Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Grote auto topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1748 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #12795 - Grote auto topic
Pagina 7 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 164259 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stoffelsmichiel 29-10-2003 15:44 Print reply

Posts: 395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kawa 50

ZO?n wankelmotor van de Mazda RX8 is volgens mij een 600cc. Dan als nog ruim 100pk. Das wel mooi.

ps de grootste fout van Ford is dat ze de ?r? in hun naam gebruiken


1,8liter om precies te zijn met veel meer dan 100pk!
 
kawa 50 29-10-2003 15:48 Print reply

Posts: 400
Dan was het dus 600cc per rotor?
En meer dan 100pk is mooi meegenomen.
 
JIMMY 29-10-2003 15:51 Print reply

Posts: 2765
ja, 2x 650cc ofzo..

en 192PK
 
Markos 29-10-2003 15:52 Print reply

Posts: 5048
hoe werkt zo'n wankelmotor dan dat ie met zo weinig cc zoveel paardjes heeft
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
wipe-out 29-10-2003 15:53 Print reply

Posts: 7672
www.howstuffworks.com zal het denk ik wel op staan.
 
stoffelsmichiel 29-10-2003 15:54 Print reply

Posts: 395
het si gewoon een bol waarin zeg maar een driehoek ronddraait. de driehopek sluiut steeds een bepaald gedeelte af vaan de bol en daar vind dan een ontploffing plaats. enige naddeel van de motor is dat geen een monteur behalve die van de mazda weten hoe dat ding echt in elkaar zit en waar ze de onderdelen kunnen krijgen.
 
kawa 50 29-10-2003 15:54 Print reply

Posts: 400
?t Is een grote driehoekige rotor die in een ovale kamer ?slingert?. Zo?n motor heeft een heel hoog rendement. Hij maakt elke omwenteling een arbeidsslag. Zeg maar een 1 takt motor.

Zal effe een afbeelding zoeken.
http://www.nsu4.info/Images/RotorW.gif

Ik heb alleen nooit een motorblok gezien.

Dit bericht is ge-edit door kawa 50 op 29-10-2003 15:59
 
kawa 50 29-10-2003 15:57 Print reply

Posts: 400
Is dit een mooi voorbeeld? Duidelijk he?
Van een NSU Ro 80.

Dit bericht is ge-edit door kawa 50 op 29-10-2003 16:05
 
vinnie 29-10-2003 15:57 Print reply

Posts: 3505





Dit bericht is ge-edit door vinnie op 29-10-2003 16:01
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
JIMMY 29-10-2003 15:58 Print reply

Posts: 2765
dit is de motor zelf


 
kawa 50 29-10-2003 16:02 Print reply

Posts: 400
Er zijn ook een aantal motoren geweest met een wankelmotor. van Veen had er een, woog 300kilo, is nooit een succes geweest. En Suzuki had er volgens mij ook een gehad.
 
KaWaReZ 29-10-2003 16:11 Print reply

Posts: 20582
slijt die zooi niet gigantisch snel ?? (of juist ultralangzaam)
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
jeroen 29-10-2003 16:14 Print reply

Posts: 15066
heel snel, mede daarom werd het ook niks
 
kawa 50 29-10-2003 16:17 Print reply

Posts: 400
De oudere mazda?s RX7, die van 1978, die scheen wel snel te slijten. Maar ik denk dat dat tegenwoordig aardig is opgelost.

Ik denk toch dat dit geen succes wordt om dat de gewone verbrandingsmotor (otto motor) zo?n beetje 60 jaar ontwikkeling voorspong heeft.

En de afdichting op de punten van de rotor is ook altijd cruciaal geweest.

Dit bericht is ge-edit door kawa 50 op 29-10-2003 16:18
 
jeroen 29-10-2003 16:19 Print reply

Posts: 15066
hm ja, dat zijn de grootste problemen..

Maar die voorsprong is zo ingehaald met de hedendaagse technologie

whah
 

Dit topic is 164259 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved