Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Grote auto topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1112 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #12795 - Grote auto topic
Pagina 44 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 162626 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Steve_ZHC 26-1-2004 16:34 Print reply

Posts: 2716
1e = BMW 325i (6 cilinder, koppelmonster?) 2e = CRX VTEC (4cilletje, toerenjager)

max. vermogen 125 kW (170 pk)
5800tpm (PK per cc; 0,06816359)
max. koppel 222 Nm
4300tpm (koppel per cc; 0,08901363)

max. vermogen 110 kW (150 pk)
7600tpm (PK per cc; 0,09433962)
max. koppel 144 Nm
7100tpm (koppel per cc; 0,09056604)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

Kan aan mij liggen, maar moet zo'n BMW het niet eerder van z'n koppel hebben ?

Maja, PK's, daar kijkt iedereen naar, daar kun je mee opscheppen .


BMW 325i, 1987-1991;
MOTOR
aantal cilinders 6
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 2494 cm3
boring x slag 84,0 x 75,0 mm
compressieverh. 8,8:1
max. vermogen 125 kW (170 pk)
5800tpm (PK per cc; 0,06816359)
max. koppel 222 Nm
4300tpm (koppel per cc; 0,08901363)
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening ohc
turbo nee
katalysator geregeld

Honda CRX VTEC;
MOTOR
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1590 cm3
boring x slag 81,0 x 77,4 mm
compressieverh. 10,2:1
max. vermogen 110 kW (150 pk)
7600tpm (PK per cc; 0,09433962)
max. koppel 144 Nm
7100tpm (koppel per cc; 0,09056604)
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo nee
katalysator geregeld
 
Steve_ZHC 26-1-2004 16:38 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Wat voor herrie luisteren jullie eigenlijk over die installaties? Licht klassiek?


ja, zoal
klassiek in de zin van Thunderdome, Darkraver, Lady Dana, dat soort musica bedoel je?

ik heb er vooral hardcore/hardstyle/hardhouse in, en voor de meisjes heb ik zo hier en daar wat bubbling en minder harde beats...
maar jah, die willen de radio meestal niet zo hard aan
 
Ralf 26-1-2004 16:55 Print reply

Posts: 9073
ooh, maar bij die muziek komt het idd ook niet zo nauw.
 
Blukaap 26-1-2004 17:01 Print reply

Posts: 10008
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

[...]


En waar denk je dat de gemiddelde persoon sneller mee is en wat prettiger rijdt ?
Ik ga voor het laagtoerige tractorgedoe van de BMW denk ik .

Vind toerenjanken wel geinig, maar in een normale dagelijkse auto heb ik liever koppel.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

ooh, maar bij die muziek komt het idd ook niet zo nauw.




Ik heb overigens ook wel eens bij iemand met een wat flinkere installatie in de auto gezeten en dat vond ik alleen maar irritant, kreeg er koppijn en dreunende oren van.
IMHO is het alleen maar om 'iets anders' te compenseren, maar wie ben ik.

 
Bastila is lief
Hans F 26-1-2004 17:02 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

[...]


En waar denk je dat de gemiddelde persoon sneller mee is en wat prettiger rijdt ?
Ik ga voor het laagtoerige tractorgedoe van de BMW denk ik .

Vind toerenjanken wel geinig, maar in een normale dagelijkse auto heb ik liever koppel.


idd, anders voeg je aan je 4takt auto even de nadelen van een 2takt toe (ongeveer dan )
 
Daniel_84 26-1-2004 17:34 Print reply

Posts: 1127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve_ZHC

[...]


ow?
da's dan jouw mening, jij hebt blijkbaar nog niet in een auto gezeten met een redelijke install...
op het moment dat alle haren op je kop beginnen te jeuken van de luchtverplaatsing en de af en aannemende druk in de auto, samen met de lekkere rugmassage, gewoon een onbeschrijfbaar goed gevoel, dan wil jij eigenlijk stiekem toch een beetje fatsoenlijk spul in je auto...

kom op man, 4x45w
geluid uit een leeg groenteblik
130dB ?
hmmmmmm, vinnut aardig knap als je dat haalt!
enne, als je auto van zichzelf wat kabaal maakt, dan wil je wel een install hebben die daar makkelijk bovenuit kan

ik heb zelf dat spul in de auto omdat ik graag volle tonen hoor, niet van dat blik-geluid, als je naar een concert gaat dan heb je ook niet alleen hoge en middentonen

tis maar wat voor eisen je steld;
ik wil een lekkere sound op een normaal niveau, en het moet zo af en toe ook ff vol open kunnen en nog steeds zuiver klinken...

met hetgeen ik nu in de auto heb trilt de auto als een idioot, als ik mijn hand op de motorkap leg dan voel ik echt elke klap die de sub geeft.
alles wat met schroeven vast zit aan de auto staat te rammelen...
als ik buiten sta en de achterklep open gooi dan is het helemaal mis voor de rustlovers onder onze beste gereformeerde gemeenschap (jeugdhonk staat achter de grevo kerk, damn wat zullen die bidlippen het moeilijk hebben )


Ja kijk en dat laatste wil ik dus niet. Ik hoef geen trillende auto door t geluid. Das alleen maar irritant. En ik vind t patserig. Laten zien hoe hard de installatie kan. Oej oej oej. Steek dat zuurverdiende geld dan in de rest van je auto. Zodat je bijvoorbeels betere prestaties krijgt.
En verder die radio cd spelers van tegenwoordig die 4 keer 50watt hebben ofzo, kun je een prachtgeluid uithalen. (pioneer, sony, kenwood, allemaal radios van rond 150 euro) dat zijn egt goede dingen. Koop er 4 redelijke boxjes bij. Zeg dat je dan nog es 150 kwijt bent. Nou ik weet t wel.
En daarbij komt nog dat ik niet van die rukttrance, techo, hardcore, hardstyle muziek hou. Daar zou ik alleen maar koppijn van krijgen in de auto vooral met zo'n zware bass

 
frederik79 26-1-2004 17:49 Print reply
Posts: 32
Steve_ZHC

Wat wil je nu in godsnaam bewijzen ???
dat uw bmw 2.5 mider nodig geeft dan een 4 cill
1.6 NATUURLIJK.

wat denk je dat er leuker is in een opazetel met een auto rijden met 6 cill van mijn part bovenelkaar liggend???

of met een sportief wagentje de bmw 1.8 en 2.0 gewoon van de baan rijden met een 1600
en daarbij in nederland zult ge niet veel zijn met een bmw 2.5 met al die paddestoelen langs de baan.

en als ge denkt dat een honda vtec 2.0 4 cill simpel is...
ze zouden er nog eens iets van kunnen leeren in duitsland.
een 4 cill 2liter vtec eet uw bmw 2.5 gewoon op

kan het weten want is 1 van mijn fav hobby's

groetjes Frederik



 
frederik79 26-1-2004 17:57 Print reply
Posts: 32
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: Steve_ZHC

[...]


ow?
da's dan jouw mening, jij hebt blijkbaar nog niet in een auto gezeten met een redelijke install...
op het moment dat alle haren op je kop beginnen te jeuken van de luchtverplaatsing en de af en aannemende druk in de auto, samen met de lekkere rugmassage, gewoon een onbeschrijfbaar goed gevoel, dan wil jij eigenlijk stiekem toch een beetje fatsoenlijk spul in je auto...

kom op man, 4x45w
geluid uit een leeg groenteblik
130dB ?
hmmmmmm, vinnut aardig knap als je dat haalt!
enne, als je auto van zichzelf wat kabaal maakt, dan wil je wel een install hebben die daar makkelijk bovenuit kan

ik heb zelf dat spul in de auto omdat ik graag volle tonen hoor, niet van dat blik-geluid, als je naar een concert gaat dan heb je ook niet alleen hoge en middentonen

tis maar wat voor eisen je steld;
ik wil een lekkere sound op een normaal niveau, en het moet zo af en toe ook ff vol open kunnen en nog steeds zuiver klinken...

met hetgeen ik nu in de auto heb trilt de auto als een idioot, als ik mijn hand op de motorkap leg dan voel ik echt elke klap die de sub geeft.
alles wat met schroeven vast zit aan de auto staat te rammelen...
als ik buiten sta en de achterklep open gooi dan is het helemaal mis voor de rustlovers onder onze beste gereformeerde gemeenschap (jeugdhonk staat achter de grevo kerk, damn wat zullen die bidlippen het moeilijk hebben )


antw :
zielig zielig zielig
van die mannen die aan het stuur zitten die ge bijna niet zien zitten,die toch oo zo graag bekeken worden in de auto.
als ge iets aan uw auto doet doe het voor u zelf en niet voor een ander want een ander kan het bitter weinig schelen wat er in die auto gespeeld word laat staan dat kedreun en gejank
en btw
4*50 w rms vermogen is al meer dan genoeg en behoorlijk luid.

greetings defrezzzzZZZzzz

 
huh 26-1-2004 17:57 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: frederik79

Steve_ZHC

Wat wil je nu in godsnaam bewijzen ???
dat uw bmw 2.5 mider nodig geeft dan een 4 cill
1.6 NATUURLIJK.

wat denk je dat er leuker is in een opazetel met een auto rijden met 6 cill van mijn part bovenelkaar liggend???

of met een sportief wagentje de bmw 1.8 en 2.0 gewoon van de baan rijden met een 1600
en daarbij in nederland zult ge niet veel zijn met een bmw 2.5 met al die paddestoelen langs de baan.

en als ge denkt dat een honda vtec 2.0 4 cill simpel is...
ze zouden er nog eens iets van kunnen leeren in duitsland.
een 4 cill 2liter vtec eet uw bmw 2.5 gewoon op

kan het weten want is 1 van mijn fav hobby's

groetjes Frederik




Hij heeft niet eens een BMW

Hij is juist de CRX aanhanger hier.

edit: haha lees het topic nog maar eens goed door

Dit bericht is ge-edit door huh op 26-1-2004 18:01
 
frederik79 26-1-2004 18:00 Print reply
Posts: 32
begin dan niet met zo'n domme vergelijkingen
hier boven kijken


Dit bericht is ge-edit door frederik79 op 26-1-2004 18:06
 
Blukaap 26-1-2004 18:07 Print reply

Posts: 10008
Maar ik begin te snappen waarom die honda dingen zo leuk zijn, ze maken veel toeren en dan lijkt het gewoon of je heel snel gaat .
 
Bastila is lief
Neonlampje 26-1-2004 18:09 Print reply

Posts: 14825
idd.. daarom zit ik tegenwoordig met een F1-geluiden cd in mn saxo rond te rijden.. gaat veul harder!
 
frederik79 26-1-2004 19:00 Print reply
Posts: 32
act your age



Dit bericht is ge-edit door frederik79 op 26-1-2004 19:10
 
Ralf 26-1-2004 19:04 Print reply

Posts: 9073

 
jeroen 26-1-2004 19:18 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

idd.. daarom zit ik tegenwoordig met een F1-geluiden cd in mn saxo rond te rijden.. gaat veul harder!

net als achterop mn rs toen?

btw..saxo van je moeder
 

Dit topic is 162626 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 44 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved