Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen poortmap, timingen en tunen topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 817 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
Pagina 40 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 80355 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SavagePielk 3-7-2004 14:24 Print reply

Posts: 4562


ik hoop dat hij zo goed is.
Ik ben inmiddels begonnen met het verwerken van dat artikel, is een handig hulpmiddel wel ff goed doorspitten, want als je te snel leest ben je de draad kwijt en moet je weer opnieuw beginnen...
 
Bullet 3-7-2004 14:27 Print reply

Posts: 12150
slag 41,4?

welke blok?
 
**My BungHole Will Speak Now**
SavagePielk 3-7-2004 14:32 Print reply

Posts: 4562
AM5 bak... volgens de stats en volgens mijn cilinder is het zo zo raar dan? ZR zit ook ergens rond die waarde d8 ik...
 
Bullet 3-7-2004 14:36 Print reply

Posts: 12150
AM5/6 slag = 39mm
 
**My BungHole Will Speak Now**
Wander 3-7-2004 14:38 Print reply

Posts: 613
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

AM5/6 slag = 39mm


mnoetst ff

check je inbox, en kan je die pic ook niet anders ff via bf sturen of mailen ?
 
[s]Heb[/s] Had een Aprilia RS, is nu gestole :'(
Bullet 3-7-2004 14:39 Print reply

Posts: 12150
hij zit al in je mailbox Wander
 
**My BungHole Will Speak Now**
SavagePielk 3-7-2004 15:43 Print reply

Posts: 4562
hmmm... vaag. Had het opgezocht op internet, stond 41,4 mm en zelf kwam ik daar ook ongeveer op uit... *meet na* jah, tussen ODP en BDP zit ongeveer 41mm, zeker niet minder...
 
[RRT] Lost-P 3-7-2004 17:19 Print reply
Posts: 4578
de slag is toch in principe odp - bdp? Dan kloppen die gegevens van je niet echt, volgens jou zou het dan 38 - 3 = 35mm zijn??? Of ben ik scheel bezig
 
Chille Tune shit dan
Blukaap2 3-7-2004 17:22 Print reply

Posts: 9984
Dat is idd de slag, dus het lijkt er op dat het weer niet 100% klopt .

En als ik het verschil tussen ODP en BDP vergelijk op die tekening kom ik op 43mm ofzo.
En ODP lijkt mij erg laag te liggen.
 
Stoere brommers
[RRT] Lost-P 3-7-2004 17:24 Print reply
Posts: 4578
nou, bdp op 3mm van de cilinderrand vind k ook een vrij groot getal ( om t zo maar ff te zeggen )

ik bedoel, dan zou de deckheight toch op 3mm liggen...dat is dan volgens mij meer zo van: zeg maar dag met je compressie?

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 3-7-2004 17:26
 
Chille Tune shit dan
Blukaap2 3-7-2004 17:25 Print reply

Posts: 9984
Jah, maar dat vind ik dan nog aannemelijker dan spoelpoorten die 5mm boven ODP openen .
 
Stoere brommers
[RRT] Lost-P 3-7-2004 17:27 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Jah, maar dat vind ik dan nog aannemelijker dan spoelpoorten die 5mm boven ODP openen .


haha ja idd....dus nog steeds niet echt een "nette" map/gegevens...


Edit: btw, als ik zo de mm's tel, dan kom ik op ongeveer 43mm ofzo ( het verschil tussen odp en bdp). Dus klopt ook al niet met die 38mm...


Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 3-7-2004 17:32
 
Chille Tune shit dan
SavagePielk 4-7-2004 11:10 Print reply

Posts: 4562
jah die odp- en bdplijn loopt een beetje schuin stom... je moet de linker kant van de bdp en de rechterkant van de odp bekijken, beetje stom van me.... dan kom je uit op 41. Hoe kom ik hiermee aan de uitlaatpoort timing?
 
bart de scootergek 4-7-2004 11:13 Print reply

Posts: 8916
ik zou zeggen maak hem over nieuw, met de goede maten.

en gebruik dan deze formule.
D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2

T=R+L+C-E

R is de slag gedeeld door 2 in mm.
L is is de drijfstang lengte van hart tot hart in mm.
C is Afstand top zuiger in B.D.P. tot aan rand van de cilinder in mm.
E is Afstand van de toprand van de poort tot aan de cilinder toprand in mm.


 
Honda RC-33
John Huijben 4-7-2004 13:08 Print reply

Posts: 2433
ik vind het zowiezo de poortmap niet erg netjes.
je moet het ns met een scherper potlood proberen.
als je klaar bent is het mischien een id om de poortmap om te draaien, als het goed is kan je heel precies de omlijning van de poorten zien.
die moet je dan zo nauwkeurig mogelijk overtrekken.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last

Dit topic is 80355 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 40 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved