Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
|
Pagina 21 van 52
|
Dit topic is 80366 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Joostvdw |
26-3-2004 23:59 |
 Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
Als je dat soort dingen voor je zelf probeert te antwoorden bouw je ervaring op.. en aangezien ervaring ten opzichte van theorie-kennis gewoon een pre is... gewoon doen (dit in het geval dat je beter wilt worden in tunen, en het niet een eenmalig iets is)
Daarnaast wil ik ff rechtstellen dat mijn ervaring best wel mee valt hoor
mss is je ervaring dan niet groot (al lijkt et me sterk van niet, maar goed) maar je kennis iig wel
wat je dus zegt, doe et gewoon maar met mate, zodat je ervaring opdoet met wat nou wat beinvloed (rare zin zeg...)
ik ga morgen wel alleen die uitlaatpoort veranderen en dan neit meteen zo extreem zodat ik et verschil kan merken als ik verder ga.
ik laat et wel horen
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
blair |
27-3-2004 10:13 |
Posts: 150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
opzich ben ik et daarmee eens, maar waarom zou je berekenen als je toch uitprobeerd,
ik denk zelf namelijk dat als je goed rekend dat je op etzelfde uitkomt
Rekenen kost mij alleen veel tijd. Als je het goed wilt doen. Ik ben een aantal weekenden bezig voordat ik eruit ben wat ik weg wil halen. Je bent lang bezig met meten enz. Daarna moet je met veel dingen rekening houden. Poortvorm, oppervlak, richtingen spoelers, timing slijtage enz.
En dan nog is het inderdaad veilkiger om het beetje bij beetje te doen.
|
|
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm |
|
-jaZper- |
1-4-2004 8:13 |
 Posts: 3841 |
en als je het beetje bij beetje doet, dan kan je ook ineens merken dat je misschien wel minder vermogen krijgt dan ervoor, dan weetje gelijk wat je fout hebt gedaan, als je de hele cilinder in 1 keer gaat nunen dan kan het zijn dat hij wel aardig loopt aleen door dat foutje loopt hij niet optimaal en zal je er niet achter komen wat er fout is
|
|
groene motoren gaan harder |
|
Frank MB |
4-4-2004 10:31 |
Posts: 154 |
Ik heb een 50 imi voor mb, maar nu wil ik de gecorrigeerde waarde berekenen maar daar kom ik nie uit. Als ik hem bereken dan kom ik hier op uit: Sin((27 x180)/(pi x 39) x 39)= 0,969322. Is dit goed? Volgens mij niet.
|
|
honda mb te KOOP!!!! |
|
-jaZper- |
4-4-2004 10:32 |
 Posts: 3841 |
gecorrigeerde waarde?wtf is dat
|
|
groene motoren gaan harder |
|
Frank MB |
4-4-2004 10:44 |
Posts: 154 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-
gecorrigeerde waarde?wtf is dat
Lees het topic dan ff goed door dan weet je het wel
|
|
honda mb te KOOP!!!! |
|
-jaZper- |
4-4-2004 10:44 |
|
Teunmenator |
4-4-2004 11:10 |
|
[RRT] Lost-P |
4-4-2004 18:45 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frank MB
Ik heb een 50 imi voor mb, maar nu wil ik de gecorrigeerde waarde berekenen maar daar kom ik nie uit. Als ik hem bereken dan kom ik hier op uit: Sin((27 x180)/(pi x 39) x 39)= 0,969322. Is dit goed? Volgens mij niet.
het is:
Sin((27 * 180)/ (pi * 39)) * 39
Wat dus 24,89 is. Wat dus weer (24,89 / 39) * 100% = 63,82% , je kan m dus nog ff iets breder maken
Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 4-4-2004 18:47
|
|
Chille Tune shit dan |
|
[RRT] Lost-P |
6-4-2004 18:12 |
Posts: 4578 |
Weet iemand misschien de lengte van de drijfstang van een kreidler?(van hart tot hart t liefst?)?? en de Slag? ( t gaat om een Kreidler rs 50)
bvd Dank
|
|
Chille Tune shit dan |
|
mBeter |
9-4-2004 21:15 |
 Posts: 983 |
he ik heb hier me poortmap van me tccd op puchblok voor de minibike en daar wil ik iets aan de uitlaat doen als dat nodig is, inlaat zit er niet bij want die word vervangen door membraan op het carter.
tis me eerste poortmap maar denk wel aardig gelukt, op het carter maak ik de spoelers ook op maat en wat kan ik aan de zuiger doen?
die 2 gaten groter maken en zuiger lichter maken
Dit bericht is ge-edit door mBeter op 9-4-2004 22:35
|
|
gSuper? |
|
mBeter |
11-4-2004 18:54 |
 Posts: 983 |
ok heeft iemand nog ideeen voor de bovenstaande cilinder?
moet er deze week mee aan de gang..
|
|
gSuper? |
|
[RRT] Lost-P |
11-4-2004 21:23 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mBeter
ok heeft iemand nog ideeen voor de bovenstaande cilinder?
moet er deze week mee aan de gang..
Dan reken je ffies uit hoe veel breder je uitlaatpoort mag zijn ( en dan maak je hem zo breed) en je rekent uit hoe de Blowdown is enzo, en dan maak je zo nodig de uitlaatpoort ook wat hoger, meer zou ik (nog) niet doen... dat merk je ook al behoorlijk
|
|
Chille Tune shit dan |
|
De Schout |
11-4-2004 21:39 |
Posts: 5327 |
blowdown beetje aan de lage kant houden voor een automaatje lijkt mij.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
[RRT] Lost-P |
11-4-2004 21:41 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
blowdown beetje aan de lage kant houden voor een automaatje lijkt mij.
dat wel, hij moet zeker niet te piekerig worden, duurt t een jaar of 19 voordat je van je plek bent  , maar ik zei ook "zo nodig" 
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Dit topic is 80366 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 21 van 52
|
|