Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen poortmap, timingen en tunen topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 656 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
Pagina 26 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 80302 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

[RRT] Lost-P 6-5-2004 23:32 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

als je een blowdown van 30 wilt draai je de formule toch om met antwoord blowdown=30


Dat kan ook, je kan ook ff de formule een paar keer invullen met verschillende "hoogte's" van de uitlaatpoort zeg maar, en dan degene nemen waar de mooiste blowdown uitkomt en dan vijlen...

en @Tomos 50: Je moet ( staat ergens in dit Topic) de gecorrigeerde breedte van de uitlaatpoort nemen, want die je meet op je poortmap is met bolling en als je de formule voor corrigeren neemt heb je hem zonder bolling en die moet je weten voor de breedte en dan kan je hem idd naar elke kant zoveel bijvijlen ( wel op de vorm blijven letten he )
 
Chille Tune shit dan
John Huijben 10-5-2004 19:41 Print reply

Posts: 2433
ik heb ff geprobeerd de timingen van een puch cilinder die ik had liggen geprobeert de berekene nmaar volgens mij is het mislukt
blokdown van 56 lijkt me een beeeeetje aan de hoge kant


zal die deck height nou zoveel uitmaken

ik ga nu ff een nette poortmap maken en de deckheight beetje nauwkeurig proberen te bepalen

owja : Maakt het vele uit als ik voor drijfstanglengte gewoon 2x de slag heb genomen

EDIT : img large van gemaakt klikken als je hem groter wil zien


Dit bericht is ge-edit door Exoskull op 10-5-2004 19:43
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Pingu 10-5-2004 21:27 Print reply
Posts: 1842
deck height maakt nie zo heel veel uit, probeer het ff te berekenen, spoelers kunnen nooit zo laag zitten nl.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
MarcelMt5 13-5-2004 11:55 Print reply

Posts: 788
ik heb een vraagje maar btje loos om er een topic over te openen dacht ik zo....

ik krijg binnenkort een vespa cilindertje te tunen voor een jongen uit mijn klas..nou heb ik al een aantal mt/b cilindertjes gedaan gewoon btje hak en zaag tuning, en nu vroeg ik me af is dat ook te doen bij die vespa cil? ik weet niet hoe zown cilindertje eruit ziet verder maar is het gewoon te doen zolas een mt/b cilinder?
 
Je hoeft niet gek te zijn om te kunnen Schakelen, maar het helpt wel. I Don't Need Burn-outs, Wheelies, Or Other Stunts, I'm Driving a HONDA That Says Enough.
MB-SpEeDfReAk 13-5-2004 12:19 Print reply
Posts: 612
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarcelMt5

ik heb een vraagje maar btje loos om er een topic over te openen dacht ik zo....

ik krijg binnenkort een vespa cilindertje te tunen voor een jongen uit mijn klas..nou heb ik al een aantal mt/b cilindertjes gedaan gewoon btje hak en zaag tuning, en nu vroeg ik me af is dat ook te doen bij die vespa cil? ik weet niet hoe zown cilindertje eruit ziet verder maar is het gewoon te doen zolas een mt/b cilinder?

Heeft een andere timing enzo he...
Weet niet of ze makkelijk te tunen zijn, maar niet zomaar gaan hakken...
 
88
Tomos 50 13-5-2004 15:57 Print reply

Posts: 925
Ik ben nou mijn cilinder aan het berekenen.
Blowdown= (uitlaatpoort:2)-(spoelpoort:2)
maar wordt dan de uitlaatpoort graden bedoelt ofzo, ik weet niet beter dan dat mijn uitlaatpoort 10 bij 20 mm is.
Hoe reken je dus de spoelpoorten en uitlaatpoort uit?
Ik heb ook mijn timing berekent = 125, kan dat kloppen? En wat is de timing nou precies?
Ik ben noob
 
[RRT] Lost-P 13-5-2004 16:47 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarcelMt5

ik heb een vraagje maar btje loos om er een topic over te openen dacht ik zo....

ik krijg binnenkort een vespa cilindertje te tunen voor een jongen uit mijn klas..nou heb ik al een aantal mt/b cilindertjes gedaan gewoon btje hak en zaag tuning, en nu vroeg ik me af is dat ook te doen bij die vespa cil? ik weet niet hoe zown cilindertje eruit ziet verder maar is het gewoon te doen zolas een mt/b cilinder?



Ik zou als ik jou was niet zaag/hak/beuntuning toepassen ...maar in principe zijn het dezelfde formules en alles als voor je mb/mt cilinders...die gelden overal voor.


@Tomos 50: Als je het Topic doorleest snap je wel dat je de Timingen moet gebruiken om de Blowdown te berekenen
 
Chille Tune shit dan
Tomos 50 14-5-2004 16:26 Print reply

Posts: 925
Kan je zonder dremel tunen?
Ik zag dat je ook voor op de boor vijltjes/freesjes kon kopen, gaat het daar ook mee?
 
phil is chil 14-5-2004 16:34 Print reply

Posts: 483
met een vijl
 
<3 the massive
Tomos 50 14-5-2004 16:37 Print reply

Posts: 925
zonder dremel en zonder vijl
 
Pingu 14-5-2004 17:11 Print reply
Posts: 1842
Boor kan ook, maar werkt minder netjes. Zo deed ik mijn eerste cilinders ook meestal. Enne, niet netjes, wil niet zeggen dat het niet snel hoeft te zijn uiteraard.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
MB-SpEeDfReAk 14-5-2004 17:16 Print reply
Posts: 612
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

Boor kan ook, maar werkt minder netjes. Zo deed ik mijn eerste cilinders ook meestal. Enne, niet netjes, wil niet zeggen dat het niet snel hoeft te zijn uiteraard.

wel dat het niet lang meegaat..
 
88
Tomos 50 14-5-2004 18:06 Print reply

Posts: 925
wat is het verschil dan?
Is toch gewoon een zelfde soort freesje alleen is een boor 5x groter en lomper!
 
Neonlampje 14-5-2004 18:18 Print reply

Posts: 14825
Het verschil geef je zelf al aan..
Veel suc6, heb je nodig!
 
Tomos 50 14-5-2004 18:22 Print reply

Posts: 925

haha ok
toch maar is een dremel aanschaffen denk ik.
 

Dit topic is 80302 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 26 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved