeie kwaliteit?
mja, goed, maar je kan beter k&n oid kopen denk ik
* Zijn er Binnenrotor ontstekingen voor verkrijgbaar?
een buitenrotor van conti, peperduur en alleen verkrijgbaar via vf-racing (of je moet naar frankrijk willen reizen ervoor :P) pak dus gewoon een am6/derbi rotor en zorg voor een grondplaat, is minder werk dan je denkt
* Zit er standaart een gashendel van Domino op?
Want ik had ook wel eens van snelgas van Domino gehoort....
nee, er zijn meerdere schakels met domino gas std
|
|
|
|
Gilera Gsm |
26-1-2004 17:19 |
 Posts: 2376 |
Je hebt een race ontsteking van MVT kost iets van 250 euro.
|
|
|
|
DiaL-OuT |
26-1-2004 18:04 |
Posts: 419 |
Toch maar een 13 dan
|
|
Gilera GSM | Gilardoni 74cc | Metrakit | Dell' Ortho 19mm | Top Racing Krukas |
|
renegade |
26-1-2004 18:29 |
 Posts: 1064 |
grond plaat is toch die plaat waar je spoelen normaal de spoelen op hebt zitten.. zoek dan gewoon een binnen rotor van een oude rm weer net iets goedkoper dan van mvt.(trouwens voor RS heb je ook mvt maar dit is helemaal geen race ontsteking echt raar dat verW8 je niet vam mvt
|
|
flakfazer ==> renegade ( sonic powa) |
|
Kampersjaak |
26-1-2004 19:29 |
 Posts: 12285 |
zelfs als je die van mvt koopt
moet je nog frezen aan die onsteking staat in het boekje van hun (zoon papiertje )
volgens mij aan de grondplaat maar dat weet ik niet zeker.
en is voor am6 duzzz
Dit bericht is ge-edit door Kampersjaak op 26-1-2004 19:30
|
|
oderint dum metuant |
|
-Zeroed in- |
26-1-2004 22:21 |
 Posts: 3255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gsm MHR
Je hebt een race ontsteking van MVT kost iets van 250 euro.
voor morini??? heb je pica?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: flakfazer
grond plaat is toch die plaat waar je spoelen normaal de spoelen op hebt zitten.. zoek dan gewoon een binnen rotor van een oude rm weer net iets goedkoper dan van mvt.(trouwens voor RS heb je ook mvt maar dit is helemaal geen race ontsteking echt raar dat verW8 je niet vam mvt
is het wel, mvt heeft namelijk 2 "race" ontstekingen, een buitenrotor en binnenrotor, de buitenrotor heet mvt millenium en heeft gewoon een (lichter) vliegwiel, de binnenrotor niet dus en heeft een instelbare curve (en = genaamd mvt integral).
|
|
|
|