Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
|
Pagina 39 van 52
|
Dit topic is 80357 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
puch_master |
1-7-2004 20:52 |
 Posts: 3429 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik
[...]
niet goed.. met een dremel ofzo lukt het je beter wss
maar dat van die 1 a 2 mm had ik wel goed toch?
en wat kan ik nog meer doen?
|
|
Toyota AE86 Levin coupé |
|
Hier_ben_ik - Administrator |
1-7-2004 20:54 |
 Posts: 8499 |
doe het rustig aan iig..
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
puch_master |
1-7-2004 20:55 |
 Posts: 3429 |
1 a 2 mm kan dus wel??
en wat kun je nog doen aan de rest van de poorten?
|
|
Toyota AE86 Levin coupé |
|
SavagePielk |
1-7-2004 20:56 |
 Posts: 4562 |
meestal niet veel... voor zover ik weet. Dan moet je er namelijk al echt verstand van hebben, omdat je anders de stroming in je cilinder misschien verknalt. Daar moet je dus eerst ff de juiste gegevens voor opzoeken.
|
|
|
|
SavagePielk |
1-7-2004 20:57 |
 Posts: 4562 |
Onderaan je cilinder zitten de openingen die van bij je krukaswangen naar je spoelpoorten lopen... de onderste cm daarvan kun je wat breder maken voor meer power.
|
|
|
|
Sander- |
1-7-2004 21:01 |
Posts: 2 |
met het hoger vrezen van je uitlaatpoort zal ik maar eens beginnen met 1mm en de uitlaatpoort ook een stuk breder maken (1,5 tot 2mm aan elke kant) als je hem alleen maar hoger maakt verlies je heel veel kracht bij lage toeren, het bredermaken zorgt ervoor dat je meer kracht krijgt bij hoge toeren tegen een heel klein verlies bij de lage toeren
|
|
|
|
Gertjan |
1-7-2004 21:09 |
 Posts: 1505 |
om nog ff door de te gaan over die gaatjes van je inlaat naar je spoelpoorten..
daar had ik al eerder fotos en vraagjes over gepost...

hijs voor de rest niet getjoend geloof ik, op de scherpere randjes van de spoelpoort dingen na
maar goed, vraag is dus, of dit nou klote gaat lopen of niet
en of die nou nog verder tjoent kan worden (zoals dus al eerder werd gezegd dat et alleen werkt als je voor de rest nix tjoent ofzo ?  )
|
|
|
|
puch_master |
1-7-2004 21:09 |
 Posts: 3429 |
en dit kun je dus ook breder maken
|
|
Toyota AE86 Levin coupé |
|
Tomos 50 |
1-7-2004 21:53 |
 Posts: 925 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puch_master
1 a 2 mm kan dus wel??
en wat kun je nog doen aan de rest van de poorten?
Dat moet wel lukken, alleen aan je uitlaatpoort zitten!!!! andere is voor pro's
|
|
|
|
puch_master |
1-7-2004 21:55 |
 Posts: 3429 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tomos 50
[...]
Dat moet wel lukken, alleen aan je uitlaatpoort zitten!!!! andere is voor pro's
had ik mezelf ook al voor genomen ik wil namelijk net dat beetje meer power dat zal zo wel lukken denk ik
|
|
Toyota AE86 Levin coupé |
|
Blukaap2 |
1-7-2004 22:05 |
 Posts: 9984 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ClassicPielk
afbeelding
okay... lol.
Goed, het begin is er nu alweer, dat geeft ook meteen aan waarom die andere poortmap geen ruk waard was  .
Nu is er nog 1 heel belangrijk ding wat er mist, namenlijk het bovenste dode punt (of het onderste dode punt, 1 van beiden is goed).
Je zult dus even moeten kijken waar de zuiger staat als ie helemaal onderin of bovenin staat.
Het onderste dode punt is wat makkelijker te bepalen, maar dan moeten cilinder en zuiger wel even terug op je blok met het aantal voetpakkingen wat je wil gebruiken.
Als ik het zo een beetje gok zal de hoogte vd uitlaatpoort tov de spoelers nog wel redelijk kloppen.
Het allerfijnste zou een poortmap op milimeterpapier zijn, dus als je dat kan vinden, doe dat en geef het ODP er op aan.
En de boring + slag zijn ook wel zo prettig om te hebben.
Maak als het kan ook wat foto's van de cilinder, onder welke hoek de spoelpoorten staan, hoe de uitlaatpoort overgaat in het uitlaatkanaal (en hoe lang dat kanaal is, tot het punt waar de uitlaat er in valt).
en heb voortaan even iets meer geduld, ik keek bv gewoon niet in het topic
|
|
Stoere brommers |
|
orange |
1-7-2004 22:54 |
 Posts: 672 |
reactie op classic pielk..
zie hier boven
extra
geef de boring/slag/krukaslengte aan.
ook zijn er maar enkele hiero in staat om een uitlaat zelf te ontwerpen. en die zullen hun informatie niet zomaar prijs geven. aan een persoon die niet voor prestaties een uitlaat wil hebben.
ik zou zeggen ga boeken kopen veel leren. en hoop dat je dan zelf wat verder wijs wordt.
wat is eigenlijk de rede dat je een andere zelf ontworpen uitlaat op je brommer wil??
kijk anders even op www.2stroke-tuning.nl
of
http://www.2stroke-t...aat_moto73/index.htm
dus succes met het ontwerpen van uitlaten..
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
2-7-2004 11:21 |
Posts: 4578 |
ff reactie voor Puchmaster ( waar die gasten t over hadden)
Ik zou niet zomaar zeggen van ja je kan makkelijk 1 of 2 mm weghalen...ALS je t goed wilt doen, maak je gewoon een poortmap en ga je eerst alle timingen e.d berekenen en dan gewoon kijken hoe breed je de uitlaatpoort kan maken, en hoe ver je de uitlaatpoort omhoog kan halen ( dus voor een leuke blowdown)...
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Pingu |
2-7-2004 15:32 |
Posts: 1842 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ClassicPielk
[...]
Alles is te tunen. Je kunt beginnen met de poorten wat bij te werken, dat is het makkelijkste. Klein stukje wegfrezen bovenin de uitlaatpoort etc. Wil je het echte werk dan moet je hem opsturen naar Lude, die maakt jouw 50cc sneller dan een 80cc
Kontelikker?
Verder kun je wel zo lopen te huilen in dit topic omdat niemand je helpt, maar als je dit topic had doorgelezen had je de timingen + gecorrigeerde breedte al kunnen geven. Ik (en vele anderen neem ik aan) ga echt niet bij ieder poortmapje wat iemand op het forum zet de timingen berekenen, zodat de persoon in kwestie zelf niet moei hoeft te worden.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
SavagePielk |
2-7-2004 17:51 |
 Posts: 4562 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: orange
reactie op classic pielk..
zie hier boven
extra
geef de boring/slag/krukaslengte aan.
ook zijn er maar enkele hiero in staat om een uitlaat zelf te ontwerpen. en die zullen hun informatie niet zomaar prijs geven. aan een persoon die niet voor prestaties een uitlaat wil hebben.
ik zou zeggen ga boeken kopen veel leren. en hoop dat je dan zelf wat verder wijs wordt.
wat is eigenlijk de rede dat je een andere zelf ontworpen uitlaat op je brommer wil??
kijk anders even op www.2stroke-tuning.nl
of
http://www.2stroke-t...aat_moto73/index.htm
dus succes met het ontwerpen van uitlaten..
om drie redenen;
1. het geluid is normaal echt bar slecht (knetter knetter) en voor de looks is het ook leuk
2. ik wil het graag leren, omdat ik later de motorindustrie in wil (ik ga werktuigbouwkunde studeren)
3. ik heb wat mensen in de buurt gesproken die ook zoiets willen hebben, maar sowieso de spullen niet hebben en die wil ik graag helpen.
@ Pingu: deels heb je gelijk, deels ook niet. Mijn bui van gisteren was gewoon kut en dat was helaas te merken (ik hoorde dat ik was gezakt)... verder heb ik het doorgespit maar werd ik niet veel wijzer (en dan heb ik miss idd wat gemist).
@ Blukaap2: onwijs bedankt hiervoor! Mm-papier heb ik wel liggen, dus ik zal wel even een mooie "map" maken
|
|
|
|
Dit topic is 80357 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 39 van 52
|
|