Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Pro Forum - Desaxatie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 614 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Pro Forum - Topic #13609 - Desaxatie
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 76884 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 25-11-2003 11:31 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

btw. schaam je als je nog nooit van joost hebt gehoord, hij had als eerste dit plan, daarna neon pas.
klopt, uitvoerig met hem in trein erover gediscussieert na de NH meeting vorig jaar...

daan: foto's van mb met omgekeerde 'dinges' moet je hans ff lief aan kijken, staat nl ergnes op zijn @home webspace volgensmij...

bent t verder met harrie eens
 
Hans F 25-11-2003 11:45 Print reply
Posts: 4326
ik heb net even gekeken en als je je cilinder omdraait en je uitlaat dus direct naar achter laat lopen heb je een redelijk lange achterkant nodig.... (iig bij een nsr). Zo lang dat het er echt niet uiziet
 
Neonlampje 25-11-2003 11:48 Print reply

Posts: 14825
Je kunt idd je blok niet op de standaars plaats houden...
verder moet je erover denken om of duoshock of veer onder je blok te plaatsen oid...
 
verwijderd 25-11-2003 13:30 Print reply
Posts: 4082
het idee is leuk, maar ik zou het echt niet doen. met een crossbocht kun je idd ook een seatpipe maken.
maar ik ben bang dat die pijpen iets te breed zijn, en dat ze dan door je kuip heen moeten ofzo. voordeel van crosspijp: uber goeie prestaties! (als je moderne pijpfe pakt)
 
Neonlampje 25-11-2003 14:14 Print reply

Posts: 14825
Bovelangse pijp op een rgv zabel van Fedor Copal:
http://www.motormuiz...s/occasions/1978.jpg
http://www.motormuiz...s/occasions/1982.jpg
700cc 1cilinder...


Ik snap alleen niet waarom je zonodig seatpipes wil op je brommer?
 
bart de schakelgek 25-11-2003 15:43 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Bovelangse pijp op een rgv zabel van Fedor Copal:
http://www.motormuiz...s/occasions/1978.jpg
http://www.motormuiz...s/occasions/1982.jpg
700cc 1cilinder...


Ik snap alleen niet waarom je zonodig seatpipes wil op je brommer?


die fotos zijn wel bruut mooi

hier heb ik er ook een:


maar die crossbocht is wel nadelig want hij wil de kappen erop zetten, misschien crossuitlaat verlassen dat hij recht over de cilinder dwars door het frame gaat?
 
Limburger
verwijderd 25-11-2003 15:46 Print reply
Posts: 4082
zoo, die racer met dat zeispan blok, zijn daar meer pics van?
 
Daan Da Man 25-11-2003 16:29 Print reply
Posts: 2064
hehe grappig dat jullie allemaal zo geinterresseerd zijn enzo maar daar heb ik me eigen topic voor aangemaakt he (zie sig)

Maar maken jullie je niet druk over lengtes en frame enzo en veringen en andere ideeen (crossbochten enzo)

het gaat er mij om hoezo het niet zou kunnen (cylinder omdraaien) en wat ik moet doen wil het wel lukken....

wel tof dat jullie allemaal nadenken over eventuele problemen enzo die erbij komen....

ik WIL seatpipes omdat ik da mooi vindt
 
Hans F 25-11-2003 16:31 Print reply
Posts: 4326
een ander groot probleem lijkt mij om de cilinder op de juiste plek boven de krukas te plaatsen. Dus dat de barrel in het midden zit. Heb je wel redelijk goede meetinstrumenten voor nodig.
 
Daan Da Man 25-11-2003 16:35 Print reply
Posts: 2064
mjah maar das de zorg neit.... het frees enzo gebeuren maakt allemaal niet uit....

het gaat erom... waarom zou ik het niet kunnen omdraaien.... etc... t enige waar ik aan kan denken is

je draait de cyl om... ff cartertje aanpassen (spoelingen)
de zuiger houdt je zoals ie is, ivm die desaxatie... alleen de zuigerveerslotjes moet ik omdraaien ivm uitlaatpoort. (ook niet ZO een probleem)

waarom zou het dan niet lukken?
 
Hans F 25-11-2003 16:36 Print reply
Posts: 4326
je stelt het je te simpel voor
 
Daan Da Man 25-11-2003 16:36 Print reply
Posts: 2064
nou leg uit dan...
 
Hans F 25-11-2003 16:44 Print reply
Posts: 4326
alle handelingen die je wil doen zijn erg lastig, dat snap je toch zelf ook wel.

bv.
Past de cil. omgedraaid op je carter (komen de pasvlakken overeen)
Hoe bepaal je waar de nieuwe cilindertapeinden moeten komen?
De oude gaten in je carter moeten dichtgelast worden, ook niet eenvoudig te lassen ivm alu wat jarenlang verweekt is in olie.

Hoe bepaal je hoe je nieuwe spoelingen moeten lopen. Heel moeilijk, zit veel theorie achter (ook met elkaar strijdige theori?n).

Normale uitlaen kloppen niet, die zijn ontwikkeld terwijl ze inder rijwind hingen..

en zo nog wel duizenden problemen die je moet oplossen, ik weet zeker dat je er qua vermogen dik op achteruit gaat. Dit omdat je zelf allerlei dingen moet onwerpen/frezen/maken, en jij weet er een stuk minder vanaf dan de een fabriek die zelf een blok heeft gebouwd.
 
Daan Da Man 25-11-2003 17:04 Print reply
Posts: 2064
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

alle handelingen die je wil doen zijn erg lastig, dat snap je toch zelf ook wel.
dat wel
bv.
Past de cil. omgedraaid op je carter (komen de pasvlakken overeen)
als het goed is wel, alleen 1 probleem met een spoeling direct na het membraan
Hoe bepaal je waar de nieuwe cilindertapeinden moeten komen?
op der plaats.... gewoon omdraaien
De oude gaten in je carter moeten dichtgelast worden, ook niet eenvoudig te lassen ivm alu wat jarenlang verweekt is in olie.
lassen is GELUKKIG niet het probleem
Hoe bepaal je hoe je nieuwe spoelingen moeten lopen. Heel moeilijk, zit veel theorie achter (ook met elkaar strijdige theori?n).
interresseert me niet zo veel... het vermogen is toch wel genoeg aanwezig
Normale uitlaen kloppen niet, die zijn ontwikkeld terwijl ze inder rijwind hingen..
zelfde verhaal
en zo nog wel duizenden problemen die je moet oplossen, ik weet zeker dat je er qua vermogen dik op achteruit gaat. Dit omdat je zelf allerlei dingen moet onwerpen/frezen/maken, en jij weet er een stuk minder vanaf dan de een fabriek die zelf een blok heeft gebouwd.
dat snap ik... maar zoals ik al zei, dat vermogen is ZAT aanwezig met die cylinderinhoud etc.


 
Hans F 25-11-2003 17:09 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daan Da Man

[...]




dat van die uitlaat zeg ik ook niet alleen vanwege vanwege vermogen, zeker als je je cil. omdraait neemt de vastloopkans op je uitlaatpoort al enorm toe, en zeker als je uitlaat veel te heet gas laat terugkomen...

btw. weet je zeker dat de cilinderbarrel op de juiste plaat zit als je de cilinder omdraait....

en lassen op alu (waarvan je de samenstelling niet weet) is erg lastig, lastiger dan jij denkt volgens mij.

Maargoed, de meeste dingen boeien je toch niet dus ik laat je lekker verder prutsen.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 25-11-2003 17:09
 

Dit topic is 76884 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved