Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen poortmap, timingen en tunen topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 662 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
Pagina 10 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 80796 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

marcel 15-1-2004 21:09 Print reply

Posts: 1533


poortmap 80AC honda MB8. compleet onbewerkt. ben ik nu aan het bewerken, daarna maak ik wel weer een poortmap.
 
-jaZper- 19-1-2004 17:47 Print reply

Posts: 3841
zozo daar valt nog veel aan te tunen, die inlaat gleuf is bij mij ook 16mm breed aleen heb ik er dan 2 en 50cc cilinder, de uitlaat gaat nog wel.
ziet er leuk uit
 
groene motoren gaan harder
marcel 19-1-2004 17:52 Print reply

Posts: 1533
idd erg leuke cilinder waar je echt veel mee kan doen. inlaat kan veel breder en er is ook lekker veel ruimte voor auxpoorten. en jah standaard al aardig mooi afgewerkt. tschijnt dat het bij een mbx cilinder helemaal feest is qua tuningmogelijkheden...
 
-jaZper- 19-1-2004 18:29 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcel

idd erg leuke cilinder waar je echt veel mee kan doen. inlaat kan veel breder en er is ook lekker veel ruimte voor auxpoorten. en jah standaard al aardig mooi afgewerkt. tschijnt dat het bij een mbx cilinder helemaal feest is qua tuningmogelijkheden...


tja, 50imi is ook feest maar dat krijg je niet zo snel als een 80
 
groene motoren gaan harder
Pingu 19-1-2004 18:45 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcel

idd erg leuke cilinder waar je echt veel mee kan doen. inlaat kan veel breder en er is ook lekker veel ruimte voor auxpoorten. en jah standaard al aardig mooi afgewerkt. tschijnt dat het bij een mbx cilinder helemaal feest is qua tuningmogelijkheden...

idd, als ik een mbx cil tune, vier ik dat altijd even Meeste honda spul kun je nog goed bijwerken, enkel malossi wil soms al erg netjes zijn. Verder, ik zou geen auxpoorten doen, en ik begin er geen discussie over ook want daarover kun je volgens mij bezig blijven.
Hoe zijn de timingen? En inlaat veel breder zou ik niet doen, marja, ligt eraan wat jij veel vind
Edit: zou hem wel veel breder doen.. plaatje was niet helemaal geladen net maar nam aan dattie wel beetje normaal zou zijn.

Dit bericht is ge-edit door Pingu op 19-1-2004 18:47
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
marcel 19-1-2004 19:21 Print reply

Posts: 1533
aan elke kant 5mm en dan aux poorten lijkt me een goede optie. en die auxpoorten is natuurlijk persoonlijke voorkeur. voorderest liggen de poorten altijd netjes gelijk bij deze cilinders.

 
Neonlampje 21-1-2004 1:04 Print reply

Posts: 14825
auxiliary intake of exhaust poorten heb je het dan over?
 
Pingu 21-1-2004 11:18 Print reply
Posts: 1842
Ik nam aan inlaat, uitlaat moet je altijd voor kijken bij enkele poort Inlaat zie ik het nut niet echt van in, snap het nut wel, maar denk niet dat het uitmaakt.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Neonlampje 21-1-2004 15:12 Print reply

Posts: 14825
idd, je verstoort in ieder geval op een geweldige manier de spoeling naar je spoelpoorten
 
Pingu 21-1-2004 15:17 Print reply
Posts: 1842
Je kunt er ook voordelen van bedenken Maar ik denk niet dat het tegen de nadelen opkan.
Bij fluiters kunnen de nadelen volgens mij nooit tegen de voordelen op, want ik zie er weinig nadelen aan
Fluiters kijk ik altijd wel of ze kunnen, aux inlaat maak ik nooit, zou ze eerder dicht maken als ze er wel zaten.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Neonlampje 21-1-2004 15:21 Print reply

Posts: 14825
fluiters hebben idd weinig nadelen
en zien er ook nog eens stoer uit
 
gpr 21-1-2004 16:46 Print reply
Posts: 52
Ik had ook een aantal vragen met betrekking. Op timing & tuning.

Ik heb nu mijn yamaha fs1 blok uit elkaar en ben hem weer aan het opbouwen.
het betreft een
yamaha fs1 2ru blok (met roterende schijf)
cil inh: 60 cc
carb: 16 mm mikuni.
boring 43 mm
slag dus van odp naar bdp : 39,6
Tijd dat de uitlaat poort openstaat: Deze heb ik alsvolgt gemeten: ( zou iemand kunnen zeggen of ik dit goed heb gedaan) Ik heb de gradenschijf op de kruk gemonteerd en heb dan gekeken wanneer de poort net opent. Op dat punt heb ik de gradenschijf op nul gezet. Vervolgens heb ik de krukas gedraad tot deze weer op het punt stond dat de zuiger bijna de bovenkant van de temeten poort kwam. Dit heb ik ook gedaan bij de inlaat poort.

timing uitlaat poort: 165 graden
timing inlaat poort: 141 graden.
rand van de zuiger tot aan de cilinder rand: 1,9 mm

Tot slot nog een vraagje wat bepaald nu de inlaat timing van je cilinder in dit geval. Dit snap ik dus niet. Is dit het gedeelte wat open zit in de schijf of is dit de timing van de inlaat poort in de cilinder

poortmap :

schematisch
poort tegen over uitlaat poort (zit een schotje tussen) dus twee vierkantjes zeg maar.
1 vierkantje:

breed 8mm, hoog 8,3
hij ligt 31,1 mm onder de bovenste rand van de cilinder.
dit geld ook voor het ander vierkantje

rechter tevens linker inlaat poort.
breed 18 mm per stuk. 7,8 mm hoog
hoogte tot aan de rand 31.7

tot slot de uitlaat poort deze is 13,8 hoog en ligt 26, 2 mm onder de rand van de cilinder. en hij is 22,5 mm breed.

Zou iemand kunnen zeggen hoeveel ik de uitlaat poort om hoog zou kunnen freesen. De bowdown ik heb aan genomen dat de blowdown de tijd is dat de uitlaatpoort openstaat voordat de spoelpoorten opengaan. dit was 16 graden.

Ik snap dus niet of je nu de tijd dat de schijf openstaat moet meten in graden of de inlaat poort.
zou iemand mij dit uit willen leggen
bvd







 
Pingu 21-1-2004 17:32 Print reply
Posts: 1842
Heb je spoelpoorttiming niet bekeken? Aan verhouding spoelpoort/uitlaatpoort heb je het meeste. Meting is denk ik goed gebeurd, het gaat erom hoe lang de poort open staat in graden, en zo kom je daar achter. Ik zelf doe het altijd via formules.
Verder is de rand van je cilinder tot aan de zuiger in bdp 1,9mm zeg je. Dat is erg veel.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
marcel 21-1-2004 18:48 Print reply

Posts: 1533
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

idd, je verstoort in ieder geval op een geweldige manier de spoeling naar je spoelpoorten


verklaar jij dan eens waarom om maar ??n van de vele voorbeelden te geven, een oudere KX80 cilinder ook hulpinlaat heeft naar de spoelers. ik denk btw dat het wel degelijk nu heeft. zodra je mengsel naar je verbrandingskamer gaat denk ik niet dat het veel last zal hebben van een gaatje van ca 7mm ofso. en al gaat het door dat gaatje dan nog komt het uit bij die spoelpoort boven je inlaat.

maar laat het me weten hoe jij erover denkt

Quote:
Ik had ook een aantal vragen met betrekking. Op timing & tuning.

Ik heb nu mijn yamaha fs1 blok uit elkaar en ben hem weer aan het opbouwen.
het betreft een
yamaha fs1 2ru blok (met roterende schijf)
cil inh: 60 cc
carb: 16 mm mikuni.
boring 43 mm
slag dus van odp naar bdp : 39,6
Tijd dat de uitlaat poort openstaat: Deze heb ik alsvolgt gemeten: ( zou iemand kunnen zeggen of ik dit goed heb gedaan) Ik heb de gradenschijf op de kruk gemonteerd en heb dan gekeken wanneer de poort net opent. Op dat punt heb ik de gradenschijf op nul gezet. Vervolgens heb ik de krukas gedraad tot deze weer op het punt stond dat de zuiger bijna de bovenkant van de temeten poort kwam. Dit heb ik ook gedaan bij de inlaat poort.

timing uitlaat poort: 165 graden
timing inlaat poort: 141 graden.
rand van de zuiger tot aan de cilinder rand: 1,9 mm

Tot slot nog een vraagje wat bepaald nu de inlaat timing van je cilinder in dit geval. Dit snap ik dus niet. Is dit het gedeelte wat open zit in de schijf of is dit de timing van de inlaat poort in de cilinder

poortmap :

schematisch
poort tegen over uitlaat poort (zit een schotje tussen) dus twee vierkantjes zeg maar.
1 vierkantje:

breed 8mm, hoog 8,3
hij ligt 31,1 mm onder de bovenste rand van de cilinder.
dit geld ook voor het ander vierkantje

rechter tevens linker inlaat poort.
breed 18 mm per stuk. 7,8 mm hoog
hoogte tot aan de rand 31.7

tot slot de uitlaat poort deze is 13,8 hoog en ligt 26, 2 mm onder de rand van de cilinder. en hij is 22,5 mm breed.

Zou iemand kunnen zeggen hoeveel ik de uitlaat poort om hoog zou kunnen freesen. De bowdown ik heb aan genomen dat de blowdown de tijd is dat de uitlaatpoort openstaat voordat de spoelpoorten opengaan. dit was 16 graden.

Ik snap dus niet of je nu de tijd dat de schijf openstaat moet meten in graden of de inlaat poort.
zou iemand mij dit uit willen leggen
bvd



is 16 als blowndown trouwens niet heeeel erg weinig??

Dit bericht is ge-edit door marcel op 21-1-2004 18:50
 
De Schout 21-1-2004 19:01 Print reply
Posts: 5327
lijk mij wel ja, en spoelpoorten die 140 graden open staan vind ik ook wel extreem eigelijk.
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 80796 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 10 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved