Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen poortmap, timingen en tunen topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 761 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
Pagina 14 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 80346 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

koen-z 16-2-2004 18:46 Print reply

Posts: 3702
kunne ze nie ff faq maken over deze shit, kben er nie zo in thuis. over die termen en die berekeningen.
 
marcel 16-2-2004 18:57 Print reply

Posts: 1533
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

kunne ze nie ff faq maken over deze shit, kben er nie zo in thuis. over die termen en die berekeningen.


er zijn wel mooie handleidingen geloof ik. maar voor de meesten inclusief mij nu nog een beetje abacadabra. ik snap het wel ik krijg het alleen niet in men rekenmachien
 
Pingu 16-2-2004 19:16 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcel

je uitlaatpoort ziet er idd niet erg breed uit. 8mmm valt toch wel mee? das 4mm aan elke kant. als je kijkt hoe hij nu is lijkt het wel mogelijk te zijn. maak de vorm dan gelijk ook maar wat mooier want dit is helemaal niks
valt mee is nogal erg veel..
is wel met gecorrigeerde breedte berekend?
fluiters geen optie?

 
2fast 2stroke mbx80 tuned
ThijsCo 16-2-2004 20:13 Print reply
Posts: 8
dag mensen, na hier veel gelezen te hebben ga ik toch ook maar eens een vraagje stellen. Ik rijd sinds kort weer op een mt8 met een lichtverneukte ac 80cc. de powerband hiervan is vrij kort, blowdown van 32. onder de 6000 rpm doet ie vrijwel niets, ik blijf terugschakelen.

Nu wil ik dus van die fluiters er in gaan boren/frezen om weer wat vermogen onderin te krijgen. M'n uitlaatpoort is net iets te hoog gemaakt, is 't nu verstandig de fluiters zo laag mogelijk te houden of juist hoog? Moet ik ze zo plaatsen dat ze zo lang mogelijk open staan...


Ik weet dat er een verband is tussen hoogte poort/meer toeren en breedte poort/meer koppel, maar maakt het dus iets uit waar je die hoogte/breedte precies pakt, onderin of bovenin gezien vanaf de uitlaatpoort.


if you snap what I mean

 
Pingu 17-2-2004 8:37 Print reply
Posts: 1842
als er plek is zou ik ze persoonlijk evenhoog als de uitlaatpoort zelf plaatsen. Zoveel mogelijk oppervlakte bovenin, zonder nog meer effectieve compressie te verliezen.
Marruh, 32 gaat toch wel? Of is de poort erg smal?
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
ThijsCo 17-2-2004 12:31 Print reply
Posts: 8
poort is 31 breed = 63,5 % en 25 hoog. hij kan eventueel nog 2 mm breder.

ik heb nu ook een pistonpen van 26 gr ipv 44 gr, zat een massieve in, dat zal ook wel weer schelen.
 
JsOkHaAtNe 24-2-2004 13:56 Print reply
Posts: 47
ja idd ik denk dat als je een pistoolpen erin doet dat hij dan wel werkt
 
fietsen fietsen doe ik in mijn werkdagen om mijn mt te laten koekjes dragen
Teunmenator 24-2-2004 14:14 Print reply

Posts: 2524
scheelt dat zoveel dan !! een pistonpen?
 
Neonlampje 24-2-2004 14:57 Print reply

Posts: 14825
ga er nou niet op in... dit is 1 van de topics die dus ff niet verneukt moet worden he
 
ThijsCo 26-2-2004 12:46 Print reply
Posts: 8
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

ga er nou niet op in... dit is 1 van de topics die dus ff niet verneukt moet worden he


hoezo dat nou weer, ik was eigelijk vrij serieus, en een lichtere pistonpen helpt wel degelijk!
 
bartos 3-3-2004 20:13 Print reply

Posts: 1374
Poortmapje van mij 50 imi.
Dit is hem dan lude




wat is de large code want dit is tegroot
 
orange 3-3-2004 20:19 Print reply

Posts: 672
voor wat voor een brommer is het? boring + slag
 
bartos 3-3-2004 20:36 Print reply

Posts: 1374
mtx ot

boring 40,0 mm

slag 41,4mm

Dit bericht is ge-edit door bartos op 3-3-2004 20:37
 
AR50 3-3-2004 20:57 Print reply
Posts: 307


kan iemand mij hier ff wat uitleg bij geven is van me crosmotor wat ik hier nog mee kan doen is nog helemaal standaart en heb ik de maten op deze manier er zo goed in gescreven ( ben op het moment ff die howto's aan het lezen maar als iemand anders zicht hier in wil vast bijten reken ik het later na
als ik uit die howto's kom

Dit bericht is ge-edit door AR50 op 3-3-2004 20:57

Dit bericht is ge-edit door AR50 op 3-3-2004 20:58
 
Suzuki the 1 weel driving adventure ;)
phil is chil 3-3-2004 21:00 Print reply

Posts: 483
heej die roterende schijf gaat cker over 4takt want ik zit allemaal te denken maar ik kan maar nix bedenken waar die bij mijn cilinderke zit
en ik snap wel de berekeningen wel om te meten maar hoe kan ik die graden meten?

 
<3 the massive

Dit topic is 80346 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 14 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved