mBeter |
12-4-2004 12:18 |
 Posts: 983 |
pakt wel laat op de koppeling, hij is nu zeer laagtoerig maar dat is dus niet echt nodig als ie zo laat oppakt
|
|
gSuper? |
|
-jaZper- |
12-4-2004 19:17 |
 Posts: 3841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mBeter
pakt wel laat op de koppeling, hij is nu zeer laagtoerig maar dat is dus niet echt nodig als ie zo laat oppakt
je koppeling gewoon aanpassen, lekker hoge toeren laten op pakken en dan kan je een hogere blowdown hebben
|
|
groene motoren gaan harder |
|
Honda_boy |
12-4-2004 20:37 |
 Posts: 555 |
mag je de inlaatpoort gewoon zou groot mogelijk maken? of zijn hier ook berekingen bij?
En mag de inlaatpoort tot op dezelfde hoogte als de spoelpoorten? of lager?
|
|
Honda rulezzz !!! |
|
[RRT] Lost-P |
12-4-2004 21:36 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda_boy
mag je de inlaatpoort gewoon zou groot mogelijk maken? of zijn hier ook berekingen bij?
En mag de inlaatpoort tot op dezelfde hoogte als de spoelpoorten? of lager?
De inlaat moet/mag je vooral breder maken! maar Niet hoger of lager gaan maken, dat schiet niet echt op zeg maar  maar k zou m wel een stukje breder maken...
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Honda_boy |
12-4-2004 21:42 |
|
MB-SpEeDfReAk |
12-4-2004 21:42 |
Posts: 612 |
Ik d8 dat je bij de meeste cilindertjes niks aan de inlaat moet doen...
|
|
88 |
|
[RRT] Lost-P |
12-4-2004 21:45 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda_boy
[...]
maar lager kan toch eigenlijk geen kwaad? zit toch onder de zuiger! ofwel? 
En wat doen de boostpoorten eigenlijk zo speciaal?
Boostpoort is een soort van inlaat, zo ongeveer.....en lager maken van de inlaat, tjah t kan wel, maar ik heb er niet echt goede ervaringen mee...
@MB-SpeedFreak: t hoeft niet nee, als de inlaat voldoende oppervlakte heeft...maar anders kan je t best een stukkie breder maken hoor
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Hans F |
13-4-2004 10:19 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda_boy
mag je de inlaatpoort gewoon zou groot mogelijk maken? of zijn hier ook berekingen bij?
En mag de inlaatpoort tot op dezelfde hoogte als de spoelpoorten? of lager?
je verliest enorm veel stroomsnelheid
|
|
|
|
Honda_boy |
13-4-2004 10:54 |
 Posts: 555 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
[...]
je verliest enorm veel stroomsnelheid
Maar een beetje lager en zo breed mogelijk, zo dat niet helpen?
|
|
Honda rulezzz !!! |
|
MB-SpEeDfReAk |
13-4-2004 10:59 |
Posts: 612 |
Wat zegt ie nou net??denk eens na...
|
|
88 |
|
Honda_boy |
13-4-2004 11:19 |
|
MB-SpEeDfReAk |
13-4-2004 11:23 |
|
Honda_boy |
13-4-2004 11:26 |
 Posts: 555 |
|
|
Honda rulezzz !!! |
|
MB-SpEeDfReAk |
13-4-2004 11:28 |
Posts: 612 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda_boy
[...]
Als ik het al wist, zo ik geen info meer vragen h? ! 
Maar euh, even goede vrienden h?
|
|
88 |
|
[RRT] Lost-P |
13-4-2004 16:56 |
Posts: 4578 |
Maar de reden dat je hem niet altijd breder moet maken heeft ook met de hoeveelheid benzine die de Cilinder krijgt te maken, daarom zei ik ook "als de oppervlakte van je Inlaat groot genoeg is hoef je hem niet breder te maken", want dan krijg je wat Hans zegt dat de stroomsnelheid heel erg afneemt. Maar als de Inlaat te klein is, dan remt het ook af, snap je? Dus kijk even of je inlaat groot genoeg is tov je Carb. ( dus of de hoeveelheid benzine die die krijgt er goed doorheen kan stromen) is dit groot genoeg dan moet je er vanaf blijven
|
|
Chille Tune shit dan |
|