Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Pro Forum - Desaxatie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 722 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Pro Forum - Topic #13609 - Desaxatie
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 76891 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Daan Da Man 25-11-2003 17:11 Print reply
Posts: 2064
hehe tis niet mijn bedoeling om eigenwijs te zijn... maar puur de problemen van het omdraaien zelf te weten te komen.

het lassen kan ik gelukkig laten gebeuren door pro's Die daar heeeel gespecializeerd zijn zijn enzo...

ik post zo ff 2 plaatjes van het probleem dat ik zou krijgen met het carter zelf=>

[img_large]http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=515146 [/img_large]


enneh... nick, sorry voor de layout

Dit bericht is ge-edit door Daan Da Man op 25-11-2003 17:20

Dit bericht is ge-edit door Daan Da Man op 25-11-2003 18:34
 
bart de schakelgek 25-11-2003 17:24 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daan Da Man

hehe tis niet mijn bedoeling om eigenwijs te zijn... maar puur de problemen van het omdraaien zelf te weten te komen.

het lassen kan ik gelukkig laten gebeuren door pro's Die daar heeeel gespecializeerd zijn zijn enzo...

ik post zo ff 2 plaatjes van het probleem dat ik zou krijgen met het carter zelf=>

afbeeldingen
enneh... nick, sorry voor de layout

Dit bericht is ge-edit door Daan Da Man op 25-11-2003 17:20


dat membraangat, kun jedat niet dichtmaken met vloeibaar metaal of zo en dan aan de andere kant precies zo erin frezen

 
Limburger
Hans F 25-11-2003 17:26 Print reply
Posts: 4326
tapeinden staan niet symetrisch, veel succes met het weghalen van de oude en vinden van de plek waar de nieuwe moeten komen.
 
Daan Da Man 25-11-2003 18:11 Print reply
Posts: 2064
mjah dat van die tapeinden had ik dus nog niet gezien, daar heb je gelijk in.... en om DAT nou ook nog eens te gaan veranderen is wel HEEL veel werk......

nou ik zie wel wat ik doe....

maar ik snap het probleem van de desaxatie zelf nogsteeds niet...
 
Luc 25-11-2003 18:25 Print reply

Posts: 3590
hmmz, als je het gewoon eens voor de "lol" wilt doen; zou ik het proberen met een Yamaha DT blok; lekker recht toe recht aan; en je hoeft geen tapeinden te verplaatsen..

btw, voor die layout;
maak er ff [ img_large] link [ /img_large]
 
Daan Da Man 25-11-2003 18:36 Print reply
Posts: 2064
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luc

hmmz, als je het gewoon eens voor de "lol" wilt doen; zou ik het proberen met een Yamaha DT blok; lekker recht toe recht aan; en je hoeft geen tapeinden te verplaatsen..

btw, voor die layout;
maak er ff [ img_large] link [ /img_large]

done.

hehe kheb nog wel een yamaha dt blok, maar dies luchtgekoeld en daar wil ik zo snel mogelijk vanaf... inclusief de rest...

maar tis echt teveel werk als ik de carters ook nog es qua tapeinden moet aanpassen :( dus helaas dat gaat over dan.
 
verwijderd 25-11-2003 18:41 Print reply
Posts: 4082
gelukkig
 
Pingu 25-11-2003 19:07 Print reply
Posts: 1842
Uitlaat wordt ook erg groot probleem, aangezien je niet naar hans luistert, zal ik nog ff proberen uit te leggen.. De uitlaat wordt veel minder gekoeld, hogere temp, hogere temp terug naar cil. Cil is al gevoelig omdat hij is omgedraaid etc.. spijl wordt ook nog eens veel warmer, trek je conclusie.
Verder, je zegt dat je vermogen genoeg hebt, maar dat vermogen zal, als je het zelf doet op de manier die ik lees, en dat is erg nonchalant, heel erg afnemen.
Verder vind ik het weer puur meeloperig, dat cilindertje omdraaien, maar dat moet je zelf weten.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Daan Da Man 25-11-2003 19:21 Print reply
Posts: 2064
oke tnx

nou wat mij betreft, als er nix interressants meer komt, vindt ik dat ik genoeg heb geleerd van dit topic, en dat het vrij leerzaam was.

Verder was het niet meeloperig ofzo :S

Ik had ooit eens die ene omgebouwde mb gezien, en laatst op motorforum een andere mooie racer met zo een gruwelijke pijp onderlangs het kontje recht naar achteren

en ik dacht bij mezelf... pfhoe als ik da ook kan da zou eeeeerg mooi zijn....

dus vandaar... NIET meeloperig... (dat ik er nog op inga... spreken mijn projecten tot nu toe niet voor zich?)

da wast dan.
Daan.
 
Martijn 25-11-2003 19:29 Print reply
Posts: 10000
kheb niet alles gelezen, maar de zuiger moet je gewoon laten staan...

je cil omdraaien, en dan de pijl niet naar je uitlaat maar naar je inlaat laten wijzen..

de desaxatie heeft nl. niets met de cilinder te maken maar met de krukas...de draairichting zal er ook wel mee te maken hebben maar die verander je ook niet...tis heel logisch als je er over nadenkt...de zuiger maakt precies dezelfde beweging en ondervindt precies dezelfde krachten als je de cilinder omdraait...kheb geloof ik nog een tekening

edit:


zie je wel...


Dit bericht is ge-edit door Martijn op 25-11-2003 19:31
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Pingu 25-11-2003 21:36 Print reply
Posts: 1842
maar ik dacht (weet niet zeker) dat goede zuigers ook niet 100% rond waren... dat uitlaatkant iets meer kon uitzetten, krijg je dan wel problemen mee..
Verder, over dat meeloperige.. joost en lude zijn dit van plan, en ik lees op allerlei forums nogal veel over mensen die dit ook van plan zijn.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
MWvdK 25-11-2003 21:38 Print reply

Posts: 2247
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

kheb niet alles gelezen, maar de zuiger moet je gewoon laten staan...

je cil omdraaien, en dan de pijl niet naar je uitlaat maar naar je inlaat laten wijzen..

de desaxatie heeft nl. niets met de cilinder te maken maar met de krukas...de draairichting zal er ook wel mee te maken hebben maar die verander je ook niet...tis heel logisch als je er over nadenkt...de zuiger maakt precies dezelfde beweging en ondervindt precies dezelfde krachten als je de cilinder omdraait...kheb geloof ik nog een tekening

edit:
afbeelding

zie je wel...


Dit bericht is ge-edit door Martijn op 25-11-2003 19:31


Is idd een beter (makkelijker) plan, en dan slotjes verplaatsen oid, wat je mss tog al moet als je de cilinder gaat tunen. Moet je alleen niet van die spoelpoortjes in je zuiger hebben zitten, maar hier zullken dan wel andere voor te koop zijn.
 
Hier_ben_ik - Administrator 25-11-2003 22:25 Print reply

Posts: 8499
Heel interessant topic, alleen jammer dat het geopend word door zo'n eigenwijs persoon.

Het is niet het eerste topic waarin je vragen stelt, die niet in PF thuis horen, of dat je gewoon te eigenwijs bezig bent. Daarom zal er over worden na gedacht je te schrappen uit de PF lijst. Aangezien dat natuurlijk niet echt bevordelijk is voor het PF.

En daarom dus ook: Closed.
 
Members zijn vervelend :-|

Dit topic is 76891 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved