Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen poortmap, timingen en tunen topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 858 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
Pagina 18 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 80374 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

[RRT] Lost-P 24-3-2004 13:30 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barteld

kben benieuwd (heb zelf ook een 70euro klaarliggen en moet me 80cc nog tjoenen ben alleen ook nogal tunenoob en als ji het kan kan ik het ook heheh)



heheh, ja idd, jij kan t vast ook wel!, de mijne is nu klaar en ik moet zeggen dat ik behooorlijk tevreden ben! t loopt echt een heeel stuk beter!, hij heeft voor t gevoel veel meer kracht onderin, en zeker in de powerband knalt ie echt vooruit, eerst kon ik met mijn twv 16-47 niet echt makkelijk wheelies op gas ( dus alleen gas geven met een heeel klein rukje) maken, maar nu, als ik rond de powerband rijd dan komt hij zonder moeite vol omhoog, dus het is echt goed gelukt
 
Chille Tune shit dan
Neonlampje 24-3-2004 14:05 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla [Pim]

hoor je verschil in uitlaat geluid als je fluitpoorten aanbrengt in je cil
ja, aanzienlijk

Heeft blair een hoofdstuk aan toegewijdt in zn nieuwe boek, hoe porting enzo effect heeft op geluidsproductie, wel grappig
 
[RRT] Lost-P 24-3-2004 14:12 Print reply
Posts: 4578
Ik had trouwens nog een vraagje, ik was nu natuurlijk klaar met mijn cilinder, en was dus heeel erg tevreden , maar nou vroeg een vriend van me of ik ( samen met hem) ook zijn cilinder wilde Tunen, het gaat om een originele cilinder van een MTX-SH ( de cilinder is al een keer gehoond)......dit wil ik dus best doen, maar ik vroeg me af of daar ook aardig wat uit te halen is? en ik zat al een beetje te searchen voor info. en is de slag van een SH nou hetzelfde als die van een mt/mb, dus 41.4? en de drijfstang was iets van 90 toch???
 
Chille Tune shit dan
Pingu 24-3-2004 15:50 Print reply
Posts: 1842
alle honda brommerblokken zijn 41.4 op mb8 (ja, eiluk motorblok) na, drijfstang is inderdaad rond de 90, 91 dacht ik weet ik niet zeker. Marruh, als het ontwerp van die cil net zo droevig is als dat het bij ori nsr is, kantie beter een andere cil kopen
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 24-3-2004 15:51 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

alle honda brommerblokken zijn 41.4 op mb8 (ja, eiluk motorblok) na, drijfstang is inderdaad rond de 90, 91 dacht ik weet ik niet zeker. Marruh, als het ontwerp van die cil net zo droevig is als dat het bij ori nsr is, kantie beter een andere cil kopen


die timing etc. is t zelfde ja

Dit bericht is ge-edit door Oscar O. - [HRC Nijmegen] op 24-3-2004 15:51
 
nobody fuck with us!!
[RRT] Lost-P 24-3-2004 18:08 Print reply
Posts: 4578
heheh, najah ik zal het tegen hem zeggen , maar als k hem wel Tune dan heeft hij iig nog IETS meer kracht als normaal, maar bedankt voor de info!
 
Chille Tune shit dan
SkaBla [Pim] 24-3-2004 18:29 Print reply

Posts: 4659
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
ja, aanzienlijk

Heeft blair een hoofdstuk aan toegewijdt in zn nieuwe boek, hoe porting enzo effect heeft op geluidsproductie, wel grappig

Aha best leuk, kun je een cil voor me tunen met een lekker geluidje?
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Martin mt5 knol 24-3-2004 18:37 Print reply

Posts: 2211
Mensen,

Ik wil me 70 cc imi sneller! Wat kan er aan veranderd worden? Uitlaat hoger? Inlaat lager? Meer spoelpoorten? Grotere spoelpoorten? Iemand helpme please!


 
brommerforum stinkt
Neonlampje 24-3-2004 18:56 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla [Pim]

[...]

Aha best leuk, kun je een cil voor me tunen met een lekker geluidje?
haha, tmoet niet gekker worden
pingu: slag mb8 (HD02) en mt8 (HD01) is 50.8mm
drijfstang lengte van mt5/mb5 (AD01) is zo ff uit het hoofd 82

 
arie-de-arier 24-3-2004 19:06 Print reply

Posts: 10000
klopt lude drijfstang lengte is 82
 
Allah is beter
[RRT] Lost-P 24-3-2004 22:17 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martin mt5 knol

Mensen,

Ik wil me 70 cc imi sneller! Wat kan er aan veranderd worden? Uitlaat hoger? Inlaat lager? Meer spoelpoorten? Grotere spoelpoorten? Iemand helpme please!





Maak eerst ff een Poortmap, dan kun jij ( of wij hier misschien) kijken wat/waar/hoeveel er moet/kan worden weggehaald, ipv beetje beun, hak en zaag tuning

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 24-3-2004 22:22
 
Chille Tune shit dan
Hans F 24-3-2004 22:33 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
haha, tmoet niet gekker worden
pingu: slag mb8 (HD02) en mt8 (HD01) is 50.8mm
drijfstang lengte van mt5/mb5 (AD01) is zo ff uit het hoofd 82



drijfstanglengte wisselt nogal eens bij mb/t
 
arie-de-arier 24-3-2004 22:35 Print reply

Posts: 10000
ja je hebt ze van 80 en 82 toch?
 
Allah is beter
Neonlampje 24-3-2004 23:08 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


drijfstanglengte wisselt nogal eens bij mb/t
ja dat hoor ik wel meer
kheb nog nooit eentje opgemeten, wel maf eigenlijk

hoorde ook eens dat het 80.5 was
 
Dusk 24-3-2004 23:17 Print reply
Posts: 185
ok ik ben complete noob ik weet et maar leg mij es uit wat een poortmapis en hoe je het maakt
 
Life is a lesson you can only learn for free!!!!!!!

Dit topic is 80374 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 18 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved