Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen poortmap, timingen en tunen topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 616 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
Pagina 29 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 80280 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

[RRT] Lost-P 18-5-2004 16:30 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

[...]


Lees ff het stukje hierboven...


haha idd, wilde t net zeggen ...Maar je kan de uitlaat wel 67/68% van de boring maken ja...Maar let op gebruik hiervoor wel de Gecorrigeerde breedte van de uitlaatpoort, want anders dan is die nog steeds "te" smal
 
Chille Tune shit dan
Tomos 50 18-5-2004 16:48 Print reply

Posts: 925
weet iemand een blowdown van een 50 cc snel voor Tomos?
Of ervaring met het tunen van Tomos cilinders?


Dit bericht is ge-edit door Tomos 50 op 18-5-2004 16:51
 
edwin ss50 18-5-2004 16:55 Print reply
Posts: 299
ik wil een 110 imi tunen, net zo ongeveer als een 110 zeta of malossi, dus heeft iemand een 110 poortmap van een 110 zeta of malossi voor mij? inbox mij dan ff

 
oke
edwin ss50 18-5-2004 16:56 Print reply
Posts: 299
o ja, voor mb/mt
 
oke
Tsxdude AKU MicheL 18-5-2004 17:04 Print reply

Posts: 10676
Gebruik de knop als je iets vergeten bent, dan hoef je niet elke keer een nieuwe post te openen...

En ga eens in de search kijken of je wat kan vinden of poortmappen...
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
orange 18-5-2004 17:09 Print reply

Posts: 672
naar mijn mening is het niet goed om vanuit een andere poort map een cillinder daarop aan te passen. ivm. de spoelrichtingen etc.

maar je zou de search kunnen gebruiken of iemand inboxen die er 1 heeft!
 
Tsxdude AKU MicheL 18-5-2004 17:12 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: orange

naar mijn mening is het niet goed om vanuit een andere poort map een cillinder daarop aan te passen. ivm. de spoelrichtingen etc.

maar je zou de search kunnen gebruiken of iemand inboxen die er 1 heeft!


Idd je kan netzogoed een poortmap van je eigen maken?

 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
orange 18-5-2004 17:15 Print reply

Posts: 672
nee hij bedoeld. hij pakt een poortmap van een malossi (die trouwens ook nog een andere boring heeft dan immi(als ik me niet vergis)) en gaat zijn cillinder net zo maken. maar hij verandert dan niet de spoelers omdat hij dat niet weet.


 
Pingu 18-5-2004 18:01 Print reply
Posts: 1842
spoelers van ander merk cil liggen wss heel anders, dus heb je vrij weinig aan een map daarvan. Maak gewoon een poortmapje van hoe hij nu is, + timingen en post die bv. in dit topic.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Ja Weh nou 19-5-2004 12:10 Print reply

Posts: 2242
Oke het lukt me niet om deze formule voor mekaar te krijgen: D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2

de getallen die ik invul zijn ergens in dit topic langsgeweest.
R=20,70
L=82,80
C=0,90
E=24,00
T is dan 80,40

Dit vul ik letterlijk in me GR: D=(180-cos^-1((80,40^2+20,70^2-82,80^2)/(2*20,70*80,40)))

syn error, hij geeft aan dat de fout zit bij (180-cos^-1) om precies te zijn bij het tot de macht teken.

Ik heb op rad en deg geprobeert(je moet deg hebben toch?)

Ik heb heel het topic doorgelezen als iemand mij kan helpen please...
 
HTS Autotechniek
Ralf 19-5-2004 12:11 Print reply

Posts: 9073
cos^-1 is een fucntie op je rekenmachine, shift COS meestal..
 
Ja Weh nou 19-5-2004 12:14 Print reply

Posts: 2242
Ok hartstikke bedankt..

Ik had trouwes wel D=(180-cos^-1((80,40^2+20,70^2-82,80^2)/(2*20,70*80,40)))*2 gedaan
die laaste 2

Dit bericht is ge-edit door mt (12)5 op 19-5-2004 12:15
 
HTS Autotechniek
Ralf 19-5-2004 12:17 Print reply

Posts: 9073
Beste is gewoon ff de formule in stukjes te verdelen, beter bij te houden waar je mee bezig bent..
 
Ja Weh nou 19-5-2004 12:22 Print reply

Posts: 2242
ja, dat had ik ook wel gedaan, alleen die cos deed moeilijk, om het toch ietswat overzichtelijk te houden had ik de hele formule opgeschreven, ipv dan niet leesbare gebrabbel van mij

maar ik ga nu effe verder met berekenen, dan ga ik eerst effe me imi berekenen die ik meer als een jaar geleden met een dikke vijl had bewerkt zonder dat ik wist wat ik deed
 
HTS Autotechniek
Ja Weh nou 19-5-2004 13:02 Print reply

Posts: 2242
Nou ik heb een ouwe imi70 van me doorgemeten er klopt echt niks van.. en blowdown van 25,3 opzich zou je zeggen dat is niet zo erg, hoppa die uitlaatpoort omhoog. MAar Ik had die uitlaat poort al een paar mm omhoog geveild, en de spoelers niet . Die spoelers vond ik er orgineel al groot overdreven uitzien(je heb trouwes verschillende imi's, sommige met kleine poorten, en sommige met grote poorten.)

die cilinder is overigens al lang weg, anders had ik welis willen weten wat hij deed als ikde blowdown op 31 had gezet...

edit:

en hij had 58% gecorrigeerde breedte van de uitlaatpoort... dus moest nog veel meer uit te halen zijn geweest

Dit bericht is ge-edit door mt (12)5 op 19-5-2004 13:15

Dit bericht is ge-edit door mt (12)5 op 19-5-2004 13:15
 
HTS Autotechniek

Dit topic is 80280 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 29 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved