Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen poortmap, timingen en tunen topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 666 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
Pagina 17 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 80375 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hans F 16-3-2004 21:23 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P
of loopt dat juist weer kut?....


dat loopt idd kut (stotteren tot 6/7 k opm
 
[RRT] Lost-P 16-3-2004 22:23 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

[...]


afblijven!

in jouwn geval moet je alleen je uitlaatpoort "tunen"

(inlaat moet je pas doen als je meer ervaring/kennis hebt)



owkeej, bedankt
 
Chille Tune shit dan
-jaZper- 16-3-2004 22:34 Print reply

Posts: 3841
die boostpoort tunen, heeft volgensmij niet veel zin, heb net bij een 70cc polini evo gekeken en daar heb je 2 piep kleine boostpoortjes en een tijdje niks en dan komen de spoelpoorten pas die overigens tot onder de uitlaatpoort komen, wel vaag maar mooi
 
groene motoren gaan harder
Neonlampje 17-3-2004 8:32 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


dat loopt idd kut (stotteren tot 6/7 k opm
idd, met een 24mm valt het nog wel een beetje mee.. maar het is niet aan te raden
 
[RRT] Lost-P 17-3-2004 14:49 Print reply
Posts: 4578
eej mensen, ik had dus al iets bij de uitlaatpoort gedaan, en heb nu alles uitgerekend en kwam hier op uit:

D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2

T=R+L+C-E

Uitlaatpoort:
R = 20.70
L = 82.80
C = 0.90
E = 24.00
Timing = 181.27


Spoelpoorten:
R = 20.70
L = 82.80
C = 0.90
E = 34.00
Timing = 119.37


Blowdown = 30.95

Is toch wel netjes zo??? of moet ik nog iets aanpassen? (deze waardes enzo horen dus bij de Poortmap die ik al iets eerder had gepost!), want de uitlaat poort wasongeveer 26mm breed, dit is 58% van de Boring ( 45mm), dus dan kan die nog een aardig stuk breder toch???

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 17-3-2004 14:59

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 17-3-2004 15:37
 
Chille Tune shit dan
[RRT] Lost-P 17-3-2004 21:25 Print reply
Posts: 4578
Iemand???
 
Chille Tune shit dan
Bullet 17-3-2004 21:28 Print reply

Posts: 12150
nette blowdown.....
 
**My BungHole Will Speak Now**
[RRT] Lost-P 17-3-2004 21:37 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

nette blowdown.....


dank je! k stond dr nog van te kijken zo voor de 1e keer
 
Chille Tune shit dan
Pingu 18-3-2004 13:57 Print reply
Posts: 1842
die 58% is nog niet gecorrigeerd Is erg smalle uitlaatpoort, kijk ff of er fluiters bij kunnen, zo niet, verbreed hem maar een eind.
Formule voor gecorrigeerde breedte:
sin ((poortmapbreedte x 180)/(pi x boring)) x boring.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
[RRT] Lost-P 18-3-2004 18:11 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

die 58% is nog niet gecorrigeerd Is erg smalle uitlaatpoort, kijk ff of er fluiters bij kunnen, zo niet, verbreed hem maar een eind.
Formule voor gecorrigeerde breedte:
sin ((poortmapbreedte x 180)/(pi x boring)) x boring.



Jaaaaah, maar daar wist ik dan ook nog niks van af heb het nu ffies nagerekend en het is dus 24.6mm wat dus 54.7% is, ennn Fluiters?? hahah daar heb k nog niej zo veel verstand van ( in de zin van weet nog niet eens wat het zijn ) dus ik maak denk ik de poort gewoon een heel stuk breder? of is dat niet zo moeilijk die fluiters???(uitleg!!! )
 
Chille Tune shit dan
SkaBla [Pim] 18-3-2004 18:12 Print reply

Posts: 4659
hoor je verschil in uitlaat geluid als je fluitpoorten aanbrengt in je cil
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
-jaZper- 18-3-2004 18:16 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla [Pim]

hoor je verschil in uitlaat geluid als je fluitpoorten aanbrengt in je cil



fluiters zijn 2 kleine extra uitlaat poortjes die naast de bestaande uitlaatpoort liggen
 
groene motoren gaan harder
[RRT] Lost-P 18-3-2004 18:19 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-

[...]



fluiters zijn 2 kleine extra uitlaat poortjes die naast de bestaande uitlaatpoort liggen


oow owkee dan!, nou dan maak ik de uitlaat wel gewoon een heel stuk breder, want dit is de 1e cilinder die ik een beetje aanpas, en om dan meteen nieuwe poorten erin te maken
 
Chille Tune shit dan
[RRT] Lost-P 18-3-2004 21:09 Print reply
Posts: 4578
Nou, ik heb de uitlaat nu op 66% zitten, denk dat ik hem zo laat, mar die Blowdown op ongeveer 31...k heb ook nog bij de inlaat bij het membraan zeg maar die "verf" ofzo weggehaald, dus dat is ook stuk gladder nu. K weet niet of dat laatste echt veel nut heeft, maar t voelt iig leuker moet nu nog ff alles goed schoonmaken (vijlsel e.d.) Dus nu ga ik hem vd week ff op me brommer schroeven en kijken hoe die rijdt
 
Chille Tune shit dan
Saknet 24-3-2004 13:15 Print reply

Posts: 10355
kben benieuwd (heb zelf ook een 70euro klaarliggen en moet me 80cc nog tjoenen ben alleen ook nogal tunenoob en als ji het kan kan ik het ook heheh)
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 80375 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 17 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved