Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Grote auto topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1193 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #12795 - Grote auto topic
Pagina 97 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 96, 97, 98 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 162448 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

superior mt7 31-5-2004 0:36 Print reply

Posts: 2675
nou bij men crx anders niet..lag orginele luchtfilter ook gewoon boven bij blok..
en bij de mitsubishi galant bij ons thuis ook en eveneens bij de jetta ..heb bij de meeste autoos het orgineel luchtfilter gewoon bij het blok zien zitten hoor

Dit bericht is ge-edit door superior mt7 op 31-5-2004 0:37
 
V8
Hans F 31-5-2004 9:11 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Origineel filter loopt de aanzuigbuis naar de voorkant vd auto.
En zuigt dus frisse lucht aan.


idd, dit zit bij de meeste auto's zo (ook bv. szk alto'tjes
 
Blukaap2 31-5-2004 11:38 Print reply

Posts: 9984
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: superior mt7

nou bij men crx anders niet..lag orginele luchtfilter ook gewoon boven bij blok..
en bij de mitsubishi galant bij ons thuis ook en eveneens bij de jetta ..heb bij de meeste autoos het orgineel luchtfilter gewoon bij het blok zien zitten hoor


Dat zeg ik toch ook niet.
Bij bijna alle autos zit het ergens achterin de motorkap.
Maar de aanzuigbuis loopt gewoon ergens naar voren....
 
Stoere brommers
theredone51 31-5-2004 11:41 Print reply

Posts: 2506
cker, is bij allebei onze auto's ook luchtfilter zit wel bij de motor maar er loopt een grote buis/kap naar de grille waardie dus zijn lucht vandaan haalt
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
70malossi 31-5-2004 18:23 Print reply
Posts: 4176
juist,de lucht komt dus van uit de gril waar ie de zelfde temp heeft als de omgeving,maar er zit een doos om t filter zelf om de warme lucht tegen te houden.
en als je die doos weg haalt en er een open filter voor in de plaats schroeft zuigt ie de warme lucht weg onder de motorkap ipv de koelere lucht van buiten.

dus wil je echt vermogenswinst,scoor dan een inlegfilter van bv K&N of een filter met coldair intake.

en daarna de ecu resetten.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Hans F 31-5-2004 20:22 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70malossi

dus wil je echt vermogenswinst,scoor dan een inlegfilter van bv K&N of een filter met coldair intake.

en daarna de ecu resetten.


zag alleen laatst een test uit een duits motorfietsblaadje, waarin de originele filters er het best uitkwamen, qua vermogen, en qua prijs

heb niet heel het artikel gelezen, maar ze deden het iig bij een bmw en bij een r1. Weet dus ook niet of ze de ecu gereset hadden.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 31-5-2004 20:23
 
Steve_ZHC 1-6-2004 5:13 Print reply

Posts: 2716
tjah, da's ook de reden dat ik vanaf morgen weer n origineel luchtfilter heb...
ik ben vandaag op 15l benzine 180km op en neer gereden (ff uitgaan in bolsward, t was best leip/leuk daaro haha).
ik heb gewoon relaxed tussen de 110 en 110 over de snelweg gereden op terug weg, 3000 toeren, heenweg over 80 wegen 90 gereden (ook 3000 toeren, maar versnelling lager), geen gescheur...
trekt ie alsnog 1 op 12...

maarre, @ hans f; ecu resetten loopt de auto toch alleen maar mooier stationair op
 
MotoCrossIpkiss[stan] 1-6-2004 8:02 Print reply

Posts: 7744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve_ZHC

tjah, da's ook de reden dat ik vanaf morgen weer n origineel luchtfilter heb...
ik ben vandaag op 15l benzine 180km op en neer gereden (ff uitgaan in bolsward, t was best leip/leuk daaro haha).
ik heb gewoon relaxed tussen de 110 en 110 over de snelweg gereden op terug weg, 3000 toeren, heenweg over 80 wegen 90 gereden (ook 3000 toeren, maar versnelling lager), geen gescheur...
trekt ie alsnog 1 op 12...

maarre, @ hans f; ecu resetten loopt de auto toch alleen maar mooier stationair op



damn jij ben vroeg op
 
hoi
Rene 1-6-2004 8:24 Print reply
Posts: 2573
stelt de ecu zich opnieuw in, dus leest ie alle waardes opnieuw in en maakt een nieuw patroon.

 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
[RRT] Lost-P 1-6-2004 10:45 Print reply
Posts: 4578
Tjah, als ze dr alleen een ander filter op gooien, en de ecu niet resetten dan heeft t toch nog steeds geen nut??? ( of wel ) Dan kloppen de waardes en alles niet meer toch...Volgens mij als je een sneller/ander filter neemt heeft t alleen nut als je OOK de ecu reset?...
 
Chille Tune shit dan
wipe-out 1-6-2004 11:33 Print reply

Posts: 7672
is er iemand die een forum/goeie site weet waar veel over diesels gepraat wordt?
 
Rene 1-6-2004 12:45 Print reply
Posts: 2573
dan moet je iig op een belgisch forum zijn
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
NSR RULEZZ 1-6-2004 15:58 Print reply

Posts: 4934
een open_lucht_filter komt toch altijd(meestal) een mooier geluidje uit?

kan je dan niet je originele aanzuig slang(en) vergroten en op je openlucht filtertje aansluiten?
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Steve_ZHC 2-6-2004 0:48 Print reply

Posts: 2716
ff update;
ik heb geen 17" meer onder mijn auto, zit nu 15" onder en ik verpats die 17" gewoon los van de auto, powerfilter heb ik ingewisseld voor een origineel exemplaar, ook powerfilter verkoop ik los...

je moet toch wat als mensen 'jouw' prijs niet willen geven voor je trots/liefde (lekker kansloos als je auto je liefde is hahaha)....

ik heb nu 15" borbet velgen, 5 spaaks, wel mooi, niet spectaculair.
voordeel; w?l goede banden

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: superior mt7

nou bij men crx anders niet..lag orginele luchtfilter ook gewoon boven bij blok..
en bij de mitsubishi galant bij ons thuis ook en eveneens bij de jetta ..heb bij de meeste autoos het orgineel luchtfilter gewoon bij het blok zien zitten hoor

Dit bericht is ge-edit door superior mt7 op 31-5-2004 0:37


dus bij jouw crx zit t filter boven t blok?
dan heb je vast een oud model ofsow, want ik heb de crx vtec gezien, de gewone crx, en mijn civic, en die zijn alle 3 precies tzelfde;
t blok in het midden, accu naast t blok, en in t overgebleven hoekje tussen accu, koplamp en wielkast, daar zit je filterbox.
over de radiateur loopt n buis die de lucht aanzuigt van onder je bumper weg.

dus ?f je praat poep over crx, ?f je hebt t over n type 1.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoCrossIpkiss[stan]

[...]



damn jij ben vroeg op


dacht je dat??
ik was vrijdag om 7u op bed, zaterdag om 8u, zondag om half 6 (vroegertje) en maandag om 4u.

2x 1 dag gewerkt, 1 dag geschilderd, en 1 dag vrij, 10u slaap gehad sinds vrijdag en ik leef nu op de red bull.

oftewel; mooi weekend gehad

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

Tjah, als ze dr alleen een ander filter op gooien, en de ecu niet resetten dan heeft t toch nog steeds geen nut??? ( of wel ) Dan kloppen de waardes en alles niet meer toch...Volgens mij als je een sneller/ander filter neemt heeft t alleen nut als je OOK de ecu reset?...


ik heb er sinds vanavond weer een origineel luchtfilter in.
ECU gereset, maar minder dan 5min laten draaien, en motor was al warm.
dus morgen ff opnieuw.

maarrrrrrr, ik merkte geen verschil met trekken, en op top lijkt t me sterk dat ik vermogen heb verloren met dit andere filter.
kabaal is wel verdwenen, en hopelijk dat 'lek in de tank' ook n beetje

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR RULEZZ

een open_lucht_filter komt toch altijd(meestal) een mooier geluidje uit?

kan je dan niet je originele aanzuig slang(en) vergroten en op je openlucht filtertje aansluiten?


je bedoelt verlengen zeker?
dat kan, maar dan heb je dus geen WAI meer maar CAI (cold air intake).
dan zit je filter in t hoekje van je bumper, n paar cm van al die plassen water die je aanzuigt verwijderd.
als je alleen met droog weer rijdt of niet door plassen, dan heeft dat best nut volgens mij, die lucht is ook gewoon koud toch...

maar jah, dan nog; wat win je er mee, en meer zuipen doet ie toch wel!
en nu staan snelle auto's er al niet bekend om dat ze zuinig zijn...
 
70malossi 2-6-2004 20:35 Print reply
Posts: 4176
ecu is meestal zelflerend,dus na verloopt van tijd past ie zich toch wel enigzins aan,maar ff resetten is het meteen zeker goed.

tis gewoon een feit dat als je meer vermogen wilt,het verbruik ook toeneemt.
wil je meer herrie boor je gewoon een paar gaten in je uitlaat.

een inleg filter van k&n of green ofzo,geeft ook meer geluid.maar geen nadelige effecten.
hja meer zuipen.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong

Dit topic is 162448 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 97 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 96, 97, 98 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved