Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen poortmap, timingen en tunen topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 749 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
Pagina 35 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 80348 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

theredone51 13-6-2004 13:04 Print reply

Posts: 2506
ik weet dat dat de formule is, amar ik probeer E uit die formule te halen zodat je dus alleen de gewenste blowdown hoeft in te vullen en dattie dan de benodigde poorthoogte geeft
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
bart de scootergek 13-6-2004 22:23 Print reply

Posts: 8916


dit is dus mijn 1e keer dat ik een poortmap maak, ja ik weet het heb er maar 2 maten op staan maar wilde alleen de blowdown bereken. ik maak binnekort nog een keer een nette. dit kwam er uit:
uitlaat: 162,97
spoel:112
blowdown: 25,5

zijn dit leuke waarden of zeggen jullie van het is maar een sloom cilindertje.
 
Honda RC-33
[RRT] Lost-P 14-6-2004 11:20 Print reply
Posts: 4578
nouja dat ligt ook aan de rest van de poorten en de spoelkanalen e.d....Maar een blowdown van 25.5 dat kan nog wel ietsjes hoger tot de 30/31 ( al weet ik natuurlijk niet hoeveel cc het is, met bijv. 50cc moet je het niet al te hoog maken, maar 70 en hoger die kunnen wel een leuke hoge blowdown hebben...)


Edit: Bereken ook meteen ffies hoe breed de uitlaatpoort is tov de Boring....of die dus ook nog een stukje breder kan...

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 15-6-2004 8:34
 
Chille Tune shit dan
Gertjan 20-6-2004 20:13 Print reply

Posts: 1505





ik heb deze kawa ar zo gevonden op een sloop kawa, ik vind et maar een beetje vaag, nou is mijn vraag: is dat nou beter, of gaat ie er juist kutter van lopen ?
(cilinder is trouwens nog nooit uitgehoond (39mm) (*zeldzaam*)
 
Joostvdw 20-6-2004 20:23 Print reply

Posts: 4789
volgens mij is dat een poging tot boostpoort, want die horen volgens mij direct een eigen poort te zijn, maar deze cil zal wel iets sneller zijn denk ik

maar beter boor je gewoon een poort erbij recht tegen over de uitlaatpoort...
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
gonzales 20-6-2004 20:25 Print reply

Posts: 1319
der is op een niet zo nette manier aan de inlaatspeoelers gevijlt wetende dat kawasaki sowieso al teer is van inlaatjes te verknoeien vrees ik dat deze cillinder nogal kut zou kunnen gaan lopen . tip egaliseer dan toch op zijn minst die poorten zodat de oppervlakte een beetje structuur heeft

Dit bericht is ge-edit door gonzales op 20-6-2004 20:26
 
burn your rubber not your soul
gonzales 20-6-2004 20:31 Print reply

Posts: 1319
hebben volgens mij trouwens aan je cillinderhemd ook geknoeidt langszij
 
burn your rubber not your soul
Gertjan 20-6-2004 20:36 Print reply

Posts: 1505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gonzales

hebben volgens mij trouwens aan je cillinderhemd ook geknoeidt langszij




nou ja ik laat em morgen honen (1e overmaat )
en dan zie ik wel wattie doet
 
Ja Weh nou 21-6-2004 11:59 Print reply

Posts: 2242
Honda mt5 70cc zeta LC "tuned"

Timinguitlaat: 197,1*
Timinginlaat: 127,9*

Blowdown: 34,6* (beetje hoog h?? is het erg?)

gecorr breedte uitlaatpoort: 64,25% (dat is goed genoeg toch?)


En verder heeft de max breedte nog invloed als je er een zuiger in doet met een L-veer?

Dit bericht is ge-edit door mt (12)5 op 21-6-2004 12:03
 
HTS Autotechniek
[RRT] Lost-P 21-6-2004 12:01 Print reply
Posts: 4578
de Blowdown ius beetje aan de hoge kant, maar kan bij een waterkoeling geen kwaad denk ik.....alleen ik denk dat je met een 197 Graden uitlaatpoort, dat is behoorlijk hoog....dan verlies je miss. weer een stuk aan compressie.....Dat is misschien niet zo goed zeg maar. De breedte kan nog wel een stuk verder tot een 68%....
 
Chille Tune shit dan
Ja Weh nou 21-6-2004 12:05 Print reply

Posts: 2242
en met die l-veer, maakt dat uit? dat die makkelijker hapt ofzo?

 
HTS Autotechniek
[RRT] Lost-P 21-6-2004 12:06 Print reply
Posts: 4578
hmm, heb ik weinig ervaring mee met L-veren, maar t lijkt me wel dat die eerder happen ja. Dan zou je misschien die poort op die 64% houden, is sowieso beter dan Ori.
 
Chille Tune shit dan
Ja Weh nou 21-6-2004 12:08 Print reply

Posts: 2242
Maar die hoge blowdown gaat er dus voor zorgen dat hij vooral flink hoogtoerig is, en echt pas trekt in zijn powerband?

En ik denk idd dat ik die breedte zo laat.
 
HTS Autotechniek
[RRT] Lost-P 21-6-2004 12:11 Print reply
Posts: 4578
ja, als je kijkt naar hoe de poorten liggen, zal hij aardig wat toeren maken, en idd zoals je zegt een hele hoge powerband hebben die erg kort is en pas echt gaat trekken in die hoge powerband.....Maar ik zei net ook al, als je de uitlaatpoort zo erg omhoog haalt ( 197 graden) dan verlies je er imo net ff te veel compressie mee...
 
Chille Tune shit dan
Ja Weh nou 21-6-2004 12:14 Print reply

Posts: 2242
Ik heb hem zelf niet zo gamaakt, ik heb hem zo gekocht, en ik wou berekenen offie wel met "aandacht" tuned is..

maar iig bedankt h
 
HTS Autotechniek

Dit topic is 80348 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 35 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved