Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Main Forum - Topic #12795 - Grote auto topic
|
Pagina 105 van 202
|
Dit topic is 162176 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Markos |
7-6-2004 0:13 |
|
scania |
7-6-2004 0:14 |
 Posts: 1114 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Superfunk
Ja dus met 17 inch heb je nog meer km teller afwijking.
En waar baseer je ooit op dat ik nog nooit autogereden heb......omdat je daar zelf nooit de mogelijkheden toe had?
En ik zal volgens jou dus ook geen vrienden hebben met auto's enzo.
Niet zo triest gaan lopen reageren, als je er niet tegenkunt dat iemand die nog maar 17 is, je er uit lult!!!!!!!!
En wat maakt het nu uit, dat ik pas over 2 maanden 18 ben, ik heb een eigen astra cabrio.(dus heb me ook diep in opels verdiept!!!)
En verstand heb ik er ook van, dus niet niet zo triest lopen zeiken.
Ik heb gewoon logisch erop gereaageerd, en ik lul dus niet iemand na..... in tegenstelling tot jij, die iemand op ze woord blijkbaar vetrouwd geloofd.
Dit bericht is ge-edit door Superfunk op 7-6-2004 0:10
hahaha, je lult jezelf klem met die km afwijking bij 17" velgen, ze hebben idd een km teller afwijking, maar hij gaat harder als bij de zelfde km stand bij kleinere wielen
daarbij komt ff dat ik nooit iemand geloof bij opgevoerde wagens, tot ik het zelf gezien heb, dus ik lul niemand na, want ik geloof het pas als ik zelf 250km/h heb gereden met die wagen, en dat heb ik dus bij die combo.
kleinigheidje kerel.
btw, leuke wagens die astra cabrio's, als je tips wilt over het opvoeren van dat ding inbox je maar, want als je het zelf gaat doen ken je er op een gegeven moment wel een bromfiets verzeking op afsluiten denk ik, dat beeld heb ik nu iig van je
|
|
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft. |
|
scania |
7-6-2004 0:15 |
 Posts: 1114 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markos
[...]
kijk superfunk, dit is een bewijs dat hij verstand van auto's heeft
|
|
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft. |
|
Junkie XR |
7-6-2004 0:22 |
 Posts: 5753 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: scania
[...]
...
...
dan vergeten jullie nog ff 1 ding waarom een combo met een 5 bak nooit geen 250 zal lopen, dat komt door de toeren begrenser, maar wat denk je wat er gebeurd als je zo'n ding opfok en de toeren begrenser eruit haal juist ja, zo'n ding loopt ineens ondanks z'n 5 bak toch 250 
...
daarbij komt nog ff (als we toch ff mieren aan het neuken zijn) een kadett staat op kleine wieltjes, onder deze combo leg 17" velgen(voor de zeikert's, ja de kassen zijn uit geklopt) en dan heb je opeens toch weer een grotere eind overbrenging. 
...
Met de begrenser heb je een punt, al denk ik, zoals ik eerder zei dat een standaard GSI al aardig veel toeren draait met begrenser, dus daar zal je niet heel veel uithalen. Maar bedenk wel dat 10% meer toeren maken, theoretisch (zonder verlies op koppeling of tractie), bij 220 km per uur betekend dat er 22 km bij komt. Nu zal je misschien met dat opfokken en ontgrenzen 1000 toeren meer kunnen draaien (misschien wel meer), wat neerkomt bij een standaard 6000 toeren (ongeveer, geschat met mijn ontechnische hoofd) op meer dan 10%. Kleine berekening in deze zake:
Standaard:
220 @ 6000 = 220 / 6000 * 7000 = meer dan 250 bij 7000 toeren.
Nou goed, dit is weer puur een stukje logica mijnerzijds, hang me er niet aan op. De toerentallen zijn gegokt.
Dan over de velgen. Daar gaat er wel wat niet goed. Bij het zelfde aantal omwentelingen leg je meer afstand af, agree. Maar, die aangepaste snelheid weet je niet omdat je snelheid gemeten word aan het blok en niet aan het oppervlak van de banden zeg maar. Resultaat: je gaat harder, maar je teller geeft 't niet aan en voor je gevoel trekt 't minder (als je naar de teller kijkt tenminste :p). Moeilijk uit te leggen, maar denk dat er bij de meesten wel een lampje gaat branden.
Om Mr. Scania meteen te bestempelen, zoals sommige doen, als leugenaar of opschepper vind ik laag! Misschien was het wel geen exact 250 in 't echt of op de teller. Maar waar hebben we het over. Dit project lijkt me niet bepaald verzonnen, dus ik geloof echt wel dat dat ding tyfus hard liep! Of dat nou 240 echte was of 260 op de teller, lekker boeiend. We hebben het over een bijzondere snelle kar en bij die snelheid moet je er van uitgaan dat je echt geen 10 seconden hebt om op de teller te kijken waar je wijzertje nou precies staat!
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Dan nog vind ik je iig een arrogante zak
ja, het is een flame, I don't care, mag die gozer niet zo, kan me niet schelen dat ie zichzelf nu vernoemt heeft naar eoa oosteuropese tractorfabrikant
Harry, niet zo kankeren op iemand die zich ook moet verdedigen tegen ventjes die alleen maar lopen te zeiken dat het allemaal niet kan en niet klopt. Ik zou d'r ook moe van worden en net zo hard zeggen: dan geloof je het toch niet, pestventje. Weet niet of dat nou arrogant is hoor!
|
|
|
|
Blukaap2 |
7-6-2004 0:26 |
 Posts: 9984 |
Gaat me eerder om andere posts van 'm.
Heb er iig een reden voor dat ie me niet aanstaat.
Snap wel wat je bedoelt trouwens, ik heb ook niet gezegd dat ik 'm niet geloof, alleen dat het me wat onwaarschijnlijk lijkt dat een combo net zo makkelijk hard kan als een kadeath.
|
|
Stoere brommers |
|
scania |
7-6-2004 0:27 |
 Posts: 1114 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Junkie XR
[...]
Met de begrenser heb je een punt, al denk ik, zoals ik eerder zei dat een standaard GSI al aardig veel toeren draait met begrenser, dus daar zal je niet heel veel uithalen. Maar bedenk wel dat 10% meer toeren maken, theoretisch (zonder verlies op koppeling of tractie), bij 220 km per uur betekend dat er 22 km bij komt. Nu zal je misschien met dat opfokken en ontgrenzen 1000 toeren meer kunnen draaien (misschien wel meer), wat neerkomt bij een standaard 6000 toeren (ongeveer, geschat met mijn ontechnische hoofd) op meer dan 10%. Kleine berekening in deze zake:
Standaard:
220 @ 6000 = 220 / 6000 * 7000 = meer dan 250 bij 7000 toeren.
Nou goed, dit is weer puur een stukje logica mijnerzijds, hang me er niet aan op. De toerentallen zijn gegokt.
Dan over de velgen. Daar gaat er wel wat niet goed. Bij het zelfde aantal omwentelingen leg je meer afstand af, agree. Maar, die aangepaste snelheid weet je niet omdat je snelheid gemeten word aan het blok en niet aan het oppervlak van de banden zeg maar. Resultaat: je gaat harder, maar je teller geeft 't niet aan en voor je gevoel trekt 't minder (als je naar de teller kijkt tenminste :p). Moeilijk uit te leggen, maar denk dat er bij de meesten wel een lampje gaat branden.
Om Mr. Scania meteen te bestempelen, zoals sommige doen, als leugenaar of opschepper vind ik laag! Misschien was het wel geen exact 250 in 't echt of op de teller. Maar waar hebben we het over. Dit project lijkt me niet bepaald verzonnen, dus ik geloof echt wel dat dat ding tyfus hard liep! Of dat nou 240 echte was of 260 op de teller, lekker boeiend. We hebben het over een bijzondere snelle kar en bij die snelheid moet je er van uitgaan dat je echt geen 10 seconden hebt om op de teller te kijken waar je wijzertje nou precies staat!
[...]
Harry, niet zo kankeren op iemand die zich ook moet verdedigen tegen ventjes die alleen maar lopen te zeiken dat het allemaal niet kan en niet klopt. Ik zou d'r ook moe van worden en net zo hard zeggen: dan geloof je het toch niet, pestventje. Weet niet of dat nou arrogant is hoor!
he he, eindelijk iemand die het begrijpt.
ze zeggen bij voorbaat al dat het niet ken, ik zelf ben ook zo, alleen zeg m'n mening dan niet hard op, ik wil er eerst in gaan rijden om het echt te geloven, in deze combo heb ik dus zelf gereden, en het bleek dus echt te kloppen.
dan zal ik nog ff 1 ding zeggen voor degene die het niet geloven, misschien overtuigd dit ze wat, hij gaat regelmatig naar de kadett GSI club dagen met dat ding, en hij heeft al biedingen gehad van 10.000,- euro voor dat ding, en dat voor een combo uit '88, ...........zegt toch aardig wat denk ik.
en zelfs voor die 10.000,- wil hij hem nog niet verkopen.
|
|
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft. |
|
scania |
7-6-2004 0:28 |
 Posts: 1114 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Gaat me eerder om andere posts van 'm.
Heb er iig een reden voor dat ie me niet aanstaat.
Snap wel wat je bedoelt trouwens, ik heb ook niet gezegd dat ik 'm niet geloof, alleen dat het me wat onwaarschijnlijk lijkt dat een combo net zo makkelijk hard kan als een kadeath.
dan moet je me inboxen, val je de rest er niet mee lastig
|
|
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft. |
|
User 927 |
7-6-2004 0:31 |
 Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
als je de volgende keer meent interesant te zijn,en denk iets te melden te hebben,onderbouw je mening dan!!!
...
maar veel vermogen bij een laag brandstof verbruik is eigenlijk niet mogelijk.
...
Ik zeg 1 ding: (Geloof Mazda) 1.6 wankelmotor
|
|
|
|
Markos |
7-6-2004 0:31 |
 Posts: 5048 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Gaat me eerder om andere posts van 'm.
Heb er iig een reden voor dat ie me niet aanstaat.
Snap wel wat je bedoelt trouwens, ik heb ook niet gezegd dat ik 'm niet geloof, alleen dat het me wat onwaarschijnlijk lijkt dat een combo net zo makkelijk hard kan als een kadeath.
harrie, je bent zelf ook geen lievertje hoor:
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap
Ga eens weg van dit forum, je hebt een Tomos.
Je bent hier alleen welkom met een Honda, Yamaha, Puch, Kreidler, Zundapp, Suzuki, Vespa/Piaggio, Aprilia en vast nog wel het eea wat ik vergeten ben.
Maar geen Tomos.
Dus ophoepelen, en al helemaal als je ook nog eens gaat zitten zeiken dat ik zeik .
Je bent gewoon jaloers .

|
|
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us |
|
Markos |
7-6-2004 0:35 |
 Posts: 5048 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]
Ik zeg 1 ding: (Geloof Mazda) 1.6 wankelmotor
welk model is da dan? die wankelmotoren zitten toch allemaal onder de 1000cc?
En wankelmotoren zijn volgens mij helemaal niet zo zuinig..
|
|
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us |
|
User 927 |
7-6-2004 0:37 |
 Posts: 6405 |
zal ut ff voor je opzoeken.
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
7-6-2004 0:39 |
 Posts: 8678 |
Ja, die wagen uit the fast and furious.
Mazda idd, type weet ik niet.
Zijn aardig wat pk's uit te pompen iig.
|
|
|
|
User 927 |
7-6-2004 0:43 |
 Posts: 6405 |
Mazada RX-8
Fuel system Type Petrol
Delivery Multi-Point Injection
Catalyst Yes
Aspiration Normally Aspirated
Engine data Capacity (cc) 1308
Power (bhp) 228
Cylinders TWIN
Camshaft PORT
Valves per cylinder 4
Performance data Max speed (mph) 146
0-60 mph 6.0 secs
Kerb Weight (kg) 1820
Max Torque 156 lb/ft
@ 5500 rpm
Tank Capacity (litres) 61
Emission data MPG urban 18
MPG extra-urban 32
MPG combined 25
CO? emissions (g/km) 284
Gearbox data Transmission type Manual
Transmission drive Rear Wheel Drive
Number of gears 6 Speed
Top snelheid omgerekend +/- 240 en 230pk en 0-100 in +/- 6 seconden
Met een 1.3 liter motor... Doe dat maar es na (Fabrieksgegevens)
|
|
|
|
Bullet |
7-6-2004 0:43 |
 Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje
Ja, die wagen uit the fast and furious.
Mazda idd, type weet ik niet.
Zijn aardig wat pk's uit te pompen iig.
dat was iig geen wankelmotor
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
bart de schakelgek |
7-6-2004 0:45 |
 Posts: 5987 |
mazda rx8,
141kw: 41duizend euro
169kw: 50duizend
169kw bij 8200t/min
211nm bij 5500t/min
0-80 in 5,5seconden
0-100 in 7,4 seconden
stadsrit: 15,8 op 100km buitenweg: 8,9 liter op 100km
combinatierit:11,4 op 100km
gemiddeld: 13,7 op 100km
topsnelheid fabrieksopgave: 235km/u
rx7 heeft meer vermogen dankzij twinturbo, maar verbruikte meer dan rx8
hoeveel vermogen rx7 heeft weet ik zo 123 niet
complete auto is een staaltje ontwerp, echt vet
mensen met "auto en motor technie" lees december 2003 editie maar eens, staat volledig artikel in
btw:
2x654cm3 aan rotors
samen 1308cm3
via omrekenformule vanwege wankel word deze auto bij de 2.5 liter klasse gerekend
begrenser grijpt in bij 9200 toeren, eigenlijk te vroeg, maar dit is om te geranderen dat de auto betrouwbaar blijft (dingen kunnen dus nog veel meer zuipen  )
Dit bericht is ge-edit door bart de schakelgek op 7-6-2004 0:48
|
|
Limburger |
|
Dit topic is 162176 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 105 van 202
|
|