Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Grote auto topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1077 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #12795 - Grote auto topic
Pagina 29 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 162742 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Steve_ZHC 25-12-2003 17:48 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-

is dat een beetje betrouwbaar zoon crx? of moet je er veel mee sleutelen?


hangt af van je budget, als jij maar 1500 euro over hebt voor een Rex, dan kan je er van uit gaan dat je heel veel werk voor de boeg hebt.
koop je er een van 2500/3000 euro, dan heb je meestal wel een goeie waar je gewoon in kunt rijden ipv eronder liggen te sleutelen.

alleen is mijn auto een Civic, en geen CRX helaas.

je hebt 2 Europese types CRX in de 2e generatie (de meest bekende van ong. 88 tot ik dacht 93/94 ofsow); de ED9 en de EE8, de ED9 is gewoon de 'normale' 1600 DOHC 16 klepper met standaard 129pk, en de EE8 is de iets snellere (en veel luxere) welbekende V-TEC (of V-TIK ) met ik meen iets van 150pk uit een 1600 16v.
Verder is er nog een Amerikaanse CRX, die heeft hetzelfde blok als ik heb (1600 SOHC 16v, 112pk standaard) maar die kan je beter laten staan, een CRX moet power hebben en 112pk is GEEN POWER in een Rex

voor een CRX is nog heel veel te koop aan onderdelen, ze zijn niet duur (relatief ) en een Honda is veel betrouwbaarder/sneller/zuiniger/lichter dan VW, Opel, Alfa, noem de bekende jongerenauto's maar op.

Een CRX zuipt 1 op 15...
een Civic 1 op 12/13 (50kg zwaarder + mindere aerodynamische eigenschappen).
dat is dus MET OPEN LUCHTFILTER
ikzelf heb dus een verbruik van 1 op 13, Gerben (die kunnen veel van jullie je vast nog wel herinneren) heeft met zijn Rex een verbruik van ong. 1 op 14/15.

plus dat het gewoon hele fijne auto's zijn, licht, rijdt lekker, je zit echt op de grond, heeeeeeeeeeerlijk
 
Pistonpen Paultje 25-12-2003 18:01 Print reply

Posts: 8678
Kzie Gerben niet veel meer online, zonde dat hij hiero ook weg is, doe em de groete van me.
 
70malossi 28-12-2003 11:33 Print reply
Posts: 4176
heb gister mn ouwe blok druit gesloopt.
fijn zon verlgaagde auto,als je eronder moet om de bak,de cardan en de koppelingscylinder etc los te maken.
nou de motorruimte netjes poetsen,wat linkse steuntjes rechts lassen,en wat shit van t ouwe op t nieuwe blok over zetten.en dan morgen of dinsdag t blok dr weer in.
1,5 dag om alles aan te sluiten,en 1 dag om alle kabels weer netjes weg te werken (audio en neon bekabeling gingen door zelfde doorvoer als ecu)
en dan blaffuh met 230 pk.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
wipe-out 28-12-2003 12:21 Print reply

Posts: 7672
325 blok toch? met turbo? en zo ja, wat voor ??n?
 
-Michiel RS- 28-12-2003 13:22 Print reply
Posts: 2803
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-

is dat een beetje betrouwbaar zoon crx? of moet je er veel mee sleutelen?


Ga er maar vanuit dat je eraan moet sleutelen, die autos zijn mindstends 13 jaar oud als je de nieuwste hebt. ze zijn maar tot begin 92 gemaakt en dan heb je het over het dure model, de ed9 is maar tot 1990 gemaakt. En ze zijn niet zo als hij zegt, 1:15 dat haal je zonder gas te geven :-/
Alle rubbers zijn aan vervanging toe bij zon leeftijd, voor de apk moeten dan de draagarmrubbers vervangen worden. De ashoezen moeten goed zijn, die gaan vaak stuk. Rubbers van het dakje en ramen verdrogen = lekkage = roest.
En zo ben je wel een paar jaar bezig wil je hem weer 100% hebben. Want er zijn nog veel meer dingetjes.


Dit bericht is ge-edit door -Michiel RS- op 28-12-2003 13:28
 
70malossi 28-12-2003 17:14 Print reply
Posts: 4176
en als mn homeboy michiel t zegt dan is t zo!punt.
als al die "oude" auto's nog zo goed waren kocht bijna niemand een nieuwe.
en ik ben nog geen v-tec tegen gekomen die met beetje normaal doorblazen zuiniger reed dan 1:12.

maaruh ik heb nog geen turbo's,dat wordt t grote zomeravond project.
t blok is er wel op voorbereid,maar heb niet genoeg tijd om t te voltooien nou.

als ie klaar is kom ik michiel en een niet nader te noemen vrouwlijk gezinslid van hem ,dat de zelde ouders heefd als hij,ophalen voor een spritz tour (met de nadruk op pritz)
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
scania 28-12-2003 17:26 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve_ZHC
en degene die wil klagen over een TOUW over mijn 5 tonige 'la cucaracha' luchthoorn; weet je een andere manier om met een absoluut minimale ruimte een complete set hoornen en een compressortje een beetje op z'n plek te houden...


die hoorn hoort ook niet onder de motor kap, maar in de vuilnis bak van de buurman,
de maas is ook nog een optie.

ik zou me kapot schamen als ik zo'n "ala vrachtwagen imitatie" toeter in mijn wagen had.
 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.
Steve_ZHC 29-12-2003 10:44 Print reply

Posts: 2716
gister heb ik een ander luchtfilter gekocht, zo1 met een gepolijste aanzuigbuis en een kelkfilter (zeg maar net zo1 als de cheapo's voor de brommers ensow, maar dan heel groot en een gat in het midden waar ook nog katoen zit).
resultaat; veel sneller optrekken, minder kabaal in de auto, 100x betere looks

CRX kwaaltjes zijn; wielkasten (vooral linksachter), dakje, de voorruitstijlen, motorkap opent moeilijk.
V-TEC heeft een tik, weet zo niet wat het is, maar de EE8 heeft de bijnaam VTIK niet zomaar gekregen

goed op de homokineten letten, dit zijn een soort lagers bij je voorwiel, kan het zo niet uitleggen omdat ik er zelf nog niets mee gedaan heb.
ik weet wel dat er rubberhoezen omheen zitten, vol met een speciaal vet, die scheuren nog wel es en dan zijn binnen no-time je homokineten af (120 euro p.s. incl. montage @ Honda dealer).

ook trekken ze vaak naar rechts of links als je op het gas stampt, dit is vaak nog wel te fixen met een goede uitlijnbeurt.
maar de auto kan net zo goed zo krom als een hoepel zijn, of je velgen zijn het, etc.

reken er inderdaad maar op dat je er wel wat van af moet weten wil je een betaalbare Rex rijden.
beste is gewoon om er 1 te kopen, helemaal op te knappen en er in de tussentijd niet mee rijden.

maar ja, een CRX, of een Civic zoals ik heb, zit een beetje in het rijtje van de GTI, GSI, etc.
aan die auto ben je altijd bezig, en daarvan is de Honda gewoon de mooiste, snelste, betrouwbaarste, zuinigste.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Michiel RS-

[...]


Ga er maar vanuit dat je eraan moet sleutelen, die autos zijn mindstends 13 jaar oud als je de nieuwste hebt. ze zijn maar tot begin 92 gemaakt en dan heb je het over het dure model, de ed9 is maar tot 1990 gemaakt. En ze zijn niet zo als hij zegt, 1:15 dat haal je zonder gas te geven :-/
Alle rubbers zijn aan vervanging toe bij zon leeftijd, voor de apk moeten dan de draagarmrubbers vervangen worden. De ashoezen moeten goed zijn, die gaan vaak stuk. Rubbers van het dakje en ramen verdrogen = lekkage = roest.
En zo ben je wel een paar jaar bezig wil je hem weer 100% hebben. Want er zijn nog veel meer dingetjes.


Dit bericht is ge-edit door -Michiel RS- op 28-12-2003 13:28


hmm, ik heb het dan over een gewone ED9 h?, een VTEC is ook een stuk zwaarder.
1e type ED9 weegt net geen 900kg volgens fabrieksopgaaf, en als je een beetje normaal rijdt, dan is het zeker mogelijk om zo te rijden.

hehe, alleen zuipt Gerben's ed9 1 liter olie per tank, dus die is aan een revisie of een ander blok toe...

enne Michiel, jij zit niet op het CCH forum zeker (CRX Club Holland)
 
Steve_ZHC 29-12-2003 10:49 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wilbert

[...]


die hoorn hoort ook niet onder de motor kap, maar in de vuilnis bak van de buurman,
de maas is ook nog een optie.

ik zou me kapot schamen als ik zo'n "ala vrachtwagen imitatie" toeter in mijn wagen had.


nou, doe je best
maarre, je hebt wel gelijk, ding zal ik er binnenkort wel uit halen, ik heb er niks aan en het lijkt bagger als ik de kap open heb.

en de blauwe lampjes in de ruitesproeiers wil ik ook afsluiten voor eerst, die zitten namelijk bij de mistlampen op 1 schakelaar, die wil ik nog es op een aparte schakelaar zetten.

heb paar dagen geleden de motorkapvergrendeling schoongemaakt en ingevet, maar ben vergeten het ding te stellen...
dus nu krijg ik die kap alleen nog via de voorbumper open (op de grond liggen, mezelf heeeeeel erg pijn doen, en dan kan 'ie open, uiteindelijk, gaat steeds sneller, 1e keer 3 kwartier, 2e keer 20 minuten! gaat goed :P )

maar ja, ff ding open, schroefjes los, kap dicht, kap weer open, schroefjes vastdraaien, kap dicht, testen, hopen dat 'ie dan wel weer spoort en dan ben ik blij
 
-Michiel RS- 29-12-2003 14:16 Print reply
Posts: 2803
Ook wielkast rechtsachter roest net zo hard hoor.
en de homokineten zijn 120 euro per stuk zonder montage. en tis een buttklus om dat zelf te vervangen.
Vaak blijven reklauwen hangen en trekken de schijven krom, dan gaat je stuur trillen en de auto scheef trekken, maar kan ook door schade komen natuurlijk.
En er zijn nog veel meer plekken waar die wil rotten, oa de bodem en er zijn ook start en ontstekingsproblemen als bekende kwaal.

Dus ik raad iedereen van dit forum aan gewoon een mooie VW of opel te kopen.

Groeten,
een happy crx driver.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve_ZHC


CRX kwaaltjes zijn; wielkasten (vooral linksachter), dakje, de voorruitstijlen, motorkap opent moeilijk.
V-TEC heeft een tik, weet zo niet wat het is, maar de EE8 heeft de bijnaam VTIK niet zomaar gekregen

goed op de homokineten letten, dit zijn een soort lagers bij je voorwiel, kan het zo niet uitleggen omdat ik er zelf nog niets mee gedaan heb.
ik weet wel dat er rubberhoezen omheen zitten, vol met een speciaal vet, die scheuren nog wel es en dan zijn binnen no-time je homokineten af (120 euro p.s. incl. montage @ Honda dealer).

ook trekken ze vaak naar rechts of links als je op het gas stampt, dit is vaak nog wel te fixen met een goede uitlijnbeurt.
maar de auto kan net zo goed zo krom als een hoepel zijn, of je velgen zijn het, etc.


 
-jaZper- 29-12-2003 15:53 Print reply

Posts: 3841
hey steve bedankt voor die reply

ik ga denk ik een mazda 323 halen voor 150 euro met apk, gewoon om in te beginnen, beetje crossen, en daarna misschien een civic als is een goeie kan vinden

Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 29-12-2003 15:55
 
groene motoren gaan harder
70malossi 29-12-2003 20:02 Print reply
Posts: 4176
homokineten zijn kruiskoppelingen.
de as maakt er een hoek als t ware.
deze zorgen ervoor dat de as gewoon kan draaien tijdens sturen en veren.
t vervangen is best te doen hoor.

ennuh als je opel wilt rijden moet je geod kunnen lassen want dr zullen geheid nieuwe stukken plaatwerk ingelast worden.
das bij golf wat minder.
en voor een 16 kleppertje van rond 90 is t heel normaal dat ie olie slurpt.
ander blok is optie(maar wat heb je dan?)
nieuwe zuigerveren en klepseals kan ook een oplossing zijn.
t blok moet er wel uit maar dan kun je meteen je motorruimte poetsen,en de kop flowen.
veel olie slurpers worden niet goed warm gereden.
en dat de koelvloeistof warm is (t wijzertje)wil niet zeggen dat de motor warm is!
dan ben je een dikke 40 km verder dat je echt een geod opgewarmde motor hebt.
kromme remschijven ligt ook aan de bestuurder.
met de voer op de rem voor t stoplicht,ja dan vraag je erom.
en heeeel veel mensen doen dit (onbewust)
kijk maar eens naar al die brandende remlichten voor t stoplicht.
sportieve rijders niet want die hebben hun voet op de koppeling en de andere tegen t gas.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Steve_ZHC 30-12-2003 10:43 Print reply

Posts: 2716
hahaha, tot die laatste categorie behoor ik ook
maar startproblemen en bodemrot hoor ik juist NIET vaak, startproblemen zijn vaak opgelost met een nieuwe accu.
ontstekingproblemen?
ook nieuw voor me, was volgens mij meer een Renault kwaal toch?

een Honda heeft een zogenaamde wishbone-ophanging, en die rubbers moeten nog wel eens vervangen worden.
kromtrekken van de auto door kromme schijven??

och, ik denk dat dat nog wel meevalt.

als jij (Michiel) voor 120 eu p/s die homokineten krijgt excl. montage, dan wordt je ziek genaaid, die dingen kosten rond de 70-80 euro los meen ik.

Gerben had bij zijn CRX inderdaad een hangende klauw, maar dat had te maken met iets anders, maw; hij had er aangezeten en dat had hij beter niet kunnen doen (was later wel weer opgelost).

als je een Slopel wilt, dan moet je inderdaad vaak lassen, tenzij je er 1 van na '96 koopt, die zijn al wat beter.

GSi is de enige Opel met een beetje power, en die dingen zijn nogal onbetrouwbaar.

en olieverbruik is inderdaad vaak het gevolg van niet goed warmrijden, 40km is onzin, anderhalve maand geleden ff in een steenkoude Alfa 156 1.8 twinspark gereden (kon hem kopen).
was uitgerust met olietempmeter, ik heb ong. 10km gereden op een landweg, toen kreeg ik hem niet echt warm met normaal rijden.
toen ff de snelweg opgedraaid en binnen 5km op 120km p/u was de olie warm, dus zeg 15km en je olie is warm

ik wil in mijn Civic nog een olietemperatuurmeter, ergens in het dashboard verwerken ofsow.



ik heb trouwens de 5 tonige luchthoorn eruit gehaald, de motorruimte gepoetst, traanplaat vloermatten gemonteerd in de auto zelf, en de blauwe LEDjes in de ruitesproeiers heb ik afgesloten, die waren bij de mistlampen aangesloten, die moet ik nog ff op een aparte schakelaar zien te fixen.
 
huh 30-12-2003 14:06 Print reply
Posts: 1755
Wat ik me nou eigelijk af vraag...waar kun je zon 'jongerenauto' nou het beste kopen? Bij een particulier, of bij een dealer/garagebedrijf?

Wilde vroeger ook een CRX, maar denk dat ik er maar vanaf zie, ding zal wel weer uit mekaar donderen als ik er in rijdt...
 
Steve_ZHC 30-12-2003 16:24 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: huh

Wat ik me nou eigelijk af vraag...waar kun je zon 'jongerenauto' nou het beste kopen? Bij een particulier, of bij een dealer/garagebedrijf?

Wilde vroeger ook een CRX, maar denk dat ik er maar vanaf zie, ding zal wel weer uit mekaar donderen als ik er in rijdt...


neeeeeee, ?nzin!
wat dacht je dan, dat een andere auto g??n kwaaltjes heeft?
man, ?lle auto's van deze leeftijd zijn halfgaar, je komt er meestal achter wanneer je hem hebt, ?f als je een poosje op een forum zit waar dat model het hoofdonderwerp is (zoals het forum van CRX Club Holland).

jongerenauto's staan vaak bij particulieren, soms ook bij garages.
de garages die veel van die auto's hebben zijn vaak beunhazen, je weet wel, de auto oplappen zodat een leek er dik geld voor geeft (kijk maar naar 'de CRX specialist'; Kraaij auto's verneukt je waar je bij staat zonder dat je het doorhebt.

het b?ste is een dergelijke auto kopen van iemand in de late 20, en diegene heeft een technisch beroep (zoals electricien, monteur), en degene moet een beetje een betrouwbare indruk maken.

je hebt 80% kans dat je verneukt wordt.

koop geen CRX als je minder dan 2500 euro uit wilt geven bij aankoop.
het zijn nog steeds razend populaire auto's en die zijn alleen cheap als ze GAAR zijn.
de Civic is lang niet zo in trek (VTEC wel opzich) dus die kan je voor een prikkie meenemen (let altijd op roest! wielkasten achter, randjes, antenne, dakstrips, dorpels (onderkant deur is dat zeg maar), motorruimte en ophanging, etc.).
 

Dit topic is 162742 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 29 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved