Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Main Forum - Topic #12795 - Grote auto topic
|
Pagina 30 van 202
|
Dit topic is 162740 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
huh |
30-12-2003 19:02 |
Posts: 1755 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Steve_ZHC
[...]
neeeeeee, ?nzin!
wat dacht je dan, dat een andere auto g??n kwaaltjes heeft?
man, ?lle auto's van deze leeftijd zijn halfgaar, je komt er meestal achter wanneer je hem hebt, ?f als je een poosje op een forum zit waar dat model het hoofdonderwerp is (zoals het forum van CRX Club Holland).
Neej je begreep me verkeerd...ik bedoel dat ?lke auto onder mn reet vandaan rot, niet alleen een CRX. Was een beetje cynisch bedoelt.
Maar ik heb namelijk veel op Marktplaats zitten kijken voor een CRX en daar bleek toch wel uit dat ik minstens 2000 euro kwijt was...maja ik wil best 2000 euro neertellen voor een goeie auto waar ik toch maar een half jaartje in wil rijden ofzo, maar dan moet ie wel echt goed zijn natuurlijk.
En kun je het url van dat CRX Club Holland Forum geven, ev. via inbox omdat het anders spam is, maar dat maakt mij verder ook nie uit
|
|
|
|
70malossi |
30-12-2003 19:43 |
Posts: 4176 |
onzin?
t gaat niet alleen om de olie.t gaat erom dat de hele motor op bedrijfstemperatuur is.
zeker met een allumium kop.
omdat t onderblok meestal van gietijzer is heb je 2 verschillende metalen,met dus 2 totaal verschillende reacties op opwarmen,met als gevold dat t uizetten ook anders is.
na 15 kilometer heb jij no way je motor zo op temperatuur dat je m de hele tijd in t rood kan draaien.
dat lijkt wel,maar t is zeker niet
en daar heb ik t over,das bedrijfstemperatuur.
de ene auto is daar gevoeliger voor als de andere.
bij een bmw 6 cilinders bv moet je echt niet je teller boven de 3000 rpm laten komen voor je motor op temp is
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
30-12-2003 20:18 |
 Posts: 5996 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Steve_ZHC
als je een Slopel wilt, dan moet je inderdaad vaak lassen, tenzij je er 1 van na '96 koopt, die zijn al wat beter.
GSi is de enige Opel met een beetje power, en die dingen zijn nogal onbetrouwbaar.
klopt, opel is er wat gevoeliger voor. maar dat neemt niet weg dat als je het 1x goed maakt en het daarna 1x per jaar je het in de tectiel spuit je nergens meer last van hebt.
motorisch is er weinig mis mee. dat licht compleet aan de bestuurder en dat is met elk merk., vind je het leuk om de toerenteller het rooie in te jagen als hij koud is? enz.
je heb alleen bepaalde cilinderkoppen gehad (ks) die van een wat mindere kwaliteid zijn. na dat 1x te behandelen is er verder niks wat je weerhoud van veel rijplezier.
verder is het leuke van opels dat je zware blokken in lichte autotjes kan krijgen zonder veel aan te passen.
verder heeft elke auto ze kinderziektes en ze mankementen.
ik vind het verder heel erg triest als je op alle merken kotst en 1 merk de hemel inprijst. dan ben je echt heel kansloos bezig. (zoals bepaalde mensen hier)
|
|
ik haat mensen |
|
Mr Pain |
31-12-2003 15:06 |
Posts: 4966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Zoetahmeerdah [Marcel]
[...]
klopt, opel is er wat gevoeliger voor. maar dat neemt niet weg dat als je het 1x goed maakt en het daarna 1x per jaar je het in de tectiel spuit je nergens meer last van hebt.
motorisch is er weinig mis mee. dat licht compleet aan de bestuurder en dat is met elk merk., vind je het leuk om de toerenteller het rooie in te jagen als hij koud is? enz.
je heb alleen bepaalde cilinderkoppen gehad (ks) die van een wat mindere kwaliteid zijn. na dat 1x te behandelen is er verder niks wat je weerhoud van veel rijplezier.
verder is het leuke van opels dat je zware blokken in lichte autotjes kan krijgen zonder veel aan te passen.
verder heeft elke auto ze kinderziektes en ze mankementen.
ik vind het verder heel erg triest als je op alle merken kotst en 1 merk de hemel inprijst. dan ben je echt heel kansloos bezig. (zoals bepaalde mensen hier)
precies, je zit droog
er zijn tyfes veel auto's die wel goed zijn, maar zo heeft iedereen zijn eigen merk die je zelf gewoon mooi vind, als ik een auto koop dan moet ie kwa model mooi zijn, als je de kleur niet mooi vind kan je het laten spuite, vind je hem te langzaam bouw je er een andere blok in of laat je je blok tunen eventueel.
|
|
|
|
Steve_ZHC |
1-1-2004 15:46 |
 Posts: 2716 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
onzin?
t gaat niet alleen om de olie.t gaat erom dat de hele motor op bedrijfstemperatuur is.
zeker met een allumium kop.
omdat t onderblok meestal van gietijzer is heb je 2 verschillende metalen,met dus 2 totaal verschillende reacties op opwarmen,met als gevold dat t uizetten ook anders is.
na 15 kilometer heb jij no way je motor zo op temperatuur dat je m de hele tijd in t rood kan draaien.
dat lijkt wel,maar t is zeker niet
en daar heb ik t over,das bedrijfstemperatuur.
de ene auto is daar gevoeliger voor als de andere.
bij een bmw 6 cilinders bv moet je echt niet je teller boven de 3000 rpm laten komen voor je motor op temp is
ik hou er sowieso niet van om hem in het rood te jagen, ik trek hem meestal door tot 3500-4000 tpm max.
en dat pas alsie warm is...
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
[...]
precies, je zit droog 
er zijn tyfes veel auto's die wel goed zijn, maar zo heeft iedereen zijn eigen merk die je zelf gewoon mooi vind, als ik een auto koop dan moet ie kwa model mooi zijn, als je de kleur niet mooi vind kan je het laten spuite, vind je hem te langzaam bouw je er een andere blok in of laat je je blok tunen eventueel.
hahaha, hoor wie het zegt man, het is bij jou niet anders dan VW voor VW achter en de rest eronder
b-tje consequent blijven kerl
Dit bericht is ge-edit door Steve_ZHC op 1-1-2004 15:47
|
|
|
|
70malossi |
2-1-2004 20:19 |
Posts: 4176 |
jawel de kampbak loopt weer.
t nieuwe blok ligt dr in,en hij loopt stationair lekker onregelmatig (mooi=nokkuhas!)
alleen mn auitlaat systeem is bagger,moet een spagettie hebben en dan zelf ff buizensysteempje maken en dan een links/rechts dubbel 100 mm dtm demper systeem.
moet nou nog een km of 750 inrijden en dan blaffuh met dik 200 pk aan de achterwielen.
nog een zwaardere brandstof drukregelaar erop en dan ook nog dikke steekvlammen uit de auspuff.
morgen ff mn detector naar voor in de gril verhuizen.
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
SIWWN |
2-1-2004 20:45 |
Posts: 7079 |
Maak es wat update foto's dan
|
|
|
|
NSR JunK |
2-1-2004 20:52 |
 Posts: 2339 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
[...]
precies, je zit droog 
met dat id ga ik mn eerste auto kopen... t moet redelijk rijden, t moet goedkoop zijn kwa onderhoud, en zuinig.
koop wel een vet pimpmobiel als ik een vaste baan heb.
|
|
|
|
MWvdK |
2-1-2004 22:19 |
 Posts: 2247 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NSR JunK
[...]
met dat id ga ik mn eerste auto kopen... t moet redelijk rijden, t moet goedkoop zijn kwa onderhoud, en zuinig.
koop wel een vet pimpmobiel als ik een vaste baan heb.
Zo denk ik ook eigenlijk... ZIt dan nog op school enzo, heb er het geld niet voor om een dure auto te kopen... Gewoon Pandatje oid, ast maar goedkoop is en rijd...
|
|
|
|
KaWaReZ |
2-1-2004 22:21 |
 Posts: 20582 |
Bx is handig... rijd nie snel, wel makkelijk.. en bij vrijwel elke sloop zijn er onderdele
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Pistonpen Paultje |
2-1-2004 22:32 |
 Posts: 8678 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
Bx is handig... rijd nie snel, wel makkelijk.. en bij vrijwel elke sloop zijn er onderdele
Als je zelf geen sloop over houd nee...Damn. heb een trauma van die BX die me pa ooit had.
Rij je vrolijk in frankrijk op de snelweg...Komt het halve dashbord ineene naar beneden  .
Ik ga denk ik voor een Mini(wel oldtimer) of een 2cv(idem).
|
|
|
|
Markos |
2-1-2004 22:35 |
 Posts: 5048 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
Bx is handig... rijd nie snel, wel makkelijk.. en bij vrijwel elke sloop zijn er onderdele
bx >> citro?n BX??
|
|
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us |
|
KaWaReZ |
2-1-2004 22:37 |
 Posts: 20582 |
bx is goedkoop..
enige probs die wij hebben is met et schakelsysteem...
(zelf vastgelast enzow  rijdt goed voor de rest..)
met die brikken moeje ook niet te lange afstanden maken  tenzij hoog nodig..
asjen Citroen wilt, CX Turbo D. die zijn egt super, maar de achterophanging begeeft et vaak snel :(
mgoed, ik ga voor de bx (we hebbe er twee staan, dus  )
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Markos |
2-1-2004 23:07 |
 Posts: 5048 |
je moet een citro?n met verstelbare hydrolische vering kopen, weet hoe relax (behalve alsie kapot is  )
|
|
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us |
|
KaWaReZ |
2-1-2004 23:08 |
 Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markos
je moet een citro?n met verstelbare hydrolische vering kopen, weet hoe relax (behalve alsie kapot is )
hebbe ze vrijwel allemaal, op die nieuwere modellen na
BX/CX en nog wat anderen hebben dat 
roeleeeeeert
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Dit topic is 162740 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 30 van 202
|
|