Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Grote auto topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 832 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #12795 - Grote auto topic
Pagina 26 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 162750 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

70malossi 6-12-2003 19:47 Print reply
Posts: 4176
als je gewoon wat meer een harder geluid wilt ondersteund door wat bass is t niet vekeerd.
ben zelf geen crunch fan en ook geen tube fanaat maar voor een simpele instal is t zat.

bedenk wel dat er een 10mm2 kabel bij moet met zekering(houder) rca kabels etc.

als ik jou was :

4 kanaals ground zero (www.hifipoint.nl)(250 a 300 euro)
compo set van jbl 13 of 16 cm (tussen 115 en 140 euro)(carhifi.nl,rondevries.nl
gesloten kist met 12 inch woofer (150 euro)
mdf voor hoedenplank
setje 2 weg speakers voor hoedenplank (op radio aansluiten)

dan heb je veel mooier,beter en uitgebalanceerder geluid.

als je wat doet moet je het goed doen.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Steve_ZHC 9-12-2003 23:56 Print reply

Posts: 2716
Hans;
ik wil niet opscheppen met onderstaande, maar wil ff je mening (niet bij voorbaat 'slecht!' roepen omdat jouw merkje er niet op staat )

versterker; marquant MCA-4500
* MOSFET brugbaar (wat is MOSFET?)
* ingebouwde cooling fan
* high-pass / low-pass (wat houdt dat in? hoge tonen en lage tonen gefilterd ofsow?)
* RMS 4 kanalen * 200W
* max 4 kanalen * 400W
* filter
* crossover
+ 14,4VDC, 1kHz
+ frequency response; 20Hz-20kHz +/- 1dB
+ signal to noise ratio; >91dB
+ crossover; separate
= high-pass; 50Hz-1kHz variable
= low-pass; 30Hz-250hZ variable
= bass-boost; +5dB @ 100Hz
+ input sensitivity; 150mV-1,5V adjustable
+ high input sensitivity; 0,5V-5V adjustable
+ imput impendance; 47k Ohms
+ channel separation; >60dB
"due to variables, margin of error in power rating plusminus 5% allowed"

>> vraagje; subwooferkant v/d versterker op HPF, LPFof full (LPF zeker?) afstellen?
HPF is af te stellen tussen min. 120Hz en max. 3kHz, LPF niet, en full tussen 50Hz en 250hZ.
'superbass' instellen op 0, 6 of 12...

speakers achterin instellen op HPF of op full (full niet afstelbaar, HPF tussen 120Hz en 3kHz)

------------------

subwoofer; BOTSline BL 12-26
* 12" diameter
* max 450w
* RMS 120w
* freq. resp. bandwith 32-2800Hz
* sensitivity 92dB
* nominal impendance 4 Ohm (wat houdt dat eigenlijk in?)
* voice coil 50mm
* 'silver injection molding carbon-fibres PP cone with rubber edge'

>> vraagje; CF conus goed?

-------------------

achterspeakers; JBL 6"*9" drieweg
* 4 Ohm
* 210w piek
* 70w RMS
* 91dB
* 50hZ-20kHz
* 77mm diep

>> Vraagje; dit zijn goeie speakers.
kunnen die dat vermogen wat die versterker geeft aan of moet er wat tussen...
voorspeakers; weet ik nog niet, wat raad je aan?
1/2/3/4 wegs, op versterker of op radio...

kan je mij trouwens je email PM'en?

Dit bericht is ge-edit door Steve_ZHC op 10-12-2003 0:00
 
Blorn 9-12-2003 23:58 Print reply

Posts: 13825
Ik krijg altijd meteen naar mn hoofd geslingerd dat je absoluut geen 3weg speakers moet kopen voor in de oto. Maja.
 
70malossi 10-12-2003 20:45 Print reply
Posts: 4176
of t wel of niet mijn merk is zegt niks over kwaliteit,maaruh ik ken veel ervaringen van mensen bij wie een marquant,supertech,climax etc versterker kapot is gegaan en t beloofde vermogen halen ze noooooiiiiiiiiiiiit!!!

als ik de specs van die amp zie beloofd t wel wat,en als ze dat waar kunnen maken is t een goeje amp.
over kwaliteit kan ik niks concreets zeggen, maar : goedkoop is duurkoop.
ik denk dat je beter wat meer geld opzei kan leggen voor een magnat,jvc of kenwood amp.
maar das wat ik van anderen hoor.

die jbl's zijn goed,gaan hard maar klinken wel schel(maar das bij alle jbl's = amerikaans style)

t is regel in carhifi land om de spakers voor te versterken en de achterspeakers op de radio aan te sluiten.
t geluid moet van voor af komen en of je dan ook nog wat ondersteunende midddentonen van achter dr bij wil (rear-fill) is je eigen smaak (bij trance hardstyle en hardcore is dat wel mooi,bij rock/metal niet)

ik adviseer voorin een 2 delige compo set (bv jbl gto 13 of 16 cm) en die op de vesterker aan te sluiten.

over de sub : RMS 120w, die amp beloofd 4*200 w rms ,je moet meestal kanaal 3+4 bruggen (+ van 3 op - van 4 ,of andersom) en dan krijg je meestal 3*t rms vermogen omdat de weerstand halveerd.
dat is dus 600 w rms op een 120w sub,in t echt zou dat veel losse onderdelen betekenen,maar dat maakt die amp niet waar,dus dat kan best.
meestal is de amp ook zwaarder dan de sub om meer controlle te hebben en de max 80% volume van je radio op 100% te zetten.
en die moet dan op lowpass (de frequentie moet je zelf afstellen das puur je eigen smaak,dr mogen in elke geval geen gitaren te horen zijn door je sub,tot ongeveer 70 a 80 hz denk ik)

mosfet is gewoon versterker,net zoiest als booster.

achter afstellen op full.dan geeft ie gewoon alle muziek weer.
wil je t echt goed doen zet mn dan op highpass(dan geeft ie geen (kick)bass tonen en filter m niet te hoog af dan krijg je ook geen hoge tonen van achter.

als je je front speakers op amp aansluit zet je m gewoon op full(maar das ook kwestie van smaak)

met afstellen moet je gewoon experimenteren.
bouw wel een mdf hoedenplank,dat scheelt al veel kwa accoustiek.

3 weg kun je best in je auto zetten voor achter : voor wat extra volume ter vervanging van standaard speakers eventueel met lciht versterktje.
voor : als je een hoogwaardig systeem hebt en een losse 3 weg como inbouwd
voor : een 3 weg coxiaal (dus tweeters en woofer ineen) ben ik geen fan van is ook ter vervangin van standaard.




 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Steve_ZHC 10-12-2003 22:57 Print reply

Posts: 2716
oke dan, bedankt voor je reply
ehmm, een MDF hoedenplank, hoe dik, gewoon alles 18mm?
dus de subkist en de hoedenplank zelf ook?

ik weet wel dat 9mm te dun was, ik had er ook van die bassreflectiepoortjes in, als ik me vinger boven dat gat hield dan kreeg ik een kouwe vinger van de luchtverplaatsing

maar een composetje voorin, waar laat ik dan de middentoner en de tweeter, hebben die nog een klankkast nodig?
want in de deur past het niet denk ik.

geeft de deur niet een klote klank doordat je geluid gewoon achter je paneel komt (resoneren ensow) ???

nog iets; kan een amp op je subkist worden geschroefd zonder dat er risico bestaat dat de amp-printplaten uiteindelijk in scherfjes uit1 vallen ?

ikzelf was wel tevreden over mijn geluid, op een naar fluitje (massaprobleem) na.
maar afstellen wist ik zo niet, moet er natuurlijk wel de max uithalen van wat ik kan krijgen h?

==================

Morgen ga ik kijken naar een zwarte CRX in Hoogeveen.
Er was al iemand van 't CRX forum geweest en die vond het een hele mooie auto (alleen roestplekje op het dakje, verder niet op de bodem/wielkasten).

Op velgen na origineel, maar heb thuis nog een setje veren thuis (4cm verlaagd) en een openluchtfilter (moet nog ff de aanzuigbuis verlengen, dan komt filter achter de bumper, = cold air intake, CAI, maar van 't winter eerst maar zo rondrijden ivm rommel).
Zgan interieur, 121k gelopen, 1991, 1750 euro vraagprijs, moet ik ff 1550/1600 van maken.

Ik ben zaterdag met Gerben (jaja, mr. 'kinderporno', hahaha) op stap geweest door heel Fiesland heen, heb daar nog een mooie zwarte Civic 1.6 gezien, die was lang niet meer ori en 1550 euri.
K&N filter, verlaagd, aantal onderdelen, ori. 5spaaks velgen, el. ramen, etc., was ook een knap ding, kep alleen veel liever een Rex...
 
NSR RULEZZ 11-12-2003 20:16 Print reply

Posts: 4934
uuh ik heb ook nog ff een vraag aangezien ik niet echt verstand heb van boxen, dit staat er achterop...

Jamo 266
rated power: 150W
music power: 200W
frequency range: 40-20.000 Hz
operating power: 2,3W/96db/1m
impedance: 4-8 ohm

is dit wat? en hoeveel rms? kan hij dan ongeveer aan?


dit model is het deze is iets zwaarder d8 ik

Dit bericht is ge-edit door NSR RULEZZ op 11-12-2003 20:20
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Joscross 11-12-2003 20:34 Print reply

Posts: 12501
goeie boxen..
Wil je die in een auto zetten?
 
Blijhoofd 11-12-2003 20:36 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR RULEZZ

uuh ik heb ook nog ff een vraag aangezien ik niet echt verstand heb van boxen, dit staat er achterop...

Jamo 266
rated power: 150W
music power: 200W
frequency range: 40-20.000 Hz
operating power: 2,3W/96db/1m
impedance: 4-8 ohm

is dit wat? en hoeveel rms? kan hij dan ongeveer aan?
afbeelding

dit model is het deze is iets zwaarder d8 ik

Dit bericht is ge-edit door NSR RULEZZ op 11-12-2003 20:20


150 Watt RMS
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Blorn 11-12-2003 20:42 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR RULEZZ

uuh ik heb ook nog ff een vraag aangezien ik niet echt verstand heb van boxen, dit staat er achterop...

Jamo 266
rated power: 150W
music power: 200W
frequency range: 40-20.000 Hz
operating power: 2,3W/96db/1m
impedance: 4-8 ohm

is dit wat? en hoeveel rms? kan hij dan ongeveer aan?
afbeelding

dit model is het deze is iets zwaarder d8 ik

Dit bericht is ge-edit door NSR RULEZZ op 11-12-2003 20:20
Jamo zijn leuke boxjes..
 
Joscross 11-12-2003 20:43 Print reply

Posts: 12501
Zulke boxen in je auto damn..
Doet me denken aan aflevering van kopspijkers paar weken terug
 
70malossi 11-12-2003 21:35 Print reply
Posts: 4176
die deuren moet je dempen met tectiel of van die antidreunplaten (DUUR).
de hele inhoud va nde deur is eigenlijk precies goed voor zon midranger,maar wel dempen.
als t niet past moet je het passend maken,das juist het mooie van de hobby.
gewoon een gat maken in de deur,daar wat mdf ringen op schroeven bekleden/polyesteren en daar de midranger op schroeven.
de tweeter moet je plaatsen op de plek waar ie t beste klinkt.
in a stijl,op dashboard of in deur.
die moet je echt allebij uitrichten.
niet te ver van de midranger want dan krijg je looptijd verschillen.

de hoedenplank van 18 mm mdf met eventueel wat bass reflex pijpjes drin.
de kist t best van 22 mm.

 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
NSR RULEZZ 12-12-2003 8:28 Print reply

Posts: 4934
ow dat rms is dat 150w rated power?

nee niet voor in de auto voor op me kamer
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Steve_ZHC 13-12-2003 5:39 Print reply

Posts: 2716
okej, nou mooi, kan ik morgen bezig.
heb net vandaag mijn nieuwe auto gehaald, weer een Civic, maar dan met electrische ramen en in veel betere staat.
Ook weer zo'n 1600cc, lading extra onderdelen om ziek van te worden!!!
 
Rene 13-12-2003 6:28 Print reply
Posts: 2573
alweer een nieuwe?
wat was er dan met die andere mis?
of gewoon een "update"?
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
wipe-out 13-12-2003 10:07 Print reply

Posts: 7672
wat er met die andere mis was?
vanalles geloof ik:


 

Dit topic is 162750 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 26 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved