Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mengsmering

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 805 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12886 - mengsmering
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 742 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Olaf 24-10-2003 22:14 Print topicpost
Posts: 473
hoi, ik heb mijn brommer een tijdje 1 op 45 gesmeerd omdat ik is las dat je dat boven de 50 cc moet doen.
ik heb 50 snel-60cc 43 mm zuiger.
maar nu rij ik ff 1 op 50 en lijkt wel beter te gaan.
me bougie is rood donkerbruin achtig en hij trekt niet door in zijn vier ( met 1 op 45, 1 op 50 week nog nie)
kan dit aan de hoeveelheid olie ligge?
 

JIMMY 24-10-2003 22:21 Print reply

Posts: 2765
dat je boven de 50cc 1:45 moet smeren is bullshit..

en hij trekt niet door in je vier explain

je bougie hoord (bij een goede afstelling) bruinig te zijn (koffie achtige kleur)
komt niet door je mengverhouding..

ik denk dat jij gewooon je hele bougie tjekt, dat ie nat wordt door je benzine, en je die kleur bedoeld..?!


 
Honda_boy 24-10-2003 22:31 Print reply

Posts: 555
ja als je brommer opgevoerd is en hogere toeren maakt dan normaal kun je beter wat rijker smeren, omdat de olie meer verbrandt. Maar dat je boven de 50cc alleen meer moet smeren is niet waar, 50cc snel kun je ook beter 1/40 smeren.

Dat hij beter loopt met 1/50 dan 1/40 is misschien omdat eerst iets te arm was maar omdat je nu iets meer benzine en minder olie doet, wordt die dus rijker en in jou geval beter afgestelt. Kweet niet of het veel uitmaakt
 
Honda rulezzz !!!
Olaf 25-10-2003 12:31 Print reply
Posts: 473
ok bedankt, ik weet ook nog niet precies hoe ik dat ding van me moet afstelle word er soms een beetje gestoord van.

eerst had ik:
50 snel (43 mm zuiger, origenele naam: 65 polini)
16 mikuni
verotte powerfilter
uitlaat lekte bij cilinder.
80 cc pijp
130 mikuni sproeier.
b9hs ngk

ik had toen altijd het probleem dat hij uit viel als ik volgas reed in zijn 3. Dan sloeg er een groef in mijn zuiger maar niet onder de bougie.
ik dacht steeds dat ie te rijk was afgesteld want de bougie werd ook steeds verrot en donker.

toen heb ik mijn uitlaat laten lassen, lekt niet meer.
carbon kleppen erin gegooid, verstelbare powerfilter erop gezet voor 20 euro bij 50cc wel groot ding.
120 sproeier erin gedaan (dacht dat ie te rijk stond)
Nieuwe zuiger.
zelfde bougie b9hs.

Hij reed toen nog steeds verrot, gaf een kut geluid als ie eenmaal op toeren was, een krassend hoog geluid. ik nieuwe bougie erin en kijke naar de kleur: wit-grijs.
powerfilter op de helft gezet, kleur werd beter, toen van 120 naar 145 gegaan.
Nu is de kleur beter en geeft niet meer zon kut geluid bij toeren maar een mooi laag geluid.
maar trekt dus nog steeds niet door in zijn vier.
Het moet aan me carbuaratie liggen maar snap het nog steeds niet. Me brommer is erg verhoogt dacht nog dat ie mischien te veel lucht vangt?
%message=ok bedankt, ik weet ook nog niet precies hoe ik dat ding van me moet afstelle word er soms een beetje gestoord van.

eerst had ik:
50 snel (43 mm zuiger, origenele naam: 65 polini)
16 mikuni
verotte powerfilter
uitlaat lekte bij cilinder.
80 cc pijp
130 mikuni sproeier.
b9hs ngk

ik had toen altijd het probleem dat hij uit viel als ik volgas reed in zijn 3. Dan sloeg er een groef in mijn zuiger maar niet onder de bougie.
ik dacht steeds dat ie te rijk was afgesteld want de bougie werd ook steeds verrot en donker.

toen heb ik mijn uitlaat laten lassen, lekt niet meer.
carbon kleppen erin gegooid, verstelbare powerfilter erop gezet voor 20 euro bij 50cc wel groot ding.
120 sproeier erin gedaan (dacht dat ie te rijk stond)
Nieuwe zuiger.
zelfde bougie b9hs.

Hij reed toen nog steeds verrot, gaf een kut geluid als ie eenmaal op toeren was, een krassend hoog geluid. ik nieuwe bougie erin en kijke naar de kleur: wit-grijs.
powerfilter op de helft gezet, kleur werd beter, toen van 120 naar 145 gegaan.
Nu is de kleur beter en geeft niet meer zon kut geluid bij toeren maar een mooi laag geluid.
maar trekt dus nog steeds niet door in zijn vier.
Het moet aan me carbuaratie liggen maar snap het nog steeds niet. Me brommer is erg verhoogt dacht nog dat ie mischien te veel lucht vangt?

iemand suggesties of tips?

Dit bericht is ge-edit door Olaf op 25-10-2003 12:32
 
Pistonpen Paultje 25-10-2003 12:46 Print reply

Posts: 8678
Lichtere vertanding

(nick, zie dit hier, same as @ autotechniek topic)
 
MarcelMt5 25-10-2003 15:41 Print reply

Posts: 788
andere carburateur

ik heb net mij mt trug en die doet het weer naar een kleine 4maanden daar ben ik dus wel blij mee!

en die brommerboer daaro zei dat ik euro 98 ongelood met crossolie moest mixen. terwijl ik altijd gewone brommermix erin deed. hij zei ook dat ik daarmee mijn hele cilinder verneukte en de uitlaat zat eerder dicht. mixen was 250cc op 10 liter dus reken zelf maar uit.
dus ga zelf mengen en niet brommermix rijden.
 
Je hoeft niet gek te zijn om te kunnen Schakelen, maar het helpt wel. I Don't Need Burn-outs, Wheelies, Or Other Stunts, I'm Driving a HONDA That Says Enough.

Dit topic is 742 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved