Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen poortmap, timingen en tunen topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 586 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
Pagina 34 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 80341 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pingu 11-6-2004 17:12 Print reply
Posts: 1842
@ richard655.. je hebt geen zin dit topic door te nemen, maar loopt wel lekker te blaten over koppen afvlakken, en inlaat en uitlaat zomaar ff groter frezen lees gewoon dit topic eens door, hoef je niet zulke vragen te lopen stellen.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
theredone51 11-6-2004 23:59 Print reply

Posts: 2506
Ik heb dus ook gepoortmapt hier het resultaat:

uitkomst van de berekeningen staat erin.
Hij is dus voor een Vespa Ciao en nu wilde ik graag weten wat ik nog zoal kon veranderen bijv de blowdown? Maar wat is een goede blowdown voor mijn Vespa? Hij is niet voor straat gebruik, heeft vario mocht dit iets uitmaken kwa blowdown. Ik weet niet of een scooter (wat het nu dus eigenlijk is) een andere blowdown heeft als een schakel, kon hier namelijk niet over vinden.
Wie kan mij helpen? en heeft het nut om zal maar zeggen dat stuk boven de inhammen in het cilinderhemd weg te halen?
En nog 1 plannetje dan: de polini 65cc cilinders hebben een W-poort heeft het nut als ik deze namaak op mijn 50cc cilinder (ik heb de 65cc hier liggen dus kan het zo namaken)?

mvg Sander
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Neonlampje 12-6-2004 0:19 Print reply

Posts: 14825
W-poorten hebben geen geweldige poortvorm, je hebt een enorm poort oppervlak nodig, om aan een beetje effectief opp te komen
 
theredone51 12-6-2004 8:53 Print reply

Posts: 2506
maar wat is een btje een mooie blowdown voor laten we zeggen een scooter?
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Pingu 12-6-2004 11:33 Print reply
Posts: 1842
30/32 mss nog iets hoger, afhankelijk van de rest. Maar aan zulke poortmappen heb je vrij weinig..
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
theredone51 12-6-2004 11:35 Print reply

Posts: 2506
30/32 dus het maakt weinig uit de blowdown van een schakel tov een scooter? En ik kan beter met de uitlaatpoort de blowdown aanpassen dan met de spoelers he?

en wat versta je onder: de rest??

Dit bericht is ge-edit door theredone51 op 12-6-2004 11:36
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Pingu 12-6-2004 12:40 Print reply
Posts: 1842
rest vd setup, en blowdown is nu lager of niet, krijg je nl. niet hoger door aan spoelers (waar je toch al niet aan moet zitten) te klooien.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
theredone51 12-6-2004 14:31 Print reply

Posts: 2506
Ik heb ff wat makkelijks gemaakt om timingen te bereken en van poortmapgrootte naar echte grootte. Van blowdown terugrekenen naar poorthoogte ben ik nog mee bezig.

Download de excel sheet

 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Pingu 12-6-2004 15:38 Print reply
Posts: 1842
spoel en boostpoort staan verkeerd?
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
theredone51 12-6-2004 21:45 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

spoel en boostpoort staan verkeerd?


hoe bedoel je? ah zo, ja ik weet wat je bedoelt, maar zijn maar gewoon voorbeeld waardes he die sheet is toepasbaar voor elke cilinder om de timingen te berekenen, gewoon de waardes veranderen

Dit bericht is ge-edit door theredone51 op 12-6-2004 21:49
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Neonlampje 12-6-2004 22:28 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theredone51
Van blowdown terugrekenen naar poorthoogte ben ik nog mee bezig.

veel suc6

lastiger dan het op het eerste gezicht lijkt
 
theredone51 13-6-2004 11:36 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
veel suc6

lastiger dan het op het eerste gezicht lijkt


ik weet het, ik zit nu op de formule:
D=180-cos^-1((R^2+C^2+L^2+E^2+CL^2+2RC+2RL-2RE-2EC-2EL)/(2R^2+2RC+2RL-2RE))*2

alleen kom ik er verder niet uit
morgen maar eens even aan me wiskunde lerares vragen, scheelt weer een half lesuur
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
gonzales 13-6-2004 11:44 Print reply

Posts: 1319
vespa is lastig te tunen is namelijk een zuigergestuurde cilllinder
 
burn your rubber not your soul
theredone51 13-6-2004 11:50 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gonzales

vespa is lastig te tunen is namelijk een zuigergestuurde cilllinder


waar moet ik mee oppassen als ik hem ga tunen?
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
bart de scootergek 13-6-2004 12:38 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gonzales

vespa is lastig te tunen is namelijk een zuigergestuurde cilllinder


ja in de meeste cilinder zit toch een zuiger of niet . en als je op het begrip zuigergestuurde inlaat doelt klopt dat ook niet, het is namelijk een soort van roterende inlaat met de krukas die de inlaat afsluit.

dit is dus de formule die je moet gebruiken: D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2 .

zal binnekort wel es een poortmapje van me ori typhoon cilinder maken.

Dit bericht is ge-edit door honda cr80 op 13-6-2004 12:41
 
Honda RC-33

Dit topic is 80341 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 34 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved