Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Grote auto topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1283 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #12795 - Grote auto topic
Pagina 96 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 95, 96, 97 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 162450 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blorn 25-5-2004 20:52 Print reply

Posts: 13825
Weet je hoeveel invloed de temperatuur van de aangezogen lucht op het vermogen heeft?
 
[RRT] Lost-P 25-5-2004 20:55 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Weet je hoeveel invloed de temperatuur van de aangezogen lucht op het vermogen heeft?


Ja...maar durf jij met zekerheid te zeggen hoe dat temp. verschil tov het luchtvolume ( mooi gezegd zeg hahah) scheelt? Je krijgt zowiezo veel meer lucht binnen, maar ik weet niet of de temp. zo slecht is dat ie die hoeveelheid lucht helemaal verziekt....(ofzoiets iig)
 
Chille Tune shit dan
Blorn 25-5-2004 21:01 Print reply

Posts: 13825
Ik zeg niets met zekerheid want heb er zelf nooit mee getest oid. Maar ik weet dat een paar graden verschil in de luchttemperatuur al een paar PK kan schelen met precies dezelfde setup.

Dus stel je eens voor dat EN de lucht warmer word EN hij veel meer lucht te verwerken krijgt.
 
[RRT] Lost-P 25-5-2004 21:04 Print reply
Posts: 4578
Ja zo zit ik ook al te denken ja, maar wat ik net al beetje probeerde te zeggen...is het voordeel van de extra hoeveelheid lucht echt zo compleet verneukt door dat temp. verschil, dat je meteen 20(!!!)pk minder hebt?

Edit: Dat t niet optimaal is zonder een Cold air-intake is logisch, dat geef ik zo toe de temp. heeft zeker veel invloed. Maar ik weet dus niet of dat Zoooo drastisch is.

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 25-5-2004 21:05
 
Chille Tune shit dan
Blorn 25-5-2004 21:10 Print reply

Posts: 13825
Ooit al eens gevoeld hoe warm het is onder zo'n kap, vlakbij 4 hijgende cilinders en een gloeiend heet uitlaatspruitstuk?
 
[RRT] Lost-P 25-5-2004 21:11 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Ooit al eens gevoeld hoe warm het is onder zo'n kap, vlakbij 4 hijgende cilinders en een gloeiend heet uitlaatspruitstuk?


IETS vaker dan de gemiddelde mens ...


Edit: En je moet natuurlijk niet vergeten dat t ook heel erg scheelt per type auto, waar dat luchtfilter zit e.d...Hoe die uitkomt met de rijwind-koeling enz....

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 25-5-2004 21:12
 
Chille Tune shit dan
Blorn 25-5-2004 21:13 Print reply

Posts: 13825
Ja ok, maar kouder als 30 graden zal het zoiezo niet snel zijn gok ik.
 
[RRT] Lost-P 25-5-2004 21:16 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Ja ok, maar kouder als 30 graden zal het zoiezo niet snel zijn gok ik.



idd
 
Chille Tune shit dan
Abarth-500 25-5-2004 21:18 Print reply

Posts: 1532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Ik kan er wel inkomen eigenlijk, en Hans en Hans weten ook wel waar ze over praten


dr zit vast ook een groter kern van waarheid in, en ze hebben er vast ook veel verstand van , mss dat het zo is op een dikke bak met 150 + pk

maar met een normaal golfje, of ibiza-tje verlies je daardoor echt geen 20 pk
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
[RRT] Lost-P 25-5-2004 21:19 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Abarth-500

[...]


dr zit vast ook een groter kern van waarheid in, en ze hebben er vast ook veel verstand van , mss dat het zo is op een dikke bak met 150 + pk

maar met een normaal golfje, of ibiza-tje verlies je daardoor echt geen 20 pk



Jah, en zo bedoelde ik t dus....dat je op een ( zo goed als) standaard ding, echt geen 20pk verliest doordat de lucht rond de 30 graden is...
 
Chille Tune shit dan
70malossi 27-5-2004 22:40 Print reply
Posts: 4176
ik sprak metarforisch,2 en 20.
kan ook 15 zijn.
en dat maakt niet uit of ie nou 750 of 75 pk heeft (weer metaforisch), door de warme lucht (graadje of 70 schat ik) onder de motorkap is de vullingsgraad veel lager.
waarom zouden ze anders zo groot (niet te groot)mogelijke intercoolers en ook nog van alluminium (betere warmeafgifte) op turbomotoren schroeven als dat niet zo zou zijn.en ook nog eens watersproejers erop.dat doen ze niet om 2 pk verlies goed te maken.
bij een turbomotor wordt de lucht veel heter ja,maar je begrijpt mijn point.
je hebt modellen waarbij het powerfilter zowat tussen t uitlaatspruitstuk en de radiateur inzit,daar is het 100+ graden.en al heb je een trabant gti met maar 55pk dan scheelt dat meer dan 10 pk. of dat ie lucht van 15 graden of lucht van 100 graden binnen krijgt.
daarbij heb je met een coldairintake het ramaireffect(dat bijna niks uitmaakt) ,maar waarbij de lcuht wel natuurlijk gewerveld de inlaat inkomt.

ooh en Lost-P.
heb je de auto&tuning van deze maand gezien?
dan zie je wat voor winst een green open air filter heeft op t standaard filter van die test punto, - 2 pk dus.
VERLIES!!!
verder over dit onderwerp van vermogensverlies/warme lucht citeer ik uit bovengenoemd blad :
jaap de cocksucker van speedcentre (hans:niet de minste) deed wat proeven met een vw vr6 en ontdekte dat met een goede koeling van het inlaatspruitstuk 15 pk winst te boeken is.

wat zij je Abarth-500 L-U-L-N-I-E-T?
je hebt gelijk,ik loop zoals gewoonlijk weer uit mn nek te kletsen en weet totaal niet waar ik het over heb.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
arie-de-arier 27-5-2004 22:47 Print reply

Posts: 10000
als die 20 pk serieus was bedoelt voor elk model, dan lulde je wel... en dat geef je net zelf ook toe
 
Allah is beter
Steve_ZHC 28-5-2004 20:41 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr.Michiel

[...]


Maar...mensen die zeggen dat ze met hun auto alle golfjes eruit rijden gaan er ook vanuit dat ze de snelste en dikste auto hebben. Dus wie is hier nou de loser?


dat maak jij er van...
ik zeg alleen dat ik die arrogante mannetjes eruit blaas bij t stoplicht en t grootste deel op de snelweg (tot 190 ofsow, daarna klim ik maar langzaam door tot 205, beetje GTI haalt 220 ofsow meen ik).

ik weet heus wel dat ik niet naast n Volvo V70 moet gaan staan te gassen, dan win ik toch never...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


reken je rijk

zo werkt dat dus niet


leg ff uit dan ipv alleen te zeggen dat t niet zo werkt................

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

als die 20 pk serieus was bedoelt voor elk model, dan lulde je wel... en dat geef je net zelf ook toe


ook zegt hij net dat het metaforisch was.......
 
superior mt7 31-5-2004 0:29 Print reply

Posts: 2675
met zon powerfilter kan je anders nooit mneer verlies maken ,..het orgineel filter zit toch ook gewoon daar?????
 
V8
Blukaap2 31-5-2004 0:32 Print reply

Posts: 9984
Origineel filter loopt de aanzuigbuis naar de voorkant vd auto.
En zuigt dus frisse lucht aan.
 
Stoere brommers

Dit topic is 162450 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 96 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 95, 96, 97 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved