Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Pro Forum - Desaxatie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 118 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Pro Forum - Topic #13609 - Desaxatie
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 64544 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Daan Da Man 24-11-2003 22:09 Print topicpost
Posts: 2064
hoiz

blok= 125cc cross blok, cylinderinlaat, spruitstuk, membraan, kickstarter

van suzuki

Nah... kwil dus die cylinder omdraaien dat de uitlaat naar achter staat en dat de cylinder inlaat naar voren wijst

(niet rekenen op spoelgangen enzo, das makkelijk zat passend te maken.)

nu gaat het er dus om, die stomme desaxatie

is zuiger omdraaien niet voldoende enzo?

kheb al met bart een beetje erover gepraat enzo... over werkzijde enzo.

Gaat uw gang:

Dit bericht is ge-edit door Daan Da Man op 24-11-2003 22:10
 

bart de schakelgek 24-11-2003 22:50 Print reply

Posts: 5987
ik zal straks iets inscannen uit mijn schoolboeken,
desaxatie is in woorden lastig uit te leggen
maar je verlegt je werkzijde en volgens mij is je cilinder anders gemaakt op de werkzijde

maar desaxatie is de zuiger op juiste moment laten kantelen, en als je alles omdraait behalve de kruk, gaat ie op een ongunstig moment kantelen waardoor je ongewenste slijtage krijgt, ik zal wel ff wat painten of zo
 
Limburger
Daan Da Man 24-11-2003 23:01 Print reply
Posts: 2064
ik wacht ongeduldig.

voor de geinterresseerden: tis ws voor op rs. (jah het 250 blok is verkocht)
zijn nog paar probs.=> geen licht ivm binnenrotor (ik wil 2 halogeen spots en nog wat zooi)
geen startmotor
stomme cylinder staat verkeerde kant op voor mijn gevoel

 
barry 24-11-2003 23:21 Print reply

Posts: 7387
probeer joost moesker eens te bereiken, die was ook bezig om een cilinder 180graden te draaien.

die weet er al wel veel meer over
 
He?
SIWWN 24-11-2003 23:22 Print reply
Posts: 7079
Hij gaat zijn uitlaat toch niet via het carter lopen he!
 
Neonlampje 24-11-2003 23:24 Print reply
Posts: 14825
plaatje, die rudy ns had ingescanned voor ander forum, van ene gedesaxeerde zuigerpen:


edit:
en een normale plaatsing van de zuigerpen:


Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 24-11-2003 23:24
 
Daan Da Man 24-11-2003 23:32 Print reply
Posts: 2064
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

probeer joost moesker eens te bereiken, die was ook bezig om een cilinder 180graden te draaien.

die weet er al wel veel meer over


wie is dat?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SIWWN

Hij gaat zijn uitlaat toch niet via het carter lopen he!

Wat bedoel je?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

plaatje, die rudy ns had ingescanned voor ander forum, van ene gedesaxeerde zuigerpen:
afbeelding

edit:
en een normale plaatsing van de zuigerpen:
afbeelding

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 24-11-2003 23:24


Handige plaatjes... maar als ik nou de draairichting gelijk houdt (duh) maar de zuiger en cylinder omdraai... houdt ik dan hetzelfde probleem?
 
bart de schakelgek 25-11-2003 10:14 Print reply

Posts: 5987
jah dan houd je het probleem, kijk eens naar dat plaatje hoe de zuiger kantelt, bij het 2e plaatje: als je de zuigerpen in het midden van de zuiger zet dan kantelt hij precies op odp, dus "hapt" de onderkant van de zuiger in de cilinder bij ontbranding

dit word opgelost dmv de zuigerpen iets naast het midden te plaatsen, zodat de zuiger iets na odp en voor ontbranding dus precies goed staat en dus niet kantelt door de ontbranding
 
Limburger
Pingu 25-11-2003 10:22 Print reply
Posts: 1842
zuiger moet je net niet omdraaien.. pistonpen zit uit het midden, zodat het kantelen niet bovenin plaats vind. Krukas blijft zelfde draaien dus.. Maar niet omdraaien, is ook weer niet verstandig eigenlijk, zuiger is namelijk ook niet perfect rond dacht ik, ivm uitzetting. Kortom, zuiger uit blok zoeken dat andersom draait??
Of gewoon niet iedereen na-apen, en zelf iets origineels verzinnen?
Zie er trouwens maar weinig voordelen in ook, maar dat terzijde.

 
2fast 2stroke mbx80 tuned
bart de schakelgek 25-11-2003 10:25 Print reply

Posts: 5987
wat ik me net bedenk dan, gewoon de zuiger op zijn plaats laten zitten, cilinder omdraaien en de slotjes van de zuigerveren verplaatsen, maar zou dat nadelig worden voor de werkzijde ivm compressie?

enigste voordelen wat ik me kan bedenken pingu zijn: uitlaat kun je mooier laten lopen en seatpipe is mooier/makkelijker, en ramair is dan ook makkelijker omdat carb recht in rijwind zit, dus mooie kelk met panty eroverheen tadaaa
 
Limburger
Hans F 25-11-2003 10:29 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

maar zou dat nadelig worden voor de werkzijde ivm compressie?




het heeft helemaal geen reet met compressie te maken lijkt mij. Het gaat naar mijn idee enkel om welke kant je kruk opdraait hoe je pistonpen gedesaxeert moet zitten.

verder ben ik het met pingu eens

btw. schaam je als je nog nooit van joost hebt gehoord, hij had als eerste dit plan, daarna neon pas.
 
Daan Da Man 25-11-2003 10:29 Print reply
Posts: 2064
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

wat ik me net bedenk dan, gewoon de zuiger op zijn plaats laten zitten, cilinder omdraaien en de slotjes van de zuigerveren verplaatsen, maar zou dat nadelig worden voor de werkzijde ivm compressie?

leg es uit???

enigste voordelen wat ik me kan bedenken pingu zijn: uitlaat kun je mooier laten lopen en seatpipe is mooier/makkelijker, en ramair is dan ook makkelijker omdat carb recht in rijwind zit, dus mooie kelk met panty eroverheen tadaaa

laat DAT nou net de redenen zijn !
 
verwijderd 25-11-2003 11:07 Print reply
Posts: 4082
gewoon niet aan beginnen. heeft een hele hoop nadelige dingen. het aanpassen is al een grote moeite. en dan zal de zuiger ook nog eens tegen de spijl aan drukken, waardoor die extra heet word (de spijl is zowiezo al het gevaarlijkste punt!)
 
Daan Da Man 25-11-2003 11:12 Print reply
Posts: 2064
jah die moeite zal niet zoveel uitmaken, ik wil gewoon de redenen hebben hoe het komt, en eventueel dus hoe ik het kan voorkomen, dat het niet goed gaat....ik heb nu toch al zoveel werk enzo, kan dit er ook nog wel bij... als het resultaat zo is als dat ik denk dat het kan worden met omgekeerde cylinder......

Btw er heeft hier een keer een foto gestaan van een mb racer ofzo met omgekeerde dinges... zag er heel mooi uit.... iemand enig idee waar die foto staat... en van wie die is?
 
Blukaap 25-11-2003 11:24 Print reply

Posts: 10006
Hoeveel winst denk je er uit te halen en hoeveel tijd denk je dat het gaat kosten ?

Weeg die 2 eens tegen elkaar af, ik vind het persoonlijk onzin om hieraan te beginnen, je wilt maximale prestaties, maar je verknalt dat weer door bijvoorbeeld 3 ton aan ijzer aan je wielen te hangen, seatpipes te willen fabrieken en weetikhet.

Dan ga je zoveel tijd, geld en moeite in dit soort motorische dingen stoppen waarna je het effect compleet verknoeit door allerlei uiterlijke veranderingen die alleen maar bedoeld zijn om 'm mooier te maken.

Laat dan de cilinder normaal staan en beun er een crosspijp op als je zonodig mooie seatpipes wil, of kijk hoe het bij een Malagutti RST zit.
 
Bastila is lief
Daan Da Man 25-11-2003 11:27 Print reply
Posts: 2064
neee nee neeeee

die prestaties boeien me wat dat betreft niet zoveel, ik wil de cylinder omdraaien om hetgeen wat bart zei, en VOORAL om het uiterlijke effect, (zo een mooie rechte pijp die aan de achterkant in het midden eruit komt lopen)

de prestaties krijg ik toch wel......

twordt supermooi, dat zowiezo....maar als ik er dan toch iets anders onder ga leggen, dan doe ik het meteen precies zoals ik het altijd al in me hoofd heb...
 

Dit topic is 64544 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved