Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Grote auto topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 639 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #12795 - Grote auto topic
Pagina 100 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 162184 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Daniel_84 4-6-2004 1:12 Print reply

Posts: 1127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve_ZHC

ik ga ook weer richting school vanaf september...
kga mooi sparen voor n leuke VW Vento TDi
maar heb liever iets op grijs kenteken, Caddy 1 is ook wel strak, maar t moet ook blazen h?


Jah das ook waar. Daarom ga ik es rustig zoeke naar een golf 3 tdi motor
 
Tsxdude AKU MicheL 4-6-2004 2:12 Print reply

Posts: 10676
zou ik ook doen
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Daniel_84 4-6-2004 2:45 Print reply

Posts: 1127
ja maar is duur he, ff sparen

(haha post oprikken nu om bijna 3 uur haha)


Dit bericht is ge-edit door Daniel_84 op 4-6-2004 2:47

Dit bericht is ge-edit door Daniel_84 op 4-6-2004 2:48
 
Tsxdude AKU MicheL 4-6-2004 2:47 Print reply

Posts: 10676
idd vind ik ook..

btw nualweer 100posr
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
70malossi 4-6-2004 12:19 Print reply
Posts: 4176
vr6,gti en g40/g60 zijn benzine blokken.
caddy is diesel,kom je niet mee door apk,als je hem niet omkeurt.
dan is t voort gewoon een benzine auto,en kun je net zo goed meteen een golf/coraddo vr6/g60 scoren.
sommige zweren bij die g-laders,en sommige kunnen hem vervloeken.
revisie is prijzig.en de vermogens winst van een standaard g-lader is nou ook weer niet zo denderend.
dan zou ik liever voor de vr-6 gaan met zn 2,8 of 2,9 blok.
daarbij vin ik t hele principe van een compressor 3 keer niks.
15 pk vermogen investeren om er 40 pk extra uit ta halen.daarbij zuipt ie nog veel meer dan een turbo motor.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
NSR RULEZZ 5-6-2004 15:34 Print reply

Posts: 4934
weet iemand btw of er golf2 met g-lader's uit de fabriek zijn gekomen???

 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Rene 5-6-2004 15:47 Print reply
Posts: 2573
die zijn er ja
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Markos 5-6-2004 16:42 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70malossi

vr6,gti en g40/g60 zijn benzine blokken.
caddy is diesel,kom je niet mee door apk,als je hem niet omkeurt.
dan is t voort gewoon een benzine auto,en kun je net zo goed meteen een golf/coraddo vr6/g60 scoren.
sommige zweren bij die g-laders,en sommige kunnen hem vervloeken.
revisie is prijzig.en de vermogens winst van een standaard g-lader is nou ook weer niet zo denderend.
dan zou ik liever voor de vr-6 gaan met zn 2,8 of 2,9 blok.
daarbij vin ik t hele principe van een compressor 3 keer niks.
15 pk vermogen investeren om er 40 pk extra uit ta halen.daarbij zuipt ie nog veel meer dan een turbo motor.
ik heb trouwens een keer iemand horen zeggen dat je op zo'n g60 ook een mercedes compresser kunt stoppen is da waar en shceelt het in pk's?
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
70malossi 5-6-2004 20:35 Print reply
Posts: 4176
compressor is compressor,net als turbo turbo is,is altijd wel passend te krijgen.
of t zin heeft week ook niet.
als de charger een grotere capaciteit heeft heb je vermogens winst.
maar of dat opweegt tegen het passend krijgen betwijfel ik.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
scania 5-6-2004 21:38 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Superfunk

[...]


Naja 250 in een combo is wel ff erg overdreven, normaal kadett gsitje wil nog net geen 220 halen.
Laat staan een combo al helemaal niet, ook al heeft ie hem iets getuned, met 200pk red je het nog niet.

Dit bericht is ge-edit door Superfunk op 3-6-2004 21:42


grappig, weer zo'n ventje die het beter weet!!!!!

hoge druk zuigers, hoge druk kop, chip chuning, berekende uitlaat enz enz, daarbij komt dat een standaard 2.016v kadett GSi al 235km/h rijd, en een combo lichter is als een kadett.

lul over dingen waar je verstand van heb, en niet waar je DENK verstand van te hebben.
 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.
scania 5-6-2004 21:41 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70malossi

vr6,gti en g40/g60 zijn benzine blokken.
caddy is diesel,kom je niet mee door apk,als je hem niet omkeurt.
dan is t voort gewoon een benzine auto,en kun je net zo goed meteen een golf/coraddo vr6/g60 scoren.
sommige zweren bij die g-laders,en sommige kunnen hem vervloeken.
revisie is prijzig.en de vermogens winst van een standaard g-lader is nou ook weer niet zo denderend.
dan zou ik liever voor de vr-6 gaan met zn 2,8 of 2,9 blok.
daarbij vin ik t hele principe van een compressor 3 keer niks.
15 pk vermogen investeren om er 40 pk extra uit ta halen.daarbij zuipt ie nog veel meer dan een turbo motor.


opnieuw keuren moet idd, maar dat over een caddy of een "standaard"VR6 of G60,(weer een smaak questie) ik vind een caddy met een G60 motor veel leuker als een golf G60, iedereen ken een golf G60 kopen, maar een caddy G60 is apart, daarbij komt dat iedereen denkt dat een bestel auto-tje langzaam is, dus is het des te leuker om zo'n ding op te voeren.

maar zo heeft iedereen z'n eigen mening
 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.
Mr Pain 5-6-2004 21:43 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: superior mt7

nou bij men crx anders niet..lag orginele luchtfilter ook gewoon boven bij blok..
en bij de mitsubishi galant bij ons thuis ook en eveneens bij de jetta ..heb bij de meeste autoos het orgineel luchtfilter gewoon bij het blok zien zitten hoor

Dit bericht is ge-edit door superior mt7 op 31-5-2004 0:37


ik weet niet wat voor een jetta jij thuis heb staan maar de meeste (bijna allemaal voor zo ver ik weet) krijgt hij lucht aan de linker kant van de auto weg (als je voor de auto staat)en dat zit dus niet echt dicht bij het motor blok.
 
de_koen 6-6-2004 0:24 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84

[...]


Kijk t probleem is dat ik heel veel moet rijden. Dus benzine wordt t niej.

Btw mn vebruik met 56 pk is vrij hoog. 1 op 13 a 14, omdat ik m toch moet doortrappen als ik wat harder wil. Dus tdi'tje erin

edit: typo

Dit bericht is ge-edit door Daniel_84 op 3-6-2004 21:06



das 7.5 liter op 100km ?
Dan doe je iet goed fout hoor :-0

Wij hebben thuis jetta 1.6diesel ook 55pk
verbruikt nooit meer dan 5.5 liter/100km, er hangt geregeld aanhangwagen achter, moeder rijd er stadsverkeer mee, als ik er mee rijd ist steeds volgas, dus ding ziet af, dieselpomp staat net niet volopen gedraaid, dus jij doet echt wel iets verkeer dan, of je tank is lek

btw, er zijn ook 16 TDi blokken, is een 1600 diesel blok met watergekoelde garret turbo en intercooler, dan heb je ook rond de 90pk, en je moet geen computer overzetten enz. (moet wel met golf 3 blok)
 
Honda 5-Bak te koop
Junkie XR 6-6-2004 4:57 Print reply

Posts: 5753
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: scania

[...]


grappig, weer zo'n ventje die het beter weet!!!!!

hoge druk zuigers, hoge druk kop, chip chuning, berekende uitlaat enz enz, daarbij komt dat een standaard 2.016v kadett GSi al 235km/h rijd, en een combo lichter is als een kadett.

lul over dingen waar je verstand van heb, en niet waar je DENK verstand van te hebben.

Jongens, jongens, geen ruzie, allebei een beetje gelijk. Een 2.0 16v GSI haalt volgens de specs 220. Dit zal op de teller idd best wel eens 235 kunnen zijn. Verder, hang je dat blok in een lichtere auto, her en der nog wat ge-"kloot" (excusez le mot) en je hebt een verklaring waarom dat ding op de teller 250 aan geeft. Of dat ding 250 ge-eikte kilometers per uur zal halen weet ik niet. Laat ik het zo zeggen, het is heel moeilijk, maar ik weet ook niet precies wat er aan het blok is gedaan. Wel blijf je met het punt zitten dat een 2.0 16v GSI toch wel bij de 220 aan z'n maximale toeren zal zitten. Kortom wil je harder rijden, dan zal je 'm nog verder het rood in moeten trekken of een andere versnellingsbak moeten plaatsen.

Ik heb overigens niet zoveel verstand van auto's, dit is ook maar een beetje beredeneerd.
 
Steve_ZHC 6-6-2004 4:58 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain

[...]


ik weet niet wat voor een jetta jij thuis heb staan maar de meeste (bijna allemaal voor zo ver ik weet) krijgt hij lucht aan de linker kant van de auto weg (als je voor de auto staat)en dat zit dus niet echt dicht bij het motor blok.


is niet waar hoor
meeste kleine auto's (tot 1000kg plus de zwaaaaaaare golfjes) hebben t luchtfilter in n bak boven t inlaatspruitstuk/de carbs...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]



das 7.5 liter op 100km ?
Dan doe je iet goed fout hoor :-0

Wij hebben thuis jetta 1.6diesel ook 55pk
verbruikt nooit meer dan 5.5 liter/100km, er hangt geregeld aanhangwagen achter, moeder rijd er stadsverkeer mee, als ik er mee rijd ist steeds volgas, dus ding ziet af, dieselpomp staat net niet volopen gedraaid, dus jij doet echt wel iets verkeer dan, of je tank is lek

btw, er zijn ook 16 TDi blokken, is een 1600 diesel blok met watergekoelde garret turbo en intercooler, dan heb je ook rond de 90pk, en je moet geen computer overzetten enz. (moet wel met golf 3 blok)


garret zuigt, tenminste, op de Fordjes waar turbo op zit heb je ze ook, loopt altijd stuk...
wel beetje dubbelop hoor, een turbo ook nog s watergekoeld hebben alsie al oliegekoeld ?n gesmeerd is, terwijl je ook nog s n intercooler hebt gemonteerd.

enne, 1 op 13 is zuinig voor n benzinebakje, maar voor n diesel

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Junkie XR

[...]

Jongens, jongens, geen ruzie, allebei een beetje gelijk. Een 2.0 16v GSI haalt volgens de specs 220. Dit zal op de teller idd best wel eens 235 kunnen zijn. Verder, hang je dat blok in een lichtere auto, her en der nog wat ge-"kloot" (excusez le mot) en je hebt een verklaring waarom dat ding op de teller 250 aan geeft. Of dat ding 250 ge-eikte kilometers per uur zal halen weet ik niet. Laat ik het zo zeggen, het is heel moeilijk, maar ik weet ook niet precies wat er aan het blok is gedaan. Wel blijf je met het punt zitten dat een 2.0 16v GSI toch wel bij de 220 aan z'n maximale toeren zal zitten. Kortom wil je harder rijden, dan zal je 'm nog verder het rood in moeten trekken of een andere versnellingsbak moeten plaatsen.

Ik heb overigens niet zoveel verstand van auto's, dit is ook maar een beetje beredeneerd.


heb je nog best gelijk in, want die paar kg wat n combo (combine) minder weegt scheelt echt geen 20-30km op top...
teller zal afwijken, enne, blok zal idd goed opgefokt moeten zijn, want +5km p/u is best veel als je t ff moet doen dmv tuning.

al zou ik die combo best willen zien, in Marum zie ik er ook wel vaak 1 staan, verlaagd, sportvelgen, booskijkers op motorkap gelast (van punt tot punt), antraciet/donkergrijs...
ziet r vrij geil uit :p

Dit bericht is ge-edit door Steve_ZHC op 6-6-2004 5:02
 

Dit topic is 162184 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 100 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved