Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen poortmap, timingen en tunen topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 985 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
Pagina 21 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 80366 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joostvdw 26-3-2004 23:59 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Als je dat soort dingen voor je zelf probeert te antwoorden bouw je ervaring op.. en aangezien ervaring ten opzichte van theorie-kennis gewoon een pre is... gewoon doen (dit in het geval dat je beter wilt worden in tunen, en het niet een eenmalig iets is)

Daarnaast wil ik ff rechtstellen dat mijn ervaring best wel mee valt hoor


mss is je ervaring dan niet groot (al lijkt et me sterk van niet, maar goed) maar je kennis iig wel

wat je dus zegt, doe et gewoon maar met mate, zodat je ervaring opdoet met wat nou wat beinvloed (rare zin zeg...)

ik ga morgen wel alleen die uitlaatpoort veranderen en dan neit meteen zo extreem zodat ik et verschil kan merken als ik verder ga.

ik laat et wel horen


 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
blair 27-3-2004 10:13 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw


opzich ben ik et daarmee eens, maar waarom zou je berekenen als je toch uitprobeerd,

ik denk zelf namelijk dat als je goed rekend dat je op etzelfde uitkomt




Rekenen kost mij alleen veel tijd. Als je het goed wilt doen. Ik ben een aantal weekenden bezig voordat ik eruit ben wat ik weg wil halen. Je bent lang bezig met meten enz. Daarna moet je met veel dingen rekening houden. Poortvorm, oppervlak, richtingen spoelers, timing slijtage enz.

En dan nog is het inderdaad veilkiger om het beetje bij beetje te doen.
 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
-jaZper- 1-4-2004 8:13 Print reply

Posts: 3841
en als je het beetje bij beetje doet, dan kan je ook ineens merken dat je misschien wel minder vermogen krijgt dan ervoor, dan weetje gelijk wat je fout hebt gedaan, als je de hele cilinder in 1 keer gaat nunen dan kan het zijn dat hij wel aardig loopt aleen door dat foutje loopt hij niet optimaal en zal je er niet achter komen wat er fout is
 
groene motoren gaan harder
Frank MB 4-4-2004 10:31 Print reply
Posts: 154
Ik heb een 50 imi voor mb, maar nu wil ik de gecorrigeerde waarde berekenen maar daar kom ik nie uit. Als ik hem bereken dan kom ik hier op uit: Sin((27 x180)/(pi x 39) x 39)= 0,969322. Is dit goed? Volgens mij niet.
 
honda mb te KOOP!!!!
-jaZper- 4-4-2004 10:32 Print reply

Posts: 3841
gecorrigeerde waarde?wtf is dat
 
groene motoren gaan harder
Frank MB 4-4-2004 10:44 Print reply
Posts: 154
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-

gecorrigeerde waarde?wtf is dat


Lees het topic dan ff goed door dan weet je het wel
 
honda mb te KOOP!!!!
-jaZper- 4-4-2004 10:44 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frank MB

[...]


Lees het topic dan ff goed door dan weet je het wel


jaja woef
 
groene motoren gaan harder
Teunmenator 4-4-2004 11:10 Print reply

Posts: 2524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frank MB

[...]


Lees het topic dan ff goed door dan weet je het wel


haha lees het topic ff goed door :p heb je een middagje?
 
[RRT] Lost-P 4-4-2004 18:45 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frank MB

Ik heb een 50 imi voor mb, maar nu wil ik de gecorrigeerde waarde berekenen maar daar kom ik nie uit. Als ik hem bereken dan kom ik hier op uit: Sin((27 x180)/(pi x 39) x 39)= 0,969322. Is dit goed? Volgens mij niet.



het is:

Sin((27 * 180)/ (pi * 39)) * 39

Wat dus 24,89 is. Wat dus weer (24,89 / 39) * 100% = 63,82% , je kan m dus nog ff iets breder maken

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 4-4-2004 18:47
 
Chille Tune shit dan
[RRT] Lost-P 6-4-2004 18:12 Print reply
Posts: 4578
Weet iemand misschien de lengte van de drijfstang van een kreidler?(van hart tot hart t liefst?)?? en de Slag? ( t gaat om een Kreidler rs 50)

bvd Dank
 
Chille Tune shit dan
mBeter 9-4-2004 21:15 Print reply

Posts: 983
he ik heb hier me poortmap van me tccd op puchblok voor de minibike en daar wil ik iets aan de uitlaat doen als dat nodig is, inlaat zit er niet bij want die word vervangen door membraan op het carter.
tis me eerste poortmap maar denk wel aardig gelukt, op het carter maak ik de spoelers ook op maat en wat kan ik aan de zuiger doen?
die 2 gaten groter maken en zuiger lichter maken




Dit bericht is ge-edit door mBeter op 9-4-2004 22:35
 
gSuper?
mBeter 11-4-2004 18:54 Print reply

Posts: 983
ok heeft iemand nog ideeen voor de bovenstaande cilinder?
moet er deze week mee aan de gang..

 
gSuper?
[RRT] Lost-P 11-4-2004 21:23 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mBeter

ok heeft iemand nog ideeen voor de bovenstaande cilinder?
moet er deze week mee aan de gang..




Dan reken je ffies uit hoe veel breder je uitlaatpoort mag zijn ( en dan maak je hem zo breed) en je rekent uit hoe de Blowdown is enzo, en dan maak je zo nodig de uitlaatpoort ook wat hoger, meer zou ik (nog) niet doen... dat merk je ook al behoorlijk
 
Chille Tune shit dan
De Schout 11-4-2004 21:39 Print reply
Posts: 5327
blowdown beetje aan de lage kant houden voor een automaatje lijkt mij.
 
tune tweak fiddle bang bummer
[RRT] Lost-P 11-4-2004 21:41 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout

blowdown beetje aan de lage kant houden voor een automaatje lijkt mij.



dat wel, hij moet zeker niet te piekerig worden, duurt t een jaar of 19 voordat je van je plek bent , maar ik zei ook "zo nodig"
 
Chille Tune shit dan

Dit topic is 80366 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 21 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved