Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Derbi GPR stottert in hoge toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 585 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13917 - Derbi GPR stottert in hoge toeren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 7094 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

THE RED POWER 8-12-2003 8:57 Print topicpost
Posts: 81
ik heb een derbi gpr 74cc polini.
maar ik heb het probleem dat hij in een hoog toerental begint te stotteren en erg inhoud.
en het word steeds erger, want het begint steeds al bij een lager toerental, nu al bij 9000 toeren.
wat kan het zijn?

Nick:
doe es normaal met je hoofdletters joh...

Dit bericht is ge-edit door nick op 8-12-2003 10:18
 
go fast, or go home!

jeroen 8-12-2003 9:10 Print reply

Posts: 15066
WAT? GEWOON WAT UITVALLEN ENZO?

mf

andere bougie geprobeerd?
Rommel in je carb oid?
 
chriss 8-12-2003 9:11 Print reply
Posts: 1859
grotere sproeier denk ik ivm kouder weer, dus meer zuurstof, kan goed de oorzaak zijn
 
jeroen 8-12-2003 9:13 Print reply

Posts: 15066
Maar door een sproeier die te groot was had ik altijd gekloot in et middengebied, niet in hoge toeren..

En mn RS heeft ook te grote sproeier, en die heeft verder nergens last van.
 
chriss 8-12-2003 9:14 Print reply
Posts: 1859
dat hij er een grotere sputter in moet doen aap
 
jeroen 8-12-2003 9:16 Print reply

Posts: 15066
tis vroeg
 
2wheels[jurg] 8-12-2003 9:19 Print reply

Posts: 3503
mijn nsr stotterd ook, komt door dat ie niet goed is afgesteld + het koude weer
 
DerbiMike 8-12-2003 9:47 Print reply

Posts: 1769
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THE RED POWER

ik heb een derbi gpr 74cc polini.
maar ik heb het probleem dat hij in een hoog toerental begint te stotteren en erg inhoud.
en het word steeds erger, want het begint steeds al bij een lager toerental, nu al bij 9000 toeren.
wat kan het zijn?


mja...of misschien zit de uitlaat wel dichtgekoekt?
 
http://members.lycos.nl/derbimikey/index.html = Mijn site...
solidsjakie 8-12-2003 9:49 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 50cc-nsr-50cc

mijn nsr stotterd ook, komt door dat ie niet goed is afgesteld + het koude weer


die van mij loopt zomers ook beter.

Maar kan niet gewoon je bougie an de klote zijn?
 
2wheels[jurg] 8-12-2003 9:52 Print reply

Posts: 3503
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: solidsjakie

[...]


die van mij loopt zomers ook beter.

Maar kan niet gewoon je bougie an de klote zijn?


nee want hij doet het sins mijn 16 mm carb erop zit en daar zit een veel te grote sproeier in dus ik heb er al voor gezorgt dat ie extra lucht kreeg maar hij loopt nogsteeds niet lekker. hij blijft ook niet stasionear lopen
 
solidsjakie 8-12-2003 9:56 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 50cc-nsr-50cc

[...]


nee want hij doet het sins mijn 16 mm carb erop zit en daar zit een veel te grote sproeier in dus ik heb er al voor gezorgt dat ie extra lucht kreeg maar hij loopt nogsteeds niet lekker. hij blijft ook niet stasionear lopen


ik doelde eigenlijk ook op topicstarter.

Maar waarom zet je er dan geen kleinere in?
 
benniez 8-12-2003 9:57 Print reply
Posts: 112
Die van mij loopt juist lekker als het koud is. Issie lekker fel.

Behalve als het regent,
Dan is alles kut.
 
jeroen 8-12-2003 9:58 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benniez

Die van mij loopt juist lekker als het koud is. Issie lekker fel.

Behalve als het regent,
Dan is alles kut.


Koud is kleinere luchtdichtheid oid...dus grotere sproeier nodig.
 
THE RED POWER 9-12-2003 8:58 Print reply
Posts: 81
nee, de bougiis het niet, die heb ik al vervangen.
misschien komt het inderdaat door het kouwe weer en dat me sproeier nu te klein is.
maar ik hab voor ik dit probleem had wel een keer m'n tank helemaal leeg gereden, mischien zit er wat vuil uit de onderkant van de tank in m'n carburateur.
zal gelijk ook ff zo'n benzine slangetje halen met zo'n zeefje erin.
 
go fast, or go home!
GMP 407 9-12-2003 9:03 Print reply
Posts: 1182
met koud weer word lucht compacter en met warm weer word het veel minder compact. kijk naar water met warm weer zet het uit en met koud weer krimpt het. Dit is ook met metalen zo, maar dan minder erg.

Probeer maar eens een krukaslager te verwarmen en er dan op te krijgen gaat veel makkelijker dan dat ie bevrore is.

Omdat de luchtcompacter is gaat er meer lucht in 1x in de carb in, dus grotere sproeier.

Meng je zelf bezine da? Bij tankstation mag er geen vuil in de benzine zitte, kun je ze op aanspreke enzevoorts.
 
Streetracing team HGV - GMP 407
THE RED POWER 4-1-2004 0:26 Print reply
Posts: 81
heb nu een nieuwe bougie erin en dat was het niet.
carburateur schoon gemaakt, dat was't ook niet.
volgens brommerzaak kwam het misschien omdat ik m'n luchtfilter opnieuw heb ingevet en dat hij misschien te weinig lucht krijgt en te veel benzine, dus kleinere sproeier geprobeert, eerst zat er 100 in nu 96. doet het nog steeds, maar volgens mij wat erger dus nu ga ik maar ff een grotere proberen.
als hij begint te stotteren gaat ook opeens m'n olie lampje uit (die normaal altijd brand omdat die tank niet is aangesloten en ik op brommix rijd) heb ondertussen ook een nieuwe ontsteking dus daar licht het niet aan.
maar dat stotteren rijd echt kut, je mist echt veel kracht, als ik iemand heb aanhangen krijg ik hem niet eens over de 80 heen en zonder misschien net over de 100 terwijl hij 130 moet kunnen.
 
go fast, or go home!

Dit topic is 7094 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved