Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen poortmap, timingen en tunen topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 781 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
Pagina 13 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 80336 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

orange 15-2-2004 21:16 Print reply

Posts: 672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

http://2stroke-tunin...df2b6bebdf5344ddbae3

Om de timing van de cilinder uit te rekenen kun je de volgende formule gebruiken:

D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2

T=R+L+C-E

R is de slag gedeeld door 2 in mm.
L is is de drijfstang lengte van hart tot hart in mm.
C is Afstand top zuiger in B.D.P. tot aan rand van de cilinder in mm.
E is Afstand van de toprand van de poort tot aan de cilinder toprand in mm.

Deck height zou ik gewoon beetje gokken als ik jou was, ik neem aan dat je toch niets aan de spoelers doet. Dan gaat het enkel om blowdown en die veranderd niet extreem als deckheight beetje scheelt. Verder zoek je als je verstandig bent een mooie squish straks, en weet je dus niet wat dan de deckheight word...

ff een quote omhoog voor de mensen die niet lezen..
 
marcel 15-2-2004 21:22 Print reply

Posts: 1533
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Klopt, cos-1 is ook omgekeerde cos, zit onder shift COS vaak...

Waar L voor staat is absoluut niet belangrijk, staat waarschijnlijk ook nergens voor..


klopt ja zit onder shift+cos. maar dan nog is het error. kijk ik heb zelf het idee dat je hem wat makkelijker op kunt schrijven. ik zal zo eens een PLAATJE posten om het te laten zien.
 
Ralf 15-2-2004 21:24 Print reply

Posts: 9073
www.google.nl is bijdeweg een geweldige rekenmachine als je met de getypte notatie werkt.
 
Blukaap 15-2-2004 21:24 Print reply

Posts: 10008
Staat ie op radialen of graden als je een GR gebruikt ?
Of in Excel, je moet er iig rekening mee houden, meen dat excel in radialen rekent.
 
Bastila is lief
orange 15-2-2004 21:25 Print reply

Posts: 672
nee excel rekent wel in graden dacht ik (kep namelijk een mooi excel filetje. waar je alleen de dingen invuld en alles mooi uitrekent


ff niet verandert in wel

Dit bericht is ge-edit door orange op 15-2-2004 21:28
 
marcel 15-2-2004 21:32 Print reply

Posts: 1533
hier dus de manier waarop ik het heb geleerd...


 
Ralf 15-2-2004 21:32 Print reply

Posts: 9073
Klopt..
 
Ralf 15-2-2004 21:33 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: orange

nee excel rekent wel in graden dacht ik (kep namelijk een mooi excel filetje. waar je alleen de dingen invuld en alles mooi uitrekent


Excel rekent in radialen, maar kan je zo omrekenen in de formule, alleen ff opzoeken hoe ook weer.

/pi*180 ofzo?

Dit bericht is ge-edit door Ralf op 15-2-2004 21:34
 
MWvdK 15-2-2004 21:34 Print reply

Posts: 2247
180 graden=2pie radiaal tog...?
 
spongedrop 15-2-2004 21:38 Print reply
Posts: 34
180 graden = 1 pi radiaal

Dit bericht is ge-edit door spongedrop op 15-2-2004 21:38
 
orange 15-2-2004 21:40 Print reply

Posts: 672
dit is mijn formule in excel


((180-GRADEN(BOOGCOS((C4^2+C3^2-B4^2)/(2*C3*C4))))*2)

c4 c3 b4 zijn dan de gegevens
 
marcel 15-2-2004 21:42 Print reply

Posts: 1533
hmm laat ik daar maar eens helemaal niet aan beginnen. kom nog steeds niet uit de eerste versie.
 
orange 15-2-2004 21:49 Print reply

Posts: 672
inbox maar krijg je hem via mail als je wil..
 
sniker 15-2-2004 22:59 Print reply
Posts: 153
ok ik heb het eindelijk uitgerekend:
mijn 70 imi


R=20.7
L=82
C=1.5
E=
uitlaat:24
spoelers:32

dus ==>
uitlaat:184.5
spoelers:139.5

dus blowdown is dan 22.5 toch

dan zou ik dus de uitlaat 3.5mm omhoog moeten doen..

3.5mm is dat niet erg veel?

en de uitlaat poort is 26 breed bij boring van 45 wil dit dus zeggen dat er wel 8mm bij mag om tot 68.5% te komen



dit zijn wel erg grote getallen.
kan dit kloppen of heb ik toch ergens een foutje gemaakt?



Dit bericht is ge-edit door sniker op 16-2-2004 12:22

Dit bericht is ge-edit door sniker op 16-2-2004 15:31
 
marcel 16-2-2004 18:41 Print reply

Posts: 1533
je uitlaatpoort ziet er idd niet erg breed uit. 8mmm valt toch wel mee? das 4mm aan elke kant. als je kijkt hoe hij nu is lijkt het wel mogelijk te zijn. maak de vorm dan gelijk ook maar wat mooier want dit is helemaal niks
 

Dit topic is 80336 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 13 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved