Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Grote auto topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 925 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #12795 - Grote auto topic
Pagina 106 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 105, 106, 107 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 162175 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

User 927 7-6-2004 0:45 Print reply

Posts: 6405
Quote:

At the heart of it all is an equally unique rotary engine, developed from the ideas of Dr Felix Wankel. Mazda was one of the first mainstream manufacturers to realise the benefits of a good Wankel. It introduced the rotary engined Cosmo Sport 110S in 1967 and has been developing the technology ever since.

The latest generation RENESIS engine is a twin rotary unit with a combined displacement of 1.3 litres. Unlike its RX-7 predecessor, it doesn't rely on turbo-charging, yet manages to produce 189bhp or 228bhp depending on the state of tune.


Stukkie van een recensie
 
Blukaap2 7-6-2004 0:45 Print reply

Posts: 9984
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markos

[...]
harrie, je bent zelf ook geen lievertje hoor:
[...]



Dat weet ik zelf ook wel.

je snapt zelf ook wel dat die laatste opmerking niet al te serieus was lijkt me ?
 
Stoere brommers
bart de schakelgek 7-6-2004 0:50 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald

[...]


Stukkie van een recensie


als je dan ook nog eens kijkt HOE ze dat blok hebben ontworpen, inlaattraject, inlaat en uitlaat poorten, en de rest van de auto: de ophaning, de achterdeuren

echt een vette wagen hoor
 
Limburger
User 927 7-6-2004 0:50 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

mazda rx8,
141kw: 41duizend euro
169kw: 50duizend

169kw bij 8200t/min
211nm bij 5500t/min

0-80 in 5,5seconden
0-100 in 7,4 seconden

stadsrit: 15,8 op 100km buitenweg: 8,9 liter op 100km
combinatierit:11,4 op 100km
gemiddeld: 13,7 op 100km
topsnelheid fabrieksopgave: 235km/u

rx7 heeft meer vermogen dankzij twinturbo, maar verbruikte meer dan rx8
hoeveel vermogen rx7 heeft weet ik zo 123 niet

complete auto is een staaltje ontwerp, echt vet
mensen met "auto en motor technie" lees december 2003 editie maar eens, staat volledig artikel in

btw:
2x654cm3 aan rotors
samen 1308cm3

via omrekenformule vanwege wankel word deze auto bij de 2.5 liter klasse gerekend

begrenser grijpt in bij 9200 toeren, eigenlijk te vroeg, maar dit is om te geranderen dat de auto betrouwbaar blijft (dingen kunnen dus nog veel meer zuipen )

Dit bericht is ge-edit door bart de schakelgek op 7-6-2004 0:48


Is idd een ZEER vette auto.

Kwa motor, maar ook kwa ontwerp.

Maar denk je es in hoe vet het klinkt om te zeggen: ja er zit een 1.3 liter motor in.... met 230pk

Weet iemand trouwens een HTS atuotechniek in de buurt van Drenthe? DUs Friesland, Groningen, Drenthe en GElderland.... kon er alleen een vinden in Arnhem, en das me net wat te ver eigenlijk.

Edit: heb niet echt verstand van inlaattrajecten enzow, weet alleen ut verschil tussen injectie, carbs, turbo en supercharged (En wankel systeem weet ike en beetje)

Dit bericht is ge-edit door Razadull AKA Roald op 7-6-2004 0:52
 
bart de schakelgek 7-6-2004 0:53 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald

[...]


Is idd een ZEER vette auto.

Kwa motor, maar ook kwa ontwerp.

Maar denk je es in hoe vet het klinkt om te zeggen: ja er zit een 1.3 liter motor in.... met 230pk

Weet iemand trouwens een HTS atuotechniek in de buurt van Drenthe? DUs Friesland, Groningen, Drenthe en GElderland.... kon er alleen een vinden in Arnhem, en das me net wat te ver eigenlijk.

Edit: heb niet echt verstand van inlaattrajecten enzow, weet alleen ut verschil tussen injectie, carbs, turbo en supercharged (En wankel systeem weet ike en beetje)

Dit bericht is ge-edit door Razadull AKA Roald op 7-6-2004 0:52


arnhem en rotterdam
enigste HTS autotechniek zo ver ik weet
mts zit er meerdere
 
Limburger
User 927 7-6-2004 0:54 Print reply

Posts: 6405
MTS hek geen belang bij, heb niet voor niets Havo gedaan
 
bart de schakelgek 7-6-2004 0:55 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald

MTS hek geen belang bij, heb niet voor niets Havo gedaan


klopt
maar autotechniek na de havo is niet easy
succes
 
Limburger
User 927 7-6-2004 0:56 Print reply

Posts: 6405
Nee hoeft ook niet makkelijk, het interreseert me gewoon. Ik wil dat gewoon doen, vind ut mooi en heb er veel voor over (alleen mag ut huis niet uit voor m'n 18e (kut ouders) dus Arnhem en Rotterdam zitten er niet in.
 
Markos 7-6-2004 0:58 Print reply

Posts: 5048
dit vond ik:


aantal cilinders 2, in lijn
kleppen per cilinder -
cilinderinhoud 654 cm3
boring x slag - x - mm
compressieverh. 10,0:1
max. vermogen 141 kW (192 pk)
7000tpm
max. koppel 220 Nm
5000tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo nee
katalysator geregeld

topsnelheid 223 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,2 s
verbruik binnen b.k. 15.1 l/100km
verbruik buiten b.k. 8.3 l/100km
verbruik gecombineerd 10,8 l/100km
CO2 uitstoot 267 g/km



dus volgens autoweek heeft ie maar 654cc en zuinig issie dus ook niet..

Dit bericht is ge-edit door Markos op 7-6-2004 1:00
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
bart de schakelgek 7-6-2004 0:59 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markos

dit vond ik:


aantal cilinders 2, in lijn
kleppen per cilinder -
cilinderinhoud 654 cm3
boring x slag - x - mm
compressieverh. 10,0:1
max. vermogen 141 kW (192 pk)
7000tpm
max. koppel 220 Nm
5000tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo nee
katalysator geregeld

topsnelheid 223 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,2 s
verbruik binnen b.k. 15.1 l/100km
verbruik buiten b.k. 8.3 l/100km
verbruik gecombineerd 10,8 l/100km
CO2 uitstoot 267 g/km



dus volgens autoweek heeft ie maar 654cc en zuinig issie dus ook niet..


wat zeg ik net, hij heeft 2 rotors van elk 654cm3

en zuinig is ie niet, 1 op 7,5 gemiddeld
maar dat zei ik ook niet
dat is voorlopig enigste nadeel aan wankel, ze zijn al snel en betrouwbaar
 
Limburger
User 927 7-6-2004 1:01 Print reply

Posts: 6405
Idd, volgens autoweek.... klopt geen zak van

Volgens Mazda zelf heeftie 1308cc en doetie 0-60mph in 6.0 seconden

En tis een RWD en niet een 4WD zoals ik een of andere journalist ooit es heb horen beweren (ja de kracht op dielen is 50/50 verdeeld.... Neej die is 0/100 verdeeld, tis een RWD homo....)
 
Markos 7-6-2004 1:01 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

[...]


wat zeg ik net, hij heeft 2 rotors van elk 654cm3

en zuinig is ie niet, 1 op 7,5 gemiddeld
maar dat zei ik ook niet
dat is voorlopig enigste nadeel aan wankel, ze zijn al snel en betrouwbaar
ja maar bij autoeweek vermelden ze altijd de totale inhoud van de motor, maar ik geloof je wel hoor zal wel foutje zijn bij autoweek

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald

MTS hek geen belang bij, heb niet voor niets Havo gedaan
ik ga waarschijnlijk ook autotechniek doe, weet ik nog niet zeker
of TU/e ofzo, moek ff nog een keer uitzoeken, doe nu vwo NT, en eigenlijk vink het een bietje sund om met vwo een hbo opleiding te doen, maarja fuck it, moet eerst dit jaar zien te halen dan volgend jaar eindexamens
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
bart de schakelgek 7-6-2004 1:07 Print reply

Posts: 5987
daarom mijn reply over subaru
subaru is ook leuk, zit ook vette techniek in, maar dit is gewoon een heel ander slag, iets ongewoons, en daar is keihard over nagedacht

en impreza ben ik ondertussen op uit gekeken, rijden hier een stuk of 10 rond, niet leuk meer

dodge w200 is gewoon mijn droombak, lomp en zuipend

en peugeot 106 maxi kitcar, heb tijdje met die jongens gewerkt, echt respect voor dat ding en de mensen
check dit: Algemeen:
Motormanagement:
Vermogen:
Maximaal toerental: 1.6 liter, 4-cilinder 16V
Vrij programmeerbaar
235 PK / 173 kW 9200 omw / min (Begrensd)
hier de site: www.htsrallyteam.nl, dat ding gaat als een malloot
 
Limburger
User 927 7-6-2004 1:09 Print reply

Posts: 6405
1 op 7.5 in stadverkeer vind ik niet bruut veel voor een auto met 230pk....

Kheb ut meer gezien met minder PK's... maja, je koopt geen snelle wagen voor het milieu en de zuinigheid, je koopt er een om je Shell bonnenboekje sneller vol te krijgen
 
bart de schakelgek 7-6-2004 1:13 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald

1 op 7.5 in stadverkeer vind ik niet bruut veel voor een auto met 230pk....

Kheb ut meer gezien met minder PK's... maja, je koopt geen snelle wagen voor het milieu en de zuinigheid, je koopt er een om je Shell bonnenboekje sneller vol te krijgen


dat is ook een manier om het op te vatten
rocks sparen

die kitcar: 1 op 3

ook is er een dragracing team op die school, met 9 liter v8, verbruik: 2 op 1

Dit bericht is ge-edit door bart de schakelgek op 7-6-2004 1:14
 
Limburger

Dit topic is 162175 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 106 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 105, 106, 107 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved