Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - trage 4 poort cilinder bijwerken.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 526 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14132 - trage 4 poort cilinder bijwerken.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 664 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rs oxbow 16-12-2003 19:27 Print topicpost
Posts: 620
heb hier een cilindertje liggen, dat onder me wallaroo komt, snelle 50cc

zit inlaatpoort, uitlaatpoort, en 2 spoelpoorten in

wil nu mijn uitlaatpoort wat tunen, maar hij moet omhoog om meer toeren te draaien,

mss domme vraag maar omhoog dan bedoelt men toch richting cilinderkop he?

heb al cilinder gezien waar hij richting carter was uitgefreesd.

kga cilinder 1mm hoger maken en 1mm breder ofzo.

ja ik weet het zoek sites op enzo maar mijn engels is niet zo vet. enzo

 

Ralf 16-12-2003 20:03 Print reply

Posts: 9073
Maak em breder ofzo, max 2 hoger... rest van poorten afblijven.
 
PRO TUNING 16-12-2003 20:46 Print reply

Posts: 4000
Als je alleen de uitlaatpoort bewerkt wordt de motor zenuwachtig d.w.z. dat de topsnelheid wel iets hoger wordt, maar dat hij langzamer optrekt en pas bij een hoger toerental pas goed pakt. Er is een bepaalde graden verhouding tussen je inlaat - spoel en uitlaat poort(en).
 
rs oxbow 16-12-2003 20:58 Print reply
Posts: 620
omhoog is toch richting cilinderkop eh??

zal ik en eens beetje power geven, cilinder is toch maar reserve
 
Ralf 16-12-2003 21:03 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

Als je alleen de uitlaatpoort bewerkt wordt de motor zenuwachtig d.w.z. dat de topsnelheid wel iets hoger wordt, maar dat hij langzamer optrekt en pas bij een hoger toerental pas goed pakt. Er is een bepaalde graden verhouding tussen je inlaat - spoel en uitlaat poort(en).


Die wallaroo cilinder ooit nagemeten? Ik kwam op blowdown van 24 ofzo, uitlaatpoortje wat omhoog en wat breder moet toch iets helpen..
 
Pingu 16-12-2003 21:11 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

Als je alleen de uitlaatpoort bewerkt wordt de motor zenuwachtig d.w.z. dat de topsnelheid wel iets hoger wordt, maar dat hij langzamer optrekt en pas bij een hoger toerental pas goed pakt. Er is een bepaalde graden verhouding tussen je inlaat - spoel en uitlaat poort(en).

En wat nu als die gradenverhouding bagger is, en de blowdown veel te laag..
Volgens jou zou je dus bij geen 1 cil de uitlaatduration moeten verlengen..
En verder, je zegt als je alleen de uitlaatpoort bewerkt..
Bij veel cilinders is dat al meer dan genoeg om erg vooruit te gaan met de prestaties, en als je het goed doet zonder vermogen onderin.
Edit: vermogenverlies uiteraard

Dit bericht is ge-edit door Pingu op 16-12-2003 21:12
 
2fast 2stroke mbx80 tuned

Dit topic is 664 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved