Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Pro Forum - Carburateur en membraan grootten/doorlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 927 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Pro Forum - Topic #13009 - Carburateur en membraan grootten/do...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 68800 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Daan Da Man 30-10-2003 18:41 Print topicpost
Posts: 2064
zit zo: kheb een am blok met carterinlaat, volronde krukas en een 70cc met vlinderpoort die ver getuned gaat worden met een vrij hoge powahband.

nu kan ik daar een 17,5 21 24 28 of 32 op leggen. carburateur natuurlijk, en alleen rondschuif. ik ga geen andere kopen of jullie moeten me overtuigen.

het mooist zou zijn de 32, mooi systeempje op met dubbele gaskabel, anders moet ik me handles gaan aanpassen.

maargoed. het gaat er dus om, welke kan ik het best pakken, en beschrijf overkill alsjeblieft als je vindt dat iets 'te groot' is, maw, leg uit waarom het TE groot is.

verder laat mijn membraan maar weinig door als ik hem zo bekijk... als ik hem van onder bekijk, met de klepjes tegen de reedstops aan, dan heb ik 4 doorlaatjes van 5mm bij 10mm ongeveer... dat oppervlak is samen veel minder als het doorlatende oppervlak van een bijv. 24mm diameter carburateur


help?
 

Pingu 30-10-2003 20:08 Print reply
Posts: 1842
Ten eerste.. 32 is ovekill je zult onderin totaal geen power meer hebben, Verder, als hij dan toch ver getuned moet worden.. zoek dan ook een mooie carb. Een vlak is meestal zijn geld wel waard, of je moet een mooie rond hebben (bv sommige keihins) Membraandoorlaat lijkt altijd wel wat klein. Oppervlakte moet ong 85% van carb doorlaat zijn.
En .. heeft mss niet met dit onderwerp te maken, maar over jou uitlaat: het tunen van die cilinder zal nutteloos worden als je zo een seatpipe met rare bocht erin gaat maken, hij kan niets meer kwijt.
Zelf rijd ik met een 24mm trouwens op 80cc vlindertje. Ik zoek nu iets in de buurt van 24/28mm en dan vlak of een mooie keihin, ik denk dat jij ook zoiets zou moeten zoeken. Want met die 32 zal hij bovenin nog best lopen, maar als het erg lang duurt voor je bovenin de toeren bent heb je er ook weinig aan, is ff leuk, maar rijd gewoon klote. (had ik met eurocil, rijdt totaal niet als je gewoon ff rustig wilt rijden, is nogal aan/uit zegmaar)
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Rudy 30-10-2003 20:51 Print reply

Posts: 3471
21/24mm moet zat zijn denk ik. Zeker als je een 24 vlak heb..... Denk dat je hem op een 28/32 nieteens fatsoenlijk afgesteld krijg (onderin iig)
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Blukaap 30-10-2003 20:58 Print reply

Posts: 10006
Ik denk dat een 28 best gaat lopen, mits die cilinder maar echt toeren jankt.
Alleen onderin houd je gewoon niet veel tot niets over denk ik (maar dat had ik ook gezegd toen ik die 28mm verkocht).

32mm lijkt me echt teveel, dat draait op niks uit als je nog iets van een bruikbare powerband wil houden .
 
Bastila is lief
Rudy 30-10-2003 21:02 Print reply

Posts: 3471
die flink getunde scooters rijden met 28mmtjes en draaien een 14-14,5k en hebben geen powerband nodig.... Meeste lui zeggen dat ze met een 24 bijna hetzelfde vermogen halen. Ik zou gewoon voor de powerband voor een 24mm gaan al is het natuurlijk nogal afhankelijk wat je met je cil wil gaan doen
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Neonlampje 30-10-2003 21:40 Print reply

Posts: 14825
groot is niet altijd goed he

alhoewel het mijn levensmotto is
 
ardan 1-11-2003 12:17 Print reply
Posts: 595
als je venturi echt groot gaat,dan zal je mengselsnelheid veel vertragen.zelf ben ik voorstander van een snelle mengselsnelheid en dus hou ik mijn venturiopp zo klein mogelijk.

een 20 mm is waarschijnlijk al zat goed,dan heb je een goede brede powerband en in lage toeren doet ie het ook goed.misschien ietsjes groter,das proberen en vergelijken.
 
have a blast,go fast
Daan Da Man 1-11-2003 12:31 Print reply
Posts: 2064
heeft er niemand een artiekel uit bell's book ofzo?
 
Hans F 1-11-2003 13:06 Print reply
Posts: 4326
als je ze allemaal hebt liggen test je toch wat je zelf het best/lekkerst vind rijden.....
 
Daan Da Man 1-11-2003 15:32 Print reply
Posts: 2064
nee want ik heb geen zin om ongeveer 1000 sproeiers in totaal te moeten uitproberen om de juiste verhouding te vinden, en ook nog es 6 verschillende spruitstukken en luchtslangen te maken.
 
Neonlampje 2-11-2003 0:22 Print reply

Posts: 14825
Je leert er wel van
 
Pingu 2-11-2003 19:28 Print reply
Posts: 1842
Ik zou iig voor de 24 of 28 gaan, zou de netste uitkiezen.. Of een mooie flat-side zoeken. Kost waarschijnlijk wel veel marja
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Nasic 3-11-2003 16:45 Print reply
Posts: 890
daan, ik neem aan dat je het over de cilinder hebt die jij van me hebt gekocht, en dit dus op een am blok komt?

mebraan is idd dan een punt. doorlaat is std niet teveel, je kunt er nog wel wat aan doen, er zitten nl. een aantal lelijke randen in rondom de kleppen, die eruit kunnen. daarbij MOET je gewoon je ori klepjes vervangen, en je reedstops berekenen en bijbuigen, dit alles scheelt zobizo al een berg vermogen.

dan, komend op de carb....... 32mm is idd gewoon een overkill........ 28mm is zelfs al veel. ik ben zelf nu ook met een project begonnen, en heb bewust voor een 24mm keihin d-slide gekozen. deze komt dadelijk ook op een getunede hebo ng voor am6. vanaf 24mm ga je geen extreme verschillen meer merken. wat je wel kunt doen, en waar ik nog mee bezig ga, is kijken naar een crosser membraan, met aangegoten spruitstuk. het carter zal dan ws opgefreest moeten worden, maar het is naar mijn id de enigste effectieve manier om groter dan 24mm te gaan. Verder, als je voor 28mm gaat, zou ik voor de keihin d-slide, of mikuni vlakschuif gaan.

nog een tip bij het plaatsen van zulke maten carbs: de inlaat van am5/6 heeft een vernauwing, frees die eruit, je krijgt er een merkbare prestatieswinst van.

edit: bij de 24-28mm d-slides zijn perfect mooie rubber spruitstukjes te verkrijgen voor op am5/6. niet een honda mb/mt spruit die je bij moet veilen, maar gewoon een nette spruit, waarmee je ook nog goed wegkomt met je koppelings kabel.

Dit bericht is ge-edit door Nasic op 3-11-2003 16:47
 
Ducati 900SS
Neonlampje 3-11-2003 16:49 Print reply

Posts: 14825
hmja die inlaat is idd erg kut bij am blok..
ook de booster aansluiting moet je goed maken, win je inmens veel mee!
 
Nasic 4-11-2003 10:30 Print reply
Posts: 890
Booster aansluiting is per cilinder verschillend. er zit iig heel veel winst in het inlaattraject. vooral bij gilardoni 70, en andere cilinders met dubbele inlaat (airsal heeft enkel) heb je het een en ander weg te frezen, en op te vullen met defcon in de carters @ boosters.

Dit bericht is ge-edit door Nasic op 4-11-2003 10:30
 
Ducati 900SS
Daan Da Man 4-11-2003 10:37 Print reply
Posts: 2064
kijk da zijn nou nuttige reply's !!!

soweej... nasic btw... die airsal MOET je gewoon wel bijwerken en tunen... de 2 vlindergaten zijn gewoon aan de onderkant standaard ongelijk ...

maar da komt allemaal goed


of heb jij zo zitten kutten


Dit bericht is ge-edit door Daan Da Man op 4-11-2003 10:50
 

Dit topic is 68800 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved