Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Grote auto topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1185 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #12795 - Grote auto topic
Pagina 47 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 162612 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Steve_ZHC 28-1-2004 10:47 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70malossi

mijn bedoeling is niet het afbreken van ander mans installatie ofzo ierder wat wils maar
ge moet geen mensen beledigen om uw punt te maken
en zeker niet op zo'n achterlijke manier

wie begon daarmee??????????
en dan zeggen ndat thunderdome rommel of herrie of weet ik veel (bent veregten) muziek is,waarom,omdat jij t niet mooi vindt?
nee das open minded.
als jij eens naar jou age zou acten!

inderdaad, dat was ik alweer vergeten...
@ frederik; je wil niks afbreken (br?ken??) maar dit is niet goed en dat is rommel
als ik luister naar thunderdome, en bijv. naar de nieuwste en heel mooie nieuwe Darkraver CD, dan is dat mijn zaak.
tis wel een muzieksoort die aanspoort tot een wat hoger afspeelvolume
@ Hans; wat heb jij er meestal in, Hollandse Gouwe ?
ik moet zeggen dat fransje bauwaaah wel lekker klinkt op een installatie zoals ik heb


ooh,je kunt uitrekenen en vergelijken hoeveel nm per liter inhoud per auto.leuk.
hoeveelheid koppel bij zoveel toeren,ja heel interesant.
t gaat over de koppelKROMME.hoe de newton meters over t hele toerenberijk zijn uitgesmeerd.
een hele hoge piek bij een x aantal toeren staat leuk op zon grafiekje,maar je hebt er niks van omdat je dan telkens bij dat aantal toeren op moet schakelen en moet rijden om ervan te kunnen profiteren.
klopt, maar men had het over het aantal Nm's en pk's, niet over de bij de BMW veel imposantere curve.
ik moet alleen wel zeggen dat mijn auto geen onredelijk koppel heeft over het gehele toerengebied, ik heb alleen onderin minder dan bijv. een 205 1.9 GTI, maar jah, ook dat is weer een kwestie van inhoud en nokkenasjes denk ik


ennuh met 4*45 echte rms watts,kun je echt veel herrie maken met een goeje 16 cm compo.

jah? hmm, vast niet vergelijkbaar met een dikke subwoofer achterin, hehehe

maaruh,wil je echt goedkoop en vlot en met weinig onkosten rijden,moet je een starletje kopen.zon ouwe.
nooit niks mee,onderkant van blok is altijd kurk droog (net als bij alle andere toyota's),verbruiken niet veel,en als je een beetje driftig met t pookje roert willen die nog behoorlijk voorruit.
idd, zoek een wat oudere 1300 12 klepper, die dingen trekken h?rd!
top van ong. 160, net zoiets als mijn ouwe Escort...
Toyota's gaan echt niet snel stuk, het zijn alleen vaak wat burgerlijke auto's, met 3 kinderzitjes achterin etc.


en 205 staat erom bekend dat die niet weg willen rotten.in tegen stelling tot een kadett.
kaddedilek roest ?rnstig!
net als de MANTA (holy car ) corsa en astra, pas vanaf '96 is het redelijk gedaan met de rottende wielkasten.
de 205 staat erom bekend dat ze te licht zijn aan de achterkant...
maar ja, de CRX ook.
kennis was met zijn toenmalige 205 GTI (1900 meen ik) aan het sporten tegen een kerel op een racertje, hij heeft die 205 met een gang van 90 door een hele nauwe haakse bocht gekregen, zonder van de weg te glibberen.
over de wegligging is wel wat te zeggen dus
ik ben alleen geen fan van het uiterlijk (binnen + buiten) van franse auto's.


tzit zo met mijn uitlaat.
ik heb een 2 delig spruitstuk en dat gaat via 2 verleng pijpen naar een middendemper waarna t in 1 pijp naar de eindemper gaat.
toen met mn opgevoerd 2 literblok had ie al teveel tegendruk,maar nou smoort ie m helemaal.
kan geen goeje hardge spagetti vinden (voor wat ik ervoor wil geven)
ga ik zelf een keer maken.
maar nou gaat t vanaf die 2 pijpen na t spruitstuk in 2 pijpen door naar de remus eindemper (ook 2 inlaten) zonder middendemper.
en daarom is die pijp dia zo belangrijk omdat ik ook geen kat heb,en dus wel een bepaalde tegendruk nodig heb.

ik heb t geluk dat ik dubbel pijp heb,want ik hoef maar 3 pijpen van zelfde lengte op een buis aant sluiten voor een spaggettie.
bij een 4 cil lijnmotor moeten er 4 op elkaar.
hmmm, als ik jou goed begrijp heb jij 2 spruitstukken met elk 3 pijpen?
als je nou 2 spruitstukken maakt, kan je die dan niet, net als bij motoren vaak gebeurd, onderling verbinden op het moment dat ze al zijn overgegaan in elk 1 buis?
ik neem aan dat je je blok en je turbo op dit moment ongelovelijk aan het verkrachten bent met teveel tegendruk??
tis wel interesant, ik zou op zich ook wel zelf een spruitstukje willen fixen, een garagehouder hier in het dorp deed dat vroeger, kzal es informeren of hij er nog zin in heeft om een het nog eenmaal te proberen
dan meteen een home-made middenpijp zonder demper en cat natuurlijk




 
70malossi 28-1-2004 20:36 Print reply
Posts: 4176
ik heb die turbo's er nog niet opzitten.
was dat wel zo zat ik al op minsten 275 pk.

ik heb er geen tijd voor gehad om dat nog te flexxen omdat dat blok er met alle geweld in de kerstvakantie erin moest.

blok zelf is er wel helemaal op voorbereid met olie sproejers,oliekanaal aansluiting voor turbo's etc.

moet alleen speciale kop op,en daar ben ik nu mee bezig.

huidige kop is gewoon geoptimaliseerd.
kop waar ik nu aan werk wordt tot op in de kleinste details opgefokt met grotere kleppen en zwaar aangepaste verbrandingskamer.

aangezien ik t in de zomeravonden te druk heb met werk wordt dat wel weer een winteravond project.dus rond kerst 2004 rij ik met 2 turbo's rond.

maar stationair loopt ie nou echt kut.
heb al wat met mn dme relais, stationare stelmotor en luchtweger liggen schroeven,en t is al wat beter maar verder net een puinbreker.

als je nou 2 spruitstukken maakt, kan je die dan niet, net als bij motoren vaak gebeurd, onderling verbinden op het moment dat ze al zijn overgegaan in elk 1 buis?

ik begrijp niet helemaal wta je bedoelt.
t moet zo zijn dat de drukgolven geen weerstand ondervinden terwijl ze zicht zelf naar achter toe trekken.

 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Steve_ZHC 29-1-2004 1:02 Print reply

Posts: 2716
snapnie?
ok, ff simpel;
2 cilinder 4t boxermotor.
cil L en cil R hebben elk 1 uitlaatpijp.
onder het blok komen deze op een tussenstuk, qua vorm vergelijkbaar met een H
die verbindt de 2 pijpen onderling en aan het uiteinde van de 2 zijkanten zit elk 1 demper.


hmm, je moet echt een fotoshoot maken als je een keer je blok schoon hebt man!
p.s.: kvin het juist onwijs stoer klinken als je motor stationair onregelmatig loopt, en dan ongelooflijk ziek op het gas kan...
doen die rallybakken ook allemaal

ik ga zaterdag een setje 17" velgen ophalen bij Gerben, voor 325 eu incl goeie banden (205-40-17).

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0WgDuAn0aC6XXEQCyeEQqz3Hugam3jvxdIX*POk7vf498UjepIf9MUwxfyBxk2nlzGP6*BdNwlGgAC6DaIm9aY0XHAQk4vwVFK85APgduYqR2qk7SzbHKzlOMpg6NLDgpjlTryto9q1s/17''%20velgen%20crx.JPG?dc=4675457505974438167[/img]

en jah, dat is Gerben's CRX, die gaat hij helemaal opnieuw opbouwen en spuiten (mettalic wit en dusty mauve viper-striping), 16" eronder, 7cm verlagen met een Koni-setje.
ander blokje (deze neemt olie), uitlaatlijntje, cold air intake, wordt gewoon een showauto.
Bumpers en skirts krijgt ie deze week binnen geloof ik, binnenkort polyester motorkap met booskijkers en luchthapper...

Dat ding wordt nog wel wat
 
70malossi 29-1-2004 21:23 Print reply
Posts: 4176
nee nee nee nee.
dat mag juist niet.

je moet t zo zien.bij elke uitlaatslag krijg je een drukgolf in je uitlaat.
en die drukgolven duwen/trekken elkaar naar voren.
als je geen spagetti hebt,is er kans dat als cil 1 met een langepijp een drukgolf maakt en darana cil 3 met korte pijp dat de golven elkaar tegen komen en tegenwerken.
daarom moeten die pijpen evenlang zijn,dat is dus een spagetti,die moeten zo gekronkeld zijn om de zelfde lengte te hebben.

als je nou allerlij T stukken en aftakkingen er tussen maakt ,werk je de uitlaat flow tegen.
1 rechte pijp met net genoeg tegendruk is eigenlijk t beste.
maar om nou 6 pijpen onder mn auto te hangen gata me net ff iets te ver.

bij een motor is dat anders ja,maar die hebben ook weer shit als exup kleppen en van die vreemde collectors etc.ik zit niet meer zo in die scene dus t hoe en waarom kan ik je ook niet precies uitleggen.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Martijn 29-1-2004 22:55 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70malossi

nee nee nee nee.
dat mag juist niet.

je moet t zo zien.bij elke uitlaatslag krijg je een drukgolf in je uitlaat.
en die drukgolven duwen/trekken elkaar naar voren.
als je geen spagetti hebt,is er kans dat als cil 1 met een langepijp een drukgolf maakt en darana cil 3 met korte pijp dat de golven elkaar tegen komen en tegenwerken.
daarom moeten die pijpen evenlang zijn,dat is dus een spagetti,die moeten zo gekronkeld zijn om de zelfde lengte te hebben.




klopt...heb et gezien bij aprilia SM motor, een Vtwin, en daar hadden ze de achterste uitlaatpijp opgerold zodat ie dezelfde lengte kreeg als de voorste...

bij mn Z400 (2 inlijn) zit er w?l zo'n tussenstuk tussen de pijpen geloof ik..

nee..btw niet...maar dat was bij een andere uitlaat vlgs mij wel (laser)
maar vlgs mij hebje wel gelijk hans..

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
70malossi 29-1-2004 23:19 Print reply
Posts: 4176
vlgs mij heb ik ook gelijk.
nee,is gewoon zo.

ja onregelmatig stationair is mooi zo 100a150 toeren zakken en stijgen,maar geen 400.
en rammel door de uitaat.
zal ff naar mn dme relais kijken of die nog fatsoenlijk werk.
stationaire stelmotor is wel schoon.

vandaag pijp binnen gekomen.
morgen onder maken als ik tijd heb.
is 2*2m*42mm binnenwerks.
heb maar 3 meter nodig maar gaat in stukken van 2 meter.
moet nog zien of t enigzins te buigen is.

ik heb geen digicam en heb de fuk geen benul van pics uploaden,maar ben nou wel bezig met t spul onder the kap.beetje spuiten,beetje polijsten,beetje neon.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Superfunk 30-1-2004 0:13 Print reply

Posts: 1442
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve_ZHC

snapnie?
ok, ff simpel;
2 cilinder 4t boxermotor.
cil L en cil R hebben elk 1 uitlaatpijp.
onder het blok komen deze op een tussenstuk, qua vorm vergelijkbaar met een H
die verbindt de 2 pijpen onderling en aan het uiteinde van de 2 zijkanten zit elk 1 demper.
afbeelding

hmm, je moet echt een fotoshoot maken als je een keer je blok schoon hebt man!
p.s.: kvin het juist onwijs stoer klinken als je motor stationair onregelmatig loopt, en dan ongelooflijk ziek op het gas kan...
doen die rallybakken ook allemaal

ik ga zaterdag een setje 17" velgen ophalen bij Gerben, voor 325 eu incl goeie banden (205-40-17).
afbeelding
[url=http://groups.msn.com/_Secure/0WgDuAn0aC6XXEQCyeEQqz3Hugam3jvxdIX*POk7vf498UjepIf9MUwxfyBxk2nlzGP6*BdNwlGgAC6DaIm9aY0XHAQk4vwVFK85APgduYqR2qk7SzbHKzlOMpg6NLDgpjlTryto9q1s/17''%20velgen%20crx.JPG?dc=4675457505974438167]afbeelding[/url]

en jah, dat is Gerben's CRX, die gaat hij helemaal opnieuw opbouwen en spuiten (mettalic wit en dusty mauve viper-striping), 16" eronder, 7cm verlagen met een Koni-setje.
ander blokje (deze neemt olie), uitlaatlijntje, cold air intake, wordt gewoon een showauto.
Bumpers en skirts krijgt ie deze week binnen geloof ik, binnenkort polyester motorkap met booskijkers en luchthapper...

Dat ding wordt nog wel wat

Huh heeft gerben die velgen nu alweer verkocht, hij had ze net een week:S.
Welke heeft hij nu gekocht dan?
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
-jaZper- 30-1-2004 9:51 Print reply

Posts: 3841
weet iemand hier nog wat goedkope auto merken (onder de 500 ofzo) mijn eerste bakkie moet snel zijn, verder zal de auto het jaar 2005 niet te zien krijgen
 
groene motoren gaan harder
Steve_ZHC 30-1-2004 11:32 Print reply

Posts: 2716
@ jasper;
Ford is cheap.
verwacht niet veel van auto's onder de 1500 euro...

@ jeroen;
ja hij heeft ze idd nog maar net (ben ook al achter het merk en type; het zijn g??n MIM's, maar Team Dynamic's (type Tornado)).
hij gaat zijn CRX helemaal strippen, eerder genoemde kleurencombi klopt trouwens niet, nieuwe kleur blijft een verrassing

hij gaat de auto 7cm verlagen, en dan worden velgen met ET 38 wat moeilijk, tenzij je de wielkasten uit wilt (laten) kloppen, wat er compleet NIET uitziet.

@ hans;
ow sorry, dat wist ik niet...
nou jah, t was maar een ideetje

ik hoop dat het je lukt om zelf een pijp te maken, lijkt mij een echt KLOTE karwei...
 
Daniel_84 30-1-2004 14:03 Print reply

Posts: 1127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve_ZHC

@ jasper;
Ford is cheap.
verwacht niet veel van auto's onder de 1500 euro...




Ey, misschien heeft niet iedereen veel geld te besteden. En trouwens zijn fords helemaal geen slechte autootjes
 
de_koen 30-1-2004 16:03 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70malossi

nee nee nee nee.
dat mag juist niet.

je moet t zo zien.bij elke uitlaatslag krijg je een drukgolf in je uitlaat.
en die drukgolven duwen/trekken elkaar naar voren.
als je geen spagetti hebt,is er kans dat als cil 1 met een langepijp een drukgolf maakt en darana cil 3 met korte pijp dat de golven elkaar tegen komen en tegenwerken.
daarom moeten die pijpen evenlang zijn,dat is dus een spagetti,die moeten zo gekronkeld zijn om de zelfde lengte te hebben.

als je nou allerlij T stukken en aftakkingen er tussen maakt ,werk je de uitlaat flow tegen.
1 rechte pijp met net genoeg tegendruk is eigenlijk t beste.
maar om nou 6 pijpen onder mn auto te hangen gata me net ff iets te ver.

bij een motor is dat anders ja,maar die hebben ook weer shit als exup kleppen en van die vreemde collectors etc.ik zit niet meer zo in die scene dus t hoe en waarom kan ik je ook niet precies uitleggen.


het nut van zo'n tussen stuk is dat de ene cilinder zen uitlaatgassen helpen om de andere cilinder meer te vullen, je creert een onderdruk waardoor de vulling van de ene cilinder toeneemt.

een turbo motor heeft overigens een andere tegendruk nodig dan een niet turbo. (maar da weet je wel neem ik aan)

onregelmatige loop komt door een wilde nok, waardoor de motor op hoge toeren een goede vulling heeft, maar je verliest er soepelheid mee op lage toeren .

je zult dit wel allemaal al weten, maar voor de andere is het mss leuke info
 
Honda 5-Bak te koop
Steve_ZHC 30-1-2004 16:07 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84

[...]


Ey, misschien heeft niet iedereen veel geld te besteden. En trouwens zijn fords helemaal geen slechte autootjes


wat denk je dat mijn 1e auto was gekke, en niet slecht?
neej, top op the range is het niet maar ik heb er zeker plezier mee gehad.
alleen een 1400 met 65pk die 165 haalde en met rustig rijden 1 op 8 zoop moest vlug de deur uit, en aangezien practisch alle Ford's van rond die tijd echt GEEN goeie naam hebben...

denk dus dat ik wel een beetje weet waar ik over praat, mijn ouders hebben vroeger nog 2 escorts en een sierra gehad, gerben had een nieuwer type escort, kerel hier in t dorp had een orion.

dusse...
trek uw conclusie (niet uw piemel )

trouwens; 'niet iedereen heeft veel te besteden' nee.
maar of ik nou 1500 euro geef voor een escort of voor een wat snellere en zeker een betere civic, die keus was snel gemaakt.

mijn escortje kostte me 475 aankoop, verkoop 700 euro...
heb er wat dingen aan gedaan (wielkastrandenstrips achter van een golf 2, interieur van een sportiever model escort (stoelen deurpanelen en achterbank), raambandje).
alleen jah, ik wilde er ook nog es een 1600 blok in smakken, en dan kan je toch beter aan iets met meer potentie gaan...
wegenbelasting en verz. zijn in dezelfde prijscategorie...
 
70malossi 30-1-2004 20:31 Print reply
Posts: 4176
ja dat mooie onregelmatig stationair komt door de snelle nokkenas,maar dat is maar net hoorbaar,bij mij is t kut.
denk toch een sensor ofzo,maar zitten er nogal veel op.
heb t wel een beetje verholpen,heb t om de stationaire stelmotor heen gebypast,maar das eigenlijk niet de bedoeling,maar loopt wel mooier,alleen 1000 rpm stationair,wil eigenlijk 700,keer met andere sensoren en actuatoren aan modderen.

de uitlaat zit eronder,zijn er toch wel ff mee bezig geweest.
dr tegen houden, aftekenen, buigen, tegenhouden, verder buigen, nog meer buigen,lassen,slijpen,afbramen.
maar ziet er vet uit,motor pakt beter op dieper geluid.
maar niet echt heel veel herrie.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Steve_ZHC 1-2-2004 19:09 Print reply

Posts: 2716
ha beter jah, dus dat loopt nu ook veel beter zeker?
hoe ga je dat straks met die turbo doen dan...

===========

keb nieuwe velgen gehaald gister...

CHECKIE CHECKIE






 
Blukaap 1-2-2004 19:28 Print reply

Posts: 10008
STEEEEFAAAAAAAAN

d'r zit een deuk in je auto
 
Bastila is lief

Dit topic is 162612 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 47 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved