Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen poortmap, timingen en tunen topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 747 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
Pagina 23 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 80356 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 13-4-2004 17:01 Print reply

Posts: 14825
Inlaat niet groter maken, win je amper iets mee...
Ken het voorbeeld van een getunede polini70 voor mt/b. Deze was flink getuned, maar had dus ook een inlaat ter grootte van een kleine peer ongeveer ding liep voor geen ene meter, stotteren onderin de toeren, pas bij het begin van zn powerband begon hij te trekken. Heeft minimaal een 24mm nodig om uberhaupt normaal mee te kunnen rijden... en dan nog rijdt het kut.
 
Hans F 13-4-2004 17:32 Print reply
Posts: 4326
maar die was dan ook wel aangepast een buitenaardse...
 
mBeter 13-4-2004 18:38 Print reply

Posts: 983
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

[...]



Dan reken je ffies uit hoe veel breder je uitlaatpoort mag zijn ( en dan maak je hem zo breed) en je rekent uit hoe de Blowdown is enzo, en dan maak je zo nodig de uitlaatpoort ook wat hoger, meer zou ik (nog) niet doen... dat merk je ook al behoorlijk


zijn daar programma's voor? net als die uitlaat berekeningen?
en als ik het goed heb is de blowdown 10mm... is dat goed of kan ie 11 worden (iemand ervaring page 21 onderaan)
 
gSuper?
[RRT] Lost-P 13-4-2004 18:41 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mBeter

[...]


zijn daar programma's voor? net als die uitlaat berekeningen?
en als ik het goed heb is de blowdown 10mm... is dat goed of kan ie 11 worden (iemand ervaring page 21 onderaan)


een blowdown van 10??? Ik heb geen ervaring met Puch Cilinders maar t klinkt behoorlijk aan de lage kant? heb je je Rekenmachine op Graden gezet met alles berekenen??? trouwens, wat is de Slag en de lengte van de Drijfstang van een Puch? ( ik moet nl wel een Cilindertje van een Puch Tunen, maar weet die waardes niet, dus als je me kan helpen?) En die Blowdown enzo zou ik nog ffies narekenen?
 
Chille Tune shit dan
mBeter 13-4-2004 18:45 Print reply

Posts: 983
ik zal eens kijken op inet dus zullen de waardes er zo wel opstaan maar hoe reken je precies je blowdown uit dan?
 
gSuper?
arie-de-arier 13-4-2004 18:47 Print reply

Posts: 10000
staat in dit topic uit gelegt
 
Allah is beter
[RRT] Lost-P 13-4-2004 18:49 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mBeter

ik zal eens kijken op inet dus zullen de waardes er zo wel opstaan maar hoe reken je precies je blowdown uit dan?



staat idd uitgelegd in dit Topic, je moet er de Timingen van de uitlaatpoort en de spoelpoorten voor uitrekenen, en niet de afstanden tot te bovenkant van de Cilinder van elkaar aftrekken
Maar als je dit Topic goed doorleest snap je het wel denk ik!
 
Chille Tune shit dan
mBeter 13-4-2004 19:02 Print reply

Posts: 983
Boring X Slag: 38 X 43 mm dit zal em zijn maar van die boring is niet veel meer waar.
(uitlaattiming - transfertiming)/2 zo reken je de blowdown dus uit? en daarvoor moet je een gradenschijf hebben ofnie
 
gSuper?
Tsxdude AKU MicheL 13-4-2004 19:05 Print reply

Posts: 10676
Kzou aan je inlaat maybe iets naar beneden halen of onderaan je zuiger een maantje maken ofzo, helpt in mijn geval heel erg, veel meer power onderin, (TSX!!)
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
mBeter 13-4-2004 19:08 Print reply

Posts: 983
oh ja dat stond in men andere verhaal dat ik nu carter inlaat met membraan aan het fixen ben dus inlaat is inmiddels opgevuld, dan hou ik over carter op maat maken zuiger lichter maken? de 2 gaten in de zuiger naar beneden halen en ulaatpoort
 
gSuper?
Neonlampje 13-4-2004 19:51 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

maar die was dan ook wel aangepast een buitenaardse...
ik verdenk hem er wel van ja
 
Blukaap 13-4-2004 20:03 Print reply

Posts: 10008
Als je kijkt naar wie dat ding bijgehakt had .
 
Bastila is lief
Honda_boy 13-4-2004 20:22 Print reply

Posts: 555


Maar kijk eens naar dit poortmapje van mijn Fast Arrow 70cc cilinder honda mb. Hij presteert niet zo goed. Toeren maakt die wel genoeg denk ik. De uitlaatpoort kan nog iets breder. Maar voor de rest? Is deze inlaatpoort dan groot genoeg?
 
Honda rulezzz !!!
mBeter 14-4-2004 20:46 Print reply

Posts: 983
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mBeter

ik zal eens kijken op inet dus zullen de waardes er zo wel opstaan maar hoe reken je precies je blowdown uit dan?


uitlaatpoorttiming = 169,8 degrees
spoelpoorttiming 4p = 106,7 degrees
de werkelijke breedte van de uitlaat = 23,7mm
en als ik de zuiger uitvijl moet ie dan naar beneden en hoever?
 
gSuper?
Pingu 15-4-2004 19:09 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda_boy

afbeelding

Maar kijk eens naar dit poortmapje van mijn Fast Arrow 70cc cilinder honda mb. Hij presteert niet zo goed. Toeren maakt die wel genoeg denk ik. De uitlaatpoort kan nog iets breder. Maar voor de rest? Is deze inlaatpoort dan groot genoeg?

heb je geen nettere map, met maten in mm bv?
 
2fast 2stroke mbx80 tuned

Dit topic is 80356 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 23 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved