Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #14363 - terugslag op 2 takt motor
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 75590 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Blukaap |
27-12-2003 17:35 |
 Posts: 10008 |
Als ie erg vroeg staat krijg je idd terugslag.
Of het erg is is wat anders, zolang ie geen gaten fikt en veel te heet word heb je goed kans dat je er alleen maar meer vermogen door krijgt.
|
|
Bastila is lief |
|
ties |
27-12-2003 17:54 |
Posts: 1333 |
met een vroegere onsteking wordt je uitlaat kouder dus je cilinder denk. heb ik gehoord van ex prof racer.
een beetje terugslag hoort/is niet erg.
|
|
|
|
master of disaster_rs50 |
27-12-2003 17:56 |
Posts: 1839 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap
Als ie erg vroeg staat krijg je idd terugslag.
Of het erg is is wat anders, zolang ie geen gaten fikt en veel te heet word heb je goed kans dat je er alleen maar meer vermogen door krijgt.
ben niet zo'n prof, maar het is toch juist logisch dat als ie TEvroeg staat, dat je toch juist minder vermogen hebt dan dat ie op het "juiste" moment ontstoken word?
Want op deze manier krijgt ie de vonk toch eerder dan dat je zuiger helemaal op z'n top zit?
wat weer zou betekenen dat er een onverbrandt mengsel achterblijft?
Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 27-12-2003 17:58
|
|
lalalalalala i can't hear you |
|
wipe-out |
27-12-2003 18:06 |
 Posts: 7672 |
Hij moet sowieso iets voordat de zuiger in bdp komt vonken, omdat het even duurt voordat al het mengsel ontbrand, en in de tijd dat de vonk er is totdat al het mengsel verbrand is, is de zuiger al in bdp.
maar ik heb net even een stukje gereden (zonder remmen :/), maar powerwheelies in de 1 en de koppeling slipt als een gek van 1 naar 2, en dan naar z'n 3. leuk
|
|
|
|
KaWaReZ |
27-12-2003 18:53 |
 Posts: 20582 |
kzou eerst je remmen fixen
maar probeer die plaat dan maar idd ff wat later te zetten... kijke wattie doet
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Blukaap |
27-12-2003 18:54 |
 Posts: 10008 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50
[...]
ben niet zo'n prof, maar het is toch juist logisch dat als ie TEvroeg staat, dat je toch juist minder vermogen hebt dan dat ie op het "juiste" moment ontstoken word?
Want op deze manier krijgt ie de vonk toch eerder dan dat je zuiger helemaal op z'n top zit?
wat weer zou betekenen dat er een onverbrandt mengsel achterblijft?
Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 27-12-2003 17:58
Ik zei ook niet te vroeg, maar erg vroeg  .
En voorderest heeft Hans idd gelijk mbt ontstekingstijdstip.
Maar zou het dus zo laten, bij mijn NSR scheelt het gigantisch onderin toeren, als je 'm gewoon 3 of 4mm verder zet.
Later is het net een 50 snel (voor m'n gevoel  ) en met vroege ontsteking knalt ie van onderen tot boven.
|
|
Bastila is lief |
|
martinus83 |
27-12-2003 18:57 |
 Posts: 3718 |
ik heb ok soms terugslag op het moment van kicken maar mijn blokkie loopt as een zonnetje en heeft een keurige verbranding, geen litteken op de zuiger , zelfs geen zwarte aanslag oid...so far nix an et handje...vrij normaal dnek ik..mn broer heeft et ok op zn mtx...
|
|
|
|
Pietje007 |
27-12-2003 19:13 |
 Posts: 381 |
idd, kheb et ook...en ik rij al kei lang met vroege onsteking.dus de plaat zover mogelijk met de klok mee draaien (zonder zelf te veile he)....kheb kei vaak trug slag...maar trekt veel beter...in de zomer kan die wel behoorlijk heet worde,,,maar tot nu toe nog nix gebeurd en geen krasse of wat dan ook in de cil....je merkt et vanzelf als et niet goed is.
|
|
|
|
martinus83 |
27-12-2003 19:18 |
 Posts: 3718 |
probleem is dat as jet merkt dat et dan wrs al te laat is...
|
|
|
|
Guidoke |
27-12-2003 19:41 |
 Posts: 156 |
Als je terugslag hebt, staat idd je ontsteking te vroeg. Nu is het zo, dat honda electronische ontsteking heeft. De CDI-unit regelt het ontstekingstijdstip. Als je dus erg veel terugslag hebt, dan is gewoon je CDI kapot. Veel mensen denken dat je het tijdstip TOCH kunt regelen d.m.v. de grondplaat, dit is echter helemaal niet waar. Als je het tijdstip handmatig wil bijregelen heb je een speciaal kastje nodig. (zie ook de honda-handleiding, die ook verteld dat als je ontst. tijdstip niet klopt, je CDI-unit kapot is. >>> http://www.familiemoonen.com/hondamt5/ en dan bij tuning)
|
|
Hoe moet dat op een computer? |
|
Blukaap |
27-12-2003 20:10 |
 Posts: 10008 |
 ? ? ? ?  .
Wat doe je dan als je je grondplaat draait, het heeft wel degelijk invloed nl (anders zou je het niet merken tijdens het rijden) ?
Ik zou het graag horen.
|
|
Bastila is lief |
|
Hans F |
27-12-2003 20:31 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Guidoke
Als je terugslag hebt, staat idd je ontsteking te vroeg. Nu is het zo, dat honda electronische ontsteking heeft. De CDI-unit regelt het ontstekingstijdstip. Als je dus erg veel terugslag hebt, dan is gewoon je CDI kapot. Veel mensen denken dat je het tijdstip TOCH kunt regelen d.m.v. de grondplaat, dit is echter helemaal niet waar. Als je het tijdstip handmatig wil bijregelen heb je een speciaal kastje nodig. (zie ook de honda-handleiding, die ook verteld dat als je ontst. tijdstip niet klopt, je CDI-unit kapot is. >>> http://www.familiemoonen.com/hondamt5/ en dan bij tuning)
denken is ook een vak,
de curve kun je idd niet aanpassen, maar het tijdstip wel
|
|
|
|
Blukaap |
27-12-2003 20:49 |
 Posts: 10008 |
Eikel, ik wilde 'm zichzelf vast laten lullen  .
|
|
Bastila is lief |
|
Hans F |
27-12-2003 20:50 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap
Eikel, ik wilde 'm zichzelf vast laten lullen .
sorry, volgende keer beter
(laat het me dan effe van tevoren weten, zodat ik niet reply)
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 27-12-2003 20:51
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
27-12-2003 20:52 |
 Posts: 8678 |
Haal dan stiekem die reply's weg
|
|
|
|
Dit topic is 75590 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|