Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen poortmap, timingen en tunen topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 624 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
Pagina 25 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 80339 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

blair 2-5-2004 19:23 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxerr

[...]

Moet toch ergens beginne


Bij het begin en niet bij het eind. Blijf dus van je spoelers af, en gebruik een extra pakking oid als je ze hoger wilt krijgen.
 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
Bierie 3-5-2004 0:03 Print reply
Posts: 128
En kan iemand iets zeggen over die rechtopstaand randen? Je ziet duidelijk het verschil tussen foto 1 en foto 2. Alvast bedankt!
 
tsxerr 3-5-2004 0:14 Print reply

Posts: 1478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair

[...]


Bij het begin en niet bij het eind. Blijf dus van je spoelers af, en gebruik een extra pakking oid als je ze hoger wilt krijgen.

Wat is het effect als je er een extra pakking tussen doet?
 
http://groups.msn.com/tsxer
Hans F 3-5-2004 9:30 Print reply
Posts: 4326
dan worden ze hoger, zonder dat je ze hebt verneukt met je geveil
 
tsxerr 3-5-2004 11:57 Print reply

Posts: 1478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

dan worden ze hoger, zonder dat je ze hebt verneukt met je geveil

Ik ben egt een n00b op dit gebied. Maar wat verandert er dan in de prestatie?
 
http://groups.msn.com/tsxer
arie-de-arier 3-5-2004 13:19 Print reply

Posts: 10000
andere timingen, lees het topic eens door en klik eens op deze link

als je het allemaal goed wilt begrijpen
 
Allah is beter
-jaZper- 3-5-2004 13:38 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxerr

[...]

Ik ben egt een n00b op dit gebied. Maar wat verandert er dan in de prestatie?

word de compressie lager en dat geeft meestal meer vermogens verlies dan de spoelpoorten die langer open staan, dus hoge druk pad erop is dan wel minimaal
 
groene motoren gaan harder
arrier 5-5-2004 15:55 Print reply
Posts: 2221
dr kwam een keer een link voorbij van iemand die van zo'n blad alles had ingescaned over expansie uitlaten maar ik ben t kwijt heeft iemand dit nog als je weet welk artikel ik bedoel
 
Tomos 50 6-5-2004 21:44 Print reply

Posts: 925
iemand ooit een ori tomos cilinder berekent?
 
Tomos 50 6-5-2004 22:55 Print reply

Posts: 925

Ik begrijp echt nx van die timing bereken enzo,
ik wil mijn ori gietijzeren tomos gewoon een beetje bij dremelen, hoeveel kan ik er ongeveer afhalen naar links, rechts, boven, (kan beneden ook?) En waar moet ik mee vijlen dremelen? En wat zijn bevels? En er zit een ronding in men uitlaatpoort( in de tunnel van binnen naar buiten de cilinder), kan ik die eruit vuilen?
Ik weet van tunen dus echt helemaal nx, dus iemand die me een paar standaart dingen kan uitleggen?
 
Joostvdw 6-5-2004 22:59 Print reply

Posts: 4789
je zal dan toch echt dit topic HELEMAAL moeten doorlezen, kweet et, klote werk, maar ja dan snap je et wel

(ik snapte et daarna wel, beter dan niet iig )


Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 6-5-2004 22:59
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
[RRT] Lost-P 6-5-2004 22:59 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tomos 50


Ik begrijp echt nx van die timing bereken enzo,
ik wil mijn ori gietijzeren tomos gewoon een beetje bij dremelen, hoeveel kan ik er ongeveer afhalen naar links, rechts, boven, (kan beneden ook?) En waar moet ik mee vijlen dremelen? En wat zijn bevels? En er zit een ronding in men uitlaatpoort( in de tunnel van binnen naar buiten de cilinder), kan ik die eruit vuilen?
Ik weet van tunen dus echt helemaal nx, dus iemand die me een paar standaart dingen kan uitleggen?


Timingen berekenen enzo dat is dus alleen intikken op je G.R...niks moeilijks aan... En als je nou dit Topic GOED doorleest, dan snap jij al wel een hoop meer ja en vijlen t meeste met de dremel ja
 
Chille Tune shit dan
Tomos 50 6-5-2004 23:25 Print reply

Posts: 925
timing heb ik wel, maar hoe weet je daaruit hoeveel mm je nog naar boven mag vijlen als je een blowdown van 30 wil?
En je mag de uitlaatpoort 67% van de boring uitvijlen . In mijn geval Boring = 38*67%= 25.46
de originele breedte is 20mm, betekend dit dus dat ik naar elke kant 2.5 mmm mag uitvijlen?
 
arie-de-arier 6-5-2004 23:26 Print reply

Posts: 10000
als je een blowdown van 30 wilt draai je de formule toch om met antwoord blowdown=30
 
Allah is beter
Tomos 50 6-5-2004 23:26 Print reply

Posts: 925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

je zal dan toch echt dit topic HELEMAAL moeten doorlezen, kweet et, klote werk, maar ja dan snap je et wel

(ik snapte et daarna wel, beter dan niet iig )


Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 6-5-2004 22:59

ben al bij pagina 15

 

Dit topic is 80339 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 25 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved