Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Compressie verhogen bij 50 CC

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 765 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13647 - Compressie verhogen bij 50 CC
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4400 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mike de klerk 26-11-2003 11:28 Print topicpost
Posts: 211
Eej allemaal,

Ik heb een 50 CC aluminium van Top Performance. Deze ligt onder mijn Motorhispania Furia, (ook bij RS50). Het beroemde AM6 Blok:P. Wordt wel meer gebruikt.

Ik wilde mijn compressie gaan verhogen. De compressie is nu 1:10,5 (In spanje rijden ze met dezelfde cilinder met een compressie van 1:12 <-- gewoon wat info)

Als ik mijn compresie wil verhogen, wat moet ik dan doen. Of welke keuzes heb ik? Ik heb gehoord van een Hoge Druk Cilinder kop? Of je orginele laten bij werken. Wie kan mijn helpen plz?

Alvast bedankt.

Edit:

En wat voor compressie is nodig voor de optimale prestatie? 1:12 kan zeker te weten (lees hierboven). Maar zou het nog hoger kunnen? En niet dat mijn zuiger ofzo wegbrandt, ofdat er gaten onstaan in deze of gene.



Dit bericht is ge-edit door Mike de klerk op 26-11-2003 11:31
 
MH Furia Power 74cc aluminium + 21mm + Bidalot Race uitlaat

Ralf 26-11-2003 11:55 Print reply

Posts: 9073
Bij LC koppen met O ring pakkingen is het moeilijk om ze te verbouwen...

Enige tip die ik je kan geven is een VHM kopsetje kopen en daar iets moois van te maken...

Wat is eigenlijk je motief om met een hogere compressie te gaan rijden, je hebt een vrij goedkope cilinder, is het niet beter in een duurzamere oplossing te investeren als je meer vermogen wil?
 
Hans F 26-11-2003 12:22 Print reply
Posts: 4326
top performance maakt geen alu cilinders, en verder haal je compressieverhoudingen en compressie door elkaar.

Heeft vhm een kop voor am6?
 
Ralf 26-11-2003 12:23 Print reply

Posts: 9073
Ik *dacht* ooit in de Expi een gouden kopje gezien te hebben...
 
mt125 26-11-2003 12:32 Print reply
Posts: 194
en afvlakken gaat dat nie bij een lc???
 
rasta man 26-11-2003 12:37 Print reply

Posts: 3612
ik heb compressie van 8 bar ofzoiets is dat veel ?
 
KLIK>>> http://www.brommerforum.nl/sales/detail/7305 <<<KLIK
Pistonpen Paultje 26-11-2003 12:57 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt125

en afvlakken gaat dat nie bij een lc???


Quote:

Bij LC koppen met O ring pakkingen is het moeilijk om ze te verbouwen...






Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 26-11-2003 12:58
 
Mike de klerk 26-11-2003 13:29 Print reply
Posts: 211
Het blad de scoot in behandeld altijd uitgebreid nieuwkomers. De MH furia werd daar ook behandeld, daar stond in dat hij een alu cilinder heeft. Mijn dealer zei dat ook. En ik vind 260 Euro voor mijn cilinder (das de nieuwprijs) nou geen prijs om te zeggen datty goedkoop is. Meer compressie is meer power. Tot zekere hoogte natuurlijk. dus daarom wilde ik dat doen
 
MH Furia Power 74cc aluminium + 21mm + Bidalot Race uitlaat
Bullet 26-11-2003 13:32 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mike de klerk

Het blad de scoot in behandeld altijd uitgebreid nieuwkomers. De MH furia werd daar ook behandeld, daar stond in dat hij een alu cilinder heeft. Mijn dealer zei dat ook. En ik vind 260 Euro voor mijn cilinder (das de nieuwprijs) nou geen prijs om te zeggen datty goedkoop is. Meer compressie is meer power. Tot zekere hoogte natuurlijk. dus daarom wilde ik dat doen


Een TP voor 260 euro?

als ik jou was zou eerder een goed uitlaatje kopen!
 
**My BungHole Will Speak Now**
PRO TUNING 26-11-2003 13:49 Print reply

Posts: 4000
Je kunt je compressie verhouding wel 1 : 15 maken met normale 98 octaan benzine, maar dan moet de vorm van je cilinderkop zo worden berekent dat je MSV = Maximale Squish Velocity niet te hoog wordt. In de meeste cilinderkoppen zit niet genoeg aluminium om de juiste vorm en inhoud te maken. Wij laten hiervoor bij luchtgekoelde motoren soms "Blinde" cilinderkoppen gieten (o.a. Puch Maxi en Honda MB/T/X) of fraisen compleet nieuwe koppen met verwisselbare verbrandingsruimte uit 51 st aluminium voor watergekoelde motoren.
www.protuning.biz
 
Neonlampje 26-11-2003 14:13 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Ik *dacht* ooit in de Expi een gouden kopje gezien te hebben...
zijn dat geen metrakit koppen?
edit: die zijn dus ook goud met verwisselbare verbrandingskamer.. ongeveer het VHM-id maar dan wat betaalbaarder (in combo met cilinder)

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 26-11-2003 14:14
 
mt125 26-11-2003 15:18 Print reply
Posts: 194
oke dan weet ik dat bedankt weer wat geleerd vandaag
 
master of disaster_rs50 26-11-2003 16:19 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mike de klerk


TP is gietijzer.
waarschijnlijk zit er een zwarte gietijzeren ,of een mooie allu. gilardoni op je brommer.
En om je compressie te verhogen zou je je cilinder kunnen tunen,of er alleen ff een hoge druk kop op zetten.

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 26-11-2003 16:21

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 26-11-2003 16:21
 
lalalalalala i can't hear you
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 26-11-2003 16:23 Print reply

Posts: 7007
koop zo?n hoge druk kop van Doppler voor 50cc
 
nobody fuck with us!!
Hans F 26-11-2003 16:30 Print reply
Posts: 4326
Zorg voor een betere vulling (dus zorg voor een betere uitlaat, carb. spruitstuk, en zorg dat alles goed met elkaar samenwerkt) en je krijgt meer compressie, terwijl je compressieverhouding gelijk blijft.
 
Mike de klerk 26-11-2003 16:33 Print reply
Posts: 211
Misschien hebben jullie wel gelijk, dat TP geen alu makt. De scoot in (scooter/brommer blad) zei van wel. Mijn dealer ook. Terwijl www.scootparts.nl weer zegt van niet en julie ook niet. Scootparts is trouwens neit te vertrouwen, sturen mij een mailtje dat ze geen losse hoge druk kopen (alleen speciaal leverbaar van malossi)en dat ik maar 70 CC kop moet zeggen, terwijl ze in hun assortiment van Dopler wel hoge druk verkopen. Maar toch. Misschien is het dan wel een Gilardoni, want mijn cilinder is niet zwart. Hij heeft een aluminium kleur en is niet snel warm te rijden. Alvast bedankt amal voor jullie reactie. en die prijs van 260 Euro. Heb ik van een site waar alle orginele onderdelen opstonden die werden gebruikt op een AM6 blok.
 
MH Furia Power 74cc aluminium + 21mm + Bidalot Race uitlaat

Dit topic is 4400 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved