Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen poortmap, timingen en tunen topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1011 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
Pagina 22 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 80362 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mBeter 12-4-2004 12:18 Print reply

Posts: 983
pakt wel laat op de koppeling, hij is nu zeer laagtoerig maar dat is dus niet echt nodig als ie zo laat oppakt
 
gSuper?
-jaZper- 12-4-2004 19:17 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mBeter

pakt wel laat op de koppeling, hij is nu zeer laagtoerig maar dat is dus niet echt nodig als ie zo laat oppakt


je koppeling gewoon aanpassen, lekker hoge toeren laten op pakken en dan kan je een hogere blowdown hebben
 
groene motoren gaan harder
Honda_boy 12-4-2004 20:37 Print reply

Posts: 555
mag je de inlaatpoort gewoon zou groot mogelijk maken? of zijn hier ook berekingen bij?

En mag de inlaatpoort tot op dezelfde hoogte als de spoelpoorten? of lager?
 
Honda rulezzz !!!
[RRT] Lost-P 12-4-2004 21:36 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda_boy

mag je de inlaatpoort gewoon zou groot mogelijk maken? of zijn hier ook berekingen bij?

En mag de inlaatpoort tot op dezelfde hoogte als de spoelpoorten? of lager?


De inlaat moet/mag je vooral breder maken! maar Niet hoger of lager gaan maken, dat schiet niet echt op zeg maar maar k zou m wel een stukje breder maken...
 
Chille Tune shit dan
Honda_boy 12-4-2004 21:42 Print reply

Posts: 555
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

[...]


De inlaat moet/mag je vooral breder maken! maar Niet hoger of lager gaan maken, dat schiet niet echt op zeg maar maar k zou m wel een stukje breder maken...


maar lager kan toch eigenlijk geen kwaad? zit toch onder de zuiger! ofwel?

En wat doen de boostpoorten eigenlijk zo speciaal?
 
Honda rulezzz !!!
MB-SpEeDfReAk 12-4-2004 21:42 Print reply
Posts: 612
Ik d8 dat je bij de meeste cilindertjes niks aan de inlaat moet doen...
 
88
[RRT] Lost-P 12-4-2004 21:45 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda_boy

[...]


maar lager kan toch eigenlijk geen kwaad? zit toch onder de zuiger! ofwel?

En wat doen de boostpoorten eigenlijk zo speciaal?


Boostpoort is een soort van inlaat, zo ongeveer.....en lager maken van de inlaat, tjah t kan wel, maar ik heb er niet echt goede ervaringen mee...


@MB-SpeedFreak: t hoeft niet nee, als de inlaat voldoende oppervlakte heeft...maar anders kan je t best een stukkie breder maken hoor
 
Chille Tune shit dan
Hans F 13-4-2004 10:19 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda_boy

mag je de inlaatpoort gewoon zou groot mogelijk maken? of zijn hier ook berekingen bij?

En mag de inlaatpoort tot op dezelfde hoogte als de spoelpoorten? of lager?


je verliest enorm veel stroomsnelheid
 
Honda_boy 13-4-2004 10:54 Print reply

Posts: 555
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


je verliest enorm veel stroomsnelheid


Maar een beetje lager en zo breed mogelijk, zo dat niet helpen?
 
Honda rulezzz !!!
MB-SpEeDfReAk 13-4-2004 10:59 Print reply
Posts: 612
Wat zegt ie nou net??denk eens na...
 
88
Honda_boy 13-4-2004 11:19 Print reply

Posts: 555
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB-SpEeDfReAk

Wat zegt ie nou net??denk eens na...


Ja "Lost-P" zegt toch dat ik hem breder kan maken !!! Mijn is al zo klein, dus als ik hem wat groter maak zal er heus niet enorm veel stroomsnelheid verloren worden. Ik vraag even wat raad aan jongens met KENNIS! Dus jij mag zwijgen
 
Honda rulezzz !!!
MB-SpEeDfReAk 13-4-2004 11:23 Print reply
Posts: 612
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda_boy

[...]


Ja "Lost-P" zegt toch dat ik hem breder kan maken !!! Mijn is al zo klein, dus als ik hem wat groter maak zal er heus niet enorm veel stroomsnelheid verloren worden. Ik vraag even wat raad aan jongens met KENNIS! Dus jij mag zwijgen


Weet denk ik meer dan jou
 
88
Honda_boy 13-4-2004 11:26 Print reply

Posts: 555
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB-SpEeDfReAk

[...]


Weet denk ik meer dan jou


Als ik het al wist, zo ik geen info meer vragen h? !

Maar euh, even goede vrienden h?
 
Honda rulezzz !!!
MB-SpEeDfReAk 13-4-2004 11:28 Print reply
Posts: 612
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda_boy

[...]


Als ik het al wist, zo ik geen info meer vragen h? !

Maar euh, even goede vrienden h?



 
88
[RRT] Lost-P 13-4-2004 16:56 Print reply
Posts: 4578
Maar de reden dat je hem niet altijd breder moet maken heeft ook met de hoeveelheid benzine die de Cilinder krijgt te maken, daarom zei ik ook "als de oppervlakte van je Inlaat groot genoeg is hoef je hem niet breder te maken", want dan krijg je wat Hans zegt dat de stroomsnelheid heel erg afneemt. Maar als de Inlaat te klein is, dan remt het ook af, snap je? Dus kijk even of je inlaat groot genoeg is tov je Carb. ( dus of de hoeveelheid benzine die die krijgt er goed doorheen kan stromen) is dit groot genoeg dan moet je er vanaf blijven
 
Chille Tune shit dan

Dit topic is 80362 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 22 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved