Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
|
Pagina 40 van 52
|
Dit topic is 80355 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
SavagePielk |
3-7-2004 14:24 |
 Posts: 4562 |
ik hoop dat hij zo goed is.
Ik ben inmiddels begonnen met het verwerken van dat artikel, is een handig hulpmiddel  wel ff goed doorspitten, want als je te snel leest ben je de draad kwijt en moet je weer opnieuw beginnen...
|
|
|
|
Bullet |
3-7-2004 14:27 |
 Posts: 12150 |
slag 41,4?
welke blok?
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
SavagePielk |
3-7-2004 14:32 |
 Posts: 4562 |
AM5 bak... volgens de stats en volgens mijn cilinder is het zo  zo raar dan?  ZR zit ook ergens rond die waarde d8 ik...
|
|
|
|
Bullet |
3-7-2004 14:36 |
 Posts: 12150 |
AM5/6 slag = 39mm
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
Wander |
3-7-2004 14:38 |
 Posts: 613 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bullet
AM5/6 slag = 39mm
mnoetst ff
check je inbox, en kan je die pic ook niet anders ff via bf sturen of mailen ?
|
|
[s]Heb[/s] Had een Aprilia RS, is nu gestole :'( |
|
Bullet |
3-7-2004 14:39 |
 Posts: 12150 |
hij zit al in je mailbox Wander
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
SavagePielk |
3-7-2004 15:43 |
 Posts: 4562 |
hmmm... vaag. Had het opgezocht op internet, stond 41,4 mm en zelf kwam ik daar ook ongeveer op uit... *meet na* jah, tussen ODP en BDP zit ongeveer 41mm, zeker niet minder...
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
3-7-2004 17:19 |
Posts: 4578 |
de slag is toch in principe odp - bdp? Dan kloppen die gegevens van je niet echt, volgens jou zou het dan 38 - 3 = 35mm zijn??? Of ben ik scheel bezig
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Blukaap2 |
3-7-2004 17:22 |
 Posts: 9984 |
Dat is idd de slag, dus het lijkt er op dat het weer niet 100% klopt  .
En als ik het verschil tussen ODP en BDP vergelijk op die tekening kom ik op 43mm ofzo.
En ODP lijkt mij erg laag te liggen.
|
|
Stoere brommers |
|
[RRT] Lost-P |
3-7-2004 17:24 |
Posts: 4578 |
nou, bdp op 3mm van de cilinderrand vind k ook een vrij groot getal ( om t zo maar ff te zeggen  )
ik bedoel, dan zou de deckheight toch op 3mm liggen...dat is dan volgens mij meer zo van: zeg maar dag met je compressie?
Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 3-7-2004 17:26
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Blukaap2 |
3-7-2004 17:25 |
 Posts: 9984 |
Jah, maar dat vind ik dan nog aannemelijker dan spoelpoorten die 5mm boven ODP openen  .
|
|
Stoere brommers |
|
[RRT] Lost-P |
3-7-2004 17:27 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Jah, maar dat vind ik dan nog aannemelijker dan spoelpoorten die 5mm boven ODP openen .
haha ja idd  ....dus nog steeds niet echt een "nette" map/gegevens...
Edit: btw, als ik zo de mm's tel, dan kom ik op ongeveer 43mm ofzo ( het verschil tussen odp en bdp). Dus klopt ook al niet met die 38mm...
Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 3-7-2004 17:32
|
|
Chille Tune shit dan |
|
SavagePielk |
4-7-2004 11:10 |
 Posts: 4562 |
jah die odp- en bdplijn loopt een beetje schuin  stom... je moet de linker kant van de bdp en de rechterkant van de odp bekijken, beetje stom van me.... dan kom je uit op 41. Hoe kom ik hiermee aan de uitlaatpoort timing?
|
|
|
|
bart de scootergek |
4-7-2004 11:13 |
 Posts: 8916 |
ik zou zeggen maak hem over nieuw, met de goede maten.
en gebruik dan deze formule.
D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2
T=R+L+C-E
R is de slag gedeeld door 2 in mm.
L is is de drijfstang lengte van hart tot hart in mm.
C is Afstand top zuiger in B.D.P. tot aan rand van de cilinder in mm.
E is Afstand van de toprand van de poort tot aan de cilinder toprand in mm.
|
|
Honda RC-33 |
|
John Huijben |
4-7-2004 13:08 |
 Posts: 2433 |
ik vind het zowiezo de poortmap niet erg netjes.
je moet het ns met een scherper potlood proberen.
als je klaar bent is het mischien een id om de poortmap om te draaien, als het goed is kan je heel precies de omlijning van de poorten zien.
die moet je dan zo nauwkeurig mogelijk overtrekken.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Dit topic is 80355 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 40 van 52
|
|