Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
|
Pagina 34 van 52
|
Dit topic is 80341 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pingu |
11-6-2004 17:12 |
Posts: 1842 |
@ richard655.. je hebt geen zin dit topic door te nemen, maar loopt wel lekker te blaten over koppen afvlakken, en inlaat en uitlaat zomaar ff groter frezen  lees gewoon dit topic eens door, hoef je niet zulke vragen te lopen stellen.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
theredone51 |
11-6-2004 23:59 |
 Posts: 2506 |
Ik heb dus ook gepoortmapt hier het resultaat:

uitkomst van de berekeningen staat erin.
Hij is dus voor een Vespa Ciao en nu wilde ik graag weten wat ik nog zoal kon veranderen bijv de blowdown? Maar wat is een goede blowdown voor mijn Vespa? Hij is niet voor straat gebruik, heeft vario mocht dit iets uitmaken kwa blowdown. Ik weet niet of een scooter (wat het nu dus eigenlijk is) een andere blowdown heeft als een schakel, kon hier namelijk niet over vinden.
Wie kan mij helpen? en heeft het nut om zal maar zeggen dat stuk boven de inhammen in het cilinderhemd weg te halen?
En nog 1 plannetje dan: de polini 65cc cilinders hebben een W-poort heeft het nut als ik deze namaak op mijn 50cc cilinder (ik heb de 65cc hier liggen dus kan het zo namaken)?
mvg Sander
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|
Neonlampje |
12-6-2004 0:19 |
 Posts: 14825 |
W-poorten hebben geen geweldige poortvorm, je hebt een enorm poort oppervlak nodig, om aan een beetje effectief opp te komen
|
|
|
|
theredone51 |
12-6-2004 8:53 |
 Posts: 2506 |
maar wat is een btje een mooie blowdown voor laten we zeggen een scooter?
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|
Pingu |
12-6-2004 11:33 |
Posts: 1842 |
30/32 mss nog iets hoger, afhankelijk van de rest. Maar aan zulke poortmappen heb je vrij weinig..
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
theredone51 |
12-6-2004 11:35 |
 Posts: 2506 |
30/32 dus het maakt weinig uit de blowdown van een schakel tov een scooter? En ik kan beter met de uitlaatpoort de blowdown aanpassen dan met de spoelers he?
en wat versta je onder: de rest??
Dit bericht is ge-edit door theredone51 op 12-6-2004 11:36
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|
Pingu |
12-6-2004 12:40 |
Posts: 1842 |
rest vd setup, en blowdown is nu lager of niet, krijg je nl. niet hoger door aan spoelers (waar je toch al niet aan moet zitten) te klooien.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
theredone51 |
12-6-2004 14:31 |
 Posts: 2506 |
Ik heb ff wat makkelijks gemaakt om timingen te bereken en van poortmapgrootte naar echte grootte. Van blowdown terugrekenen naar poorthoogte ben ik nog mee bezig.
Download de excel sheet
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|
Pingu |
12-6-2004 15:38 |
Posts: 1842 |
spoel en boostpoort staan verkeerd?
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
theredone51 |
12-6-2004 21:45 |
 Posts: 2506 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pingu
spoel en boostpoort staan verkeerd?
hoe bedoel je? ah zo, ja ik weet wat je bedoelt, maar zijn maar gewoon voorbeeld waardes he  die sheet is toepasbaar voor elke cilinder om de timingen te berekenen, gewoon de waardes veranderen
Dit bericht is ge-edit door theredone51 op 12-6-2004 21:49
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|
Neonlampje |
12-6-2004 22:28 |
 Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: theredone51
Van blowdown terugrekenen naar poorthoogte ben ik nog mee bezig.
veel suc6
lastiger dan het op het eerste gezicht lijkt
|
|
|
|
theredone51 |
13-6-2004 11:36 |
 Posts: 2506 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
[...]
veel suc6 
lastiger dan het op het eerste gezicht lijkt
ik weet het, ik zit nu op de formule:
D=180-cos^-1((R^2+C^2+L^2+E^2+CL^2+2RC+2RL-2RE-2EC-2EL)/(2R^2+2RC+2RL-2RE))*2
alleen kom ik er verder niet uit
morgen maar eens even aan me wiskunde lerares vragen, scheelt weer een half lesuur
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|
gonzales |
13-6-2004 11:44 |
 Posts: 1319 |
vespa is lastig te tunen is namelijk een zuigergestuurde cilllinder
|
|
burn your rubber not your soul |
|
theredone51 |
13-6-2004 11:50 |
 Posts: 2506 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gonzales
vespa is lastig te tunen is namelijk een zuigergestuurde cilllinder
waar moet ik mee oppassen als ik hem ga tunen?
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|
bart de scootergek |
13-6-2004 12:38 |
 Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gonzales
vespa is lastig te tunen is namelijk een zuigergestuurde cilllinder
ja in de meeste cilinder zit toch een zuiger of niet  . en als je op het begrip zuigergestuurde inlaat doelt klopt dat ook niet, het is namelijk een soort van roterende inlaat met de krukas die de inlaat afsluit.
dit is dus de formule die je moet gebruiken: D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2 .
zal binnekort wel es een poortmapje van me ori typhoon cilinder maken.
Dit bericht is ge-edit door honda cr80 op 13-6-2004 12:41
|
|
Honda RC-33 |
|
Dit topic is 80341 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 34 van 52
|
|