Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - te kleine sproeier warmloper

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 803 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #15094 - te kleine sproeier warmloper
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4647 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marthin 25-1-2004 18:54 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr80

neej dat klopt wat jij zegt, de zuiger zet dan te snel uit en zet zich heel ff vast in de cilinderwand. en dan krijg je deze sporen op je zuiger: afbeelding


zozo, goed gedaan
 
Tsxdude AKU MicheL 25-1-2004 19:01 Print reply

Posts: 10676
Warmlopen komt door te weinig koeling, of geen goede smering..
In dit geval gaat het om smering, waarby de sproeier te klein in, cilinder moet goed gevult worden met benzine/olie/luchtmengsel...
Olie zorgt ook voor smering EN voor koeling!!
Wanneer er dus een te kleine sproeier inzit, is er dus niet een volledige verbranding maar een te kleine verbranding en door te weinig mengsel dat ontbrand word de cilinder te heet..
Waardoor de hele zooi dus gaat uitzetten en zich vastdrukt in de wand....
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
KaWaReZ 25-1-2004 19:04 Print reply

Posts: 20582
benzine zorgt ook voor koeling

gaat immers meer benzine een cilinder in dan olie

 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Tsxdude AKU MicheL 25-1-2004 19:08 Print reply

Posts: 10676
Idd benzine zorgt ook voor koeling en ik zeg niet dat dat niet zo is...
Maar het is geen bezine maar een, Bezine luchtmensgel, dus er komt gewoon puur een spray in de cilinder...

En teveel olie gaat zo roken dus ook maar beter dat er meer bezine inzit dan olie
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Erik_P 25-1-2004 19:15 Print reply

Posts: 690
als benzine door de sproeier verdampt onttrekt het alle warmte uit de lucht, (voor verdampen is energie nodig, in dit geval warmte) je voelt je handen ook wel koud worden als je benzine eroverheen krijgt.

Door die ontrekking van alle warmte krijgt je benzine koude lcuht en dit is de belangrijkste koeling van de motor.
 
-
KaWaReZ 25-1-2004 19:16 Print reply

Posts: 20582
het staat hier allemaal ZO mooi beschreven : ff copy/pasten ent kan zo in de faq
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Tom_at_13000rpm 25-1-2004 23:39 Print reply
Posts: 80
ik heb al 5 keer vastloop gehad, ik mag mezelf ervaren noemen is zeer verschietachtig als je zo aan 100 vastloopt en dat voel je een paar seconden voor dat ie vastloopt ij begint zijn kracht te verliezen en ij zakt in toeren dan moet je rap zijn en je koppeling intrekken anders is het heel omzeepma ik schuur na een vastloop mijn cilinder beetje uit met wa schuurpapier voor de bramen dan de een beetje mijn piston en met een de piston is altijd wel een beetje vervormd door de slag van de vastloop vervolgens gaan de zuigveren er in blokeren daarmee ga ik door die gleuven met een boor van 2mm dik zodanig da da een beetje uitgefreest wordtdan passen ze er weer in en da lukt heel goed bij mij als da nie bricoleren is anders moet je telkens honen en nieuwe piston en roderen

 
Mr Pain 25-1-2004 23:42 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom_at_13000rpm

ik heb al 5 keer vastloop gehad, ik mag mezelf ervaren noemen is zeer verschietachtig als je zo aan 100 vastloopt en dat voel je een paar seconden voor dat ie vastloopt ij begint zijn kracht te verliezen en ij zakt in toeren dan moet je rap zijn en je koppeling intrekken anders is het heel omzeepma ik schuur na een vastloop mijn cilinder beetje uit met wa schuurpapier voor de bramen dan de een beetje mijn piston en met een de piston is altijd wel een beetje vervormd door de slag van de vastloop vervolgens gaan de zuigveren er in blokeren daarmee ga ik door die gleuven met een boor van 2mm dik zodanig da da een beetje uitgefreest wordtdan passen ze er weer in en da lukt heel goed bij mij als da nie bricoleren is anders moet je telkens honen en nieuwe piston en roderen



ja dat werkt zeer goed he

tering....
 
Saknet 26-1-2004 7:18 Print reply

Posts: 10355
beunhaas

anders zorg je der eens voor dat je afstellign normaal is en je lucht gefilterd word zodat je dat niet telkens allemaal hoef te doen


bah zonde van nsr


denk je dat je magische handjes hebt ofzo dat het niet uitmaakt wat je doet zolang je er telkens maar wat aan omprield?

Dit bericht is ge-edit door barteld op 26-1-2004 7:22
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 26-1-2004 13:20 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom_at_13000rpm

ik heb al 5 keer vastloop gehad, ik mag mezelf ervaren noemen is zeer verschietachtig als je zo aan 100 vastloopt en dat voel je een paar seconden voor dat ie vastloopt ij begint zijn kracht te verliezen en ij zakt in toeren dan moet je rap zijn en je koppeling intrekken anders is het heel omzeepma ik schuur na een vastloop mijn cilinder beetje uit met wa schuurpapier voor de bramen dan de een beetje mijn piston en met een de piston is altijd wel een beetje vervormd door de slag van de vastloop vervolgens gaan de zuigveren er in blokeren daarmee ga ik door die gleuven met een boor van 2mm dik zodanig da da een beetje uitgefreest wordtdan passen ze er weer in en da lukt heel goed bij mij als da nie bricoleren is anders moet je telkens honen en nieuwe piston en roderen




ja mag jezelf eerder idioot noemen dan ervaren hoor
 
nobody fuck with us!!

Dit topic is 4647 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved