Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Main Forum - Topic #12795 - Grote auto topic
|
Pagina 43 van 202
|
Dit topic is 162627 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Steve_ZHC |
23-1-2004 9:24 |
 Posts: 2716 |
hahaha, wat dat betreft ben ik superblij dat ik KLAAR ben met school
werken is echt wel leuker dan school, w?t al die veertigers ook zeggen
maarre, ik bedoelde neon als in een blauw lichtgevende TL buis 
ik wil de ruimte achterin met wit skai bekleden, ik ga toch zelf een hoedenplank en een bodemplaat, maar wel zo dat je van buitenaf niks kan zien.
dan mik ik er er een blauwe neonbuis in, en een stuk of 2/3 van die mini-blacklightstaafjes, en dat op een schakelaar, niet op de kofferbakverlichting (die gaat er dan wel uit).
lijkt me wel een leuk project
|
|
|
|
Steve_ZHC |
26-1-2004 10:14 |
 Posts: 2716 |
van het weekend ff bezig geweest...
de sub is niet meer goed, die moet ik helaas vervangen.
het was een GT3-12, die dingen zijn echt meesterlijk!
Hans heeft dezelfde, maar dan 2 stuks, en 15" ipv 12...
ik kan me denk ik wel een beetje voorstellen wat dat doet
|
|
|
|
Speakerfreak |
26-1-2004 10:24 |
 Posts: 4941 |
|
|
Vieze naaiers hier |
|
Martijn |
26-1-2004 11:05 |
Posts: 10000 |
ziek ding...jammer dat ie in zon lelijk model crx ligt...is vlgs mij nog het oude model...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Steve_ZHC |
26-1-2004 14:40 |
 Posts: 2716 |
klopt, Civic Race-experience X (X = aanduiding voor in productie genomen prototype) als ik het CRX forum moet geloven
Generatie 1, smaller, hoger en korter dan de oh zo mooie 2e generatie (kwijl kwijl).
die sub, 25" ofsow?
die dingen kosten minstens 1600,- USD!
en het lijkt me niet dat je daar ooit zo'n mooie strakke bass mee kan cre?ren zoals je met 10, 12 of 15" kan (afhankelijk van de ruimte die je in de auto hebt denk ik?)...
maarre, ik wil dat ding wel es horen
|
|
|
|
Speakerfreak |
26-1-2004 14:42 |
 Posts: 4941 |
ach jah, tot 40hz zal het wel doordreune:P
linear compression subwoofer
650oz 4-layer multistacked strontium magnets
power handling: 5000watts r.m.s.
frequency response: 10hz - 400hz
efficiency: 88.9 dB
bolt tight motor structure
phat 2'' foam surround
titanium/uluminum cone
5'' 4-layer AVS voice coil
dual 2 ohm voice coils
1 ohm or 4 ohm operation
mounting dimensions: depth; 12'' diameter; 34''
Dit bericht is ge-edit door Speakerfreak op 26-1-2004 14:46
|
|
Vieze naaiers hier |
|
Daniel_84 |
26-1-2004 14:53 |
 Posts: 1127 |
Ik vind die grote geluidsinstallaties altijd geldvesrpilling. Wat is er mis met 4 keer 45 watt. Dat gaat hard genoeg. Ik hoef geen 130 dB om me heen als ik rij.
|
|
|
|
GMP 407 |
26-1-2004 14:56 |
Posts: 1182 |
met rijden wil ik de motor horen t mooiste geluid (meestal dan  )
|
|
Streetracing team HGV - GMP 407 |
|
Aprilia-AF1 |
26-1-2004 15:00 |
Posts: 1397 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84
Ik vind die grote geluidsinstallaties altijd geldvesrpilling. Wat is er mis met 4 keer 45 watt. Dat gaat hard genoeg. Ik hoef geen 130 dB om me heen als ik rij.
Als je stilstaat is het best mooi
|
|
Marcel. |
|
frederik79 |
26-1-2004 15:18 |
Posts: 32 |
jammer dat malossie hier niet is om dit te lezen.
maar ik doe er graag nog een schepje boven op.
laat ons het zo stellen.
ge moet appels met appels vergelijken.
een crx 1.6i is sneller en heeft een beter rijgedrag dan gelijk welke bmw in die klasse
er zijn niet veel merken die uit een 1600 blok
zo'n vermogen halen.Honda is op dat vlak echt wel de top.Het mooie van het verhaal is dat die motoren zelf niet kappot te krijgen zijn en nu nog rondrijden.
een bmw kwa snelheid stelt niet veel voor.
Zet naast die bmw eens een integra of accord type r we zullen elkaar dan eens spreken.
en dat zijn dan nog maar 2 litterkes...
groetjes Frederik
|
|
|
|
Steve_ZHC |
26-1-2004 16:16 |
 Posts: 2716 |
inderdaad, maar ja, het is toch jammer dat in de CRX nooit een 2.0 VTEC blok heeft gezeten, dan was zo'n auto echt onverslaanbaar...
maar goed, de BMW zal wel weer een wat luxere auto zijn.
over de wegligging kan je wel gaan bl?ren, maar een CRX krijg je niet van de straat af als je de boel voorziet van hardere rubbers, goeie veren en schokbrekers, de juiste velgen met bandenmaat, stabilisatorstangen, etc...
en een Honda brult gewoon, ik heb alleen maar een filtertje en een Sebring onder de auto (kan mijn middenpijp en catalysator misschien ruilen tegen een catvervanger en demperloze middenpijp van een CRX) en iedereen hoort me rijden als ik het dorp binnenkom...
en ik rijdt dan nog vrij rustig (max 4k tpm).
het is dus waar je voor kiest; wil je een auto met power die niks weegt, goed stijf is, en als een kart op de weg ligt?
dan moet je geen BMW 3 serie hebben 
zoek je een luxe bak met zee?n van ruimte, dan zal je toch een BMW moeten hebben.
maarre, 200pk uit een 2,5 literblok met turbo ensow, daar heb ik toch wel respect voor (al zijn het nog steeds minder pk's per liter bij een VTEC z?nder turbo, die levert (Japanse uitvoering heeft de meeste PK's) 160pk...)
|
|
|
|
Blukaap |
26-1-2004 16:18 |
 Posts: 10008 |
Kan aan mij liggen, maar moet zo'n BMW het niet eerder van z'n koppel hebben ?
Maja, PK's, daar kijkt iedereen naar, daar kun je mee opscheppen  .
|
|
Bastila is lief |
|
Ralf |
26-1-2004 16:19 |
 Posts: 9073 |
Hebben die BMW's ook een Tork Tjoeb, of mix ik het nu weer omhoog met iets?
|
|
|
|
Steve_ZHC |
26-1-2004 16:24 |
 Posts: 2716 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84
Ik vind die grote geluidsinstallaties altijd geldvesrpilling. Wat is er mis met 4 keer 45 watt. Dat gaat hard genoeg. Ik hoef geen 130 dB om me heen als ik rij.
ow?
da's dan jouw mening, jij hebt blijkbaar nog niet in een auto gezeten met een redelijke install...
op het moment dat alle haren op je kop beginnen te jeuken van de luchtverplaatsing en de af en aannemende druk in de auto, samen met de lekkere rugmassage, gewoon een onbeschrijfbaar goed gevoel, dan wil jij eigenlijk stiekem toch een beetje fatsoenlijk spul in je auto...
kom op man, 4x45w 
geluid uit een leeg groenteblik 
130dB ?
hmmmmmm, vinnut aardig knap als je dat haalt!
enne, als je auto van zichzelf wat kabaal maakt, dan wil je wel een install hebben die daar makkelijk bovenuit kan
ik heb zelf dat spul in de auto omdat ik graag volle tonen hoor, niet van dat blik-geluid, als je naar een concert gaat dan heb je ook niet alleen hoge en middentonen
tis maar wat voor eisen je steld;
ik wil een lekkere sound op een normaal niveau, en het moet zo af en toe ook ff vol open kunnen en nog steeds zuiver klinken...
met hetgeen ik nu in de auto heb trilt de auto als een idioot, als ik mijn hand op de motorkap leg dan voel ik echt elke klap die de sub geeft.
alles wat met schroeven vast zit aan de auto staat te rammelen...
als ik buiten sta en de achterklep open gooi dan is het helemaal mis voor de rustlovers onder onze beste gereformeerde gemeenschap (jeugdhonk staat achter de grevo kerk, damn wat zullen die bidlippen het moeilijk hebben  )
|
|
|
|
Ralf |
26-1-2004 16:27 |
 Posts: 9073 |
Wat voor herrie luisteren jullie eigenlijk over die installaties? Licht klassiek?
|
|
|
|
Dit topic is 162627 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 43 van 202
|
|