Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Main Forum - Topic #13999 - Beun & Sleutelblundertopic
|
Pagina 37 van 50
|
Dit topic is 39236 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Oonzen Ad |
8-2-2006 21:42 |
 Posts: 3807 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dennisss
[...]
Ah da's wel heel spijtig...
Dat je Heineken hebt staan
|
|
Ik sta hier toch nie te kwatse zeker! |
|
SectorZero |
8-2-2006 22:24 |
 Posts: 388 |
15 km naar Eersel rijden (moest cilinder inrijden). Opeens denk ik... hmm hoort dat zo, de toerenteller sprong soms echt 2k vooruit ofzo kei wazig. Ik stop ergens, zet 'm af, kijk een beetje...
hmm valt nix te zien...
ik weer starten, alles in orde lijkt, dus ik in z'n 1 koppeling op laten komen... wtf hij rijd niet weg... 2,3,4 ook 't geval
kk zooi had ik die koppelingsbouten toch maar het goede aandal Nm aangedraaid
Wat bleek nu, door de draairichting van 't vliegwiel zijn die bouten los getrilt, op een gegeven moment raakt die vierkante plaat dan de koppelingsdrukstift met als resultaat -> continue koppeling in
Dus ik heb die dag 15 km gelopen met een 100 kg zware brommer
Toch frustrerend als je moet lopen terwijl je blokje vlekkeloos loopt
edit: geen beunblunder maar toch wel grappig:
Ik ging een keer naar 'n winkel toe met m'n mtx, wil hem met de linker kant (waar standaard zit) voor 'n glazen ruit zetten bij de winkel ernaast...
oops, vergeten standaard uit te klappen... scheelde weinig of heel die ruit was aan diggelen geweest
Dit bericht is gewijzigd door SectorZero op 8-2-2006 om 22:31 uur.
|
|
What's puzzling you is the nature of my game. |
|
John Huijben |
8-2-2006 22:33 |
 Posts: 2433 |
overloopt van de carburateur dichtgemaakt met slangetje en boutje en denke dat je m wel een nachtje ken late stana.
de volgende ochtend hattie ineens heeeeel veel compressie, en het kwam op een begeve moment zelfs tusse de cilinder en kop uit.
toch maar eve bougie eruit gehaald en gekeke oftie toen wel rondging.
"whoesh" benzine uit bougiegat, en vonkje en tadaaaa mijn brommer stond in de fik.
bleef dat de carb aan de bovekant was gaan lekke en heel mn krukasholte stond vol met benzine.
snel achter tuinslang gepakt en 10min staan te blussen, carburateur was zelfs half weggefikt.
mense die langskwame ware wel geschrokke  zien ineens een brommer langs de kant van de weg in de fik staan
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Oonzen Ad |
8-2-2006 22:38 |
|
richard3 |
8-2-2006 22:40 |
 Posts: 5198 |
das handig met water te doen eh ?:P
|
|
op naar de grote brommers |
|
Pingu |
8-2-2006 22:43 |
Posts: 1842 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SectorZero
15 km naar Eersel rijden (moest cilinder inrijden). Opeens denk ik... hmm hoort dat zo, de toerenteller sprong soms echt 2k vooruit ofzo kei wazig. Ik stop ergens, zet 'm af, kijk een beetje...
hmm valt nix te zien...
ik weer starten, alles in orde lijkt, dus ik in z'n 1 koppeling op laten komen... wtf hij rijd niet weg... 2,3,4 ook 't geval
kk zooi had ik die koppelingsbouten toch maar het goede aandal Nm aangedraaid
Wat bleek nu, door de draairichting van 't vliegwiel zijn die bouten los getrilt, op een gegeven moment raakt die vierkante plaat dan de koppelingsdrukstift met als resultaat -> continue koppeling in
Dus ik heb die dag 15 km gelopen met een 100 kg zware brommer
Toch frustrerend als je moet lopen terwijl je blokje vlekkeloos loopt
edit: geen beunblunder maar toch wel grappig:
Ik ging een keer naar 'n winkel toe met m'n mtx, wil hem met de linker kant (waar standaard zit) voor 'n glazen ruit zetten bij de winkel ernaast...
oops, vergeten standaard uit te klappen... scheelde weinig of heel die ruit was aan diggelen geweest 
Dit bericht is gewijzigd door SectorZero op 8-2-2006 om 22:31 uur.
Jij zet die bouten normaal met een momentsleutel vast  ?
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Marko |
8-2-2006 22:47 |
 Posts: 1521 |
moet officieel ook met een moment sleutel moeten met 20newton
vast zitten die dingen
|
|
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap. |
|
zundappchef |
8-2-2006 22:48 |
 Posts: 4082 |
net de voorvork en 4 keer ingezet en telkens iets vergeten
daarna de veering lopen pielen met revetten schijnen er gewoon opvulbussen tussen te moeten
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
SectorZero |
8-2-2006 22:49 |
 Posts: 388 |
Ja heb ze die dag daarna met 'n momentsleutel vastgezet
|
|
What's puzzling you is the nature of my game. |
|
richard3 |
8-2-2006 22:52 |
 Posts: 5198 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
net de voorvork en 4 keer ingezet en telkens iets vergeten
daarna de veering lopen pielen met revetten schijnen er gewoon opvulbussen tussen te moeten
dat soort blunders zijn we niet van jou gewend eh ?:P
|
|
op naar de grote brommers |
|
G-Force |
8-2-2006 22:54 |
 Posts: 4603 |
Ik heb vandaag de bouten van de waterpomp van mn RS helemaal dolgedraaid
Ze zitten gewoon te kkvast
imbussleutels zijn ok?, geen krasje(Chrome Vanadium rules  )
Morgen dus boutjes vierkant dremelen en waterpomptang erop
|
|
Fuck brommers, word 18 koop n auto en motor... |
|
zundappchef |
8-2-2006 22:55 |
 Posts: 4082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: richard3
[...]
dat soort blunders zijn we niet van jou gewend eh ?:P
foto`s volgens spoedig in puch mv project
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
Speakerfreak |
8-2-2006 22:56 |
 Posts: 4941 |
|
|
Vieze naaiers hier |
|
bollie |
8-2-2006 22:57 |
Posts: 126 |
puchblok reviseren en gewoon dat secundaire tandwiel vergeten derin te douwe :S
|
|
|
|
G-Force |
8-2-2006 22:57 |
 Posts: 4603 |
Griptang heb ik ook liggen, maar daarmee gaat het ook niet lukken.
Alle bouten op mn RS zitten muurvast, die van mn dash kreeg ik ook niet met de griptang los, alleen na 4kant slijpen
|
|
Fuck brommers, word 18 koop n auto en motor... |
|
Dit topic is 39236 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 37 van 50
|
|