Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen poortmap, timingen en tunen topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 878 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
Pagina 15 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 80370 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hans F 3-3-2004 21:01 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: phil is chil

heej die roterende schijf gaat cker over 4takt want ik zit allemaal te denken maar ik kan maar nix bedenken waar die bij mijn cilinderke zit
en ik snap wel de berekeningen wel om te meten maar hoe kan ik die graden meten?



gaat over 2takt
 
Pingu 3-3-2004 21:38 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: phil is chil

heej die roterende schijf gaat cker over 4takt want ik zit allemaal te denken maar ik kan maar nix bedenken waar die bij mijn cilinderke zit
en ik snap wel de berekeningen wel om te meten maar hoe kan ik die graden meten?


lees topic door

Quote:
kan iemand mij hier ff wat uitleg bij geven is van me crosmotor wat ik hier nog mee kan doen is nog helemaal standaart en heb ik de maten op deze manier er zo goed in gescreven ( ben op het moment ff die howto's aan het lezen maar als iemand anders zicht hier in wil vast bijten reken ik het later na
als ik uit die howto's kom


als je zulke vragen stelt, zou ik voorlopig nog ff van crossmoter cils afblijven
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
AR50 3-3-2004 22:20 Print reply
Posts: 307
hmz ja zit wat in maar ding is niet voor uit te branden maar daar in tegen is hij ook weer iets van 20jaar oud maar aan een clinder poort is daar wel wat aan te doen en die boost poortjes die lijken mij wel wat klein en in de zuiger zitten niet van die gaten die overeen komen met die boostpoortjes ( ik weet niet eens zeker of dat wel zo zou moeten ) zit een nieuwe prox zuiger in dus daar blijf ik ook nog wel ff van voor dat ik er in ga hakken en zagen
 
Suzuki the 1 weel driving adventure ;)
-jaZper- 3-3-2004 22:32 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AR50

hmz ja zit wat in maar ding is niet voor uit te branden maar daar in tegen is hij ook weer iets van 20jaar oud maar aan een clinder poort is daar wel wat aan te doen en die boost poortjes die lijken mij wel wat klein en in de zuiger zitten niet van die gaten die overeen komen met die boostpoortjes ( ik weet niet eens zeker of dat wel zo zou moeten ) zit een nieuwe prox zuiger in dus daar blijf ik ook nog wel ff van voor dat ik er in ga hakken en zagen


boostpoortjes hoeven niet al te groot te zijn, kijk voor de gein maar eens op 50cc.nl naar die scooter cilinders, die hebben hele kleine boostpoortjes , de uitlaatpoort moet 69% van de breete van de cilinder zijn, en beetje vlak aan de bovenkant afwerken schuin toe lopend naar beneden, niet TE vlak natuurlijk

Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 3-3-2004 22:33
 
groene motoren gaan harder
bartos 4-3-2004 22:16 Print reply

Posts: 1374
Als je poortmap maakt heb ik ff kleine tip gebruik een lampje om je poorten door telichten.
Ik heb voor me spoel poorten dit gebruikt


lampje er uit hallen.

LED er in doen. (brand je led niet draai hem om)


led om een hoekje buigen en je kan hem in je spoelpoort doen.

 
POM 10-3-2004 18:12 Print reply

Posts: 757
Ik vraag me af. ik heb een oud type malossi cilinder gekregen. deze heeft een boring van 44,5mm nu heb ik een polini zuiger liggen maar die gaat er niet in(45mm). nu heb ik deze twee gezien bij dekker

1162 ZUIGER HONDA MB 70CC 44.5MM MALOSSI 43.76
of 1891 ZUIGER HONDA MB 70CC 44.50MM EUROKIT 18.52

maare kan die eurokit niet gewoon in die malossi wat ik wil graag 1 zuiger veer enne het is goedkoper.

Dit bericht is ge-edit door POM op 10-3-2004 18:14
 
orange 11-3-2004 11:03 Print reply

Posts: 672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu
als je zulke vragen stelt, zou ik voorlopig nog ff van crossmoter cils afblijven



kan hij niet fluiters er in maken (oke is niet voor de beginende tuner) maar daar heeft ie wel de ruimte voor vind ik. hehe

voor de rest hij vergeet wat maten er bij te zetten.. deck hoogte van deck tot bovenkant uitlaatpoort en deck tot spoelpoorten.


die mtx ot cillinder

je slag zou normaal 41.4 moeten zijn ik kom nu al uit op (volgens jouw metingen op je poortmap) 42.5 dus ik neem aan dat 0.9 daarvan je deckhight is ..

kom je met je uitlaat poort op 180.82 graden
en je spoelpoorten op 118,74 graden
kom je uit op een blowdown van 31.04
dus lekker zo laten!



 
Hans F 11-3-2004 11:07 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: orange

[...]



kan hij niet fluiters er in maken (oke is niet voor de beginende tuner) maar daar heeft ie wel de ruimte voor vind ik. hehe




fluitpoorten icm een vlinderpoort vind ik niet echt nuttig, heb je 3 spijltjes die de werking van je uitlaat verpesten.
 
orange 11-3-2004 11:11 Print reply

Posts: 672
maar wel over een breder gedeelte van de cillinder je uitlaat poort.. of zit dat niet helemaal zo?
 
Hans F 11-3-2004 11:15 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: POM

Ik vraag me af. ik heb een oud type malossi cilinder gekregen. deze heeft een boring van 44,5mm nu heb ik een polini zuiger liggen maar die gaat er niet in(45mm). nu heb ik deze twee gezien bij dekker

1162 ZUIGER HONDA MB 70CC 44.5MM MALOSSI 43.76
of 1891 ZUIGER HONDA MB 70CC 44.50MM EUROKIT 18.52

maare kan die eurokit niet gewoon in die malossi wat ik wil graag 1 zuiger veer enne het is goedkoper.

Dit bericht is ge-edit door POM op 10-3-2004 18:14


wat voor wand heeft die oude malossi? Ws. chroom. Haal dus een zuiger die veren heeft waar geen chroomlaagje opzit.
 
Neonlampje 11-3-2004 11:43 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


fluitpoorten icm een vlinderpoort vind ik niet echt nuttig, heb je 3 spijltjes die de werking van je uitlaat verpesten.
en bovendien de warmloop-gevoeligheid... ik snap die nieuwe 2 fast for race cils nog niet echt, maargoed ziet er wel leuk uit
 
POM 11-3-2004 17:06 Print reply

Posts: 757
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


wat voor wand heeft die oude malossi? Ws. chroom. Haal dus een zuiger die veren heeft waar geen chroomlaagje opzit.


nee nicasil maar omder de spoel poorten zitten ook nog poorten zolaag komt de zuiger niet
 
Hans F 11-3-2004 17:08 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: POM

[...]


nee nicasil


hoe zie jij dat?
 
POM 11-3-2004 17:10 Print reply

Posts: 757
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


hoe zie jij dat?

omdat dat gezegt is door 3 brommer hoeren die allemaal geen 44.5mm zuiger hadden
en oude type malossi is van nicasil
 
Pingu 11-3-2004 17:11 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
en bovendien de warmloop-gevoeligheid... ik snap die nieuwe 2 fast for race cils nog niet echt, maargoed ziet er wel leuk uit
warmloopgevoelig lijkt mij wel mee vallen, poorten zijn nogal klein dusja. Verder snap ik ze ook niet echt, meer oppervlakte haal je eigenlijk niet, je zou in feite de spijltjes nog gewoon weg kunnen laten lijkt mij, vlinder kan breed genoeg.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned

Dit topic is 80370 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 15 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved