Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen poortmap, timingen en tunen topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1024 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
Pagina 16 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 80373 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hans F 11-3-2004 17:11 Print reply
Posts: 4326
oude honda rs125 cilinder hadden ook 4 uitlaatpoorten (vlinder + fluiters). Latere types niet meer. Ik weet alleen niet waarom ze ervanaf zijn gestapt.

een keer een cilinderbus van in m'n handen gehad

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 11-3-2004 17:12
 
[RRT] Lost-P 16-3-2004 15:27 Print reply
Posts: 4578
Heej, k ben een beetje bezig met een cilinder die ik nog had liggen voor mijn MT, nou ben ik niet helemaal op de hoogte van al die mooie berekeningetjes enzo maar heb wel ff een Poortmap gemaakt, hebben mensen nog idee-en wat/waar ik het beste nog wat kan aanpassen?


 
Chille Tune shit dan
Pingu 16-3-2004 15:34 Print reply
Posts: 1842
breedte moet je corrigeren, lees dit topic ff door.
Verder, maak ff fatsoenlijke map spoelers en uitlaat niet even hoog tekenen, ziet er erg irri uit. Berekening van timingen staat ook in dit topic.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
[RRT] Lost-P 16-3-2004 15:35 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

breedte moet je corrigeren, lees dit topic ff door.
Verder, maak ff fatsoenlijke map spoelers en uitlaat niet even hoog tekenen, ziet er erg irri uit. Berekening van timingen staat ook in dit topic.



ja Topic was ik al ffies aan t doorlezen, en die berekeningen ben ik niet zo goed in, maar k zal me best doen! en zal de Poortmap ook wel ffies een keer opnieuw tekenen
 
Chille Tune shit dan
2wheels[jurg] 16-3-2004 15:41 Print reply

Posts: 3503
wat ik me dus afvroeg: een nl cil en be cil van nsr hebben de zelfe diameter maar de belgiese cilinder loopt harder. kun je de nl cilinder dan niet gelijkmaken kwa poorten een de belgiese cil heb van bijde nooit een poortmapje gezien dus heb ook geen idee of dit wel kan, waarschijnlijk niet
 
[RRT] Lost-P 16-3-2004 15:46 Print reply
Posts: 4578
ik had trouwens in dit Topic al wel een formule voor de Timing van je cilinder gevonden, maar hoe bereken je de Blowdown e.d.??? k ben echt nog NoooB op dit gebied hoor.....
 
Chille Tune shit dan
Bullet 16-3-2004 16:09 Print reply

Posts: 12150
blowdown:
(uitlaatpoort : 2) - (spoelpoort : 2 )
 
**My BungHole Will Speak Now**
[RRT] Lost-P 16-3-2004 16:12 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

blowdown:
(uitlaatpoort : 2) - (spoelpoort : 2 )


owkeej thnx!

 
Chille Tune shit dan
Pingu 16-3-2004 16:37 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2wheels[jurg]

wat ik me dus afvroeg: een nl cil en be cil van nsr hebben de zelfe diameter maar de belgiese cilinder loopt harder. kun je de nl cilinder dan niet gelijkmaken kwa poorten een de belgiese cil heb van bijde nooit een poortmapje gezien dus heb ook geen idee of dit wel kan, waarschijnlijk niet

De spoelers van de nederlandse liggen zeer laag, en zijn erg klein. Ook ontbreekt de boostpoort. Spoelers goed groter en hoger maken is erg lastig.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
2wheels[jurg] 16-3-2004 16:39 Print reply

Posts: 3503
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

[...]

De spoelers van de nederlandse liggen zeer laag, en zijn erg klein. Ook ontbreekt de boostpoort. Spoelers goed groter en hoger maken is erg lastig.


aha dus niet te doen
 
Neonlampje 16-3-2004 16:55 Print reply

Posts: 14825
Die euro's kun je flink kietelen voor mt/mb!!
Al wel leuke resultaten mee behaald (voor nsr ook trouwens)
 
[RRT] Lost-P 16-3-2004 17:31 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Die euro's kun je flink kietelen voor mt/mb!!
Al wel leuke resultaten mee behaald (voor nsr ook trouwens)


Dat is heel mooi , alleen ben ik nu nog gewoon een NooB, en dus nog voorzichtig aan het kijken, ben nu de Timingen enzo aan het berekenen als ik die heb, dan zal ik nog ffies een nieuwe poortmap maken ( speciaal voor Pingu ) en dan alles erbij zetten, en dan is alle hulp welkom

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 16-3-2004 18:02
 
Chille Tune shit dan
[RRT] Lost-P 16-3-2004 18:42 Print reply
Posts: 4578
Wat ik me trouwens ook nog afvroeg, bij mn inlaat ( dus die 2 smalle poorten) daar zit dus dat spijltje tussen, heeft het nut om dat weg te vijlen, dus ipv 2 lange smalle poortjes 1 grote inlaat poort te maken??? of loopt dat juist weer kut?....
 
Chille Tune shit dan
XioX 16-3-2004 19:27 Print reply
Posts: 177
Bullet 16-3-2004 19:43 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

Wat ik me trouwens ook nog afvroeg, bij mn inlaat ( dus die 2 smalle poorten) daar zit dus dat spijltje tussen, heeft het nut om dat weg te vijlen, dus ipv 2 lange smalle poortjes 1 grote inlaat poort te maken??? of loopt dat juist weer kut?....


afblijven!

in jouwn geval moet je alleen je uitlaatpoort "tunen"

(inlaat moet je pas doen als je meer ervaring/kennis hebt)
 
**My BungHole Will Speak Now**

Dit topic is 80373 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 16 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved