Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Grote auto topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 712 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #12795 - Grote auto topic
Pagina 138 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 137, 138, 139 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 162003 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bart de schakelgek 1-7-2004 0:20 Print reply

Posts: 5987
steve heeft gesproken
 
Limburger
martinus83 1-7-2004 0:24 Print reply

Posts: 3718
jeuj ik heb sinds vandaag blauwe dashboard verlichting.. joepie

zal wel us foto poste, is eerug leuk smelt knutsel soldeer etc etc werk

erg leuk hobbien, verzien altijd wel iets om te doen, alleen moet me mtx ok nog helemaal opbouwen, da zoek ik dan wer iets minder....
 
martinus83 1-7-2004 0:24 Print reply

Posts: 3718
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

steve heeft gesproken


doetie af en toe...erg uitgebreid..
 
SPARKLE 1-7-2004 1:18 Print reply
Posts: 1332
Hmm stevie boy

Klopt iets niet, een Clio Williams is geen 1.8 en heeft ook geen turbo. Een Clio Williams is een 2.0 zonder turbo, en een 1.8 16v is WEL een 1.8, maar ook zonder turbo

Er zijn haast geen clio's met turbo's of het moet zelfgemaakt zijn, ik weet wel dat ze op k-tec racing.com bezig zijn met de maak en leverbaarheid van een turbo voor de clio en megane enzo... Leuke site, kijk er vaak want vriend van mij had er eerst AL zijn spullen voor zijn Renault 5 gt turbo vandaan, van bodykit tot competitie zuigers (320pk). Werd echt zown Ali G bak, ook met de uitlaten uit de bumpers

Maar die heeft ie inmiddels alweer verkocht, en nu gaat hij aan een Clio Williams beginnen met ombouwen, want nu is die nog helemaal standaard
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
Superfunk 1-7-2004 1:23 Print reply

Posts: 1442
Er zijn btw wel ombouw kitjes voor de 1,8 of de 2,0(williams)te koop.
Zijn dan wel via de engelse sites allemaal.
Iemand op het renault-tuning forum wou er 1 gaan ombouwen.
Maar dan wil het al helemaal vooral in een r5, gewicht van 850 kilo, en dan zonder tubro al 150 pk, en met bv 200.
Dat wil dus welvooruit:P.
(weet niet of jullie wel is autoweek lezen, ongeveer 1,5 jaar geleden(of 2:P)stond er een oranje renault 4 in).
Was van een goede bekende van een maat van me, lag een alpine blok in, en dat ding wou echt goed vooruit!!!.)
Maybe dat iemand die reacties kan scannen ofzo:P..
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
REPSOL_MIKE 1-7-2004 1:37 Print reply

Posts: 2238
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve_ZHC

[...]


neej ze gaan duidelijk niet vooruit.
op papier is slechts de golf 2 G60 n tiende van 1 seconde sneller weg gij aars...
enige franse bak die bij mij voor de deur mag is n peug 206 ofsow (wat was't xsi/xri ofsow) en dan nog, n civic vtec (model zoals ik ook heb) is sneller, betrouwbaarder, lichter, zuiniger, mooier, etc.

b-tje jammer ook dat ze bij honda 150pk begrenst (de ori japanse heeft r 160, en ook da's nog nie alles) weten te peuteren uit n 1598cc v4 dohc'tje...
de golf/corrado vr6 doet t met 147pk en veeeeeeeel meer kg's @ v6 toch n stukkie minder.
ook daar valt vast meer uit te halen, maar toch, tis wel n beetje n afgang voor vw.

owjah, als je lol wil hebben;
men neme een renault 5.
en een volvo 440 1.7 turbo blok...
men lepelt t blok in de r5...
en men heeft plezier
want ook n vtec houdt dat nie bij.

of je neemt n r5 met n 1.8 turbo blok uit n clio williams, met n andere versnellingsbak, ook dat is leuk.

dat soort hybrides rijden hier rond, voor zover ik weet is die r5-williams naar de tering gereden (boom, au) en loopt die r5-440 maar 160 op top ofsow.

ik moet wel toegeven dat n r5-t n leuk model is, en de r19 ook.
verder heb ik t nie op frans blik.

leuke duitse auto's?
audi a3 1.8t
audi a4 1.9 tdi is ook relaxt, maat van me heeft r 1.
niet snel, wel leuk

ook heb je t over comfort...
ik vind mijn cheap-ass civic toch echt comfortabeler dan de prijzige passatjes op m'n werk.
als je n auto verlaagd dan rijdt n japanner als n kart, en n andere bak, tjah, da's nog maar de vraag.
n kart is nou eenmaal niet comfortabel.
n vw wel, maar is veeeeel zwaarder etc.
tis maar waar je voor kiest; n sportieve auto, of n luxe auto.
doe mij maar sportief, als ik 50 ben koop ik wel n comfortabele rollator als ik dan nog leef.

[...]


aha.
volvo s60 1.8 turbo met ori tupperware is toch echt n ERG MOOIE auto...
de v70-2001 van pappie en mammie is ook zeer mooi.
de verzameling s80's op m'n werk vind ik ook zeer gelikt.
de volvo c70 is zeker weten een van de mooiste wagens in z'n klasse.
wel s de nieuwe v60 gezien?
ik wel, ook zeeeeeeeeer mooi.

ga maar s bij n goede volvodealer rondsjokken, no way dat je niet van mening veranderd

[...]


boeit geen flikker.
15 km rijden en tis ook klaar.
tis alleen wel zo dat als je de massa ff van de auto haalt, dat je ALLES opnieuw in moet stellen (dus radio, klokje, wat je r nog meer op mag hebben) en dat de auto de 1e paar km raar doet (af n toe haperen).
ga je gewoon zo weer rijden dan past de ECU, die zichzelf aanpast aan de omstandigheden (dus filtertje, uitlaatje) zich binnen 15km aan aan je nieuwe spulletjes

[...]


of je mikt r gewoon n brandstof-computer op.
alleen dat al scheelt je soms vele pk's.
vraag maar aan victor (die jongen van t forum uit abcoude die t goed doet met opel in de nk autocross)


iedereen zn eigen mening hoor...maar

ik rijd liever in een duitser...ok je hebt gelijk ze zijn zwaarder...maar trk is ff een portier dicht van een corrado of een crx-je
merk je egt wel verschil...en btw..een vr6 heeft geen 147 pk..maar 174..of zelfs 190..afhankelijk van de uitvoering...en je zegt zelf al..het weegt meer daarom komt het minder hard voorruit in verhouding..

dat jappanners (on) comfortabel zijn is bull shit...ze zijn meestal wel redelijk stug...standaard al...maar oncomfortable niet...duitsers zijn meestal ook wat stugger dan fransen...zijn ook meer op comfort gebouwd..en hoe jij derbij komt dat een V-tech een v4 is...dunno..maar bij mijn weten is het tog egt een 4 in lijn..net als v6..oke..klopt bijna..
maar tis wel een aprte v6..met zeer kleine blokhoek..

no offence
 
arie-de-arier 1-7-2004 11:46 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve_ZHC

[...]


neej ze gaan duidelijk niet vooruit.
op papier is slechts de golf 2 G60 n tiende van 1 seconde sneller weg gij aars...
enige franse bak die bij mij voor de deur mag is n peug 206 ofsow (wat was't xsi/xri ofsow) en dan nog, n civic vtec (model zoals ik ook heb) is sneller, betrouwbaarder, lichter, zuiniger, mooier, etc.

b-tje jammer ook dat ze bij honda 150pk begrenst (de ori japanse heeft r 160, en ook da's nog nie alles) weten te peuteren uit n 1598cc v4 dohc'tje...
de golf/corrado vr6 doet t met 147pk en veeeeeeeel meer kg's @ v6 toch n stukkie minder.
ook daar valt vast meer uit te halen, maar toch, tis wel n beetje n afgang voor vw.

owjah, als je lol wil hebben;
men neme een renault 5.
en een volvo 440 1.7 turbo blok...
men lepelt t blok in de r5...
en men heeft plezier
want ook n vtec houdt dat nie bij.

of je neemt n r5 met n 1.8 turbo blok uit n clio williams, met n andere versnellingsbak, ook dat is leuk.

dat soort hybrides rijden hier rond, voor zover ik weet is die r5-williams naar de tering gereden (boom, au) en loopt die r5-440 maar 160 op top ofsow.

ik moet wel toegeven dat n r5-t n leuk model is, en de r19 ook.
verder heb ik t nie op frans blik.

leuke duitse auto's?
audi a3 1.8t
audi a4 1.9 tdi is ook relaxt, maat van me heeft r 1.
niet snel, wel leuk

ook heb je t over comfort...
ik vind mijn cheap-ass civic toch echt comfortabeler dan de prijzige passatjes op m'n werk.
als je n auto verlaagd dan rijdt n japanner als n kart, en n andere bak, tjah, da's nog maar de vraag.
n kart is nou eenmaal niet comfortabel.
n vw wel, maar is veeeeel zwaarder etc.
tis maar waar je voor kiest; n sportieve auto, of n luxe auto.
doe mij maar sportief, als ik 50 ben koop ik wel n comfortabele rollator als ik dan nog leef.

[...]


aha.
volvo s60 1.8 turbo met ori tupperware is toch echt n ERG MOOIE auto...
de v70-2001 van pappie en mammie is ook zeer mooi.
de verzameling s80's op m'n werk vind ik ook zeer gelikt.
de volvo c70 is zeker weten een van de mooiste wagens in z'n klasse.
wel s de nieuwe v60 gezien?
ik wel, ook zeeeeeeeeer mooi.

ga maar s bij n goede volvodealer rondsjokken, no way dat je niet van mening veranderd

[...]


boeit geen flikker.
15 km rijden en tis ook klaar.
tis alleen wel zo dat als je de massa ff van de auto haalt, dat je ALLES opnieuw in moet stellen (dus radio, klokje, wat je r nog meer op mag hebben) en dat de auto de 1e paar km raar doet (af n toe haperen).
ga je gewoon zo weer rijden dan past de ECU, die zichzelf aanpast aan de omstandigheden (dus filtertje, uitlaatje) zich binnen 15km aan aan je nieuwe spulletjes

[...]


of je mikt r gewoon n brandstof-computer op.
alleen dat al scheelt je soms vele pk's.
vraag maar aan victor (die jongen van t forum uit abcoude die t goed doet met opel in de nk autocross)


die bug is verholpen
 
Allah is beter
Daniel_84 1-7-2004 12:55 Print reply

Posts: 1127
Ik heb van de week een opel corsa gsi (16v dohc)gekocht. (ja caddy is alweer verkochtr wegens probleempjes) hij is van eind 94 en echt alles is electrisch binnen. Zit zelfs ABS op. Ik ben zelf geen opel fan, maar een cors B vond ik altijd al leuk uitzien en toen ik inde gsi reed was ik verkocht. Man dat zijn ook snelle bakkies. Ja tis geen vtec, maar t rijdt zeker hard. Had ook pas 110k gelopen (NAP gecontroleerd)
 
Steve_ZHC 1-7-2004 13:57 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SPARKLE

Hmm stevie boy

Klopt iets niet, een Clio Williams is geen 1.8 en heeft ook geen turbo. Een Clio Williams is een 2.0 zonder turbo, en een 1.8 16v is WEL een 1.8, maar ook zonder turbo

Er zijn haast geen clio's met turbo's of het moet zelfgemaakt zijn, ik weet wel dat ze op k-tec racing.com bezig zijn met de maak en leverbaarheid van een turbo voor de clio en megane enzo... Leuke site, kijk er vaak want vriend van mij had er eerst AL zijn spullen voor zijn Renault 5 gt turbo vandaan, van bodykit tot competitie zuigers (320pk). Werd echt zown Ali G bak, ook met de uitlaten uit de bumpers

Maar die heeft ie inmiddels alweer verkocht, en nu gaat hij aan een Clio Williams beginnen met ombouwen, want nu is die nog helemaal standaard


hmmmm, vaag dan, tis volgens mij wel n 1.8 blok uit n clio, en er zou turbo op zitten...
nouwjah, t zal wel dan, die versnellingsbak is ook al niet meer origineel renault (racebak ofsow) dus t kan maar zo...

lees net superfunk's post; zonder turbo 150pk?
dan is die r5 t?ch zonder turbo
boeie, t loopt best raar...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: REPSOL_MIKE

[...]


iedereen zn eigen mening hoor...maar

ik rijd liever in een duitser...ok je hebt gelijk ze zijn zwaarder...maar trk is ff een portier dicht van een corrado of een crx-je
merk je egt wel verschil...en btw..een vr6 heeft geen 147 pk..maar 174..of zelfs 190..afhankelijk van de uitvoering...en je zegt zelf al..het weegt meer daarom komt het minder hard voorruit in verhouding..

dat jappanners (on) comfortabel zijn is bull shit...ze zijn meestal wel redelijk stug...standaard al...maar oncomfortable niet...duitsers zijn meestal ook wat stugger dan fransen...zijn ook meer op comfort gebouwd..en hoe jij derbij komt dat een V-tech een v4 is...dunno..maar bij mijn weten is het tog egt een 4 in lijn..net als v6..oke..klopt bijna..
maar tis wel een aprte v6..met zeer kleine blokhoek..

no offence


euj, vaudje
is idd 4 in lijn...
maar je hebt gelijk; deur van n crx = BAM-rammel
maar jah, dicht is dicht toch

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84

Ik heb van de week een opel corsa gsi (16v dohc)gekocht. (ja caddy is alweer verkochtr wegens probleempjes) hij is van eind 94 en echt alles is electrisch binnen. Zit zelfs ABS op. Ik ben zelf geen opel fan, maar een cors B vond ik altijd al leuk uitzien en toen ik inde gsi reed was ik verkocht. Man dat zijn ook snelle bakkies. Ja tis geen vtec, maar t rijdt zeker hard. Had ook pas 110k gelopen (NAP gecontroleerd)


netjes
foto??

maat van me heeft nu ook n corsa gsi, 1992 ofsow, iig dat 4kante model nog.
is leuk spul, maar n maat van me heeft r ff in gereden, mijn auto gaat toch rapper weg.
en dan is de civic zwaarder en sohc, corsa en civic beide 1.6i dus...

maar jah, boeit nie, t zijn fijne wagentjes.

HOU M HEEL!
 
REPSOL_MIKE 1-7-2004 14:32 Print reply

Posts: 2238
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve_ZHC

[...]


hmmmm, vaag dan, tis volgens mij wel n 1.8 blok uit n clio, en er zou turbo op zitten...
nouwjah, t zal wel dan, die versnellingsbak is ook al niet meer origineel renault (racebak ofsow) dus t kan maar zo...

lees net superfunk's post; zonder turbo 150pk?
dan is die r5 t?ch zonder turbo
boeie, t loopt best raar...

[...]


euj, vaudje
is idd 4 in lijn...
maar je hebt gelijk; deur van n crx = BAM-rammel
maar jah, dicht is dicht toch

[...]


netjes
foto??

maat van me heeft nu ook n corsa gsi, 1992 ofsow, iig dat 4kante model nog.
is leuk spul, maar n maat van me heeft r ff in gereden, mijn auto gaat toch rapper weg.
en dan is de civic zwaarder en sohc, corsa en civic beide 1.6i dus...

maar jah, boeit nie, t zijn fijne wagentjes.

HOU M HEEL!



eindelijk iemand die niet alles ontkent..
 
Baasbas 1-7-2004 16:27 Print reply
Posts: 2177
Quote:
(weet niet of jullie wel is autoweek lezen, ongeveer 1,5 jaar geleden(of 2:P)stond er een oranje renault 4 in).
Was van een goede bekende van een maat van me, lag een alpine blok in, en dat ding wou echt goed vooruit!!!.)
Maybe dat iemand die reacties kan scannen ofzo:P..


JA! dat weet ik nog.. stond dat hij zelfs in z'n 3 nog wielspin had

leuk artikel !
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Daniel_84 1-7-2004 20:10 Print reply

Posts: 1127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve_ZHC

[...]

netjes
foto??

maat van me heeft nu ook n corsa gsi, 1992 ofsow, iig dat 4kante model nog.
is leuk spul, maar n maat van me heeft r ff in gereden, mijn auto gaat toch rapper weg.
en dan is de civic zwaarder en sohc, corsa en civic beide 1.6i dus...

maar jah, boeit nie, t zijn fijne wagentjes.

HOU M HEEL!


Ja ik kan em zaterdag pas ophalen, dan komen de piccies. Er is nog niet zo heel veel aangedaan, maar zit wel al dikke sebring uitlaat onder. Zo een dubbele waarvan de uieinden omhoog steken. Maar een civic of crx is wel ietsjes sneller. Mar dat boeit me niet. Rijden beide erg netjes. Maar ik heb wel motormanagemet systeem. dat heeft geloof ik alleen de vtec of ook de gewone sohc en dohc?
 
Superfunk 1-7-2004 20:53 Print reply

Posts: 1442
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Baasbas

[...]


JA! dat weet ik nog.. stond dat hij zelfs in z'n 3 nog wielspin had

leuk artikel !

Ja inderdaad, gozer was de vriend van me maat ze zus.
Was ook echt zo rond de 180/200km, ging het dak gewoon wapperen alst ware hha.
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
SIWWN 1-7-2004 21:21 Print reply
Posts: 7079
Laatst stond er nog ergens een artikeltje over een corsa met getuned calibra turbo blok erin, autovisie dacht ik
 
Blijhoofd 2-7-2004 8:44 Print reply

Posts: 7378
vandaag eindelijk 18 geworden vanmiddag autorijden hoop het papiertje voor eind van de vakantie te hebben

en eidnelijk geen gezeik met uitgaan meer
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235

Dit topic is 162003 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 138 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 137, 138, 139 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved