Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen poortmap, timingen en tunen topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 886 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
Pagina 19 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 80372 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

[RRT] Lost-P 25-3-2004 7:53 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dusk

ok ik ben complete noob ik weet et maar leg mij es uit wat een poortmapis en hoe je het maakt



dan moet je ffies dit Topic doorlezen, daar staat helemaal uitgelegd hoe je een poortmap maakt, en ook hoe je de Timingen en Blowdown e.d. kunt berekenen
 
Chille Tune shit dan
[RRT] Lost-P 25-3-2004 19:56 Print reply
Posts: 4578
Mensen, is een Ori. 80cc Cilinder van een MB8 een beetje Tunebaar??? of beter andere cilinder kopen???
 
Chille Tune shit dan
huh 25-3-2004 20:02 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

Mensen, is een Ori. 80cc Cilinder van een MB8 een beetje Tunebaar??? of beter andere cilinder kopen???


Schijnt goed tunebaar te zijn...vraag maar aan Pingu hier
 
G-rox 26-3-2004 9:58 Print reply
Posts: 33
hey mensen, ff een opmerking.

waarom maakt iedereen hier eerst poortmapjes en gaat hiermee aan het rekenen.

je kunt toch veel beter een gradenschijf gebruiken?(kost niks)

met een gradenschijf meet je alles direct, veel nauwkeuriger, en het gaat sneller.

met je poortmap ben je langer bezig en het is indirect, veel meer kans op fouten bij aflezen etc.

het is maar een tip, een gradenschijf kost echt niet veel.
 
Ralf 26-3-2004 10:02 Print reply

Posts: 9073
KRD gradenschijf, eeh, 65 euro
Je hebt wel van die goedkope uitprint dingen, maar daar heb je zo weinig aan..
 
Neonlampje 26-3-2004 10:30 Print reply

Posts: 14825
zelf eentje gemaakt van bruna ding, ijzeren ring ingelijmt, klaar

maar b.v die krd is 20x mooier
 
G-rox 26-3-2004 10:38 Print reply
Posts: 33
aha, het gaat er dus om of het mooi is

maar inderdaat, je kunt een duur ding gebruiken.

ik heb gewoon een plastic ding van bruna.
maak je met een ijzerdraad een wijzer die je aan je blok vast kan maken.deze kun je makkelijk verstellen.
gradenschijf aan je krukas bevestigen,presto! kan het nog makkelijker
 
Ralf 26-3-2004 10:39 Print reply

Posts: 9073
Maar het nadeel is dat je vrij snel meetfoutjes maakt, omdat bijv je cilinder niet helemaal naar beneden gedrukt zit, en als je werkelijk aan de slag moet weer om kan gaan rekenen naar mm...
 
[RRT] Lost-P 26-3-2004 10:42 Print reply
Posts: 4578
Ik heb nog nooit met een gradenschijf gewerkt maar als ik af en toe mensen er over hoor, dan vind k het al vrij ingewikkeld, en zo klinken dat je heel snel meetfoutjes maakt, met een poortmap kan je in principe "weinig" fout doen (lijkt mij?) dan is het gewoon ff GOED de poorten op papier zetten en simpelweg aflezen...
 
Chille Tune shit dan
G-rox 26-3-2004 10:49 Print reply
Posts: 33
als je je cilinder vastzet dan kan hij toch niet meer bewegen?
als je je goed voorbereid dan maak je ook niet zo snel meetfouten hoor.

en waarom moet ik iets gaan omrekenen.

je meet de timing van je uitlaatpoort,het zelfde voor de spoelpoorten etc. je berekent je cilinder en komt bijvoorbeeld tot conclusie dat je uitlaatpoort hoger moet.
je gaat je uitlaatpoort hoger maken en blijft meten totdat hij de gewenste timing heeft.(dit doe je uiteraard in kleine stapjes)

dit is natuurlijk makkelijk gezegt maar je snap wel watik bedoel hoop ik.

mijn mening is gewoon dat je met een poortmap veel tijd kwijt bent en je maakt sneller meetfouten.
 
Ralf 26-3-2004 10:51 Print reply

Posts: 9073
Dat elke keer meten is dus kut, dan moet cilinder op je blok blijven, met alle gevolgen van dien, je kan er niet bij, alle onderliggende onderdelen komen onder het alu..

Als ik frees doe ik dat los op een tafel zodat ik het goed kan zien, plak ik er een poortmap in zodat ik kan zien waar ik moet frezen, werkt stukken nauwkeuriger...
 
[RRT] Lost-P 26-3-2004 10:52 Print reply
Posts: 4578
Maar met een Poortmap kun je wel beter aflezen hoeveel bv je uitlaatpoort omhoog moet...dat lijkt me wat makkelijker dan met een gradenschijf, want dan blijft het toch een beetje gokken?


Edit: iets te laat, wat Ralf zegt vind ik dus ook

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 26-3-2004 10:53
 
Chille Tune shit dan
G-rox 26-3-2004 10:59 Print reply
Posts: 33
okey,wat jullie zeggen is geen bullcrap.

maar ik pas toch mijn eigen methode toe.

je hoeft niet te gokken, je kunt toch markeren met een stift wat je wegwilt halen

iedereen moet het doen hoe hij het zelf wil.

 
[RRT] Lost-P 26-3-2004 11:01 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G-rox

okey,wat jullie zeggen is geen bullcrap.

maar ik pas toch mijn eigen methode toe.

je hoeft niet te gokken, je kunt toch markeren met een stift wat je wegwilt halen

iedereen moet het doen hoe hij het zelf wil.




Daar zeg je iets wat klopt ja iedereen heft zn eigen methode die hij/zij lekker vind werken...
 
Chille Tune shit dan
Ralf 26-3-2004 11:40 Print reply

Posts: 9073
Van mij hoefde je niet aan de discussie te beginnen hoor G-rox
 

Dit topic is 80372 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 19 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved