Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen poortmap, timingen en tunen topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 653 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
Pagina 24 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 80350 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

[RRT] Lost-P 15-4-2004 19:48 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mBeter

[...]


uitlaatpoorttiming = 169,8 degrees
spoelpoorttiming 4p = 106,7 degrees
de werkelijke breedte van de uitlaat = 23,7mm
en als ik de zuiger uitvijl moet ie dan naar beneden en hoever?


Laat die zuiger maar zitten

Je blowdown is nu dus 31.55 dat is wel goed, dus de uitlaatpoort hoeft niet meer omhooggevijld te worden ofzo, maar de breedte is een 55% van je Boring en dit mag 68% zijn, dus die mag je nog wat breder maken verder zou ik niet veel doen in jou geval
 
Chille Tune shit dan
mBeter 15-4-2004 22:09 Print reply

Posts: 983
goed dan maak ik em wel breder kan wel kloppen dat ie hoog genoeg zit want hij maakt echt veel toeren voor een puch maar begint wel hard te trekken in lage tpm.
dus als ik het goed heb is die boring dus 45 en daar 55 % van is 24,75 en hij mag 30.60 zijn?
en is dat in werkelijke maat of met bolling?
mag ik die gaatjes in de zuiger echt niet groter maken?.?
 
gSuper?
[RRT] Lost-P 16-4-2004 15:45 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mBeter

goed dan maak ik em wel breder kan wel kloppen dat ie hoog genoeg zit want hij maakt echt veel toeren voor een puch maar begint wel hard te trekken in lage tpm.
dus als ik het goed heb is die boring dus 45 en daar 55 % van is 24,75 en hij mag 30.60 zijn?
en is dat in werkelijke maat of met bolling?
mag ik die gaatjes in de zuiger echt niet groter maken?.?


De gaatjes in die zuiger mag je wel groter maken, maar echt superveel zal je er niet van merken

en hij mag 30.60 gecorrigeerd zijn, dus op je poortmap iets breder, op je poortmap( Met bolling dus ) rond de 32.5 ofzo(waarschijnlijk wel IETS meer nog)...



Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 22-4-2004 19:20
 
Chille Tune shit dan
Bierie 29-4-2004 23:30 Print reply
Posts: 128
Bij bijna alle getunede mt5-cilinders is het ijzeren randje aan de ingang van de spoelkanalen verwijderd (aan de onderkant van de cilinder), is dit ook goed om te doen bij een yamaha rd/dt cilinder?
De mt5_cilinder:

De yamaha cilinder:

Sorry dat de foto's zo groot zijn.
En kan het kwaad als het uitlaat kanaal niet volledig vlak is, maar eerder hobbelig?
En merk je veel verschil tussen een 17mm en een 20 mm carbu?
Alvast bedankt!


Dit bericht is ge-edit door Bierie op 29-4-2004 23:34

Dit bericht is ge-edit door Bierie op 1-5-2004 10:54
 
Bierie 1-5-2004 2:47 Print reply
Posts: 128
Is er echt niemand die mij kan helpen?
 
Saknet 1-5-2004 7:14 Print reply

Posts: 10355
[*img_large]http://blabla[*/img_large]
zonder *

Dit bericht is ge-edit door barteld op 1-5-2004 7:14
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
tsxerr 2-5-2004 14:05 Print reply

Posts: 1478
Hoe vergroot je je spoelpoorten? En vlak je je zuiger af?
 
http://groups.msn.com/tsxer
Jarco 2-5-2004 15:11 Print reply

Posts: 4520
voor die spoel,met een vijl ze groter vijlen, dat van die zuiger weet ik niet.
 
Hans F 2-5-2004 15:15 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bierie

Bij bijna alle getunede mt5-cilinders is het ijzeren randje aan de ingang van de spoelkanalen verwijderd (aan de onderkant van de cilinder), is dit ook goed om te doen bij een yamaha rd/dt cilinder?

Sorry dat de foto's zo groot zijn.
En kan het kwaad als het uitlaat kanaal niet volledig vlak is, maar eerder hobbelig?
En merk je veel verschil tussen een 17mm en een 20 mm carbu?
Alvast bedankt!




rand?

uitlaatkanaal moet goed zijn be-/afge-werkt, is van erg grote invloed op de vermogensafgifte.
verschil 17 en 20 merk je lijkt me wel.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 2-5-2004 15:19
 
Harm 2-5-2004 16:25 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


rand?

uitlaatkanaal moet goed zijn be-/afge-werkt, is van erg grote invloed op de vermogensafgifte.
verschil 17 en 20 merk je lijkt me wel.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 2-5-2004 15:19

Bij mijn cil is het uitlaatkanaal ook niet 100% glad, en er zit een randje in de lengterichting. Moet ik die rand eruit vijlen en de uitlaatpoort polijsten, of maakt dat niet zoveel uit?

Bij tsx zit er zon pinnetje op het inlaatkanaal voor de olie. Hier heb ik een schroef ingedraaid, maar die is te lang en komt het inlaatkanaal in, maakt dit ook nog veel uit?

Ook sluit mijn voetpakking een deel van de spoelkanalen af, lijkt me dat ik dit gewoon een stuk moet wegsnijden?
 
http://www.durtikkers.tk
John Huijben 2-5-2004 16:58 Print reply

Posts: 2433
jah stukkie wegsnijden

 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Harm 2-5-2004 17:35 Print reply

Posts: 3032
En de rest van de 'problemen'??? Als ik iets weet kan ik er daalijk nog ff aan beginne
 
http://www.durtikkers.tk
tsxerr 2-5-2004 17:39 Print reply

Posts: 1478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco

voor die spoel,met een vijl ze groter vijlen, dat van die zuiger weet ik niet.

Maar past de vijl er dan tussen? (heb het nog niet geprobeert, maar de opening lijkt zo klein)
 
http://groups.msn.com/tsxer
blair 2-5-2004 18:06 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxerr

[...]

Maar past de vijl er dan tussen? (heb het nog niet geprobeert, maar de opening lijkt zo klein)


Blijf er maar vanaf, dat is beter.
 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
tsxerr 2-5-2004 18:10 Print reply

Posts: 1478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair

[...]


Blijf er maar vanaf, dat is beter.

Moet toch ergens beginne
 
http://groups.msn.com/tsxer

Dit topic is 80350 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 24 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved