Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afstelling 20mm mikuni

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1362 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13673 - Afstelling 20mm mikuni
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 18028 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

User 927 26-11-2003 23:18 Print topicpost

Posts: 6405
Ok, ik heb dus een probleem met mijn 20mm mikuni (ext) op mijn MT. (Setup: 70cc imi, licht bijgewerkt, 20mm mik (ext), powerfiltertje en luhao bochtje)

Zonder luchtfilter loopt de brommer goed met een 125, 120 en een 105 sproeier (Loopt met alle 3 utzelfde )

Met luchtfilter looptie met alle 3 bagger. Als je em start stottert ie als de neten en slaat af zodra je het gas los laat. Draai je de benzinekraan dicht, dan gaatie na 10 seconden normaal lopen met een goede gasreactie. Draai je de kraan weer open, blijftie zo lopen (met goede reactie dus), alleen het gas blijft even hangen als je em dicht doet (ligt niet aan de kabel oid).

Hoe meer lucht je em geeft, hoe beroerder hij gaat lopen, hij loopt het beste (lees: minst beroerd) met de luchtschroef bijna dicht, alleen je kunt er niet op rijden omdat hij nix anders doet dan stotteren en verzuipen.

Waar kan dit aan liggen?

Dit bericht is ge-edit door Razadull AKA Roald op 26-11-2003 23:23
 

Eef 26-11-2003 23:22 Print reply

Posts: 2351
zo klinkt het al een veeeel te grote sproeier.. maar dat lijkt me sterkt bij zo`n setup
 
aprilia2000 mod... :p
User 927 27-11-2003 9:51 Print reply

Posts: 6405
Kom op, iemand moet toch een suggestie hebben om dit te fixen???
 
martinus83 27-11-2003 10:01 Print reply

Posts: 3718
zorg eerst dat je brommer sowieso genoeg lucht krijgt..bou een piowerfilter in je luchtfilterhuis ofzo as da past of fix ff iets totdat hij normaal rijd dan kun je wel verder zien..

ik kan er niehelemaal uithalen wanneer hij nou goed loopt, zonder luchtfilter tog? dus lucht te weinig zou je zeggen,check je bougie es aan kleur bij die verschillende sproeiers , zijn etbtw keihin (honda) of mikuni sproeiers???

voor mikuni zou etwlegoed moete zijn ongeveer..

as ie lucht te weinig krijgt kan et ok nog zijn dat hij bezine teveel krijgt..probeer es een kleinere sproeier..assei nie lkkrloopt rij dan es met choke en kijk of dr verschil is...

s6 ik (we) hoore et wel

edit: kijkes bij de FAQ's over carbs,mss haal jedaar nog wat uit...

Dit bericht is ge-edit door martinus83 op 27-11-2003 10:02
 
-jaZper- 27-11-2003 10:02 Print reply

Posts: 3841
kijk eens waar je de gasnaald heb staan, bij mijn 20 mikunie moest hji perse op het bovenste klipje staan anders liep hij ook beroerd op alle sproeiers
 
groene motoren gaan harder
martinus83 27-11-2003 10:09 Print reply

Posts: 3718
ja idd, je gasnaaldkan jeoknaar kijke je weet nooit,maar over het algemeen is degasnaald afstelling een fijn afstelling wat je det nadat je denkt de goeie sproeier erin te hebben maar het is et proberen waard..

op het bovenste klipje, dus de gasnaaldop zn laagste zeg maar..zou zegge dat iejuist onder moet voor een snellere mengseltoevoer...tog? bij het opendraaien van de hendel opend de mengsel toevoer eerder...correct me if iam wrong
 
Martin mt5 knol 27-11-2003 11:59 Print reply

Posts: 2211
En grotere sproeiers? want als je gas geeft slaat ie af teveel lucht, meer benzine...?
 
brommerforum stinkt
MBXrula 27-11-2003 11:59 Print reply
Posts: 101
Bij mijn MB, met 70cc imi, 20 mikuni externe sproeier, gebruikte ik een 110 sproeier, dat liep echt als de brandweer in combinatie met een proma 80cc GP pijp, succes
 
User 927 27-11-2003 12:48 Print reply

Posts: 6405
Heeft iemand een plaatje van hoe die gasnaald in die gasschuif zou moeten zitten? Heb er namelijk mee lopen kloten, en volgens mij zattie goed, maar dat weet ik dus niet zeker.

En hij loopt dus goed zonder luchtfilter, maar als je em meer lucht geeft dan looptie dus kut tot niet.

Choken slaatie af. En je moet juist gas blijven houden om hem te laten lopen.

En een kleinere sproeier? Er zit nu een 105 in lijkt me al te klein eigenlijk met deze setup. Groter misschien wel, zal vandaag ff een 130 en een 140 halen ofzow.

BTW hoe check je bougie kleur als je niet kan rijden??? (Gewoon laten lopen en dan de bougie er uit ofzow?)

Edit: Ik gebruik Mikuni maten geloof ik

Dit bericht is ge-edit door Razadull AKA Roald op 27-11-2003 12:49
 
PRO TUNING 27-11-2003 14:13 Print reply

Posts: 4000
Zoals jij het beschrijft is zowieso de luchtdoorlaat van je filter te klein.
Een 20 mm Mikuni carburateur is een goede carburateur, alleen zit iedereen te knoeien met de afstelling. Het grootste probleem zit echter in bepaalde onderdelen in de carburateur waarvoor je moeilijk andere onderdelen kunt krijgen en deze zijn duur. Al zet je er ook een maat 500 sproeier in dan staat hij nog steeds te arm. Ik verander de carburateur inwendig voor ? 10.00 waarna je de carburateur met Mikuni sproeiers zo tussen 120 & 160 goed kunt afstellen uiteraard met het gebruik van een goed schuim (Twin Air - Moto Air) luchtfilter
 
mt80 27-11-2003 15:27 Print reply

Posts: 2071
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

Zoals jij het beschrijft is zowieso de luchtdoorlaat van je filter te klein.
Een 20 mm Mikuni carburateur is een goede carburateur, alleen zit iedereen te knoeien met de afstelling. Het grootste probleem zit echter in bepaalde onderdelen in de carburateur waarvoor je moeilijk andere onderdelen kunt krijgen en deze zijn duur. Al zet je er ook een maat 500 sproeier in dan staat hij nog steeds te arm. Ik verander de carburateur inwendig voor ? 10.00 waarna je de carburateur met Mikuni sproeiers zo tussen 120 & 160 goed kunt afstellen uiteraard met het gebruik van een goed schuim (Twin Air - Moto Air) luchtfilter


wat verander je dan inwendig?
 
User 927 27-11-2003 16:09 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt80

[...]


wat verander je dan inwendig?


Z'n spam post in mijn topic.... Dit is sales, en kun je dus beter ff inboxen. En voor ik je vertrouw met mijn carb wil ik eerst wel ff weten wat je dan wilt gaan veranderen....
 
Hans F 27-11-2003 16:10 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt80

[...]


wat verander je dan inwendig?


ws. gasnaald, mengbuis aanpassen dat soort dingen?



Dit bericht is ge-edit door Hans F op 27-11-2003 16:11
 
User 927 27-11-2003 16:16 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


ws. gasnaald, mengbuis aanpassen dat soort dingen?



Dit bericht is ge-edit door Hans F op 27-11-2003 16:11


Hmm klinkt onnodig.... een maat van me (Henk - Tanky) heeft een 70 polini met homoet special racing, ZELFDE LUCHTFILTER en ZELFDE 20mm MIKUNI en die rijd prima, zonder aanpassing.... zal anders hem er ff naar laten kijken... als ik em te pakken kan krijgen (Gast is zowat onbreikbaar )
 
mt80 27-11-2003 16:36 Print reply

Posts: 2071
oh sorry.. zal hem verwijderen, dacht het omdat je mijn bericht quote
 
User 927 27-11-2003 19:41 Print reply

Posts: 6405
GVD, heb net die verdomde gasnaald in alle standen geprobeerd, in de laagste stand liep de brommer even goed, en daarna weer net zo scheit als eerst

Ik snap er echt geen hol meer van
 

Dit topic is 18028 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved