Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - terugslag op 2 takt motor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 339 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14363 - terugslag op 2 takt motor
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 75590 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wipe-out 27-12-2003 17:01 Print topicpost

Posts: 7672
Mijn MB rijd weer voor het eerst in anderhalf jaar tijd, maar nu ff het volgende:

Bij het starten heb ik terugslag. Ik meende altijd dat je ontsteking te vroeg staat wanneer je dit hebt op een 2 takt, maar dat weet ik niet zeker meer. Ik heb de search gebruikt, maar ik heb niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden.

De grondplaat is volgens de vorige eigenaar een Malossi grondplaat (gewoon een uit-de-doos "uitgeveilde" grondplaat dus), en hij staat net niet maximaal vervroegd.

Moet ik de grondplaat nu gewoon terugdraaien, net zo lang tot dat hij geen terugslag meer geeft, of sla ik de plank volledig mis?
 

Blukaap 27-12-2003 17:35 Print reply

Posts: 10008
Als ie erg vroeg staat krijg je idd terugslag.
Of het erg is is wat anders, zolang ie geen gaten fikt en veel te heet word heb je goed kans dat je er alleen maar meer vermogen door krijgt.
 
Bastila is lief
ties 27-12-2003 17:54 Print reply
Posts: 1333
met een vroegere onsteking wordt je uitlaat kouder dus je cilinder denk. heb ik gehoord van ex prof racer.
een beetje terugslag hoort/is niet erg.
 
master of disaster_rs50 27-12-2003 17:56 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

Als ie erg vroeg staat krijg je idd terugslag.
Of het erg is is wat anders, zolang ie geen gaten fikt en veel te heet word heb je goed kans dat je er alleen maar meer vermogen door krijgt.

ben niet zo'n prof, maar het is toch juist logisch dat als ie TEvroeg staat, dat je toch juist minder vermogen hebt dan dat ie op het "juiste" moment ontstoken word?
Want op deze manier krijgt ie de vonk toch eerder dan dat je zuiger helemaal op z'n top zit?
wat weer zou betekenen dat er een onverbrandt mengsel achterblijft?

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 27-12-2003 17:58
 
lalalalalala i can't hear you
wipe-out 27-12-2003 18:06 Print reply

Posts: 7672
Hij moet sowieso iets voordat de zuiger in bdp komt vonken, omdat het even duurt voordat al het mengsel ontbrand, en in de tijd dat de vonk er is totdat al het mengsel verbrand is, is de zuiger al in bdp.

maar ik heb net even een stukje gereden (zonder remmen :/), maar powerwheelies in de 1 en de koppeling slipt als een gek van 1 naar 2, en dan naar z'n 3. leuk
 
KaWaReZ 27-12-2003 18:53 Print reply

Posts: 20582
kzou eerst je remmen fixen

maar probeer die plaat dan maar idd ff wat later te zetten... kijke wattie doet
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Blukaap 27-12-2003 18:54 Print reply

Posts: 10008
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50

[...]

ben niet zo'n prof, maar het is toch juist logisch dat als ie TEvroeg staat, dat je toch juist minder vermogen hebt dan dat ie op het "juiste" moment ontstoken word?
Want op deze manier krijgt ie de vonk toch eerder dan dat je zuiger helemaal op z'n top zit?
wat weer zou betekenen dat er een onverbrandt mengsel achterblijft?

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 27-12-2003 17:58


Ik zei ook niet te vroeg, maar erg vroeg .

En voorderest heeft Hans idd gelijk mbt ontstekingstijdstip.

Maar zou het dus zo laten, bij mijn NSR scheelt het gigantisch onderin toeren, als je 'm gewoon 3 of 4mm verder zet.
Later is het net een 50 snel (voor m'n gevoel ) en met vroege ontsteking knalt ie van onderen tot boven.
 
Bastila is lief
martinus83 27-12-2003 18:57 Print reply

Posts: 3718
ik heb ok soms terugslag op het moment van kicken maar mijn blokkie loopt as een zonnetje en heeft een keurige verbranding, geen litteken op de zuiger , zelfs geen zwarte aanslag oid...so far nix an et handje...vrij normaal dnek ik..mn broer heeft et ok op zn mtx...
 
Pietje007 27-12-2003 19:13 Print reply

Posts: 381
idd, kheb et ook...en ik rij al kei lang met vroege onsteking.dus de plaat zover mogelijk met de klok mee draaien (zonder zelf te veile he)....kheb kei vaak trug slag...maar trekt veel beter...in de zomer kan die wel behoorlijk heet worde,,,maar tot nu toe nog nix gebeurd en geen krasse of wat dan ook in de cil....je merkt et vanzelf als et niet goed is.
 
martinus83 27-12-2003 19:18 Print reply

Posts: 3718
probleem is dat as jet merkt dat et dan wrs al te laat is...
 
Guidoke 27-12-2003 19:41 Print reply

Posts: 156
Als je terugslag hebt, staat idd je ontsteking te vroeg. Nu is het zo, dat honda electronische ontsteking heeft. De CDI-unit regelt het ontstekingstijdstip. Als je dus erg veel terugslag hebt, dan is gewoon je CDI kapot. Veel mensen denken dat je het tijdstip TOCH kunt regelen d.m.v. de grondplaat, dit is echter helemaal niet waar. Als je het tijdstip handmatig wil bijregelen heb je een speciaal kastje nodig. (zie ook de honda-handleiding, die ook verteld dat als je ontst. tijdstip niet klopt, je CDI-unit kapot is. >>> http://www.familiemoonen.com/hondamt5/ en dan bij tuning)
 
Hoe moet dat op een computer?
Blukaap 27-12-2003 20:10 Print reply

Posts: 10008
? ? ? ? .

Wat doe je dan als je je grondplaat draait, het heeft wel degelijk invloed nl (anders zou je het niet merken tijdens het rijden) ?

Ik zou het graag horen.
 
Bastila is lief
Hans F 27-12-2003 20:31 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Guidoke

Als je terugslag hebt, staat idd je ontsteking te vroeg. Nu is het zo, dat honda electronische ontsteking heeft. De CDI-unit regelt het ontstekingstijdstip. Als je dus erg veel terugslag hebt, dan is gewoon je CDI kapot. Veel mensen denken dat je het tijdstip TOCH kunt regelen d.m.v. de grondplaat, dit is echter helemaal niet waar. Als je het tijdstip handmatig wil bijregelen heb je een speciaal kastje nodig. (zie ook de honda-handleiding, die ook verteld dat als je ontst. tijdstip niet klopt, je CDI-unit kapot is. >>> http://www.familiemoonen.com/hondamt5/ en dan bij tuning)


denken is ook een vak,

de curve kun je idd niet aanpassen, maar het tijdstip wel
 
Blukaap 27-12-2003 20:49 Print reply

Posts: 10008
Eikel, ik wilde 'm zichzelf vast laten lullen .
 
Bastila is lief
Hans F 27-12-2003 20:50 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

Eikel, ik wilde 'm zichzelf vast laten lullen .

sorry, volgende keer beter
(laat het me dan effe van tevoren weten, zodat ik niet reply)

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 27-12-2003 20:51
 
Pistonpen Paultje 27-12-2003 20:52 Print reply

Posts: 8678
Haal dan stiekem die reply's weg

 

Dit topic is 75590 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved