Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - proma> probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 885 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14355 - proma> probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 448 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mBeter 26-12-2003 23:09 Print topicpost

Posts: 983
ok ik zit met het volgende probleem: heb dus nu mijn nieuwe eurokit 70cc ingereden en ben een beetje bezig geweest met afstellen maar hij wil niet echt trekken onder de 7000 toeren en daaronder moet je geluk hebben dat ie doortrekt in een hoge versnelling, dan gaat de powerband van 7500 naar 9000 en hoger komt ie niet. nu denk ik dus ik heb alles goed voor elkaar ori filter 20mik goede compressie en nieuwe cil. maar de UITLAAT is misschien het probleem want dat is het belangrijkste van een 2takt; kweet trouwens kweet niet zeker of het een proma is denk het wel maar ik heb een andere demper.
zal het kunnen dat de uitlaat de boosdoener is dat ie pas laat begint te trekken en weinig toeren maakt, tis toch zo als ik de ontsteking vroeger zet = meer toeren en later de trekkracht en dat kan ik niet hebben.
en als ik nou een homoet special erop flikker wat zou er allemaal veranderen vergeleken met de proma?

nou alvast bedankt
 
gSuper?

-jaZper- 27-12-2003 0:52 Print reply

Posts: 3841
is het voor de mb toevallig?

en die homoet special ging bij mij niet harder dan de orginele uitlaat, maarja het zou zo moeten zijn dat homoet 2000-3000 meer toeren maakt dan die proma, en proma is gewoon niet echt goed voor 70cc, het is echenlijk voor 80cc dus niet echt geschikt

Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 27-12-2003 0:53
 
groene motoren gaan harder
Pas 27-12-2003 0:58 Print reply

Posts: 1181
'k ken nog wel iemand waarbij het bij z'n proma bij 9k toeren ophoud, maar zijn powerband begind een stuk lager. std snel uitlaat kan veel meer toeren maken, niet veel verschil met die 70 special. Alleen heeft die 70 special meer koppel.

edit: ik heb het ook over MB, en een normale proma voor MB is geen 80 uitlaat hoor

Dit bericht is ge-edit door Pas op 27-12-2003 1:01
 
GSXR600K1
mBeter 27-12-2003 12:31 Print reply

Posts: 983
nee ik denk niet dat ik de 80 versie heb
maar die 50 versie is die ook voor 70 dan want er is geen speciale voor 70 he
 
gSuper?
wipe-out 27-12-2003 12:36 Print reply

Posts: 7672
je hebt 50 en 80, en de 50 is precies hetzelfde als de 80, alleen dan drie keer zo iel en klein, en heb hem nog nooit "in het wild" gezien, wel bij de brommerboer.

en een proma 80 onder een 70cc cil gaat prima.
 
mBeter 27-12-2003 12:52 Print reply

Posts: 983
en als ik nou de 50 versie heb ?
wat zou dan het verschil zijn met en homoet special 70?
 
gSuper?
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 27-12-2003 13:17 Print reply

Posts: 7007
nou dan doen jullie iets niet goed met die Proma?s want ik had (als ik me niet vergis) gewoon een Proma 50 en die trok ik met 70 eurocilindro makkelijk tot 12.500 toeren op de teller door ..
 
nobody fuck with us!!
mBeter 27-12-2003 14:11 Print reply

Posts: 983
het is wel voor mb ja
maar de conclusie is dus dat een proma 50 niet zo goed is in vergelijking met de homoet 70 die meer koppel heeft en meer toeren kan maken.
het rijdt nu zo brak dat als je er met z'n tweeen opzit met beetje wind tegen kom ik niet verder dan de 3 en dat voor een 6bak = brak
 
gSuper?
MTX 80 RII H 27-12-2003 15:20 Print reply
Posts: 336
Proma is hoogtoerige expansie-uitlaat, dus geeft hij pas in zijn expansie volledig vermogen. Daarom begint hij pas bij 7k te trekken. Maar meeste brommers met proma maken wel ziekelijk veel toeren, dus heb je toch nog een lange powerband.
Hoe het komt dat hij bij jou bij 9k weer stopt weet ik niet, kan er aan liggen als je bovenlangse hebt dat je demper die hoge toeren niet gezellig vind als dat geen proma is
 
It's a multiple-station rotation installation
Rtm 27-12-2003 16:03 Print reply

Posts: 784
proma is geen top-merk maar je moet er wel gewoon vlot mee kunnen rijden.

Anders probeer je voor eventjes een andere uitlaat (PROBEREN?!, ja proberen)
Dan weet je direct of het klopt dat je problemen aan die Proma liggen of dat het iets anders is (en dat k?n natuurlijk altijd bij brommers he )
 

Dit topic is 448 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved