Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Grote auto topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1035 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #12795 - Grote auto topic
Pagina 123 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 122, 123, 124 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 162112 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

S.Brouwer 20-6-2004 21:05 Print reply

Posts: 1783
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcel

zou ik maar rustig aan mee doen met het dingetje. VOORAL juist omdat er gas opzit nu.


hoe bedoel je rustig?? Ik ga binnekort kijken is er dan nog iets waar ik speciaal op moet letten?
 
Boerke [Mathieu] 20-6-2004 21:08 Print reply

Posts: 1501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: biertjuh

[...]


hoe bedoel je rustig?? Ik ga binnekort kijken is er dan nog iets waar ik speciaal op moet letten?


ja hij bedoel dat hij het anders miss begeeft..

maar waarom perse een volvo 440 en dan ook nog op gas? zoek er dan desnoods ene zonder gas met wat minder km's... of desnoods iets anders..

waarom bv. geen Renault 19 ofzo..

zijn ook leuke wagens. of clio..

ik zou hem persoonlijk niet kopen..
 
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront te kort kom!!
S.Brouwer 20-6-2004 21:11 Print reply

Posts: 1783
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Boerke [Mathieu]

[...]


ja hij bedoel dat hij het anders miss begeeft..

maar waarom perse een volvo 440 en dan ook nog op gas? zoek er dan desnoods ene zonder gas met wat minder km's... of desnoods iets anders..

waarom bv. geen Renault 19 ofzo..

zijn ook leuke wagens. of clio..

ik zou hem persoonlijk niet kopen..


gas omdat het goedkoper is als benzine en diesel.
we hebben zitten rekenen en gas is 750 euro goedkoper per 10.000 km en de wegenbelasting is 100 euro duurder maar dan bespaar ik toch nog 650 euro

en aangezien ik nog naar school ga en niet veel kan werken moet het niet te veel gaan kosten
 
Boerke [Mathieu] 20-6-2004 21:17 Print reply

Posts: 1501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: biertjuh

[...]


gas omdat het goedkoper is als benzine en diesel.
we hebben zitten rekenen en gas is 750 euro goedkoper per 10.000 km en de wegenbelasting is 100 euro duurder maar dan bespaar ik toch nog 650 euro

en aangezien ik nog naar school ga en niet veel kan werken moet het niet te veel gaan kosten


en straks draai je je motor in elkaar en is je auto van 950 euro niks meer waard...

tjah tis maar wat je liever wilt..

 
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront te kort kom!!
-Zeroed in- 20-6-2004 21:20 Print reply

Posts: 3255
idd, speel dan op safe en spaar door voor iets betrouwbaarders.
dat zal dan uiteindelijk nog goedkoper wezen ook, want je kan er donder op zeggen dat er met een auto met 3+ ton wel iets mis gaat, waarvoor je in de portomonnee moet tasten.


 
S.Brouwer 20-6-2004 21:20 Print reply

Posts: 1783
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Boerke [Mathieu]

[...]


en straks draai je je motor in elkaar en is je auto van 950 euro niks meer waard...

tjah tis maar wat je liever wilt..



wij sleutelen vaker zelf aan auto's hebben ook motor vervangen van onze 740.

en een motor van de sloop is ook niet echt duur

dus opzich is het geen probleem als de motor vast loopt


maar jullie denken dus dat die auto het niet lang zal volhouden. dit omdat hij 3 ton op de teller heeft staan of omdat het op gas is
Dit bericht is ge-edit door biertjuh op 20-6-2004 21:21

Dit bericht is ge-edit door biertjuh op 20-6-2004 21:24
 
Boerke [Mathieu] 20-6-2004 21:23 Print reply

Posts: 1501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: biertjuh

[...]


wij sleutelen vaker zelf aan auto's hebben ook motor vervangen van onze 740.

en een motor van de sloop is ook niet echt duur

dus opzich is het geen probleem als de motor vast loopt

Dit bericht is ge-edit door biertjuh op 20-6-2004 21:21


ja tis wat je zelf wilt.. je wil hier van ons allemaal tips, en dan raden we je de auto af maar je wilt hem toch hebben.. tjah dan hoef je ook niks aan ons te vragen denk ik.. koop hem dan gewoon
 
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront te kort kom!!
S.Brouwer 20-6-2004 21:26 Print reply

Posts: 1783
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Boerke [Mathieu]

[...]


ja tis wat je zelf wilt.. je wil hier van ons allemaal tips, en dan raden we je de auto af maar je wilt hem toch hebben.. tjah dan hoef je ook niks aan ons te vragen denk ik.. koop hem dan gewoon


Klopt ik waardeer jullie menig ook, weet ook nog niet zeker als ik hem koop.

Maar mijn vraag was dan ook of er dingen zijn waar je echt goed op moet letten bij de aankoop van zo'n auto,

en die prijs tja daar moet zowiezo nog een hoop vanaf voordat ik hem wil hebben

Dit bericht is ge-edit door biertjuh op 20-6-2004 21:26
 
Boerke [Mathieu] 20-6-2004 21:32 Print reply

Posts: 1501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: biertjuh

[...]


Klopt ik waardeer jullie menig ook, weet ook nog niet zeker als ik hem koop.

Maar mijn vraag was dan ook of er dingen zijn waar je echt goed op moet letten bij de aankoop van zo'n auto,

en die prijs tja daar moet zowiezo nog een hoop vanaf voordat ik hem wil hebben

Dit bericht is ge-edit door biertjuh op 20-6-2004 21:26


kweet niet van wie je hem koopt, maar kijk ook eens naar de banden (staat ervan..) maar ook of ze aan de zijkant van het profiel kaal zijn ja of nee.. zo ja.. dan scheurt de eigenaar er nogal graag mee door de bochten..

paar keer goed langs de auto kijken of hij nog recht is, en voor deuken etc. je kunt geen nieuwe verwachten maar wel dat hij recht is..

bij de motor ophangpuntne kijken of die lasnaden nog allemaal org. zijn etc. en in de kofferbak (kijken aan de kleur verf..), anders heeft hij miss in elkaar gezeten.

en laten lopen als de motorkap open staat, kijken of hij netjes loopt. en dan tenslotte een goed eindje rijden/remmen etc.

De apk heb je mee, bij mij is hij tot januari 2005 geldig, dus voorlopig heb je daar geen zorgen voor,

je moet trouwens ook kijken naar de motor of hij geen olie lekt etc. zweten doet een motor altijd maar gmessage=
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: biertjuh

[...]


Klopt ik waardeer jullie menig ook, weet ook nog niet zeker als ik hem koop.

Maar mijn vraag was dan ook of er dingen zijn waar je echt goed op moet letten bij de aankoop van zo'n auto,

en die prijs tja daar moet zowiezo nog een hoop vanaf voordat ik hem wil hebben

Dit bericht is ge-edit door biertjuh op 20-6-2004 21:26


kweet niet van wie je hem koopt, maar kijk ook eens naar de banden (staat ervan..) maar ook of ze aan de zijkant van het profiel kaal zijn ja of nee.. zo ja.. dan scheurt de eigenaar er nogal graag mee door de bochten..

paar keer goed langs de auto kijken of hij nog recht is, en voor deuken etc. je kunt geen nieuwe verwachten maar wel dat hij recht is..

bij de motor ophangpuntne kijken of die lasnaden nog allemaal org. zijn etc. en in de kofferbak (kijken aan de kleur verf..), anders heeft hij miss in elkaar gezeten.

en laten lopen als de motorkap open staat, kijken of hij netjes loopt. en dan tenslotte een goed eindje rijden/remmen etc.

De apk heb je mee, bij mij is hij tot januari 2005 geldig, dus voorlopig heb je daar geen zorgen voor,

je moet trouwens ook kijken naar de motor of hij geen olie lekt etc. zweten doet een motor altijd maar gmessage=
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: biertjuh

[...]


Klopt ik waardeer jullie menig ook, weet ook nog niet zeker als ik hem koop.

Maar mijn vraag was dan ook of er dingen zijn waar je echt goed op moet letten bij de aankoop van zo'n auto,

en die prijs tja daar moet zowiezo nog een hoop vanaf voordat ik hem wil hebben

Dit bericht is ge-edit door biertjuh op 20-6-2004 21:26


kweet niet van wie je hem koopt, maar kijk ook eens naar de banden (staat ervan..) maar ook of ze aan de zijkant van het profiel kaal zijn ja of nee.. zo ja.. dan scheurt de eigenaar er nogal graag mee door de bochten..

paar keer goed langs de auto kijken of hij nog recht is, en voor deuken etc. je kunt geen nieuwe verwachten maar wel dat hij recht is..

bij de motor ophangpuntne kijken of die lasnaden nog allemaal org. zijn etc. en in de kofferbak (kijken aan de kleur verf..), anders heeft hij miss in elkaar gezeten.

en laten lopen als de motorkap open staat, kijken of hij netjes loopt. en dan tenslotte een goed eindje rijden/remmen etc.

De apk heb je mee, bij mij is hij tot januari 2005 geldig, dus voorlopig heb je daar geen zorgen voor,

je moet trouwens ook kijken naar de motor of hij geen olie lekt etc. zweten doet een motor altijd maarmessage=
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: biertjuh

[...]


Klopt ik waardeer jullie menig ook, weet ook nog niet zeker als ik hem koop.

Maar mijn vraag was dan ook of er dingen zijn waar je echt goed op moet letten bij de aankoop van zo'n auto,

en die prijs tja daar moet zowiezo nog een hoop vanaf voordat ik hem wil hebben

Dit bericht is ge-edit door biertjuh op 20-6-2004 21:26


kweet niet van wie je hem koopt, maar kijk ook eens naar de banden (staat ervan..) maar ook of ze aan de zijkant van het profiel kaal zijn ja of nee.. zo ja.. dan scheurt de eigenaar er nogal graag mee door de bochten..

paar keer goed langs de auto kijken of hij nog recht is, en voor deuken etc. je kunt geen nieuwe verwachten maar wel dat hij recht is..

bij de motor ophangpuntne kijken of die lasnaden nog allemaal org. zijn etc. en in de kofferbak (kijken aan de kleur verf..), anders heeft hij miss in elkaar gezeten.

en laten lopen als de motorkap open staat, kijken of hij netjes loopt. en dan tenslotte een goed eindje rijden/remmen etc.

De apk heb je mee, bij mij is hij tot januari 2005 geldig, dus voorlopig heb je daar geen zorgen voor,

je moet trouwens ook kijken naar de motor of hij geen olie lekt etc. zweten doet een motor altijd maar goed kijken of er geen druppels onder hangen etc.

en onder de auto kijken naar roestvorming etc. etc.

Op die punten heb ik sowieso gelet toen ik voor mn bmw ging kijken.

Oja, NAP aanvragen om te kijken of km stand klopt.

Edit: kut forum

Dit bericht is ge-edit door Boerke [Mathieu] op 20-6-2004 21:33
 
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront te kort kom!!
S.Brouwer 20-6-2004 21:33 Print reply

Posts: 1783
waar kan je dat NAP aanvragen??

ga samen met me pa heen en die heeft vroeger veel zitten te sleutelen aan auto's dus die heeft er ook wel verstand van.

maar goed ook maar ff kijken naar uitlaat en oliebijvul dop bekijken of er drap aan zit want dan betekent het dat de radiateur lek is.



Dit bericht is ge-edit door biertjuh op 20-6-2004 21:35
 
Blijhoofd 20-6-2004 21:36 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: biertjuh

[...]


Klopt ik waardeer jullie menig ook, weet ook nog niet zeker als ik hem koop.

Maar mijn vraag was dan ook of er dingen zijn waar je echt goed op moet letten bij de aankoop van zo'n auto,

en die prijs tja daar moet zowiezo nog een hoop vanaf voordat ik hem wil hebben

Dit bericht is ge-edit door biertjuh op 20-6-2004 21:26


kennis had ook volvo 440 op gas maar die heeft hem snel weer door verpatst was echt een kut bak
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Boerke [Mathieu] 20-6-2004 21:36 Print reply

Posts: 1501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: biertjuh

waar kan je dat NAP aanvragen??


Ga naar een auto dealer, (bovaq dealer)

Lul daar een verhaal aan elkaar dat je een auto wilt kopen en dan bij hun in onderhoud wil doen.(anders wijgeren ze miss..)

Dan vraag je voor 7.50 euro de Nationale Auto Pas aan, (moet je natuurlijk wel het kenteken weten)

en dan kunnen hun de historie van de auto zien. (km stand historie wel te verstaan.)
 
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront te kort kom!!
S.Brouwer 20-6-2004 21:41 Print reply

Posts: 1783
ok dan ga ik dat ff doen
 
SIWWN 20-6-2004 22:13 Print reply
Posts: 7079
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: biertjuh

maar goed ook maar ff kijken naar uitlaat en oliebijvul dop bekijken of er drap aan zit want dan betekent het dat de radiateur lek is.

Dit bericht is ge-edit door biertjuh op 20-6-2004 21:35


Kan ook wel komen dat die bv vaak korte stukken heb gereden maar of dat met een gasmotor ook zo is weet ik niet.


En banden die aan de zijkanten afgesleten zijn kan komen door te lage bandenspanninning.


 
Boerke [Mathieu] 20-6-2004 22:18 Print reply

Posts: 1501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SIWWN

[...]


Kan ook wel komen dat die bv vaak korte stukken heb gereden maar of dat met een gasmotor ook zo is weet ik niet.


En banden die aan de zijkanten afgesleten zijn kan komen door te lage bandenspanninning.




ik doel meer op de zijkanten van de banden, dus OP het profiel nog.

eentje op mijn werk scheurd altijd door de bochten, de zijkanten van het profiel zijn bijna kaal..
 
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront te kort kom!!

Dit topic is 162112 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 123 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 122, 123, 124 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved