Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Main Forum - Topic #12795 - Grote auto topic
|
Pagina 108 van 202
|
Dit topic is 162170 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Ralf |
7-6-2004 9:47 |
 Posts: 9073 |
'Takt' aanduidingen slaan toch alleen op ottomotoren?
|
|
|
|
Hans F |
7-6-2004 9:55 |
Posts: 4326 |
zou best kunnen, want het is mij nou ook niet echt duidelijk hoevel slag het zou zijn
maar de vergelijking (bv. qua speciefiek vermogen) tussen een 4takt en een wankel slaat iig nergens op
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 7-6-2004 9:56
|
|
|
|
Ralf |
7-6-2004 9:57 |
 Posts: 9073 |
Inhoud->vermogen vergelijkingen slaan idd nergens op
|
|
|
|
Junkie XR |
7-6-2004 11:08 |
 Posts: 5753 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
[...]
goh, het is een totaal ander soort motor, het is een zelfde soort vergelijking als een 2takt met een viertakt vergelijken. Met een 1.3liter 2 takt haal je dit vermogen redelijk makkelijk (koppel 2 oude 500cc motoren aan elkaar en je zit er dik boven (2x170=340pk) en dan zit je nog maar aan 1000cc......
Wankel is volgens mij ook een soort 2 takt. Hij doet in 1 omwenteling alle processen iig.
Nou, ik zou het eerder omschrijven als een 3 takt. Hier staat heel duidelijk omschreven hoe het werkt:
http://auto.howstuff...om/rotary-engine.htm
|
|
|
|
Hans F |
7-6-2004 11:10 |
Posts: 4326 |
ware het niet dat een slag een halve omwenteling is, en 3 de fasen gaan in 2 slagen.
Verder weet ik al 15 jaar ofzo hoe dat werkt.
|
|
|
|
Ralf |
7-6-2004 11:35 |
 Posts: 9073 |
3 takt is helemaal bullshit, het is niet met 'takt' aan te duiden...
Verder heeft een Wankel gewoon 4 fasen, en is dus in principe het best te vergelijken met een 4 takt benzine otto zuiger motor.
Dit bericht is ge-edit door Ralf op 7-6-2004 11:44
|
|
|
|
Neonlampje |
7-6-2004 11:49 |
 Posts: 14825 |
Quote: Takt
Een takt is een slag, maar meestal gebruikt men takt om aan te geven welke slag het is, zodat onderscheid gemaakt kan worden in een twee, vier en zestakt
bron: http://www.deautogids.nl/encarpedia/
Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 7-6-2004 11:51
|
|
|
|
-Tom- |
7-6-2004 12:16 |
 Posts: 4152 |
|
|
FTS Member |
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
7-6-2004 12:42 |
 Posts: 5996 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Superfunk
[...]
En wat nou een ventje die denkt dat ie het beter weet, beetje rustig ja, kut kneus.
En dan nog een standaard kadett loopt geen 235, maar 220.
Jij gaat uit van teller km's, en als jij er verstand van had, wist je dus dat dat niet echte km's zijn.
En ja ik weet waar ik het over heb, daarom reageerde ik op jou.Een combo heeft gigantisch veel luchtweerstand, en dan heb je bult vermogen nodig om zo hard te gaan.En welke versnellingsbak heb je eronder liggen, enigste manier om die snelheid te halen moet je er al een 6 bak van de calibra in hebben liggen.
Want om bij een gigantisch toerental die combo op 250 te krijgen gaat je niet lukken.
En hoe is ie opgefokt dan(want met het lijstje dat jij typte lukt het je nooit), als je dat is uitlegt misschien dat ik je geloof.(zonder turbo 250 pk halen)
Maar zoals jij het typte komt het een beetje patserig over.
Dit bericht is ge-edit door Superfunk op 6-6-2004 22:07
inderdaad, was laatst ook weer zo iemand..die 250pk ging trekken uit zijn c20xe (2.0 16v ongeblazen. met het orginele injectiesysteem
ik ga met dat soort mensen niet eens in discussie.
je mag in je handen klappen als je boven de 220pk komt met trottlebody's@dta met vrij scherpe nokkenassen en gereviseerd onderblok.
uiteraard afgesteld op een vermogensbank.
dan ben je trouwens al FLINK wat duizenden euros verder.
ik heb het dan over vermogen aan de wielen..
Dit bericht is ge-edit door Zoetahmeerdah [Marcel] op 7-6-2004 12:43
|
|
ik haat mensen |
|
Superfunk |
7-6-2004 14:02 |
 Posts: 1442 |
Inderdaad en tjah je kunt wel throtle boddy's en dta erop gooien, maarja dan ben je druk bezig met afstellen en alles wat erbij hoort.
Op het op forum heeft iemand ook dat op ze kadett, weet niet precies wat hij er maximaal uithaalde, maarja met turbo ben je gewoon goedkoper en sneller bezig.
Als je bv bij mathijssen technices, de adapter platen voor de calibra turbo motor en bak koopt.
En dit inbouwt, kun je gewoon ff de turbo druk opschroeven.Ben je gewoon sneller en goedkoper klaar, en het is nog is leuker ook.(turbo standaard 6 bak).
Tenzij je het voor de kick doet het fijne tune werk:P.
Tja in mijn astra ligt btw de 2 liter 8 klepper, met 115 pk:p.(C20ne, of de C20seh weet ff niet welke)
Het makelijkst is nog om de 8 klepper uit de gsi erin te gooien met 130 pk.Alles past dan perfect.Maarja blokkie heeft nog maar 90k gelopen, dus moet ff bekijken wat het voordeligst is om meer vermogen te krijgen:P.(want in principe heeft die alleen een andere compressie verhouding.)
|
|
Superfunk, it\\\'s not a dream. |
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
7-6-2004 17:49 |
 Posts: 5996 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Superfunk
Inderdaad en tjah je kunt wel throtle boddy's en dta erop gooien, maarja dan ben je druk bezig met afstellen en alles wat erbij hoort.
Op het op forum heeft iemand ook dat op ze kadett, weet niet precies wat hij er maximaal uithaalde, maarja met turbo ben je gewoon goedkoper en sneller bezig.
Als je bv bij mathijssen technices, de adapter platen voor de calibra turbo motor en bak koopt.
En dit inbouwt, kun je gewoon ff de turbo druk opschroeven.Ben je gewoon sneller en goedkoper klaar, en het is nog is leuker ook.(turbo standaard 6 bak).
Tenzij je het voor de kick doet het fijne tune werk:P.
Tja in mijn astra ligt btw de 2 liter 8 klepper, met 115 pk:p.(C20ne, of de C20seh weet ff niet welke)
Het makelijkst is nog om de 8 klepper uit de gsi erin te gooien met 130 pk.Alles past dan perfect.Maarja blokkie heeft nog maar 90k gelopen, dus moet ff bekijken wat het voordeligst is om meer vermogen te krijgen:P.(want in principe heeft die alleen een andere compressie verhouding.)
vergeet niet dat de revisatiekosten van een c20let blok erg duur zijn. en om hem in goede staat te houden.
|
|
ik haat mensen |
|
YAMAHAPOWER |
7-6-2004 18:01 |
 Posts: 822 |
ik heb een triumph spitfire uit 1977 van me pa gekregen een 1500 cc lekker sportief cabrio.... verder heel licht en mooie wegligging.. niej dur in wegenbelasting en verzekering (oldtimer)
nu nog w8en op me 18e!!
|
|
|
|
NSR RULEZZ |
7-6-2004 19:27 |
 Posts: 4934 |
ff over die kadet <--> combo verhaal
denkt die vent nou echt dat je netzoveel luchtweerstand met een combo hebt dan met een kadet?
|
|
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ??? |
|
Baasbas |
7-6-2004 19:50 |
Posts: 2177 |
|
|
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik |
|
scania |
7-6-2004 20:47 |
 Posts: 1114 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NSR RULEZZ
ff over die kadet <--> combo verhaal
denkt die vent nou echt dat je netzoveel luchtweerstand met een combo hebt dan met een kadet?
nee, heb je mij dat ook maar ergens zien zeggen??????
ik heb alleen gezegd dat die combo 250km/h gaat, en de andere gaan opeens over lucht weerstand beginnen.
tuurlijk heeft een combo meer lucht weerstand als een kadett, maar dat neemt niet weg dat het geen probleem is om een combo 250 te laten rijden.
maar jullie hoeven het van mij niet te geloven (ik geloofde het ook niet voor ik er in ree) ik weet dat het zo is, en het leuke van een combo die 250km/h loopt is dat niemand het verwacht.
als jullie een keer met 230km/h op de A16 rijden en er komt opeens een donker groene combo in je achteruit kijk spiegel aan blazen dan weten jullie dat ik de waarheid spreek.
dat niemand het geloofd is dus inprincipe alleen een compliment voor de bouwer van die super combo.
|
|
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft. |
|
Dit topic is 162170 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 108 van 202
|
|