Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Wat kan het nou zijn?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 568 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12897 - Wat kan het nou zijn?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 397 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

huh 25-10-2003 16:37 Print topicpost
Posts: 1755
Hmm tijdje geleden had ik al een topic gepost dat mn brommer klote reed...nou goed, daarom had ik mn blokje gereviseerd, nieuwe krukaslagers en keerringen, en dat is allemaal gelukt .

Dus ikke starten, maar nog steeds hetzelfde probleem. Dat is dus dat ie geen toeren wil maken, ik schat maximaal 8000 toeren ofzo. En ik heb onderhand alles al vervangen wat er aan te vervangen valt...

Maja toch post ik nou maar weer een topic...ik ga namelijk gewoon alles nog een keer opnieuw nakijken en suggesties zijn altijd welkom

Want ik wil onderhand wel weer rijden...
 

Luc 25-10-2003 17:16 Print reply

Posts: 3590
wat voor cilinder ligt erop?

zeker dat et niet een of andere gare imi is?
of dattie door (mogelijke) vorige eigenaar verkeerd getuned is?

edit; of is je cilinder wand gewoon versleten, en heeftie een hoonbeurt nodig?

Dit bericht is ge-edit door Luc op 25-10-2003 17:17
 
boy.schouten 25-10-2003 17:18 Print reply

Posts: 884
of je hebt hem verkeerd uitlgevijlt of het kna zo zijn dat je cdi kastje is begrenst op de toeren
 
af1 monoseat http://www.brommerforum.nl/showtopic/30806
huh 1-11-2003 17:53 Print reply
Posts: 1755
Goed, ik haal em lekker weer op, want ik kom er zo nooit van mn leven uit

Zelfde probleem, maar nou start ie dus helemaal niet meer...hij slaat soms een beetje zwak aan, maar daar blijft het ook bij. Ik kan em alleen aanlopen, want het blokje wat er nou op zit, past mn ouwe kickstarter nie op.

En wat heb ik er allemaal al gedaan?
* carb schoongemaakt, andere carb geprobeerd (16 en 20)
* 2 verschillende filters geprobeerd
* 2 verschillende membranen
* 2 verschillende spruitstukken (16 en 20)
* 8 miljard verschillende sproeiers...
En natuurlijk heb ik ook verschillende combinaties van veranderingen geprobeerd zeg maar.
---
* 2 verschillende cilinders, een 50 imitatie en een 70 imitatie, met die 50 heb ik lange tijd prima gereden, met die 70 heb ik nooit goed gereden omdat het geklooi toen al begon. Bij allebei is de uitlaatpoort lichtjes bijgewerkt (of misschien niet super licht ), maar ik kan me niet voorstellen dat ze 'overtuned zijn'...moet je wel een heeel gekke uitlaatpoort hebben. Van de inlaat en spoeling blijf ik met mn poten af.
Hierbij heb ik trouwens 2 aparte cilinderkoppen gebruikt, een 50 kop en een 70 kop.
---
* M'n MT blokje gereviseerd, dus kan me nie voorstellen dat ie nog valse lucht zou zuigen door de keerringen, dr zit nou 0,0 speling op de krukaslagers...toen dit niet werkte heb ik een MB blokje geprobeerd, maar dit werkte ook nie.
---
* 2 CDI's geprobeerd
* 2 verschillende bobines geprobeerd
* Spoelen doorgemeten: de ene kwam op 21,6 ohm, de ander op dik 130 ohm, dus dat zou goed moeten zijn.
* bougiekabel ondergespoten met contactspray
* 80 miljard bougies geprobeerd, zowel NGK B8HS als B9HS.
* grondplaat beetje verdraait om te proberen, maar staat nou gewoon weer normaal op 'maximaal vervroegd zonder te vijlen'.

Als je de bougie uit de cilinderkop haalt en tegen het frame laat vonken, zie je echt een dikke vonk overslaan, ik weet wel dat zoiets niet alles zegt, maar hij vonkt dus wel gewoon zichtbaar goed.
---

Kheb toch zo onderhand heel mn brommer al vervangen

En ik breng em lekker NIET weg, ik verbrand em nog liever dan dat een brommerboer em maakt . Dus heeft iemand suggesties, idee?n, dingen waar ik nog es goed naar kan kijken?
 
Kampersjaak 1-11-2003 17:55 Print reply

Posts: 12285
ik gok op de signaal spoel op je grond plaat
of je onstekings spoel
is het enigste wat je nog niet hebt geprobeert


sucse
edit1
gewoon een andre proberen ookal geven ze de goeie waarde aan.

Dit bericht is ge-edit door Kampersjaak op 1-11-2003 17:58
 
oderint dum metuant
vinnie 1-11-2003 17:57 Print reply

Posts: 3505
wtf...ik heb hetzelfde probleem, alleen bij mij komt ie niet bove de 4K en hij valt na paar seconde gewoon uit... alleen ik heb nog niks doorgemete, daarvoor moek ff naar erik toe
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
Saknet 1-11-2003 18:01 Print reply

Posts: 10355
huh:
komen je spoelpoorten wel helemaal open
heb je je voetpakking wel bijgewerkt voor je cilinder
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Daan Da Man 1-11-2003 18:02 Print reply
Posts: 2064
kheb es een keer gehad met me futura, toen deed ie het al maanden goed,
toen na een uurtje rijden, kwam ik thuis om ff te pissen... en ik loop na een paar minuten naar buiten en ik kreeg hem met geen MOGELIJKHEID gestart... kheb serieus in ze 1e!!! de hele straat een paar keer op me hardst doorgerend enzo... kwas echt bekaf...
paar minuutjes later nog es geprobeerd.. bwop ineens...

allemaal van die vage....
 
Kampersjaak 1-11-2003 18:02 Print reply

Posts: 12285
dat ken ik wel ja
h???l vaag af en toe die brommers

Dit bericht is ge-edit door Kampersjaak op 1-11-2003 18:03
 
oderint dum metuant
Daan Da Man 1-11-2003 18:04 Print reply
Posts: 2064
en het rare is... techniek is logisch... dat MAG niet vaag zijn
 
Saknet 1-11-2003 18:06 Print reply

Posts: 10355
dat jij niet 8er de logische reden komt betekent niet automatisch dat het feitelijk vaag is
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
huh 1-11-2003 19:11 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barteld

huh:
komen je spoelpoorten wel helemaal open
heb je je voetpakking wel bijgewerkt voor je cilinder


Bij mn 50 snel: Spoelpoorten komen net niet helemaal open, uitlaatpoort wel...maar dit was altijd al zo, ook toen ie gewoon goed reed.

Bij die 70 weet ik het niet, zal ook wel zoiets zijn.

Maar ik heb ook met verschillende kop- en voetpakkingen geprobeerd...ik ben niet zon pakking vervanger :$...maar nou zitten er allemaal nieuwe pakkingen op.

Quote:

k gok op de signaal spoel op je grond plaat
of je onstekings spoel
is het enigste wat je nog niet hebt geprobeert



Je hebt toch maar 2 spoelen? Ik heb het ff volgens de FAQ gedaan zoals ie hier op het forum staat: ontsteking MT/MB doormeten ofzo. En daar stonden maar 2 spoelen om te controleren en 2 bijbehorende waardes...ik zie er zelf ook maar 2 maar goed . Die waren goed in ieder geval.

En idd, het lijkt misschien niet logisch, maar uiteindelijk zal het wel logisch zijn. En ik heb zelf al 180 keer gezegd hoe niet-logisch het wel niet is, maar je komt zo geen stap dichterbij de oplossing.
 
Teunmenator 1-11-2003 19:19 Print reply

Posts: 2524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daan Da Man

kheb es een keer gehad met me futura, toen deed ie het al maanden goed,
toen na een uurtje rijden, kwam ik thuis om ff te pissen... en ik loop na een paar minuten naar buiten en ik kreeg hem met geen MOGELIJKHEID gestart... kheb serieus in ze 1e!!! de hele straat een paar keer op me hardst doorgerend enzo... kwas echt bekaf...
paar minuutjes later nog es geprobeerd.. bwop ineens...

allemaal van die vage....


Ik denk dat jij een kooltje "tussen je bougie-ding" hebt gehad (ik probeer even slim over te komen )

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 1-11-2003 19:20
 

Dit topic is 397 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved