Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen poortmap, timingen en tunen topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 749 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
Pagina 36 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 80347 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

[RRT] Lost-P 21-6-2004 12:16 Print reply
Posts: 4578
graag gedaan
 
Chille Tune shit dan
Ja Weh nou 21-6-2004 12:39 Print reply

Posts: 2242
zijn er hier ook mensen die de inlaat/spoelers tunen? aangezien dit zorgvuldig moet gebeuren zoals ik gelezen heb, maar er staat nergens wat je kan berekenen/doen.
 
HTS Autotechniek
[RRT] Lost-P 21-6-2004 14:16 Print reply
Posts: 4578
inlaat enz. valt volgens mij ook vrij weinig aan te berekenen.....de Inlaat kan je beter maar vanaf blijven, daar moet je goed voor weten wat je doet want je verneukt de stroomsnelheid van het mengsel...en dan kan t dus alleen maar nadelig werken. En de spoelPoorten is heel lastig om te doen omdat je er slecht bij kan, en omdat je ze snel verneukt, dus niet echt iets voor de beginners en de SpoelKanalen daar kan je eventuele "foutjes" weghalen, dus braampjes e.d....
 
Chille Tune shit dan
Ja Weh nou 21-6-2004 14:26 Print reply

Posts: 2242
ene.. Fluitpoorten? hier bedoel ik algemeen en niet persee die zeta.

Ik heb in een oude imi (die ik toch in de kliko wou flikkeren) zelf fluitpoorten geboort, maar dat valt niet mee, 1tje zit iets te hoog en de andere zit volgens mij te dicht bij de uitlaatpoort. Hoe doen jullie dat (jaZper? had dat gedaan toch)

Eerst met een klein boortje (hopen ) dat je goed uitkomt, en dan met de dremel op maat brengen?
 
HTS Autotechniek
[RRT] Lost-P 21-6-2004 14:30 Print reply
Posts: 4578
ligt er aan welke wand je hebt, met gietijzer moet je alleen goed kijken waa rje uit moet komen...Dan frees je eerst in het uitlaatkanaal een stukje weg zodat je boortje wat grip heeft en dan boor je dus het kanaal en dna steeds groter boortje en dan afwerken met de dremel oid...Met een nicasil of Chroom wand, moet je eerst in de Boring, dus vanuit de cilinder zelf zeg maar, op de plek waar je de poort wilt hebben een stukje wand weghalen (Dit omdat als je daar vanaf de fluitpoortkanaal in gaat boren, dan knapt er een stuk wand weg en dat is 9 vd 10 keer meer dan de maximale grootte van die poort, en dat moe tje niet hebben ) en als je dat gedaan hebt is het weer hetzelfde. Dus gewoon weer goed kijken dat je recht en goed boort en dan steeds groter boortje tot d ejuiste grootte en dan afwerken

Hoop dat je t nog beetje snapt

 
Chille Tune shit dan
Ja Weh nou 21-6-2004 14:33 Print reply

Posts: 2242
ja k snap het, maar in principe is het gokken dus...? tenminste, je kan wel constan controleren of hij in de goeie richting gaat, maar zeker weten doe je het volgens mij niet.

 
HTS Autotechniek
[RRT] Lost-P 21-6-2004 14:36 Print reply
Posts: 4578
nouja, als je de Cilinder in de bankschroef oid zet, iig vast zet. En je kijkt hoe je precies moet gaan boren, en je hebt geen polio en kan dus recht boren dan kan er vrij weinig fout gaan. ( k zou btw wel eerst nog ff op een zooi cilinders oefenen)
 
Chille Tune shit dan
Joscross 23-6-2004 17:52 Print reply

Posts: 12501
Vraaaagju:
Ik was laatst bij een gozer, en die liet een paar cilinders aan me zien. Nou viel het me op dat er bij een paar van die dingen gaten waren geboort, van de inlaat naar de spoelkanalen.
Dus zo zeg maar:

Normaal zit daar dus een pittig massief stuk tussen, maar bij die cilinders zaten er dus openingen. Het was niet zo dat dat hele tussenschot was weggeboort, maar gewoon 2 gaatjes er door heen geboort met een boortje van 6mm ofzo. Het is trouwens wel vrij precies werk want als je een beetje scheef gaat zit je door de wand heen.
Volgens die gozer scheelde dat kilometers.

Zou dat kloppen of is het gewoon een broodje aap verhaal.

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 23-6-2004 17:52
 
Neonlampje 23-6-2004 17:58 Print reply

Posts: 14825
Dat zijn auxiliary intake ports.
Wanneer je de rest van je brommer tuned, niet aan komen.

Als je dat niet doet, en je boort deze gaten zul je idd wat meer kmtjes maken.. maar voornamenlijk wat kracht onderin winnen.

Het verstoort verder de flow binnen je spoelers nogal, en je cre?ert hetzelfde id door je carter en/of inlaatpoort bij te werken.
 
Joscross 23-6-2004 18:03 Print reply

Posts: 12501
Das duidelijk
 
Ja Weh nou 23-6-2004 18:06 Print reply

Posts: 2242
dus je moet het niet doen als je je cilinder "perfect wil maken" ?

Ik heb ook paar keer gelezen dat bij de 100 eurocilindro NSR die poorten dichtgemaakt worden.

En dan zie ik weer een kawa 80 crossmotercilinder die die poorten ook heeft, en die dingen lopen toch ook als een tiet? zou hij er dan ook beter op lopen als je die dichtmaakt?
 
HTS Autotechniek
PRO TUNING 23-6-2004 18:11 Print reply

Posts: 4000
Je moet deze gaten niet naar de spoelpoorten boren maar rechtstreeks van de inlaat recht de cilinder in, zo maak je extra spoelpoorten.
Let op !! dit werkt alleen bij een membraan cilinder.
 
Ja Weh nou 23-6-2004 18:16 Print reply

Posts: 2242
toch nie zo hoop ik



maar dan gelijk een vraag over deze foto... hij komt van bart's brommer site, en die kerel heeft er toch veel verstand van(blair). Hoe zit het dan met deze foto?
 
HTS Autotechniek
Joscross 23-6-2004 18:17 Print reply

Posts: 12501
Zo lijkt me wel ja..
 
PRO TUNING 23-6-2004 18:19 Print reply

Posts: 4000
Dat is het zelfde idee.
 

Dit topic is 80347 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 36 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved